Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lydia_

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:28

Oh oke, dat maakt voor mij het verhaal al weer een beetje duidelijker :)

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:29

en ik ben niet degene die melding heeft gedaan bij alberto!

Pauline

roelie85 schreef:
Ik heet Roelie

Leef je nog na al die aandacht? Voor jou zal het allemaal wel een gekkenhuis zijn zeg. Maar, ik vind dat je het goed hebt gedaan, respect. Lijkt me heel erg moeilijk. Chapeau, en laat je niet gek maken hoor :)

japielover

ik had op uitzending gemist van sbs6 gekeken en kreeg daar steeds de link waar in gezegd werd dat het volgende week is..

hier een aantal pagina's door gekeken maar kon hem niet vinden gezien ik ook nog is via een kaartje met minuten op internet zit vroeg ik het even maar goed...

schijnbaar is iets vragen heeel erg

_Emm_

Keuren zegt ook lang niet alles inderdaad..

Ik vind het echt schandalig dat dit zo lang door is gegaan. Ben haar wel verschillende keren op internet tegen gekomen, maar nooit gedacht dat het zo serieus was..

manic

Nou, nee? Er mogen toch wel vraagtekens geplaatst worden bij wie er dan wel heeft gekeurd, hoe zulke zieke dieren dan gewoon goedgekeurd kunnen worden en welke malloot van een DA zijn naam zo simpel te grabbel gooit? Ik hoef geen namen, maar ik vind het toch wel belangrijk. Die dierenartsen zijn ook een onderdeel in het hele verhaal.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:30

japielover schreef:
ik had op uitzending gemist van sbs6 gekeken en kreeg daar steeds de link waar in gezegd werd dat het volgende week is..

hier een aantal pagina's door gekeken maar kon hem niet vinden gezien ik ook nog is via een kaartje met minuten op internet zit vroeg ik het even maar goed...

schijnbaar is iets vragen heeel erg

Omdat je jarig bent GEFELICITEERD !! hier de link:

http://www.sbs6.nl/web/show/id=985917/l ... 072/page=1 :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:32

Pauline schreef:
roelie85 schreef:
Ik heet Roelie

Leef je nog na al die aandacht? Voor jou zal het allemaal wel een gekkenhuis zijn zeg. Maar, ik vind dat je het goed hebt gedaan, respect. Lijkt me heel erg moeilijk. Chapeau, en laat je niet gek maken hoor :)

dat vraag ik me ook af......... hoe is het nu met jou?? want dit soort sjit gaat je niet in de kouwe kleren zitten neem ik aan!

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:32

Ik heb het programma gezien en het meest erge vind ik (als ik het goed heb begrepen), dat ze mensen had beloofd hun paard een fijne oude dag te geven en dan linea recta dat paard probeert te verkopen/verkoopt.
Het schelden en taalgebruik daar hebben de paarden niets van, het gaat wel om de toon natuurlijk. Maar dat vond ik toch wel meevallen (althans anders mishandel ik mijn paard ook). Het geven van de tik.... tja, ik denk dat sommigen hier op het forum niet heiliger zijn. Soms als ik geirriteerd ben en mijn paard staat in de weg, krijg hij ook wel eens een tik tegen zijn neus.

Als ze daadwerkelijk papieren heeft vervalst dan is dat een heel kwalijke zaak. Net zoals het verkopen van zieke paarden.
Maar daarbij is het natuurlijk ook aan een koper om een paard te laten keuren door een onafhankelijke (of eigen) DA.

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:33

Pauline schreef:
roelie85 schreef:
Ik heet Roelie

Ik leef nog, het is idd een gekkenhuis en mijn mailbox kan het niet goed bijhouden!
Of ik eigenlijk mijn mailbox niet! :D
Ik heb gewoon genoten van mijn vrije weekend en ben heerlijk verbrand in de zon :(
Er is veel voor nodig om mij gek te maken! hihi
Komt allemaal goed...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:33

Respect voor jou Roelie dat je dit gewoon gedaan en gedurfd hebt!

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:34

manic schreef:
Nou, nee? Er mogen toch wel vraagtekens geplaatst worden bij wie er dan wel heeft gekeurd, hoe zulke zieke dieren dan gewoon goedgekeurd kunnen worden en welke malloot van een DA zijn naam zo simpel te grabbel gooit? Ik hoef geen namen, maar ik vind het toch wel belangrijk. Die dierenartsen zijn ook een onderdeel in het hele verhaal.

Dat paard met spat bijvoorbeeld, ik heb hier zelf een paard lopen met spat die bij de keuring 'wat stijf' werd bevonden, maar dat was volgens de dierenarts niet erg. Paar jaar later kreupel en spat in een redelijk gevorderd stadium.

Maar als zij haar paarden ook wat verdovende middelen inspuit (zoals wordt gedacht), kan ik me ook voorstellen dat een dierenarts dan weinig gebreken ziet aan een kreupel paard.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:34

roelie85 schreef:
roelie85 schreef:
Ik heet Roelie

Ik leef nog, het is idd een gekkenhuis en mijn mailbox kan het niet goed bijhouden!
Ik heb gewoon genoten van mijn vrije weekend en ben heerlijk verbrand in de zon :(
Komt allemaal goed...[/quote]

Respect voor jou !!!!
Ik heb er misschien over heen gelezen, sorry dan alvast
Maar weet de vrouw in kwestie dat je hier aan mee hebt gewerkt ? aan de undercover actie

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:36

WinSel schreef:
Maar weet de vrouw in kwestie dat je hier aan mee hebt gewerkt ? aan de undercover actie

Dat zal ze nu anders wel gezien hebben op tv gok ik :P

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:37

WinSel schreef:
roelie85 schreef:

Komt allemaal goed...

Respect voor jou !!!!
Ik heb er misschien over heen gelezen, sorry dan alvast
Maar weet de vrouw in kwestie dat je hier aan mee hebt gewerkt ? aan de undercover actie[/quote]

Ja dat weet ze wel ja! werd meteen gebeld na de confrontatie!
en volgends mij is mijn naam duidelijk te horen in het programma!
Daarom dat ik nou op mijn eigen naam op bokt zit (dit was eerst dus niet :P)

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:38

wat ik niet begrijpis dat ze een paard van de slacht heb gehaald.. als een paard naar de slacht is gebracht is dat het einde en is het wettelijk verboden om een slachtpaard nog door te verkopen.
ik vind het heel sneu voor de mensen die met goedvertrouwen een paard kopen en zo belazerd worden.
en dat veulentje... ;(

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:40

wat het is, is dat veel paarden voordat ze naar de slager gaan door een handelaar opgehaald worden......... het is niet de slager die ze verkoopt het is de handelaar die ze ophaald :)

manic

Ja maar dat inspuiten is ook nergens door niemand bewezen tot zover wij hebben kunnen zien. Het is gewoon allemaal niet zo simpel.

Over het algemeen komen dit soort zaken er bij een klinische keuring toch echt wel uit, uitzonderingen daargelaten.

Een beginnende spat zal mischien bij een klinische keuring niet opgemerkt worden, maar dan ook is het weer makkelijk te weerleggen dat de handelaar het zelf helemaal niet eens wist (niet doelbewust over jouw pony, is meer in het algemeen bedoeld)

Er zijn helaas nog een heleboel grijze gebieden en onbeantwoorde vragen

EllyC

Vitaquilla schreef:
wat ik niet begrijpis dat ze een paard van de slacht heb gehaald.. als een paard naar de slacht is gebracht is dat het einde en is het wettelijk verboden om een slachtpaard nog door te verkopen.
ik vind het heel sneu voor de mensen die met goedvertrouwen een paard kopen en zo belazerd worden.
en dat veulentje... ;(

wettelijk verboden, volgens welke wet dan?
Laatst bijgewerkt door EllyC op 24-05-10 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:41

Vitaquilla schreef:
en dat veulentje... ;(

helaas gebeurt dit heel vaak met paarden voor de slacht vooral uit belgie |(

Gentlegiant

Vitaquilla schreef:
en dat veulentje... ;(

Dat zei ik ook al

Volgende week een undercover actie over het desbetreffende slachthuis?

Maar er zijn ook genoeg particulieren die paarden van de slacht kopen hoor....

Dit mag niet!!!

DDW1190

petje af voor jou roelie!
veel mensen kunnen een voorbeeld aan jou nemen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:42

amaretto20 schreef:
en dat veulentje... ;(

Dit klopt niet helemaal.

Als ik mijn paard naar de slacht breng, en ik zeg tegen de slachter : zie maar wat je ermee doet.
MAG hij het dier doorverkopen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:43

En daarom blijf ik er altijd bij als het paard de kogel krijgt

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:45

Gentlegiant schreef:
Vitaquilla schreef:
en dat veulentje... ;(

Dat zei ik ook al

Volgende week een undercover actie over het desbetreffende slachthuis?

Maar er zijn ook genoeg particulieren die paarden van de slacht kopen hoor....

Dit mag niet!!!

sorry hoor! :o was me iets te veelwerk om bijna 100 pagina's door telezen om alleen mijn mening te geven O:)

@ jury ik ga hem even voor je opzoek