Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:30

Sorry, maar iedereen kan bij Wico zien dat hij krom op zijn benen staat. Een paard met een peesblessure staat niet zo, daar mankeert veel meer aan.

wilma12

Kopen zoals gezien, maar daar zitten haken en ogen aan. Indien er valse voorwendselen naar boven komen...

pipo

Die kans heb je gehad met de kijkdagen

Mova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:31

@Annesliesdj: akkoord dat het jammer is dat ze Wico niet hebben kunnen redden, maar stel je voor wat voor een kritiek (en terecht...) ze zouden gekregen hebben als ze slechts 1 paard hadden gered voor bijna 5 KEER het bedrag dat ze verzameld hadden om er 9 te redden...

Esmeralda

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:33

vind het ronduit belachelijk dat een stichting zoveel geld eraan uit geeft. Had in mijn ogen beter kunnen wachten en het geld voor de paarden gebruiken waar evt. niet op geboden zou worden. Dan heb je pas echt een paard gered

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:36

Wilawander schreef:
Dat stichtingen zulke bedragen uit te geven hebben..... terwijl er andere mensen zijn die ze willen.. waar is de nood?

... dit ja, om het even op paardenopvang Amsterdam te houden, wat mij betreft hadden ze het bij Kenzo gelaten, hoewel daar ook op geboden werd dus ook belangstelling voor was en ik ga er dan vanuit dat dit geen handelaar is want die gaan geen 2000+ neerleggen voor een paard van 22. En het overige geld gebruikt voor zijn verzorging/onderhoud en de andere paarden in hun bezit.

Hetzelfde geldt voor First, Doortje, Frits daar was interesse voor buiten PIEP/SPIN/stPOA om waarom moeten ze dan een enorm bedrag voor deze paarden uitgeven?

Tuurlijk doen ze goed werk, maar deze paarden (99% ervan) hoefden niet gered te worden omdat er voldoende particuliere interesse was, was 'groot' geweest en had gezegd: onze actie heeft zijn doel bereikt, de paarden gaan niet naar de slacht, het geld wat binnen is gekomen gaat nu naar Paardenkamp Soest (want die staat overal buiten, is al 50 jaar bekend en heeft vrijwel ieders goedkeuren als goed doel vermoed ik)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:36

Zo de schuldeiseres ook weer blij: door de extreem hoge prijzen is de kans groot dat zij nog iets terug zien van hun geld.

De oude eigenaar blijft achter met minder schulden: zo zie je maar: fraude loont :r :r met dank aan stichtingen die je uit de schulden helpen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:40

Wico is afgetikt voor 16.000 euro, tel daar 16% veilingkosten en 21% btw bij op en we praten over een luttele 22.000 euro voor een bokbenige, luchtzuigende ruin met een blessure, die in het verleden op ZZZ niveau gepresteerd zou hebben. Ik ben benieuwd wie de gulle gever is geweest in deze, want ik vermoed dat iemand die op zoek zou zijn naar een goed sportpaard, voor dat geld ook wel elders was gaan shoppen.

Er zit een luchtje aan :x

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:41

Laatst bijgewerkt door wilma12 op 28-01-14 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:42

En de stichtingen kunnen weer met hun kop op de buis omdat ze donatiegeld hebben uitgegeven aan deze slachtpaarden.

Ik snap het echt niet meer. Wat een raar verhaal!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:43

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:44

haflingertje schreef:
Als spin inderdaad Guus heeft gewonnen gaat hij naar die veearts! Dus dat zou goed nieuws zijn!!

Agree to disagree helaas...
Ik heb nu pas echt met Guus te doen, had gehoopt dat hij bij iemand terecht kwam die wel ingrijpt in plaats van het proberen met kruiden en druppeltjes het lichaam zelf te laten oplossen. Heb helaas ervaring met de goeie man...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:44

Mova schreef:
@Annesliesdj: akkoord dat het jammer is dat ze Wico niet hebben kunnen redden, maar stel je voor wat voor een kritiek (en terecht...) ze zouden gekregen hebben als ze slechts 1 paard hadden gered voor bijna 5 KEER het bedrag dat ze verzameld hadden om er 9 te redden...

Zoals ik zei; First en Doortje hadden niet gered hoeven worden, die hebben ze gewoon een ander niet gegund. Vind het sneu dat zij hun eigen lolletje doen met gedoneerd geld van mensen die denken iets goeds te doen.
Ik hoop maar voor ze dat het niet naar buiten komt dat ze andere serieuze bieders zoals bv KimD het paard niet gegund hebben, terwijl het daar een prachtige plek zou hebben.

En die kritiek verdienen ze nu ook al, 7000 voor een compleet afgekeurd paard betalen van donateursgeld? Komop, get real, dit heeft helemaal niets te maken met 'goed doel' 'stichtig' 'redden' en wat nog meer zij.

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:46

Klopt, had First willen kopen en ze zou een super leven krijgen bij Eifelopfok. Maar het bedrag werd me te hoog. Ik dacht dat ze naar een andere particulier verkocht was. Nooit verwacht dat een stichting zo ver zou gaan voor een paard waarbij het niet nodig was om haar te redden.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:47

Wist niet dat je een bokker was excuus dat ik je met naam en toenaam noem! Had je haar zeer gegunt prachtige fotos op je facebook pagina! <3
Laatst bijgewerkt door wilma12 op 28-01-14 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:48

Ik ga even op mijn handen zitten.

Deze stichtingen hebben een graaicultuur. Mensen voorhouden dat ze het beste voor hebben, maar ondertussen belachelijk veel geld uitgeven aan deze paarden..

Waar kennen we dit toch van? Oh wacht eens, is deze hele ellende hier niet mee begonnen? ;)

Mova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:48

anneliesdj schreef:
Mova schreef:

Zoals ik zei; First en Doortje hadden niet gered hoeven worden, die hebben ze gewoon een ander niet gegund. Vind het sneu dat zij hun eigen lolletje doen met gedoneerd geld van mensen die denken iets goeds te doen.
Ik hoop maar voor ze dat het niet naar buiten komt dat ze andere serieuze bieders zoals bv KimD het paard niet gegund hebben, terwijl het daar een prachtige plek zou hebben.

En die kritiek verdienen ze nu ook al, 7000 voor een compleet afgekeurd paard betalen van donateursgeld? Komop, get real, dit heeft helemaal niets te maken met 'goed doel' 'stichtig' 'redden' en wat nog meer zij.

Begrijp me niet verkeerd, ik ga helemaal akkoord met jou, ze hebben een extreem bedrag neergelegd voor paarden die niet 100 procent gered moesten worden. Maar ookal hadden ze niet op de anderen geboden ben ik nog steeds niet van oordeel dat ze Wico hadden moeten kopen voor 23000euro..

Ik zou maar wat graag hebben dat ze alle zielige paardjes in de benelux redden maar in dit geval hadden ze er gewoon hun handen moeten vanaf houden en hun geld sparen voor een ander 'noodgeval'...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:50

Citaat:

Hoop echt zooooo dat de verhalen van o.a. KimD en due Linda naar buiren komen!!!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:50

claudnr9 schreef:
Klopt, had First willen kopen en ze zou een super leven krijgen bij Eifelopfok. Maar het bedrag werd me te hoog. Ik dacht dat ze naar een andere particulier verkocht was. Nooit verwacht dat een stichting zo ver zou gaan voor een paard waarbij het niet nodig was om haar te redden.

Jij zou dus het perfecte baasje voor de leuke merrie zijn! Helaas gooien stichtingen roet in het eten......

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:51

pipo schreef:
Ik vind het in en in triest dat een paarde stichting zoveel geld uitgeeft aan 1 paard (en dan zelfs meerdere die te veel moeten kosten) gewoon om de publisiteit.... een andere verklaring is er niet.
Voor dat geld zouden ze de paarden op de zuidlaardermarkt kunnen kopen.... doe s gek, doe dat.. maar besteed het niet aan 1 paard. Bah! net zoiets als 1 kindje financieel steunen tegen aids en de voorraad condooms lekprikken in oeroeboeroe. :r

precies mijn gedachten, maar nu kunnen ze met de kop op tv , kijk we hebben er een paar gered... nadat wel eerst wel flink de prijs opgedreven werd .bleh!! :r
want ze zijn geweldig en niemand had voor die paarden kunnen zorgen (dit is mijn mening) ;)

wilma12

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:53

Reageren jullie op die fb pagina die ik stuurde? Zie inneens een annelies reageren etc }> /3 /3

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:54

jenn0dv schreef:
MandyIndah schreef:
Ze nemen de kansen van anderen gewoon weg, onder andere die van mij.. Krom gedoe

Als je nou nu eens contact opneemt met SPIN, dan heb je alsnog kans op een van de paarden alleen wordt dit via de stichtingen bemiddeld. Dat geeft toch niet?

Precies.... ook om evt impuls aankopen voor te zijn.. denk dat al deze paardjes miss daar wel te bemiddelen zijn..
Maar dat moet je ook maar willen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:54

wilma12 schreef:
Reageren jullie op die fb pagina die ik stuurde? Zie inneens een annelies reageren etc }> /3 /3

O:) <<)

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:55

@wilma12, geeft niet hoor, ben normaal ook niet zo actief op Bokt ;-) En dank voor het compliment! Vind het wel sneu, van het geld dat ze nu neertellen voor de paarden die eigenlijk niet gered hadden hoeven worden, hadden ze ook paarden kunnen helpen die het echt nodig hebben....

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:55

Tallie1979 schreef:
wilma12 schreef:

O:) <<)

Hahaha!! _-:(

ja echt stom vind ik het, maarja wat doen we eraan...