Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
capopjekop schreef:https://www.paardzoektbaas.nl/blog/het- ... oid-paard/
Hier vind je de blog.
Zeer bijzonder hoe het omschreven wordt. Het straalt niet bepaalt professionaliteit uit. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
hoogendroog schreef:Misschien jezelf eerst iets verdiepen in dit onderwerp?Geen fan van PZB, maar om nu alleen over hun acties te vallen, is mij te kort door de bocht. De eigenaren van Imhoff zijn ook niet helemaal heilig. Zo'n paard wegdoen en dan denken dat ie een goed leven krijgt bij iemand op de wei: dan heb je in mijn ogen weinig realiteitszin. Maar goed, als eigenaar ben jij van het "probleem" af....
superpony schreef:Maar ook op Bokt wordt het wel een beetje in stand gehouden. Hier zitten misschien mensen die er anders in staan, maar hoe vaak lees je niet; kan je paard nog als weidemaatje? Kan hij niet als coach paard? Zoek een pensioen plekje etc etc etc.
Mensen worden ook bang gemaakt om die beslissing te nemen of afgeschilderd als slecht en niet goed voor hun paard. Zeker als je het niet alle kansen geeft, niet tot uitersten gaat met behandelingen of wat dan ook.
hoogendroog schreef:Geen fan van PZB, maar om nu alleen over hun acties te vallen, is mij te kort door de bocht. De eigenaren van Imhoff zijn ook niet helemaal heilig. Zo'n paard wegdoen en dan denken dat ie een goed leven krijgt bij iemand op de wei: dan heb je in mijn ogen weinig realiteitszin. Maar goed, als eigenaar ben jij van het "probleem" af....
pmarena schreef:Mja toch vind ik dat wel makkelijk gezegd hoor.....
Laten we wel wezen: er zijn daadwerkelijk paarden die een heel fijn pensioen-plekje hebben als weide-decoratie met als enige functie als gezelschap dienen. Maar die gewoon wel een fijn leventje hebben en fijn behandeld worden.
Alleen tja hoe kan je zo'n fijn plekje vinden...?
Dat je dan denkt aan zo'n stichting die aangeeft goede adoptieadressen te zoeken en ook nog te controleren hoe het dier terechtkomt, een adoptiebedrag vraagt enzo... dan kan ik me voorstellen dat mensen denken dat ze hiermee op een verantwoorde manier van hun dier af komen en het beestje nog jaren een fijn leventje kan hebben.
Maar ik ben het er wel mee eens dat je zou hopen dat mensen gewoon zèlf hun paard in beheer houden en het niet op een ander afschuiven. Ik vind het ook altijd sneu als een oud of kapot paard wordt aangeboden onder het motto "ik wil hem niet meer want geen tijd / plek / geld" maar vervolgens komt er wel een "goed" paard weetjewel....
Aan de andere kant: als die mensen het paard om welke reden dan ook niet meer leuk genoeg vinden, dan zou je voor het dier ook hopen dat het dier nog bij iemand terecht komt de het wèl waardeert
Mars schreef:Wat een onzin, als je paard in principe pijnvrij op de wei kan chillen, waarom is het dan verkeerd om een plekje te zoeken waar dat zou kunnen? Alleen slacht/inslapen is blijkbaar ‘eigen verantwoordelijkheid nemen’…
Als een stichting zich voordoet als een soort moeder Theresa van de paardenwereld en jou toezegd een goed plekje te zoeken als weidemaatje, waarom ben je als eigenaar dan ineens de boeman?? Omgekeerde wereld hoor.
pmarena schreef:Alleen.... als gezond rijpaard aanbieden aan een stichting is hier wellicht niet wat er gebeurd is. Dan kunnen mensen immers makkelijker gewoon zelf hun paard verkopen dus is de kans niet zo groot denk ik dat ze er voor kiezen om het voor nop weg te geven.
En ze willen bij PZB toch pas paarden aannemen nadat die gekeurd zijn? Om te voorkomen dat mensen hun bewust een onbruikbaar paard in de maag kunnen splitsen. Dus wat er hier precies gebeurd is....wie er precies wie een loer probeert te draaien, dat is wel de vraag.
Mars schreef:Wat een onzin, als je paard in principe pijnvrij op de wei kan chillen, waarom is het dan verkeerd om een plekje te zoeken waar dat zou kunnen? Alleen slacht/inslapen is blijkbaar ‘eigen verantwoordelijkheid nemen’…
Als een stichting zich voordoet als een soort moeder Theresa van de paardenwereld en jou toezegd een goed plekje te zoeken als weidemaatje, waarom ben je als eigenaar dan ineens de boeman?? Omgekeerde wereld hoor.
Mars schreef:[ [url=m/I6nPux.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verhaal van Imhoff/spetter.
Hoe pzb de aangeboren afwijking plus oud bekkenfractuur hereft weten te helen is mij een raadsel. Medisch wonder.
vervolgens wordt ie als dressuurpaard aangeboden door pzb:
[ [url=m/6Z19Jl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Earth schreef:prompter schreef:Het is mij een raadsel waarom de oorspronkelijke eigenaren niet zelf hun verantwoordelijkheid nemen, Wat je ook van PZB vind, die oude eigenaren vonden het kennelijk ook wel lekker makkelijk zo. Ze hadden hem ook zelf ergens onder kunnen brengen (tegen betaling) waar hij in het land kon lopen, maar dat hebben ze ook niet gedaan.
Maar zij gingen echt van goede bedoelingen uit, dat het paard via PZB een weidemaatje zou worden en ergens nog een paar jaar fijn kon vertoeven. Zo gek vind ik die gedachte niet. Hij is ook aangeboden als weidemaatje, dus niet met de intentie om het paard als rijpaard door te sluizen.
Mars schreef:Dreamboy schreef:EnEen paard met een blessure, waarvan de eigenaar op de hoogte is, naar een stichting doen als gezond rijpaard is wel een kwalijke zaak.Moderatoropmerking:Bericht verwijderd