Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:11

Babootje schreef:
Ik heb wel de indruk dat PZB wat meer moeite krijgt met het "slijten" van de paarden. Te beginnen met de weidemaatjes.

Tja mijn keuze ligt ook ergens anders in deze tijden. Denk dat ze het nog wel eens heel druk kunnen gaan krijgen met paarden waarvan baasjes het niet meer kunnen betalen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:24

Ladygiroc schreef:
Babootje schreef:
Ik heb wel de indruk dat PZB wat meer moeite krijgt met het "slijten" van de paarden. Te beginnen met de weidemaatjes.

Tja mijn keuze ligt ook ergens anders in deze tijden. Denk dat ze het nog wel eens heel druk kunnen gaan krijgen met paarden waarvan baasjes het niet meer kunnen betalen.

Daar hebben die baasjes dan weinig aan als het weidemaatjes betreft, want zolang het paard daar staat betaal je gewoon stalling. En een goed paard gratis afstaan omdat je het niet meer kunt betalen zou niet slim zijn. Dan kun je het beter zelf verkopen, desnoods aan een handelaar.
Het is niet voor niets dat de zogenaamd goede paarden die daar staan allemaal iets blijken te mankeren. Die raak je particulier niet aan de straatstenen kwijt.

tylando

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:28

Ik word hier echt zo verdrietig van he.
Hoop dat ze eens een keer flink onderuit gaan

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:48

Er is ook een pagina die paarden spullen verkoopt en opbrengst naar pzb gaat. Ik had eronder gereageerd met dat het verkapte handelaren zijn oid. En ben nu geblokt en pagina met mijn prive account niet meer vindbaar (net als de pagina van pzb zelf)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:57

Ze laten nog heel vrolijk zien hoe de ontwikkelingen van hun pp zijn, dus ze gaan wel gewoon door en zijn zich echt niet aan het indekken voor evt gevolgen van dit topic. Dan zijn ze imo vrij zeker van hun zaken.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:30

Ze hoeven zich op Social Media ook niet zo hard in te dekken als ze iedereen hier blokkeren. :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:32

[***] schreef:
Ze hoeven zich op Social Media ook niet zo hard in te dekken als ze iedereen hier blokkeren. :')

Bedoel meer dat ze nog wel steeds geld uitgeven en investeren.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:18

superpony schreef:
[***] schreef:

Bedoel meer dat ze nog wel steeds geld uitgeven en investeren.

Tjah, plaatsen ze gewoon weer een zielig berichtje en kunnen ze weer verder :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:57

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door xingridx op 23-02-23 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:59

Ik heb toch wel t idee dat het enthousiasme voor PZB wat afneemt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:00

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:08

Babootje schreef:
Ik heb toch wel t idee dat het enthousiasme voor PZB wat afneemt.

Dat is ook niet zo raar met die huidige adoptieprijzen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:14

Nee is gewoon pzb zelf hoor! Ze adverteren er ook voor. Dit zijn gedoneerde spullen ook van de “diefstal” toen der tijd. Toen is er ook veel aan geld gedoneerd want er moesten nieuwe zadels komen die duizenden euro’s kostte. Toen heen veel mensen hun zadel en hoofdstellen gedoneerd.

Ze klagen steeds het is een dag taak en zoveel werk enz enz maar als ik zie hoeveel er gefilterd wordt denk ik waar haal je de tijd vandaan? Laatst zag ik bij een bericht 270 reacties 5 minuten later waren het er nog maar 53 en uiteraard alleen nog maar oe ah zilujgh berichten…

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:34

Las ik nou dat er 3950 gevangen is voor dat adoptie veulen? Pffttt dat is een prijs waar je op de veiling een heel prima sportveulen met goed papier en goede gezondheid voor kocht dit jaar...hoezo dan een veulen adopteren voor dat geld en het dier nooit van jezelf wordt en ook nooit verkocht kan worden als blijkt dat hij te klein blijft, niet geschikt voor je doel....echt bizar...
En waarom worden de paarden die het gewoon goed hebben gehad niet gewoon verkocht. Daar is toch helemaal geen stichting voor nodig om de rest van het leven van het dier te monitoren of dat wel goed blijft gaan. Ik snap dat zwaar verwaarloosde paarden gevolgd blijven worden, maar bij gewoon gezonde paarden die het altijd prima hebben gehad is dat totaal niet aan de orde...dan is het gewoon het verdienmodel, want die leveren het meeste op...al helemaal als ze meerdere keren van adoptant wisselen.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:40

Ik begrijp ook niet dat mensen zoveel geld uitgeven aan een zgn bruikleenovereenkomst. Vaak mankeren die paarden ook nog wat, als je ze zelf gratis aanbiedt, raak je ze aan de straatstenen nog niet kwijt. Met dierenliefde heeft het in ieder geval al lang niets meer te maken.

Pinkappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:41

Zoals al eerder aangegeven, is er sprake van een consumenten aankoop.
Dier wordt gewoon jou eigendom.
Geloof toch niet in die, domme contracten van ten Napel.
Ten Napel legt het gewoon af, bij de rechter!

Hij kan zeuren dreigen wat hij wil, het is gewoon handel.

Dan het punt aangifte, het is wel mogelijk op gronden van een economische delict.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:43

Pinkappel schreef:
Zoals al eerder aangegeven, is er sprake van een consumenten aankoop.
Dier wordt gewoon jou eigendom.
Geloof toch niet in die, domme contracten van ten Napel.
Ten Napel legt het gewoon af, bij de rechter!

Hij kan zeuren dreigen wat hij wil, het is gewoon handel.

Dan het punt aangifte, het is wel mogelijk op gronden van een economische delict.

Maar om geen zin in gezeik te hebben koop ik daar toch geen paard voor prijzen die gewoon aan de marktwaarde zijn?
Kijk wel elders dan.
Begrijp echt de mensen niet die dat wel doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:48

oji schreef:
Las ik nou dat er 3950 gevangen is voor dat adoptie veulen? Pffttt dat is een prijs waar je op de veiling een heel prima sportveulen met goed papier en goede gezondheid voor kocht dit jaar...hoezo dan een veulen adopteren voor dat geld en het dier nooit van jezelf wordt en ook nooit verkocht kan worden als blijkt dat hij te klein blijft, niet geschikt voor je doel....echt bizar...
En waarom worden de paarden die het gewoon goed hebben gehad niet gewoon verkocht. Daar is toch helemaal geen stichting voor nodig om de rest van het leven van het dier te monitoren of dat wel goed blijft gaan. Ik snap dat zwaar verwaarloosde paarden gevolgd blijven worden, maar bij gewoon gezonde paarden die het altijd prima hebben gehad is dat totaal niet aan de orde...dan is het gewoon het verdienmodel, want die leveren het meeste op...al helemaal als ze meerdere keren van adoptant wisselen.

Moderatoropmerking:
Speculatie is niet toegestaan op Voorpagina Nieuws
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 11-11-22 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:48

DuoPenotti schreef:
Begrijp echt de mensen niet die dat wel doen.

Het is gewoon een blinde vlek. O, zie mij iets goed doen voor dieren

lowe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:08

Babootje schreef:
oji schreef:
En waarom worden de paarden die het gewoon goed hebben gehad niet gewoon verkocht. Daar is toch helemaal geen stichting voor nodig om de rest van het leven van het dier te monitoren of dat wel goed blijft gaan. Ik snap dat zwaar verwaarloosde paarden gevolgd blijven worden, maar bij gewoon gezonde paarden die het altijd prima hebben gehad is dat totaal niet aan de orde...dan is het gewoon het verdienmodel, want die leveren het meeste op...al helemaal als ze meerdere keren van adoptant wisselen :') .

Moderatoropmerking:

Heh? Dus paarden met een slecht huisje moeten per se uitgemergeld eruit zien? :+
Sorry, maar hier sla je ff de plank mis.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 11-11-22 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:33

Slecht huisje is relatief. Paarden die maar 4 uur per dag buiten komen hebben in mijn ogen ook een "slcht huisje" maar diegene die hun paard zo houden denken daar vast anders over.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:24

Is maar net wat iemand een slecht huisje vindt.
Mijn idee bij een slecht huis is dat ze slechte verzorging krijgen en meestal een trauma ervan hebben.
Bij trauma hoor je geen hoofdprijs voor een paard te vragen en zeker niet 2 dagen na aankomst weer aanbieden voor een nieuw huis.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:50

quote="Babootje"]
oji schreef:
En waarom worden de paarden die het gewoon goed hebben gehad niet gewoon verkocht. Daar is toch helemaal geen stichting voor nodig om de rest van het leven van het dier te monitoren of dat wel goed blijft gaan. Ik snap dat zwaar verwaarloosde paarden gevolgd blijven worden, maar bij gewoon gezonde paarden die het altijd prima hebben gehad is dat totaal niet aan de orde...dan is het gewoon het verdienmodel, want die leveren het meeste op...al helemaal als ze meerdere keren van adoptant wisselen :') .

Moderatoropmerking:
[/quote]

lowe schreef:
[
Heh? Dus paarden met een slecht huisje moeten per se uitgemergeld eruit zien? :+
Sorry, maar hier sla je ff de plank mis.

Wel in relatie tot de doelstelling van PZB. Namelijk het opvangen van verwaarloosde paarden.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 11-11-22 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt

lowe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:05

Een verwaarloosd paard is een ontzettend breed begrip. Er zijn talloze voorbeelden op internet/nieuwspagina’s waarin dieren/paarden in beslag zijn genomen door bijv hun leefruimte of mentale verwaarlozing. Dat hoeft dus niet te betekenen dat ze er graatmager uitzien.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:58

Babootje schreef:
Moderatoropmerking:

Klopt en daarom vind ik het ook absurd dat daar dan toch een adoptieregeling voor van toepassing is ipv gewoon verkoop. Adopteer je zo'n veulen, fokt het 3 jaar op, beleert het en rijd hem door....oftewel je maakt heel veel tijd/geld/inspanning om zo'n dier een fijne opleiding te geven, maar dat komt nooit naar jezelf terug doordat je eigenaar wordt of omdat je het leuk kunt verkopen. Als je dan dat dier niet meer kan houden na 5-6 jaar, dan heeft PZB ineens zonder er ook maar iets voor te hebben gedaan, ineens een paard dat vele malen meer waard is dan het was. En wat ik al zei, voor 4000 euri KOOP je gewoon echt een heel leuk gefokt en gezond veulen, dus waarom moet adoptie dan hetzelfde opleveren...echt schokkend vind ik dat.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 11-11-22 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt