Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley12

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:53

Ik zie net dat er 16.300 op Wico is geboden, sorry hoor, maar dat is toch abnormaal??

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:54

Een en al drek, lekkere mok, rotstraal etc... heerljk dat redden van de paarde , bij veel bokkers liepen ze iig in het gras

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:55

Pfff en dan gaan ze die beesten weer verder 'verkopen', op hun site worden paarden weer gratis afgestaan. Wel raar.. Kan me het niet voorstellen dat deze paarden ook gratis weggegeven worden. Deze zaak vind ik stinken.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:57

essie_blue schreef:
Pfff en dan gaan ze die beesten weer verder 'verkopen', op hun site worden paarden weer gratis afgestaan. Wel raar.. Kan me het niet voorstellen dat deze paarden ook gratis weggegeven worden. Deze zaak vind ik stinken.

Het is een goed doel en ze willen het beste voor die paarden. :j Vandaar dat ze geen paarden redden die echt hulp nodig hebben, zelf zulke grond hebben en mensen die een goed huis hadden hun bod intrekken. Bravo voor de beste redactie ooit *\o/*

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:57

mwah in deze regio kan ik me zo voorstellen dat heel veel paarden momenteel natte voeten hebben op weides/paddocks er is zo achterlijk veel gevallen de laaste tijd

Vanaf 1 foto (heb het filmpje van sbs niet gezien) is altijd makkelijk oordelen natuurlijk, het gaat om de zorg die de dieren krijgen en niet zozeer om het uiterlijk (mits het geen gevaarlijke omgeving is natuurlijk)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:59

Is Safyr door iemand hier op Bokt "gewonnen"?

Vond ik het leukste paard wat ik gezien heb op de kijk dag <3

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:59

Ik vraag me serieus af, of deze paarden wel eens voor de bedragen verkocht worden, van wat erbij staat, je hoort steeds vaker dat zo'n veilingmeester de prijzen even opschroeft, zodat mensen er overheen gaan bieden....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:00

Annemiek80 schreef:
mwah in deze regio kan ik me zo voorstellen dat heel veel paarden momenteel natte voeten hebben op weides/paddocks er is zo achterlijk veel gevallen de laaste tijd

Vanaf 1 foto (heb het filmpje van sbs niet gezien) is altijd makkelijk oordelen natuurlijk, het gaat om de zorg die de dieren krijgen en niet zozeer om het uiterlijk (mits het geen gevaarlijke omgeving is natuurlijk)

Mwa, bekijk de rest van de foto's eens... Het is echt een troep. Die 24.000 euro hadden veel beter besteed kunnen worden, imo.

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:01

takkie_muis schreef:
Omdat we eigenlijk vol zitten, is er geld nodig om dit paard bij de Stichting te kunnen stallen. Wij vragen daarom iedereen om een bijdrage te leveren en om Kenzo een plekje te gunnen bij de opvang.

:') en dan kopen ze zoveel frikadellies?

Ze hebben ontzettend veel donaties gehad, ook uit belgië, duitsland, spanje, amerika.. god weet hoeveel

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:04

Hmmm in deze regio hebben ze nog steeds droge voeten.
Droge buitenbak, en redelijk droog weiland, zonder blubber in ieder geval.
Ik vind dat echt een vieze bende.
En dan te bedenken dat daar de zielige paarden met beenproblemen door de blubber mogen ploegen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:06

Ik vond het waanzinnig leerzaam, ik ga me iig eens verdiepen in het beginnen van een stichting :)* .
Heb hier o.a. een paard van bijna 27, daar vind ik vast wel wat donateurs voor :j , verdorie, hij ziet er alleen nog wel top uit, even kijken wat we daar aan kunnen doen...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:06

Jeetje ja, die Jolanda is inderdaad lid geweest van 'mijn' pagina. Maar toen het haar niet meer neusde is ze vertrokken. Overigens kan ik ook de pagina van SPIN niet bekijken, ben nog steeds verbannen. :')

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:07

avaluna schreef:
Ik vond het waanzinnig leerzaam, ik ga me iig eens verdiepen in het beginnen van een stichting :)* .
Heb hier o.a. een paard van bijna 27, daar vind ik vast wel wat donateurs voor :j , verdorie, hij ziet er alleen nog wel top uit, even kijken wat we daar aan kunnen doen...

Zeg dat hij anders binnen drie dagen naar de slager moet. :j

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:08

takkie_muis schreef:
Omdat we eigenlijk vol zitten, is er geld nodig om dit paard bij de Stichting te kunnen stallen. Wij vragen daarom iedereen om een bijdrage te leveren en om Kenzo een plekje te gunnen bij de opvang.

ja spraakt elkaar enorm tegen he.
eigenlijk moeten we kijken of we ze daar mee negatief in de media kunnen krijgen.
(mijn mening)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:09

takkie_muis schreef:
_San87_ schreef:
Ben ik de enige die moet gniffelen om de foto die Stichting Paardenopvang Amsterdam als omslagfoto heeft :=?

Vindt hem wel onprofessioneel ...

Ook mijn mening, ik dacht bij mezelf moeten die paarden daar nou heen? Er zijn vast wel mensen die de paarden een beter plekje kunnen bieden dan de stichting.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:09

KimD schreef:
Jeetje ja, die Jolanda is inderdaad lid geweest van 'mijn' pagina. Maar toen het haar niet meer neusde is ze vertrokken. Overigens kan ik ook de pagina van SPIN niet bekijken, ben nog steeds verbannen. :')

Ik wel, maar ik zie niks spannends. Misschien moet je vriendjes zijn voor je 'the dirt' mag bekijken.

avaluna schreef:

'Nog drie kilo erbij, en hij is rijp voor de slacht!'

Dat moet het balletje wel aan het rollen brengen. Ik zal SPIN alvast op de hoogte stellen, die vinden paarden die er goed uitzien en mogelijk naar de slacht moeten zo zielig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:10

KimD schreef:

:')

Het is stil op dat bericht , ik fokt me ook teveel op en heb al flink veel onzin volgens mij uitgekraamd :')

Wat bedoel je Hanny?

Mova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:10

Volgens Stichting paardenopvang A :

Ter verduidelijking: het sportpaard Wedford is NIET gekocht met geld dat particulieren hebben gedoneerd.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:11

faramunda schreef:
takkie_muis schreef:

Ze hebben ontzettend veel donaties gehad, ook uit belgië, duitsland, spanje, amerika.. god weet hoeveel

ja en de kosten die ze nu gaan maken (eten, drinken, vloerbedekking voor stallen, en vooral de dierenarts kosten) dan?

Hygge

naomi_g1998 schreef:
essie_blue schreef:

Het is een goed doel en ze willen het beste voor die paarden. :j Vandaar dat ze geen paarden redden die echt hulp nodig hebben, zelf zulke grond hebben en mensen die een goed huis hadden hun bod intrekken. Bravo voor de beste redactie ooit *\o/*

+1

wilma12

We gaan lekker op die fb pagina tegen gas 8)7

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:12

Ha let op dat nieuwe bericht:

https://www.facebook.com/stichtingpaard ... .amsterdam

Dus die andere twee zijn wel gekocht met geld van donaties? En waarom Wedford niet met dat geld? Is die voor eigen gebruik of gaat die weer opgelapt en verkocht worden? Ik snap er niks meer van, rare zaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:12

Welke pagina staan die berichten? Van welke 'organisatie'?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:14

Stichting Paardenopvang Amsterdam.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:14

ik vraag me eigenlijk af of sbs niet een 'opvolgingsverhaal' zou willen doen... waarbij natuurlijk ook deze kant dan belicht wordt...

anderzijds kenzo en wedfort zijn 'gered', beide door Amsterdam, dat waren daadwerkelijk risicovolle paarden, ok ze zijn met first de mist in gegaan maar veel van het zeer wat nu neergekwakt wordt op de fb pagina van spa hoort meer/ook bij spin/piep maar die pagina's zijn niet openbaar (of je kunt er niet reageren)

Over de zooi, tja wat ik eerder al zei het zorg is voor mij belangrijker dan hoe opgepoetst en afgestoft de omgeving is... mits vrij van gevaren natuurlijk