Jonge Friese dekhengsten krijgen eigen KNHS competitie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: Jonge Friese dekhengsten krijgen eigen KNHS competitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:49

Als we het over die foto hebben; degene die dat een goede schouderbinnenwaarts vindt moet nog even doorleren.
Die foto doet niks af aan het bericht maar is wel een heul slechte momentopname van een Fries die met gekanteld hoofd zijn schouder er even uitgooid. Jammer!

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:45

vrouw op de foto is mijn instructrice. rijd zelf grand- prix dressuur met een friese hengst. paard op de foto is een moeilijk te rijden paard, maar de foto is zeker niet een best moment.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:40

Daarom is het juist zo zonde dat ze die foto hebben uitgekozen, geeft dus -in dit geval dus onterecht- een minder goed/fijn beeld van zowel paard als ruiter.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 07:31

Maar het is dus fijn dat ze een eigen competitie krijgen.... Clown Clown

Ik ga sowieso wel naar de HK en ben wel benieuwd naar de wedstrijd. Zou die ook op zaterdag verreden worden of gaan ze er weer een 2-daagse van maken?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 07:37

Romyv schreef:
het word tijd dat de paardenwereld kennis gaat maken met de fries als dressuurpaard..

Eh volgens mij slaagt dat al aardig hoor, ca de helft van alle starts op de wedstrijden hier in de buurt zijn Friezen Knipoog

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:32

Nibbit schreef:
Romyv schreef:
het word tijd dat de paardenwereld kennis gaat maken met de fries als dressuurpaard..

Eh volgens mij slaagt dat al aardig hoor, ca de helft van alle starts op de wedstrijden hier in de buurt zijn Friezen Knipoog

Hier ook...we hebben zelfs ons eigen 4 en 6 tal van Friezen Haha!
En onze Z-Friesjes Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:31

Starten er bij jullie zoveel friezen ja?
Hier heb je wel de friezen wedstrijden, oa in Reusel/Esbeek en uiteraard de keuring in Esbeek
Maar friezen op de gewone wedstrijden... nog geen handjevol per dag...
Heb hier nu een leuke fries staan, wie weet wat daar nog mee gaat gebeuren, ooit!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 10:04

het is heel erg per regio afhankelijk hoeveel friezen je er ziet lopen.. Hier lopen wel veel friezen maar bijna niet in de wedstrijden (den haag en omg.)

De selectiewedstrijd in Oud Bijerland is ook de kleinste van NEderland!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 10:12

Hier lopen er ook wel vrij veel, maar in het M/Z zie je ze nauwelijks.. Ik heb ze in de B/L wel eens in de ring, maar valt niet altijd mee..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 10:32

Weet je wat je vaak ziet: mensen die echt de intensie hebben om hoger in de dressuur te rijden en mensen die redeljk kunnen paardrijden, die kopen een WPN'r en geen fries.. Veel mensen met een fries kunnen of niet heel goed paardrijden of willen gewoon lekker hobbelen en een keertje een dressuurproefje doen maar naar buiten kunnen of met de wagen rijden.. (moet zeggen dat ik zelf wel leuk hobbel maar ook heeeel veel moeite heb met hete WPN'rs die bij ieder blaadje omdraaien en wegspringen..)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:42

Ach zo zijn ook niet alle KWPN-ers hoor! Mijn oude ruin liep op z'n gemakkie door de binnenstad van Gorinchem, kuikenmak!!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:46

klopt.. het is ook niet per definitie zo dat mensen met friesen niet kunnen rijden of geen ambitie hebben hoger in de dressuur te komen.. maar het grootste gedeelte geld dit wel voor..

Daarbij, Romy is ook heet zat, die stuur je echt niet zomaar de stad door!! Ken heel veel WPN'rs die makker zijn dan mijn fries is hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:35

En toch zie ik juist vak Friezen in de ring die knetterheet zijn.. Heb er een keer een gehad waarbij ik vreesde voor mij Ka! Clown Die ging zo knoeterhard de ring door en de controle was ver te zoeken.. Wat dat betreft heb ik het idee dat er niet veel verschil zit tussen kwpn'ers en friezen..

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:30

Ik heb er met zadelmak maken ook veel zien opstijgen, al dan niet met kar erachter/ruiter er op Knipoog
Die van ons is niet snel bang en zoooo braaf en lekker nuchter, zeker als je er niets van vraagt. gewoon een lief ongecompliceerd paard!
Maar merk nu dat als je haar grens opzoekt en iets heel moeilijks van haar vraagt ze enorm heet kan worden, op de plaats galloperen en nijdig doen, maar geen gebok/gesteiger zoals die wpn'ers van mij, als ze het heeft gehad gooit ze haar hoofd omhoog, zet haar nek erop en gaat als een idioot superhard door de bak heen rennen Huilen van het lachen
Waarna ik vreselijk moet lachen en zo blij ben dat dat beest niets geks doet(de anderen rij ik op 1 na met bodyprotector, regelmatig vliegles gehad of met paard en al op de grond beland, heerlijk om dan zo'n fries te rijden Haha! )

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 08:21

hahahaha heeel herkenbaar! Die grote van mij zet ook echt der nek erop, gaat op der plaats galoperen en vervolgens wordt je afgeschoten.. Ze kan wel bokken, doet ze ook wel maar daar ben ik niet onder de indruk van.. Die andere zet echt geen pas verkeerd!! Het ergste wat ze ooit heeft gedaanw as uitbreken in de volte omdat ik niet voldoende begrensten :gaap: