Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:56

wilma12 schreef:
Reageren jullie op die fb pagina die ik stuurde? Zie inneens een annelies reageren etc }> /3 /3

Ik vind dat anderen mijn gedachte prachtig verwoorden dus ik 'like' vooral veel reacties haha :P

Wat hadden ze veel paarden/dieren echt (!!) kunnen redden/helpen..
Laatst bijgewerkt door Merell123 op 28-01-14 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:56

Als Wico inderdaad verkocht is aan mensen die denken er nog even flink mee te rijden dan kan dat nog wel eens een hele dure worst worden, ben echt heel benieuwd naar diegenen die zoveel geld neertellen voor een paard met mogelijk flinke beperkingen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:57

Mova schreef:
anneliesdj schreef:
Zoals ik zei; First en Doortje hadden niet gered hoeven worden, die hebben ze gewoon een ander niet gegund. Vind het sneu dat zij hun eigen lolletje doen met gedoneerd geld van mensen die denken iets goeds te doen.
Ik hoop maar voor ze dat het niet naar buiten komt dat ze andere serieuze bieders zoals bv KimD het paard niet gegund hebben, terwijl het daar een prachtige plek zou hebben.

En die kritiek verdienen ze nu ook al, 7000 voor een compleet afgekeurd paard betalen van donateursgeld? Komop, get real, dit heeft helemaal niets te maken met 'goed doel' 'stichtig' 'redden' en wat nog meer zij.

Begrijp me niet verkeerd, ik ga helemaal akkoord met jou, ze hebben een extreem bedrag neergelegd voor paarden die niet 100 procent gered moesten worden. Maar ookal hadden ze niet op de anderen geboden ben ik nog steeds niet van oordeel dat ze Wico hadden moeten kopen voor 23000euro..

Ik zou maar wat graag hebben dat ze alle zielige paardjes in de benelux redden maar in dit geval hadden ze er gewoon hun handen moeten vanaf houden en hun geld sparen voor een ander 'noodgeval'...

voor de verzorging en de onderhoud voor de paarden die ze al hebben of idd voor paarden die wel echt gered moesten worden bewaren :j

en zich nu super goede redders voelen bah bah ik walg er echt van

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:57

claudnr9 schreef:
@wilma12, geeft niet hoor, ben normaal ook niet zo actief op Bokt ;-) En dank voor het compliment! Vind het wel sneu, van het geld dat ze nu neertellen voor de paarden die eigenlijk niet gered hadden hoeven worden, hadden ze ook paarden kunnen helpen die het echt nodig hebben....

Als ik geld had gedoneerd, dan was ik nu echt niet blij geweest. Dit is namelijk niet iets waar ik voor zou willen doneren. Het schiet zijn doel finaal voorbij.

Enfin, over op de orde van de dag. Niks meer aan te doen..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:02

Komt uit het mee lees hoekje....

Ik vind het ronduit belachelijk!
Stichtingen horen geen paarden van duizenden euro's te kopen naar mijn inzien...
Van mij zullen ze nooit (meer) een rooie rot cent krijgen oa SPIN
Ik vind het belachelijk kom er gewoon niet over uit
Voor dat geld hadden ze heel wat meer paarden kunnen redden die het wel echt nodig hebben

Ik ben ook op de kijkdag geweest en keek mn ogen uit mn hoofd
Met aan de hand tonen van de paarden werden er met boekjes gerammeld en hoorde een klap tegen een rand (De handelaars naar mijn idee) kon ze wel slaan...

Daarna ben ik bij Wico en Westfort(waar ik in geïnteresseerd was) gaan kijken
Daar wou een man perse hebben dat de paarden moesten draven, na dat de man (voorbrenger) zei dat dit niet mogelijk was ging hij zo wat in protest....

Westfort had hier een prima plekje gehad de zorg en liefde wat hij nodig had en lekker zijn vervroegd pensioen genieten
Helaas is het mij bij lange na geen 7000 euro waard voor een ''grasmaaier''
En hoop dat hij goed terecht komt het zei bij de stichting het zei bij iemand anders (heb contact gezocht met de stichting helaas nog geen gehoor)

Ik vrees dat we Wico over enige tijd tegen gaan komen in de sport arm diertje
Kim heb jij contact gehad met SPIN? misschien dat ze je doortje wel gunnen. wat je in mijn ogen verdient!

Verder stop ik mn handjes weer onder mn billen en hoop op een reactie van de stichting ivm Wedfort.

Ik hoop van harte dat alle paardjes een goed tehuis krijgen
Zo zien we wel weer dat mensen de andere het licht niet in de ogen gunnen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:04

romyloverrr schreef:
eva 4900 :oo

http://i253.photobucket.com/albums/hh54 ... e7fe65.jpg

5100 was ons hoogste bod. Braafheid was me veel waard geweest, ik zoek een paardje met een formaat waar je makkelijk op en af kunt springen (mijn shire is daarvoor veel te hoog met zijn 1.90m) waarmee ik in de toekomst met mijn zoontje en zijn shet door het bos zou kunnen stappen. Een superbraaf mak paard, liefst een slome.
Een achterlijk hoog bedrag, ik weet het, maar dan had ze het wel heel goed gehad... samen met 3 andere paardjes in grote weides, met zwemvijver en uitkijkberg en inloopstal, speciaal paarden-kruiden-gras en hooi.
Mijn man zei nog toen ze op 5900 stond... wil je nog een keer... maar dat was me echt te gek, ongezien ook nog. (wat heb ik toch een enorme schat van een man <3 dat hij me het zo graag gunt)

Ach, ik heb nu nog 2 jaar de tijd om een heel lief sloom bomproof paardje te vinden die er een beetje knap uit ziet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-01-14 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:05

Kon het niet laten en had ook op dat FB bericht gestemd, vond het wel zo belachelijk.
Ben heel blij voor die Wedford, die had echt heel verkeerd kunnen eindigen.
Denk dat die wico ook eindigt bij iemand die er nog wel wat mee denkt te bereiken, ergens in het buitenland.
Ik hoop echter dat hij naar iemand is gegaan met het hart op de goede plaats, en gewoon veel geld :')

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:05

Even een klein rekensommetje:
De 7 geredde paarden hebben 16000 gekost excl. de kosten, dus zo'n 22.500 incl de btw en veilingkosten

Alle 7 paarden waren sowieso al 'gered' van de slacht zonder hun inmenging.
Op wedford na (en kenzo misschien) ga ik er vanuit dat ze allen goed terecht gekomen waren aangezien er blijkbaar particuliere bieders waren (stichtingen waren niet tegen elkaar aan het opbieden dus waren tegen anderen aan het bieden), alleen hadden hun dan geen zicht gehad op waar ze terecht zouden komen.
Bij de wedford was er toch ook sprake van dat de vorige eigenaar misschien interesse had om hem terug te kopen (of was dat wico?) had ik ergens in dit topic gelezen, nou ja dat is in mijn ogen de enige die misschien echt gered moest worden van deze paarden omdat hij gewoon stuk/op is maar nog wel jong en met een redelijk niveau achter zijn naam, zijn toekomst was het onzekerst

Gentlegiant

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:07

Dat was Wico Annemiek ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:07

Nouja, wie weet dat die Wico wel opeens opknapt. Heb heel wat paarden mooi zien herstellen van peesblessures, denk dat ie die kromme benen altijd al heeft gehad en daar is ie destijds ook ZZZ mee geworden. Hoop dat het goed met hem zal gaan in de toekomst, vond het een onwijs aansprekend paardje, zonde!!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:08

Heb ook op FB gereageerd. Vind het echt waanzin.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:13

ik zei net tegen een vriendin,
heb nog wel ergeens een oud bitje liggen, in doen,foto maken.
en naar stichting paard sturen. met als tekst er bij, rug is voorgoed kapot, en zeer enkel blesure gevoelig ben ik nu ook zo blachelijk veel waard :=

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:14

Jeetje, ik zit met open mond terug te lezen!

Waar halen stichtingen dat geld wel niet vandaan joh? Hopelijk horen we nog wat van waar de rest terecht komt en ik hoop ook dat SPIN doortje toch toewijst aan KimD!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:16

Mag toch hopen dat die stichtingen niet gesubsidieerd zijn.. Dan zijn ze even erg als het bedrijf waarvan de paarden afkomstig zijn..

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:16

Wat een trieste gebeurtenis. De mensen die daadwerkelijk om de beestjes geven hebben geen schijns van kans gehad. Hoop dat doortje met een groot mooi roze strik afgeleverd wordt bij kim maar dat zal wel niet.. :n

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:17

En dan de particulieren de schuld geven dat de prijzen zo hoog geworden zijn pffff
Laatst bijgewerkt door Letsdunit op 28-01-14 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

femo

misschien een domme vraag, maar wat is SPIN?

Veulen84

Annemiek80 schreef:
De 7 geredde paarden hebben 16000 gekost excl. de kosten, dus zo'n 22.500 incl de btw en veilingkosten

Het is eigenlijk 23.946,82 euro incl veilingkosten... En ja dat vind ik echt heeeeel ziek. Daar had je ook 30 andere paarden van kunnen redden.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:18

Veulen84 schreef:
Annemiek80 schreef:

Het is eigenlijk 23.946,82 euro incl veilingkosten... En ja dat vind ik echt heeeeel ziek. Daar had je ook 30 andere paarden van kunnen redden.

:P
Had geen rekenmachine bij de hand en te lui om een online rekenmachine op te zoeken, had dus even 40% over 16.000 gedaan :)

@femo
SPIN= stichting Paarden in nood
andere stichting = Stichting paardenopvang Amsterdam
Piep = Omroep Piep (die graag voor de zomer 150.000 leden heeft want dan krijgen ze omroep (radio) en zendtijd (tv)
Pvvd = Partij van de dieren

Dat zijn zo'n beetje de 'partijen'
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 28-01-14 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:19

Spin: stichting paard in nood

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:19

Mova schreef:
anneliesdj schreef:

Zoals ik zei; First en Doortje hadden niet gered hoeven worden, die hebben ze gewoon een ander niet gegund. Vind het sneu dat zij hun eigen lolletje doen met gedoneerd geld van mensen die denken iets goeds te doen.
Ik hoop maar voor ze dat het niet naar buiten komt dat ze andere serieuze bieders zoals bv KimD het paard niet gegund hebben, terwijl het daar een prachtige plek zou hebben.

En die kritiek verdienen ze nu ook al, 7000 voor een compleet afgekeurd paard betalen van donateursgeld? Komop, get real, dit heeft helemaal niets te maken met 'goed doel' 'stichtig' 'redden' en wat nog meer zij.

Begrijp me niet verkeerd, ik ga helemaal akkoord met jou, ze hebben een extreem bedrag neergelegd voor paarden die niet 100 procent gered moesten worden. Maar ookal hadden ze niet op de anderen geboden ben ik nog steeds niet van oordeel dat ze Wico hadden moeten kopen voor 23000euro..

Ik zou maar wat graag hebben dat ze alle zielige paardjes in de benelux redden maar in dit geval hadden ze er gewoon hun handen moeten vanaf houden en hun geld sparen voor een ander 'noodgeval'...

Mee eens, ze hadden zich er helemaal niet mee moeten bemoeien.
Maar zoals dit, paarden redden die niet gered hoeven worden en dan met de eer gaan strijken terwijl het lot van Wico onduidelijk is? :n

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:22

Annemiek80 schreef:
:P
Had geen rekenmachine bij de hand en te lui om een online rekenmachine op te zoeken, had dus even 40% over 16.000 gedaan :)

Basisbedrag dat geboden is zonder veilingkosten ook al 17.061. Ik wordt echt helemaal eng van zulke bedragen. En ik wordt nog enger van mensen die op facebook zitten te juichen. Bah...

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:24

Patries90 schreef:
Spin: stichting paard in nood

ohhh met hun was ik sowieso al helemaal klaar. :o

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:24

Voor de mensen die intresse hebben om te zien waar de paardjes naar toe gaan kunnen altijd naar de ophaaldag gaan en kijken wie wie meeneemt :P al denk ik dat je dan de hele dag kwijt bent.
Vind het verder ook echt ronduit belachelijk wat die stichtingen gedaan hebben.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:27

Jeetje wat zijn er een prijzen betaalt voor die paarden zeg :wow:

Die stichtigen hebben overigens wel flink wat geld om uit te geven zeg...