Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:42

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:53

Maar goed , als we eens kijken naar een andere grote stichting zoals het KWF. Daar verdient een directie ook dik aan donaties ook daarvan bestaat een deel uit salaris. Toen met Pink Ribbon is daar nog een flinke ophef over geweest.

Die lui rijden ook in dikke auto's mede door wat ze krijgen vanuit gedoneerd geld.

Achter zoveel goede doelen zit een model gekoppeld om geld te verdienen. Ik doneer daarom ook nooit meer aan grote namen het is zo onduidelijk hoeveel geld er in eigen zak gestoken wordt.

Ik kies daarom liever voor kleine en persoonlijke organisaties waar je het geld heen kunt brengen in plaats van via een tikkie. Wie weet waar het geld heen gaat.

IHN

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:01

Naar Superpony, waarom zijn mensen er hier dan zo mee bezig (en doet niemand aangifte?). Kijk, ik snap het vd paarden. Dieren zijn weerloos, maar de paarden krijgen daar goede verzorging, dus het gaat om de doorverkoop van zieke paarden als gezonde paarden met een sneaky constructie.

maar al dat andere. Het inzicht willen in de jaarrekening (niemand die echter heenging toen het kon) Calijn die 8 paarden heeft etc etc. Daar heeft toch niemand last van? De mensen die doneren kennelijk niet en waarom er hier dan zo'n ophef over gemaakt heb begrijp ik niet, want denk dat bijna niemand hier gedonerd heeft aan pzb. Wat maakt dat allemaal dan uit? En bv een Im? Kijk hoe dat dier eruitzirt. Die krijgt het nu beter. Wie boeit het dan wat of ze er 5 mille aan verdienen?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:14

Bij organisaties als KWF zijn de geldstromen volledig transparant. Ja er zijn mensen in dienst van het KWF, dat zijn mensen om de organisatie professioneel te runnen wat nodig is bij dergelijke miljoenen bedrijven. Maar dat zijn ook wetenschappers die een salaris uit de donaties van KWF krijgen om hun onderzoek te doen. Je kan het eens zijn of niet eens zijn met hoe KWF zijn geld beheert (ik persoonlijk ben er geen fan van), maar als je doneert weet je in ieder geval (of kun je weten) waaraan je doneert. Bij PZB heb je werkelijk geen enkele inzichtelijkheid over wat er gebeurt met je geld.

Wat betreft de paarden van Calijn. Ik vind dat wel degelijk iets om je druk om te maken als dit haar gezonde hobby paarde zijn. Stel dat nu zou uitkomen dat de dochter van de directeur van het KWF cosmetische operaties als borstvergroting, facelifts oid zou betalen met sponsorgeld van het KWF. Dat zou een vergelijkbare daad zijn in mijn ogen en reken maar dat alle kranten en nieuwsprogramma's er vol mee zouden staan, want reken maar dat elke donor zich bekocht zou voelen. Dat zou het einde van het KWF betekenen, dus ja het is in mijn ogen wel degelijk relevant. Of Calijn haar paarden financiert met PZB geld, dat weet ik niet, maar als dat zo zou zijn zou dat zeer verwerpelijk zijn in mijn ogen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:21

IHN schreef:
maar al dat andere. Het inzicht willen in de jaarrekening (niemand die echter heenging toen het kon)

Dat is niet hoe het werkt. Er is een plicht om de jaarrekeningen te publiceren, en zeker voor een ANBI-stichting om die op de website vrij toegankelijk te maken.

Ergens naartoe gaan om geld te betalen voor het misschien inzien van een jaarrekening die allang openbaar had moeten zijn is onzin, en in zichzelf al op allerlei manieren niet integer.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:46

IHN schreef:
Naar Superpony, waarom zijn mensen er hier dan zo mee bezig (en doet niemand aangifte?). Kijk, ik snap het vd paarden. Dieren zijn weerloos, maar de paarden krijgen daar goede verzorging, dus het gaat om de doorverkoop van zieke paarden als gezonde paarden met een sneaky constructie.

maar al dat andere. Het inzicht willen in de jaarrekening (niemand die echter heenging toen het kon) Calijn die 8 paarden heeft etc etc. Daar heeft toch niemand last van? De mensen die doneren kennelijk niet en waarom er hier dan zo'n ophef over gemaakt heb begrijp ik niet, want denk dat bijna niemand hier gedonerd heeft aan pzb. Wat maakt dat allemaal dan uit? En bv een Im? Kijk hoe dat dier eruitzirt. Die krijgt het nu beter. Wie boeit het dan wat of ze er 5 mille aan verdienen?

Het topic werd in eerste instantie geopend omdat ze gingen verhuizen en naar een behoorlijk luxe plek gingen. Eerst was dat een andere plek en toen kwam deze plek.
Ze hadden ook voor andere plekken kunnen kiezen, maar dat was niet voldoende voor hun.

Toen zijn er vragen gekomen waarom ze dit nodig hebben, wat de kosten zijn en hoe de organisatie in elkaar steekt.
Niet uit jaloezie, maar vanuit hun vaak totaal onprofessionele geschreven stukken en reacties. Wat tevens weer meer vraagtekens bracht.

Toen mengde mensen zich in dit topic met hun eigen negatieve ervaringen, waaronder iemand met een heel slecht paard dat niet ingeslapen mocht worden. Daarop is gekeken hoe dat juridisch zit.

En dit is een paarden forum, dus ook soms mensen met kennis en ervaring die om paarden geven.

Je hoeft ook niet naar hun toe om de cijfers in te zien of het persoonlijk te vragen, aangezien zij gewoon de plicht hebben hier open over te zijn.

Prima als ze paarden opvangen en donaties krijgen om zo een dier op te knappen. Maar zieke paarden en paarden met blessures zouden ze zelf verantwoordelijk voor moeten blijven en niet doorverkopen. Maar zij noemen zich paard zoekt baas, dus zijn er op uit om paarden te herplaatsen. En dan niet voor een symbolisch bedrag, maar voor een normale verkoop prijs vaak.

Mensen die doneren zijn zelf verantwoordelijk, maar als je de reacties leest, zijn veel mensen onwetend en dat is te begrijpen als je niet in het paarden wereldje zit of alleen maar denkt; zielig. En ook daar alleen de positieve reacties blijven staan, omdat ze behoorlijk veel tijd hebben elke dag om de negatieve te verwijderen en ook die mensen te blokkeren.

Zoals mensen behoedt worden voor wanpraktijken, oplichting etc, is dat hier ook wat sommigen willen uitzoeken. Hoe ver gaat dit, wat klopt, wat niet etc. Niks mis mee en als alles verder klopt, helemaal prima, kunnen ze gewoon weer door.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 19:43

Shadow0 schreef:
IHN schreef:
maar al dat andere. Het inzicht willen in de jaarrekening (niemand die echter heenging toen het kon)

Dat is niet hoe het werkt. Er is een plicht om de jaarrekeningen te publiceren, en zeker voor een ANBI-stichting om die op de website vrij toegankelijk te maken.

Ergens naartoe gaan om geld te betalen voor het misschien inzien van een jaarrekening die allang openbaar had moeten zijn is onzin, en in zichzelf al op allerlei manieren niet integer.

Eerder in dit topic werd gemeld dat er iemand is geweest op de open dag en heeft gevraagd om de boeken die men zou mogen inzien en die niet heeft gekregen. Verder doet dat weinig ter zake. PZB is het gewoon verplicht om de jaarrekeningen te publiceren. Dat hebben ze dan nu gedaan voor 2020, maar dat kun je niet echt een jaarrekening noemen. Het is een balans waarin je alleen de totale passiva en activa in ziet met daarbij de opmerking dat de donaties gelijk oplopen met de kosten. Erg ongeloofwaardig, dat ze precies zoveel donaties zouden ontvangen dan ze aan kosten maken. Er is nog niets transparant daarmee.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 19:47

Zebrastreep schreef:
Maar goed , als we eens kijken naar een andere grote stichting zoals het KWF. Daar verdient een directie ook dik aan donaties ook daarvan bestaat een deel uit salaris. Toen met Pink Ribbon is daar nog een flinke ophef over geweest.

Die lui rijden ook in dikke auto's mede door wat ze krijgen vanuit gedoneerd geld.

Achter zoveel goede doelen zit een model gekoppeld om geld te verdienen. Ik doneer daarom ook nooit meer aan grote namen het is zo onduidelijk hoeveel geld er in eigen zak gestoken wordt.

Ik kies daarom liever voor kleine en persoonlijke organisaties waar je het geld heen kunt brengen in plaats van via een tikkie. Wie weet waar het geld heen gaat.

In een ander topic heb ik hier eerder al iets over geschreven. Ik uitte ooit kritiek op de een directeur van een groot goed doel, hij is vader van iemand waar ik mee omging. Die vriend vertelde me dat zij er precies zo over dachten en zijn vader dus in een kleinere tweedehands auto had rondgereden maar dat toen bleek dat hij als directeur niet serieus genomen werd, niet door buren maar belangrijker nog, niet door de mensen waar hij invloed op moest uitoefenen. Uiteindelijk is hij dan toch maar in een 'dikke' auto gaan rijden en huurde hij zo nu en dan een chauffeur in. Heel jammer dat dat blijkbaar nodig is.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:40

Shadow0 schreef:
IHN schreef:

ja, begrijp me niet verkeerd. Ben het met je eens. En ik merk dat ik me eraan erger, maar bij mij omdat ik denk:potverdrie, doen ze handig. En ik dat talent niet heb.
Maar zoals so.. igen hier erin steigeren, alles volgen, alles negatief proberen te maken denknik:waarom dan? Ten eerste:wat maakt dat je liever hun fb en alles doorspit om het hier te kopieren dan bv op je paard te zitten (vraag ik. e van mezelf ook vaak af trouwens, haha), maar waarom is dat dan belangrijk als je zelf geen cent geinvesteerd hebt?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:40

IHN schreef:
ja, begrijp me niet verkeerd. Ben het met je eens. En ik merk dat ik me eraan erger, maar bij mij omdat ik denk:potverdrie, doen ze handig. En ik dat talent niet heb.

Dat vind ik dan weer moeilijk om me in in te leven.. ik zie het niet als 'handig' of 'talent' om de regels te negeren. Als je valsspeelt is er zoveel makkelijk. Ik heb daar geen bewondering voor, en het zou echt nooit mijn manier zijn om iets te bereiken.

Citaat:
maar waarom is dat dan belangrijk als je zelf geen cent geinvesteerd hebt?

Omdat het geheel van een eerlijk speelveld voor iedereen wel belangrijk is voor mij.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 22:12

Shadiw, da's ook weer zo. Ik zou ook nooit de boel flessen (ik loop nog terug de winkel in als er iets niet is afgerekend). Maarze hebben wel een prachtig pand onder de kont, veel naamsbekendheid en veel discipelen. Dat bedoel ik daarmee zeg maar

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 07:50

superpony schreef:
IHN schreef:

Het topic werd in eerste instantie geopend omdat ze gingen verhuizen en naar een behoorlijk luxe plek gingen. Eerst was dat een andere plek en toen kwam deze plek.
Ze hadden ook voor andere plekken kunnen kiezen, maar dat was niet voldoende voor hun.

Toen zijn er vragen gekomen waarom ze dit nodig hebben, wat de kosten zijn en hoe de organisatie in elkaar steekt.
Niet uit jaloezie, maar vanuit hun vaak totaal onprofessionele geschreven stukken en reacties. Wat tevens weer meer vraagtekens bracht.

Toen mengde mensen zich in dit topic met hun eigen negatieve ervaringen, waaronder iemand met een heel slecht paard dat niet ingeslapen mocht worden. Daarop is gekeken hoe dat juridisch zit.

En dit is een paarden forum, dus ook soms mensen met kennis en ervaring die om paarden geven.

Je hoeft ook niet naar hun toe om de cijfers in te zien of het persoonlijk te vragen, aangezien zij gewoon de plicht hebben hier open over te zijn.

Prima als ze paarden opvangen en donaties krijgen om zo een dier op te knappen. Maar zieke paarden en paarden met blessures zouden ze zelf verantwoordelijk voor moeten blijven en niet doorverkopen. Maar zij noemen zich paard zoekt baas, dus zijn er op uit om paarden te herplaatsen. En dan niet voor een symbolisch bedrag, maar voor een normale verkoop prijs vaak.

Mensen die doneren zijn zelf verantwoordelijk, maar als je de reacties leest, zijn veel mensen onwetend en dat is te begrijpen als je niet in het paarden wereldje zit of alleen maar denkt; zielig. En ook daar alleen de positieve reacties blijven staan, omdat ze behoorlijk veel tijd hebben elke dag om de negatieve te verwijderen en ook die mensen te blokkeren.

Zoals mensen behoedt worden voor wanpraktijken, oplichting etc, is dat hier ook wat sommigen willen uitzoeken. Hoe ver gaat dit, wat klopt, wat niet etc. Niks mis mee en als alles verder klopt, helemaal prima, kunnen ze gewoon weer door.

In hoeverre dat waar is, is nu ook maar vraag hoor.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:23

IHN schreef:

Aangifte kun je pas doen als je ook bewijzen hebt, dus dan zul je een paard via hun constructie moeten aanschaffen en inzicht krijgen in het advies van de DA van hun en die van jezelf zodat ze ook daadwerkelijk op onwaarheden te betrappen zijn en er bewijs is van hun "handel" en verwaarlozing van de dieren. Dat kost natuurlijk enorm veel geld.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:16

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd door auteursrecht

Tijdje terug kwam dit paard als ik me goed herrinner ook te sprake in dit topic.
Als het onderstaande verhaal klopt, word er weer een paard de dupe van hun handel

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:23

Het veulen is ook van de website. Is binnen gekomen op 30 september. Als het is geadopteerd (want weg van de website) voor de gevraagde €3950 dan is daar echt wel mooi winst op genomen.

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 06:22

Op facebook gaat het ook los onder de advertentie van paardje.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 07:53

Ik zie op FB niets over Denver staan?
Op Insta hebben ze de reacties uitgezet.

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 09:10

Cayenne schreef:

Sorry onder deze foto...

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 09:11

Moestuin schreef:
Het veulen is ook van de website. Is binnen gekomen op 30 september. Als het is geadopteerd (want weg van de website) voor de gevraagde €3950 dan is daar echt wel mooi winst op genomen.

Dat is idd snel verdiend als het dat bedrag is.
Zoveel onkosten hebben ze er niet aangehad gok ik zo....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:21

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door xingridx op 23-02-23 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:22

Annemiekev schreef:
Cayenne schreef:

Sorry onder deze foto...

[ [url=m/7y6nOj.png]Afbeelding[/url] ]

Dan zijn ze wel weer heel snel geweest met het weghalen van reacties :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:24

Er is ook een fb groep * ervaringen met pzb * staat ook genoeg

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:32

AmyJamess schreef:
Moderatoropmerking:

Tijdje terug kwam dit paard als ik me goed herrinner ook te sprake in dit topic.
Als het onderstaande verhaal klopt, word er weer een paard de dupe van hun handel

Moderatoropmerking:

Ik vind het echt schandalig dat dergelijke problemen dusdanig gebagatelliseerd wordt. Uiteraard is het paard de dupe, maar ik lees ook echt gevaarlijk gedrag. In de tussentijd verdienen ze duizenden euro's.

PZB: ik weet dat jullie meelezen. Jullie moeten je echt doodschamen. Ik hoop dat één van de vorige adoptanten de ballen heeft om hier werk van te maken en juridische stappen te ondernemen of naar de media gaat.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:34

Ik heb wel de indruk dat PZB wat meer moeite krijgt met het "slijten" van de paarden. Te beginnen met de weidemaatjes.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:38

[***] schreef:
Ik hoop dat één van de vorige adoptanten de ballen heeft om hier werk van te maken en juridische stappen te ondernemen of naar de media gaat.

Het voeren van rechtszaken staat ook als 1 van hun kostenposten genoemd of op de website of in 1 van hun beleidsdocumenten. Ik heb het gelezen. Ik weet in ieder geval van 1 adoptant waar een rechtszaak mee gevoerd is en die de adoptant heeft gewonnen. Er zullen er best meer zijn.
En waar denk je dat die van worden betaald?