Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IHN schreef:maar al dat andere. Het inzicht willen in de jaarrekening (niemand die echter heenging toen het kon)
IHN schreef:Naar Superpony, waarom zijn mensen er hier dan zo mee bezig (en doet niemand aangifte?). Kijk, ik snap het vd paarden. Dieren zijn weerloos, maar de paarden krijgen daar goede verzorging, dus het gaat om de doorverkoop van zieke paarden als gezonde paarden met een sneaky constructie.
maar al dat andere. Het inzicht willen in de jaarrekening (niemand die echter heenging toen het kon) Calijn die 8 paarden heeft etc etc. Daar heeft toch niemand last van? De mensen die doneren kennelijk niet en waarom er hier dan zo'n ophef over gemaakt heb begrijp ik niet, want denk dat bijna niemand hier gedonerd heeft aan pzb. Wat maakt dat allemaal dan uit? En bv een Im? Kijk hoe dat dier eruitzirt. Die krijgt het nu beter. Wie boeit het dan wat of ze er 5 mille aan verdienen?
Shadow0 schreef:IHN schreef:maar al dat andere. Het inzicht willen in de jaarrekening (niemand die echter heenging toen het kon)
Dat is niet hoe het werkt. Er is een plicht om de jaarrekeningen te publiceren, en zeker voor een ANBI-stichting om die op de website vrij toegankelijk te maken.
Ergens naartoe gaan om geld te betalen voor het misschien inzien van een jaarrekening die allang openbaar had moeten zijn is onzin, en in zichzelf al op allerlei manieren niet integer.
Zebrastreep schreef:Maar goed , als we eens kijken naar een andere grote stichting zoals het KWF. Daar verdient een directie ook dik aan donaties ook daarvan bestaat een deel uit salaris. Toen met Pink Ribbon is daar nog een flinke ophef over geweest.
Die lui rijden ook in dikke auto's mede door wat ze krijgen vanuit gedoneerd geld.
Achter zoveel goede doelen zit een model gekoppeld om geld te verdienen. Ik doneer daarom ook nooit meer aan grote namen het is zo onduidelijk hoeveel geld er in eigen zak gestoken wordt.
Ik kies daarom liever voor kleine en persoonlijke organisaties waar je het geld heen kunt brengen in plaats van via een tikkie. Wie weet waar het geld heen gaat.
Shadow0 schreef:IHN schreef:maar al dat andere. Het inzicht willen in de jaarrekening (niemand die echter heenging toen het kon)
Dat is niet hoe het werkt. Er is een plicht om de jaarrekeningen te publiceren, en zeker voor een ANBI-stichting om die op de website vrij toegankelijk te maken.
Ergens naartoe gaan om geld te betalen voor het misschien inzien van een jaarrekening die allang openbaar had moeten zijn is onzin, en in zichzelf al op allerlei manieren niet integer.
IHN schreef:ja, begrijp me niet verkeerd. Ben het met je eens. En ik merk dat ik me eraan erger, maar bij mij omdat ik denk:potverdrie, doen ze handig. En ik dat talent niet heb.
Citaat:maar waarom is dat dan belangrijk als je zelf geen cent geinvesteerd hebt?
superpony schreef:IHN schreef:Naar Superpony, waarom zijn mensen er hier dan zo mee bezig (en doet niemand aangifte?). Kijk, ik snap het vd paarden. Dieren zijn weerloos, maar de paarden krijgen daar goede verzorging, dus het gaat om de doorverkoop van zieke paarden als gezonde paarden met een sneaky constructie.
maar al dat andere. Het inzicht willen in de jaarrekening (niemand die echter heenging toen het kon) Calijn die 8 paarden heeft etc etc. Daar heeft toch niemand last van? De mensen die doneren kennelijk niet en waarom er hier dan zo'n ophef over gemaakt heb begrijp ik niet, want denk dat bijna niemand hier gedonerd heeft aan pzb. Wat maakt dat allemaal dan uit? En bv een Im? Kijk hoe dat dier eruitzirt. Die krijgt het nu beter. Wie boeit het dan wat of ze er 5 mille aan verdienen?
Het topic werd in eerste instantie geopend omdat ze gingen verhuizen en naar een behoorlijk luxe plek gingen. Eerst was dat een andere plek en toen kwam deze plek.
Ze hadden ook voor andere plekken kunnen kiezen, maar dat was niet voldoende voor hun.
Toen zijn er vragen gekomen waarom ze dit nodig hebben, wat de kosten zijn en hoe de organisatie in elkaar steekt.
Niet uit jaloezie, maar vanuit hun vaak totaal onprofessionele geschreven stukken en reacties. Wat tevens weer meer vraagtekens bracht.
Toen mengde mensen zich in dit topic met hun eigen negatieve ervaringen, waaronder iemand met een heel slecht paard dat niet ingeslapen mocht worden. Daarop is gekeken hoe dat juridisch zit.
En dit is een paarden forum, dus ook soms mensen met kennis en ervaring die om paarden geven.
Je hoeft ook niet naar hun toe om de cijfers in te zien of het persoonlijk te vragen, aangezien zij gewoon de plicht hebben hier open over te zijn.
Prima als ze paarden opvangen en donaties krijgen om zo een dier op te knappen. Maar zieke paarden en paarden met blessures zouden ze zelf verantwoordelijk voor moeten blijven en niet doorverkopen. Maar zij noemen zich paard zoekt baas, dus zijn er op uit om paarden te herplaatsen. En dan niet voor een symbolisch bedrag, maar voor een normale verkoop prijs vaak.
Mensen die doneren zijn zelf verantwoordelijk, maar als je de reacties leest, zijn veel mensen onwetend en dat is te begrijpen als je niet in het paarden wereldje zit of alleen maar denkt; zielig. En ook daar alleen de positieve reacties blijven staan, omdat ze behoorlijk veel tijd hebben elke dag om de negatieve te verwijderen en ook die mensen te blokkeren.
Zoals mensen behoedt worden voor wanpraktijken, oplichting etc, is dat hier ook wat sommigen willen uitzoeken. Hoe ver gaat dit, wat klopt, wat niet etc. Niks mis mee en als alles verder klopt, helemaal prima, kunnen ze gewoon weer door.
IHN schreef:Naar Superpony, waarom zijn mensen er hier dan zo mee bezig (en doet niemand aangifte?). Kijk, ik snap het vd paarden. Dieren zijn weerloos, maar de paarden krijgen daar goede verzorging, dus het gaat om de doorverkoop van zieke paarden als gezonde paarden met een sneaky constructie.
Moestuin schreef:Het veulen is ook van de website. Is binnen gekomen op 30 september. Als het is geadopteerd (want weg van de website) voor de gevraagde €3950 dan is daar echt wel mooi winst op genomen.
AmyJamess schreef:Moderatoropmerking:Bericht verwijderd door auteursrecht
Tijdje terug kwam dit paard als ik me goed herrinner ook te sprake in dit topic.
Als het onderstaande verhaal klopt, word er weer een paard de dupe van hun handelModeratoropmerking:Bericht verwijderd door auteursrecht
[***] schreef:Ik hoop dat één van de vorige adoptanten de ballen heeft om hier werk van te maken en juridische stappen te ondernemen of naar de media gaat.