Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eef_Bam schreef:Dat ze jonge "gezonde" paarden herplaatsen snap ik ook zeker. Maar een 27 jarige herplaatsen terwijl je je eigen rusthuis hebt? Dat vind ik toch heel dubbel.
Telpeva schreef:De huidige discussie vind ik ook wat dubbel, want aan de ene kant wordt ze verweten dat ze 8 eigen dieren hebben staan, en nu wordt ook verweten dat ze een (nieuw binnen gekomen?) oudje niet toevoegen aan die 8 eigen dieren die ze al hebben staan.
Alles wat ze doen tot iets willen negatiefs maken vind ik ook een beetje te ver gaan
PowerOfZoef schreef:Moderatoropmerking:Speculatie is op Voorpagina Nieuws niet toegestaan
Telpeva schreef:De huidige discussie vind ik ook wat dubbel, want aan de ene kant wordt ze verweten dat ze 8 eigen dieren hebben staan, en nu wordt ook verweten dat ze een (nieuw binnen gekomen?) oudje niet toevoegen aan die 8 eigen dieren die ze al hebben staan.
Alles wat ze doen tot iets willen negatiefs maken vind ik ook een beetje te ver gaan
boyca schreef:Heb ook gereageerd onder de spoedmelding van vandaag. Het is een in en in triest paard wat je ziet op de foto. Maar verder geen info van hoe oud dit paard is want hierdoor kan een paard natuurlijk ook niet meer aan willen komen. Misschien hebben de eigenaren al een afscheidsdag geplant, heel summier allemaal. Heb dus gezegd dat meer info op zijn plaats was, ben benieuwd of ik dus mag blijven kijken op hun FB
PowerOfZoef schreef:Moderatoropmerking:Speculatie is op Voorpagina Nieuws niet toegestaan
Dreamboy schreef:Heb jij bewijs dat dat zo is? We denken het maar niemand weet het zeker. Bovendien zijn het niet alleen de goede paarden die ze houden. Zo hebben ze onlangs besloten om Johnny zelf te houden. Wel nadat er veel kritiek was geweest omdat hij weer ter adoptie stond en er bewezen is dat dit paard van alles mankeerden. Maar die zal ongetwijfeld een plekje in het rusthuis krijgen.
Babootje schreef:PowerOfZoef schreef:Moderatoropmerking:Speculatie is op Voorpagina Nieuws niet toegestaanDreamboy schreef:Heb jij bewijs dat dat zo is? We denken het maar niemand weet het zeker. Bovendien zijn het niet alleen de goede paarden die ze houden. Zo hebben ze onlangs besloten om Johnny zelf te houden. Wel nadat er veel kritiek was geweest omdat hij weer ter adoptie stond en er bewezen is dat dit paard van alles mankeerden. Maar die zal ongetwijfeld een plekje in het rusthuis krijgen.
Dat valt nog te bezien. Houd jij bij (of heb je tijd om dat te doen) om precies te weten welk paard ze over een tijdje nog hebben? Zeker omdat ze de namen van de paarden nogal eens aanpassen.
IHN schreef:ik vind het nogal ver gaan dat Calijn verantwoording moet afleggen over hoe ze aan het geld komt. Het enige wat je evt aangaat is:worden paarden van donaties betaald, ja of nee? Misschien heeft Calijn wel een rijje oom die zegt:kom neid, ik betaal ze voor je. sorry, maar dit gemekker om die 8 paarden van Calijn slaat nergens op.
Daarnaast. Het kan en is volkomen legaal (ik heb meer mensen gehoord die dat zo doen) dat de paarden ingebracht zijn in de stichting. Maar bij alles wat wordt ingebracht, ook bij een paard dus, heb je afschrijving. Na aantal jaar is waarde dus nihil en kun je een dergelijk paard zo uit de stichting halen zonder te hoeven betalen. Voerkosten etc natuurlijk officierl niet, maar dat controleert geen hond. Op zoveel paarden weten ze echt niet wel baaltje hooi welk paard gegeten heeft. En heel eerlijk. Is het belangrijk? Iedereen doneert uit vrije wil. als Calijn daar odd als vrijwilliger werkt en ze heeft zo haar lol eruit, so what? Ze roepen bij mij ook ergernis op. En toch he. Is het ook deels jaloezie en denk ik:verdorie, dat hebben ze toch verdomd goed voor elkaar gekregen. En zoveel mensen die ze 100% steunen. Mij zou het niet lukken. En ik heb veel stichtingen ten onder zien gaan aan het feit dat ze niet commercieel denken.
Het enige waar ik ovrr val is het doorverhandelen van zieke paarden zonder dat eerlijk te melden. En verder vind ik dit steds meer een topic worden waarin ik afgunst bespeur dan dat het daadwerkelijk nog ergens over gaat.
IHN schreef:ik vind het nogal ver gaan dat Calijn verantwoording moet afleggen over hoe ze aan het geld komt. Het enige wat je evt aangaat is:worden paarden van donaties betaald, ja of nee? Misschien heeft Calijn wel een rijje oom die zegt:kom neid, ik betaal ze voor je. sorry, maar dit gemekker om die 8 paarden van Calijn slaat nergens op.