RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:36

missje schreef:
_San87_ schreef:
Ik gok om de achterbaksheid die ze tentoon heeft gespreid tijdens de uitzending.

maar als die "achterbaksheid" nu ergens voor nodig was ?

eigen rechter spelen dus???

Mioux

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:37

Ik vind zowiezo dat achterbaksheid, alleen duidt op het feit dat er dus iets te verbergen was, of dat je op eerlijkheid dus geen gelijk kreeg. Dat bewijst dus ook weer dat als zij eerlijk was vanaf dag 1, er misschien hele andere dingen waren gebeurd.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:38

en ze geeft ook toe dat het eerst heerlijk rijden was bla bla...waarop ze erna vertelde hij deed niks als hoesten met rijden....tja sorry maare 8)7 8)7
daarna die meneer een bericht gestuurd via de mail voor het contrakt...en dan gewoon blijven zeggen:" gaat goed":?
ik denk dat ze beter gewoon eerlijk tegen hem had moeten vertellen wat er precies speelde misschien had hij kunnen helpen (denk spontaan aan me buren maar heel ander verhaal )
sorry heb geen goed woordje voor over, vind eerder :r dus achterbaks

eerlijkheid waar zat dat dan ? niks van mee gekregen hoor ??? leg uit ???

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:45

Knakker schreef:
ja Phia, je doet alsof je alles weet, de hele 100%, daar kom je ook steeds op terug.
Maar je vertelt ons ook niet de hele 100%, wij moeten het doen met de 30% en daar is onze mening op gebaseerd.
Ik vind dat je niet sympathiek over komt zo!

Ik weet de 100%. Ik ken Jytte al heel wat jaren en we hebben samen een veulen. Had je kunnen weten als je mijn onderschrift had gelezen en hoe ons veulen heet JYPHI :D Ik ga met een gerust hart weg als Jytte oppast. Heb 1000% vertrouwen in haar!

Ik heb afspraken gemaakt met Jytte en andere. Dus iedereen moet wachten tot de rechtszaak achter de rug is, voordat je het hele verhaal hoort. Dat zijn afspraken en daar hou ik me aan!

Het is nu meer een tunnel-visie topic geworden _O-

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:49

Maar Phia, iemand al jaren kennen en er samen een veulen mee hebben is toch helemaal niet relevant voor deze zaak. Bovendien kleurt dat jouw mening ook, of je nou wil of niet. Respect dat je achter je vriendin blijft staan, dat is echte vriendschap.

Dat je afspraken hebt prima, maar dan adviseer ik je toch om geen commentaar meer te komen leveren in dit topic, want je wakkert de irritaties alleen maar aan en de vragen om meer informatie komen dan steeds weer terug.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:52

Ik ben er van overtuigd dat Jytte heel goed voor haar paarden zorgt, er is ook niemand die beweert dat het niet zo is. Het punt waar we allemaal over vallen is dat het niet te bewijzen is dat het paard al ziek was bij de verkoper en dat ze het contract pas 3 maanden later opstuurde, nadat ze gemerkt had dat het paard ziek was en hiervan de verkoper niet over heeft ingelicht.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:52

Ik zou zelf als ik Jytte was helemaal niet blij zijn met jouw posts Phia. :o
Mag hopen dat als ik ooit in zo'n situatie zit, mijn vriendinnen gewoon lekker hun mond houden op een openbaar forum. :=
Wat boeit het wat de mensen hier zeggen. Jullie weten toch hoe het zit?
En de waarheid en uitkomst zullen vanzelf boven water komen.
Daarna is er nog alle tijd om de discussie aan te gaan.
(of je verlies te nemen)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:54

Denk dat we beter kunnen stoppen met dit topic, alle argumenten voor en tegen worden ieder keer herhaald en het blijft in een kringetje ronddraaien.
De hele zaak is eigenlijk te triest voor woorden en kent alleen maar verliezers.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:56

Er is inderdaad helemaal geen sprake van dat iemand vindt dat ze haar paard niet goed verzorgt (heeft)..

PhiaB: jij bent met hetzelfde sausje overgoten: eerst beweer je n.a.v. een vraag die ik je stelde dat je geen geheimhoudingsplicht hebt, en nu opeens beweer je dat je niks kunt zeggen vanwege afspraken. Tja..

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:59

Als partijen naar de rechtbank gaan hebben zij beide een zelfde dossier in handen, immers moeten volgens de elementaire rechtsbeginselen beide partijen hoor en wederhoor hebben kunnen geven op de over en weer gaande documenten en beweringen. Dus wie de grootste stapel heeft doet niet ter zake want die zijn bij een rechtsgang even groot namelijk ;)

Dat een van de partijen niet wil schikken is zijn/haar goed recht, dit is een keuze en geen verplichting.
En hoop dat er aan de koper is uitgelegd wat de kosten zijn mocht zij het geschil niet winnen, immers die mogelijk is er ook.

Wellicht is het beter dit topic te sluiten en aan te houden tot de uitspraak er is, kunnen we daarna weer verder discuseren over de uitspraak.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:03

PhiaB, ik weet dat de verkoper niet wil schikken, ik snap hem wel, ik gaf alleen aan dat dat IMO wel het beste zou zijn maar dat is idd misschien een loze opmerking.

Verder LEES jij absoluut niet wat sommige mensen hier posten en is het hoogst irritant dat je alle Bold en onderstreept typt met 100 uitroeptekens.

Let it go...jouw reacties maken de heksenjacht op Jytte alleen maar groter en doet haar reputatie meer slecht dan goed hier.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:06

PhiaBink schreef:
Dus iedereen moet wachten tot de rechtszaak achter de rug is, voordat je het hele verhaal hoort. [/b]

.. en waneer vindt die plaats?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:17

missje schreef:
_San87_ schreef:
Ik gok om de achterbaksheid die ze tentoon heeft gespreid tijdens de uitzending.

maar als die "achterbaksheid" nu ergens voor nodig was ?

Waarvoor is dat nodig dan?

Ze heeft met dat programma zelf (bewust/onbewust) haar naam zwart gemaakt. Maar dat is die 5000 euro natuurlijk wel waard ;).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:19

Overigens is het ook wel dom om te zeggen dat de verkoper niet had kunnen weten dat Rubis ziek was :=.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:22

Waarom zou ik haar nooit een paard willen verkopen? Omdat als ik, ondanks dat ik ter goede trouw zou hebben gehandeld, haar een paard verkoop en die gaat op een gegeven moment iets mankeren, zou verwachten dit op mijn bord te krijgen, of ik nou wel/geen schuld heb.
Oftewel, de koper in dit verhaal heeft gewoon geen lekkere indruk achtergelaten, waardoor ik geen 2 handen in het vuur durf te steken voor haar integriteit. Wel voor de zorg die ze overheeft voor haar paarden, dat is wat anders.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:30

_San87_ schreef:
Waarvoor is dat nodig dan?

.

pff ik geef het op. tegen zulk selectief leesgedrag kan ik niet op, onee
heb ik geen zin in.
dit topic vervalt alleen maar in herhalingen

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:39

Moderatoropmerking:
Omdat alles inderdaad wel zo'n beetje gezegd is, gaat dit topic op slot. Wanneer er nieuwe informatie komt zal het topic weer open gaan. Heb je zelf nieuwe informatie, dan kun je één van de nieuws-mods of de nieuwsredactie een PB sturen.