Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:42

Nee klopt.
Ik persoonlijk vindt het ook leuker eigen opgeleide paarden.
Dan kun je ook echt zeggen dat JIJ het gedaan hebt.
Maar goed zo werkt het vaak niet.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:45

maverick schreef:
@wimmus en jij denkt dat Paul het niet erg schon vindt als 'zijn' land op de OS erg goed presteren. De sportrechten zijn ook in Duitsland gebleven.

Dat zal herr Schockemöhle vast supertoll vinden, maar om er dan vanuit te gaan dat hij Tötzi daarom gekocht heeft, enkel als aanvulling op het Duitse team en om Nederland een hak te zetten zoals hier gesuggereerd wordt.. da's toch larie?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:48

Gut ik vind het toch wel onvoorstelbaar dat hier al bijna 100 pagina's van alles is geroepen over de verkoop van Totilas.
Tuurlijk vind ik het ook jammer en heel sneu voor Edward, maar dit is gewoon handel.

Ik zou overigens niet graag in de schoenen staan van de nieuwe ruiter/amazone :n
Reken er maar op dat alles onder een vergrootglas wordt gelegd.
Rijdt diegene slechter dan Edward, dan is het een afgang.
En rijdt je gelijkwaardig, dan is er 'geen kunst aan' en worden prijzen/medailes gekocht...
Denk niet dat deze persoon de sport met veel plezier zou kunnen beoefenen.
Hoeveel geld ik ook zou hebben ik zou m'n vingers er niet aan willen branden om op dit paard te gaan rijden.

Ook voor Duitsland zullen eventuele medailles gewonnen met Totilas nooit die glans krijgen.
Reken maar dat er altijd aan de verkoop zou worden gerefereerd.

kyrkelover

wimmus schreef:
maverick schreef:
@wimmus en jij denkt dat Paul het niet erg schon vindt als 'zijn' land op de OS erg goed presteren. De sportrechten zijn ook in Duitsland gebleven.

Dat zal herr Schockemöhle vast supertoll vinden, maar om er dan vanuit te gaan dat hij Tötzi daarom gekocht heeft, enkel als aanvulling op het Duitse team en om Nederland een hak te zetten zoals hier gesuggereerd wordt.. da's toch larie?

Dat denk ik ook alleen al als je bedenkt hoeveel dekgeld hij op zal gaan brengen.
Moeten natuurlijk de veulens wel fatsoenlijk worden anders heeft hij een rpobleem.
Zijn de veulens wel goed dan zal uiteindelijk die zeg 15 miljoen een scheintje zijn geweest.
Want ja hoe beter de veulens hoe hoger het dekgeld ook weer wordt.

maverick

wimmus schreef:
maverick schreef:

Ik heb het er niet over dat ze daarmee nederland een hak willen zetten.. Maar het erg strategisch dat de sport rechten ook in Duitsland blijven. Daar is echt wel over nagedacht.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:49

manie schreef:
Gut ik vind het toch wel onvoorstelbaar dat hier al bijna 100 pagina's van alles is geroepen over de verkoop van Totilas.
Tuurlijk vind ik het ook jammer en heel sneu voor Edward, maar dit is gewoon handel.

Ik zou overigens niet graag in de schoenen staan van de nieuwe ruiter/amazone :n
En rijdt je gelijkwaardig, dan is er 'geen kunst aan' en worden prijzen/medailes gekocht...
Hoeveel geld ik ook zou hebben ik zou m'n vingers er niet aan willen branden om op dit paard te gaan rijden.

Ook voor Duitsland zullen eventuele medailles gewonnen met Totilas nooit die glans krijgen.

Ik zou het inderdaad ook niet willen.
Tenmsinte niet een paard van dit niveau.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:49

Ontzettend zonde voor de Nederlandse paardensport en voor Edward Gal.

Tja, de verkoper snap ik ook nog wel, hoewel het hard is.
Investerings bedrijven proberen te verdienen en nu dik vediend is mooi meegenomen,
zeker als je bedenkt dat vandaag winnend morgen geblesseerd kan zijn en geen euro meer waard.
Overigens schijnt die meneer het geld nou niet meteen nodig te hebben, dus in dat opzicht erg jammer!

Zie hier bij herhaling langs komen dat diegene die het paard opgeleid heeft het zou moeten uitbrengen,
maar dan bedoelen jullie neem ik alleen de topsport?
Aangezien anders iedereen met een leuk leerpaard overdezelfde kam gescheerd wordt.
Dan zou iedereen zijn eigen paard zadelmak moeten maken en inrijden etc.
Zie het al voor me.. Gaat het niet worden, vrees ik. Goed leerpaard is goud waard.
(even gecharcheerd, uiteraard ;) )
En tja, Totilas dus halve vrachtwagen met goud, maar of het een goed leerpaard is, denk dat je
best nog wel moet kunnen sturen :o En alle ogen op je gericht zijn en de verwachtingen hoog.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:50

wimmus schreef:
maverick schreef:
Ben erg benieuwd hoe het nu precies gaat lopen.
Het is een strategische zet van Duitsland om Totilas te kopen,om zo de kansen te vergroten. Het is jammer voor de sport van onze kant, maar het moet eerst allemaal nog maar eens gaan blijken, hoe goed Totilas het gaat doen onder zijn nieuwe ruiter. En ben nu eens heel eerlijk, Als je topsport bedrijft en je hebt de mogelijk om zo'm paard te kunnen gaan rijden,zeg je daar echt geen nee tegen.
Als je de beste wil zijn (en dat is waar sport omdraaid) zul je ook het beste paard moeten hebben.
Het was wel echt erg geweest als Visser hem in training had gezet bij een andere ruiter. Maar ze hebben gewoon het paard verkocht.
Hun bedrijf heet ook niet voor niets Moorlands Investments ;)

Volgens mij is het niet zo dat Schockemöhle Duitsland IS.
Dat de beste handelaar een gouden kans niet laat liggen, betekent toch helemaal niet dat hij dit voor Duitsland doet?

Eerder las ik dat hij Toot alleen gekocht heeft vanwege de dekgelden en de rechten en dan blijf ik het dom vinden om een winnende combinatie uit elkaar te halen als het alleen om deze redenen gedaan zou zijn.
Denk toch dat er een achterliggende gedachten qua positie van het duitse dressuurteam is.
Laatst bijgewerkt door cyrano op 15-10-10 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:53

maverick schreef:
wimmus schreef:

Ik heb het er niet over dat ze daarmee nederland een hak willen zetten.. Maar het erg strategisch dat de sport rechten ook in Duitsland blijven. Daar is echt wel over nagedacht.

Eens.
Ik doelde meer op een aantal uitspraken in dit topic, waar dus zo'n beetje wordt beweerd dat de hele verkoop slechts gebaseerd is op de OS2012. En dat vind ik wel een beetje onzin. Hoewel het natuurlijk een érg leuke bijzaak is.
En ik denk ook niet dat het Schockemöhle bijzonder populair zou maken in Duitsland, om de sportrechten aan een ander land te verkopen, terwijl juist Duitsland daar ontzettend happig op is.

Overigens vind ik de verkoop van Totilas niet zo interessant, dus wat ik hier doe snap ik ook niet.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:53

@manie daar heb je helemaal gelijk in. Er zal ook altijd een vergelijking zijn met Edward. Bij edward piafferde en passagerde hij voor een 10.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:54

Sjolvir schreef:
Ontzettend zonde voor de Nederlandse paardensport en voor Edward Gal.

Tja, de verkoper snap ik ook nog wel, hoewel het hard is.
Investerings bedrijven proberen te verdienen en nu dik vediend is mooi meegenomen,
zeker als je bedenkt dat vandaag winnend morgen geblesseerd kan zijn en geen euro meer waard.
Overigens schijnt die meneer het geld nou niet meteen nodig te hebben, dus in dat opzicht erg jammer!

Zie hier bij herhaling langs komen dat diegene die het paard opgeleid heeft het zou moeten uitbrengen,
maar dan bedoelen jullie neem ik alleen de topsport?
Aangezien anders iedereen met een leuk leerpaard overdezelfde kam gescheerd wordt.
Dan zou iedereen zijn eigen paard zadelmak moeten maken en inrijden etc.
Zie het al voor me.. Gaat het niet worden, vrees ik. Goed leerpaard is goud waard.
(even gecharcheerd, uiteraard ;) )
En tja, Totilas dus halve vrachtwagen met goud, maar of het een goed leerpaard is, denk dat je
best nog wel moet kunnen sturen :o En alle ogen op je gericht zijn en de verwachtingen hoog.

Om het inderdaad in de wat lagere kringen te houden.
De meeste paarden die dagelijks verkocht worden zijn van de berijder en die maakt dus zelf de keus om het dier te verkopen, misschien omdat het paard niet verder komt in de sport, misschien omdat er de klik niet was, misschien omdat de centjes van de berijder/eigenaar op zijn en zo kan ik nog tal van reden bedenken waarom mensen er met paarden vandoor gaan die door andere opgeleid zijn.

Vind het verschil tussen paarden die wij dagelijks in handen hebben en een paard als Toot tot wel behoorlijk groot.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:57

Nu gaat het om Toot, die ook ik chauvinist graat in 2012 op de OS voor NL had zien lopen.
Maar laten we eerlijk zijn er worden meer goede paarden verhandeld, misschien geen Totilas (is er ook maar 1 van).

En tja, ben benieuwd hoe Totilas het gaat doen met zijn nieuwe ruiter.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:58

wimmus schreef:
Eens.
Ik doelde meer op een aantal uitspraken in dit topic, waar dus zo'n beetje wordt beweerd dat de hele verkoop slechts gebaseerd is op de OS2012. En dat vind ik wel een beetje onzin. Hoewel het natuurlijk een érg leuke bijzaak is.
En ik denk ook niet dat het Schockemöhle bijzonder populair zou maken in Duitsland, om de sportrechten aan een ander land te verkopen, terwijl juist Duitsland daar ontzettend happig op is.

Overigens vind ik de verkoop van Totilas niet zo interessant, dus wat ik hier doe snap ik ook niet.

Hahah ik heb dus exact hetzelfde en dan doel ik over je klein getypte tekst.
Het maakt mij echt helemaal niets uit wie er op zit.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:59

manie schreef:

Idd. had ik ook al aangegeven ;).

Wildgirl

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:01

Zou het niet veel slimmer zijn om Gal Totilas te laten blijven uitbrengen zodat zijn dekgeld waardevast blijft?
Dan is Schockemohle gewoon eigenaar en strijkt het dekgeld op.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:04

Wildgirl schreef:
Zou het niet veel slimmer zijn om Gal Totilas te laten blijven uitbrengen zodat zijn dekgeld waardevast blijft?

Ja tuurlijk is dat veel slimmer, never change a winning team.

Vandaar ook dat ik mezelf er niet toe kan zetten om te denken dat er geen chauvinistische gedachten achter zit. Ik kan me voorstellen dat het verliezen op de WEG een domper was maar vecht dan op een eerlijke manier terug.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:04

Tsja, dat zou mij ook wel het leukste lijken, maar denk dat Schockemohle hem ook om een andere reden heeft gekocht...
Voor alleen dekgeld koop je toch niet zo'n paard?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:05

cyrano schreef:
Wildgirl schreef:

Vandaar ook dat ik mezelf er niet toe kan zetten om te denken dat er geen chauvinistische gedachten achter zit. Ik kan me voorstellen dat het verliezen op de WEG een domper was maar vecht dan op een eerlijke manier terug.

Als het alleen om de dekdienst ging dan was het idd logisch dat de gouden combinatie niet uit elkaar gehaald werd......

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:05

Zou toch wel een heel aparte wending krijgen als blijkt dat Tootje niet zonder Edje kan en zal veranderen als een vleesetend monster of juist stopt met eten.

Goh dat zal een mooi verhaal kunnen worden in de Penny.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:06

cyrano schreef:
Wildgirl schreef:

Zouden 'de echten' het niet veel belangrijker vinden dat de sport behouden blijft? ;) En dus op een eerlijke manier terug vechten?
Dat lijkt me aannemelijker dan PS die T koopt en de sportrechten verkoopt aan AKL en zelf het dekgeld opstrijkt....

Mja, ben wel beetje type glas half vol...

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:06

horseyfries schreef:
cyrano schreef:

Als het alleen om de dekdienst ging dan was het idd logisch dat de gouden combinatie niet uit elkaar gehaald werd......

Precies

mimp3

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:11

Las net op teletekst dat Totilas in de toekomst door Matthias Rath word gereden.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:11

Janine1990 schreef:
cyrano schreef:

Zouden 'de echten' het niet veel belangrijker vinden dat de sport behouden blijft? ;) En dus op een eerlijke manier terug vechten?
Dat lijkt me aannemelijker dan PS die T koopt en de sportrechten verkoopt aan AKL en zelf het dekgeld opstrijkt....

Mja, ben wel beetje type glas half vol...

Een dressuurnatie als Duitsland zou toch prima in staat moeten zijn om op eigen kracht weer aan de top te komen. En ja de "echten" zullen daar net zo over denken vandaar ook dat Isabel er niet op stapt.
Denk ook niet dat Isabel dezelfde euforie zal voelen als ze goud hebben op de OS2012 met Totilas als wanneer ze het zonder Toot zouden winnen.

Geeft een beetje weer wat voor personen het zijn die zich nu om Totilas heen scharen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:24

cyrano schreef:
Een dressuurnatie als Duitsland zou toch prima in staat moeten zijn om op eigen kracht weer aan de top te komen. En ja de "echten" zullen daar net zo over denken vandaar ook dat Isabel er niet op stapt.
Denk ook niet dat Isabel dezelfde euforie zal voelen als ze goud hebben op de OS2012 met Totilas als wanneer ze het zonder Toot zouden winnen.

Geeft een beetje weer wat voor personen het zijn die zich nu om Totilas heen scharen.

En het toont wat voor vrouw Isabel Werth is. Nog steeds de sport in dr bloed, nog altijd even sportief. Jammer dat niet iedereen zo is.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:26

Asyaa schreef:
cyrano schreef:

En het toont wat voor vrouw Isabel Werth is. Nog steeds de sport in dr bloed, nog altijd even sportief. Jammer dat niet iedereen zo is.

Zijn we het op dat punt in ieder geval met elkaar eens.