Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:50

Ik heb de uitzending gekeken, Vreselijk! en zelfs dat is nog te zwak uit gedrukt... echt misselijk als iemand zo met paarden om gaat.. mensen oplicht... niet in woorden uit te drukken.. ben benieuwd hoeveel mensen nu de dupe zijn van deze vrouw.

Heb gezien op internet dat deze vrouw álles over haar en haar paarden heeft verwijderd en ook dus hier op bokt ( behalve haar ooit verzonden berichten ) maar wel de fotos. Ze voelt zich volgens mij nu wel erg op haar teentjes getrapt... en maar goed ook :) ook staat ze volgens mij onder een andere naam aangemeld ( naam kan ikhier niet noemen )maar met dat account zie je ook dat er alleen word gereageerd op het topic over de uitzending.. het lijkt wel een soort verdedigen van de betreffende verdachte van deze uitzending. Ik heb zwaar het vermoeden dat zij ook dat profiel heeft.

newnails, ik heb heel veel respect voor jou en jouw dochter! Erg goed dat jullie ook je woordje hebben gedaan en enorm hebben bijgedragen aan deze zaak. Ik hoop dat dit een stap is naar de goede richting in het achterhalen van slechte handelaren. Ookal is zij niet opgepakt zal zij nu toch niet snel meer haar paarden verkopen omdat toch veel mensen wel op de hoogte zullen zijn van haar zaken. Ben nou wel benieuwd.. T is niet echt mijn zaak, en je hoeft ook niet te reageren als je het niet wilt ;) maar jouw dochter wou graag hoog rijden in de sport ( vandaar ook opzoek naar een goed sportpaard ) zijn jullie alsnog van plan om lucky te houden of gaan jullie toch opzoek naar een ander paard voor haar? zag namelijk wel dat ze echt helemaal verliefd is op lucky.. echt mooi om te zien :)

Ik hoop echt dat deze vrouw alsnog word opgepakt of aangepakt.. Vind het echt verschrikkelijk deze mensen..

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:51

KiWiKo schreef:
wat het is, is dat veel paarden voordat ze naar de slager gaan door een handelaar opgehaald worden......... het is niet de slager die ze verkoopt het is de handelaar die ze ophaald :)

Inderdaad, als je zeker wilt zijn dat het dier daadwerkelijk wordt geslacht zal je er zelf bij moeten blijven. Veel verzekeringen verkopen ook hun ingenomen paarden aan een handelaar door. Want de paarden die naar handelaren gaan voor de slacht worden vaak nog doorverkocht aan andere handelaren die rijden voor buitenlandse slachthuizen want die betalen er meer voor de kilo's. Ik vind het brandmerk wat een afgekeurd paard eerder kreeg helemaal geen overbodige luxe, en vind dat ze dit zeker weer in moeten voeren + een stempel in t paspoort/papier zodat daar ook niet mee gerotzooid kan worden!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:52

manic schreef:
Nou, nee? Er mogen toch wel vraagtekens geplaatst worden bij wie er dan wel heeft gekeurd, hoe zulke zieke dieren dan gewoon goedgekeurd kunnen worden en welke malloot van een DA zijn naam zo simpel te grabbel gooit? Ik hoef geen namen, maar ik vind het toch wel belangrijk. Die dierenartsen zijn ook een onderdeel in het hele verhaal.

precies
ook met de leeftijden van de paarden
bovendien kan ik mij alleen papieren herinneren in de uitzending van een inentingsboekje voorkant
dat is toch geen paspoort? paspoort is toch verplicht , incl chip?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:53

Gentlegiant schreef:
En daarom blijf ik er altijd bij als het paard de kogel krijgt

Paard krijgt geen kogel ;)
Maar idd... verstandig... of om op zn minst iemand meenemen die het paard dood kan zien.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:53

Gentlegiant schreef:

altijd? is dat zo vaak dan?

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:54

nombrado schreef:
precies
ook met de leeftijden van de paarden
bovendien kan ik mij alleen papieren herinneren in de uitzending van een inentingsboekje voorkant
dat is toch geen paspoort? paspoort is toch verplicht , incl chip?

Ja dat zei die vrouw ook dat ze dacht dat bij haar paard het chipnummer uit het officiele paspoort gestoomd was en in zo'n paspoortje voor gezelschapsdieren geplakt was. En je kon ook inderdaad een deel van de stempel van het knhs er nog op zien zitten...

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:54

er komen regelmatig paarden uit belgie , die 2 chips in hun lijf hebben , de controle hier op is nihil

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:55

silverbrumby schreef:
Ik vind het brandmerk wat een afgekeurd paard eerder kreeg helemaal geen overbodige luxe, en vind dat ze dit zeker weer in moeten voeren + een stempel in t paspoort/papier zodat daar ook niet mee gerotzooid kan worden!

brandmerken? ;(
dan noem ik mijn paard liever een keertje stinkknol dan dat ik hem brandmerk

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:56

amaretto20 schreef:
er komen regelmatig paarden uit belgie , die 2 chips in hun lijf hebben , de controle hier op is nihil

mijne heeft er 2 :+
foutje dierenarts als veulen

KiWiKo

tuurlijk......... die A op de schouder moet gewoon weer moeten mogen..............

beter een dagje pijn dan de rest van je leven ellende!!!

fokfanaat

roelie85 schreef:
noortje schreef:
in het topic over de 2ling word er door roelie gezegt dat marialva een veterinaire opleiding heeft gevolgd.. is dit ook zo?

Ja dat klopt wel ze heeft het alleen niet afgemaakt

lijkt me heel sterk als ze roept dat champie homozygoot bont is, maar een valkkleurig veulen heeft gebracht, dat kan namelijk niet.,

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:57

silverbrumby schreef:
Ja dat zei die vrouw ook dat ze dacht dat bij haar paard het chipnummer uit het officiele paspoort gestoomd was en in zo'n paspoortje voor gezelschapsdieren geplakt was. En je kon ook inderdaad een deel van de stempel van het knhs er nog op zien zitten...

dat is dus géén paardenpaspoort

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:58

mijne heeft er 2 :+
foutje dierenarts als veulen[/quote]

ik heb het niet over foutjes , ;)

maar paarden die al voor de slacht waren en opnieuw worden gechipt

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:02

nombrado schreef:
silverbrumby schreef:
Ik vind het brandmerk wat een afgekeurd paard eerder kreeg helemaal geen overbodige luxe, en vind dat ze dit zeker weer in moeten voeren + een stempel in t paspoort/papier zodat daar ook niet mee gerotzooid kan worden!

brandmerken? ;(
dan noem ik mijn paard liever een keertje stinkknol dan dat ik hem brandmerk

Ja maar zo wordt er wel voorkomen dat slachtpaarden doorverkocht worden als rijpaard ;) Brandmerken is zeker niet vriendelijk te noemen en ik ben ook zeker niet van het brandmerken, maar een paard wat pijn heeft wat geslacht had moeten worden dan gaan doorverkopen is nog veel erger! Vroegere deden ze n.l een brandmerk op de schouder of hals van een afgekeurd paard, zodat het zichtbaar was voor iedereen. Als dit een oplossing is voor het probleem, dan moeten ze dat maar weer invoeren. Heel vaak wordt door verzekeringen het paard ingenomen, en het daarbij behorende stamboekbewijs. Maar niet het paspoort want die moet n.l een paard "officieel" ten alle tijde vergezellen tot zijn dood. Dus dan kan het ook doorverkocht worden zonder dat iemand er weet van heeft dat het paard bestemd was voor de slacht. Dat stamboekpapier is dan n.l zogenaamd kwijtgeraakt bij vorige eigenaar etc...
Ik heb zelfs al een keer op de paardenmarkt gehoord van een eigenaar van een 2 jarige die ook duidelijk niet rad liep vanuit de heup, dat het stamboekbewijs er niet bij zat omdat de hond dat had opgegeten... Yeah right ;)
Laatst bijgewerkt door silverbrumby op 24-05-10 21:04, in het totaal 3 keer bewerkt

FaberSmid

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:02

Zo goed als 100 pagina's!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:03

silverbrumby schreef:
Ja maar zo wordt er wel voorkomen dat slachtpaarden doorverkocht worden als rijpaard ;) Brandmerken is zeker niet vriendelijk te noemen en ik ben ook zeker niet van het brandmerken, maar een paard wat pijn heeft wat geslacht had moeten worden dan gaan doorverkopen is nog veel erger! Vroegere deden ze n.l een brandmerk op de schouder of hals van een afgekeurd paard, zodat het zichtbaar was voor iedereen. Als dit een oplossing is voor het probloeem, dan moeten ze dat maar weer invoeren. Heel vaak wordt door verzekeringen het paard ingenomen, en het daarbij behorende stamboekbewijs. Maar niet het paspoort want die moet n.l een paard "officieel" ten alle tijde vergezellen tot zijn dood. Dus dan kan het ook doorverkocht worden zonder dat iemand er weet van heeft dat het paard bestemd was voor de slacht. Dat stamboekpapier is dan n.l zogenaamd kwijtgeraakt bij vorige eigenaar etc... ;)

En daarom zou IMO het brandmerken van slachtpaarden weer ingevoerd mogen worden.

Waves

fokfanaat schreef:
Ja dat klopt wel ze heeft het alleen niet afgemaakt

lijkt me heel sterk als ze roept dat champie homozygoot bont is, maar een valkkleurig veulen heeft gebracht, dat kan namelijk niet.,[/quote]

Inderdaad, als je haar allereerste posts leest over kleurvererving dan is het duidelijk dat ze niet eens goed heeft opgelet bij biologie op de middelbare school. Zal ook wel gelogen zijn dus, die opleiding.

FaberSmid

KiWiKo schreef:
tuurlijk......... die A op de schouder moet gewoon weer moeten mogen..............

beter een dagje pijn dan de rest van je leven ellende!!!

Waarom is dat afgeschaft dan in nederland?

wake_up

mijngod, heb net 3 minuten van die aflevering gekeken, en ik schrik er gewoon echt van, hoe ze tegen die paarden praat, hoe ze staat ze lachen dat ze een slachtpaard verkoopt. :\ snap echt niet hoe dat mens nog kan slapen savonds, zonder met een schuldgevoel rond te lopen..

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:04

Ik ben ook tegen het brandmerken maar zoiets voor de slacht zou zeker niet verkeerd zijn, zoweet je zeker dat er niet mee kan worden gerotzooit!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:05

Naja geen kogel maar jullie weten wat ik bedoel

Dat de handelaar onder een nieuw acc hier op bokt is heb ik ook het idee van maar ik noem geen namen

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:06

magda_90 schreef:
silverbrumby schreef:
Ja maar zo wordt er wel voorkomen dat slachtpaarden doorverkocht worden als rijpaard ;) Brandmerken is zeker niet vriendelijk te noemen en ik ben ook zeker niet van het brandmerken, maar een paard wat pijn heeft wat geslacht had moeten worden dan gaan doorverkopen is nog veel erger! Vroegere deden ze n.l een brandmerk op de schouder of hals van een afgekeurd paard, zodat het zichtbaar was voor iedereen. Als dit een oplossing is voor het probloeem, dan moeten ze dat maar weer invoeren. Heel vaak wordt door verzekeringen het paard ingenomen, en het daarbij behorende stamboekbewijs. Maar niet het paspoort want die moet n.l een paard "officieel" ten alle tijde vergezellen tot zijn dood. Dus dan kan het ook doorverkocht worden zonder dat iemand er weet van heeft dat het paard bestemd was voor de slacht. Dat stamboekpapier is dan n.l zogenaamd kwijtgeraakt bij vorige eigenaar etc... ;)

En daarom zou IMO het brandmerken van slachtpaarden weer ingevoerd mogen worden.

Ja dat bedoelde ik!
Ik ben zeker niet voor brandmerken, maar in dit geval is dit de enige oplossing lijkt mij want het is voor iedereen zichtbaar dat het voor de slager bestemd is. Dat sluit nog steeds niet uit natuurlijk dat de paarden niet op transport gaan naar het buitenland voor de slacht.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:07

nombrado schreef:
Gentlegiant schreef:

altijd? is dat zo vaak dan?

Wat is dít nu weer voor rare opmerking???

Sorry maar jij loopt hier gewoon bewust te zieken...

SteffiiY

Volgends mijn gaat dit topic over de handelaar meiden, niet over het slachten van paarden ;)

amaretto20

Gentlegiant schreef:
Naja geen kogel maar jullie weten wat ik bedoel

Dat de handelaar onder een nieuw acc hier op bokt is heb ik ook het idee van maar ik noem geen namen

ja dat idee had ik ook al ;)