RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:22

Het is gewoon echt niet slim van Jytte dat ze het op deze manier heeft gespeeld om over gerechtigheid te spreken...;).

Als je echt zo'n eerlijk mens bent zoals sommigen hier durven te beweren, speel dan ook gewoon open kaart. Dat je niet meteen de verkoper op de hoogte brengt bij het 1e hoestje kan ik nog inkomen maar dat je daarna op een slinkse wijze nog probeert aan een contract te komen is gewoon foul play, hoe je het ook wendt of keert.
Laatst bijgewerkt door Sees op 19-12-12 11:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:23

Ik denk persoonlijk dat er idd geen winnaars in dit verhaal zijn zoals Superwoman aangeeft en dat de zaak te vaag is om tot een eenduidig besluit te komen. Schikken lijkt me voor alle partijen beter. Deel het verlies en zand er over.

En ook al komt er een vervolguitzending, alsof dan wel alles uitgezonden zal worden ;).

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:55

Sees schreef:
Schikken lijkt me voor alle partijen beter. Deel het verlies en zand er over.

Nu lijkt me schikken idd het beste gezien de advokaatkosten en wsl de lange termijn waarop dit gaat spelen .
Echter kan ik me de positie van de verkoper goed voorstellen, wanneer hij er heilig van overtuigd is dat hij een gezond paardje heeft verkocht en dus het schikken ziet als toegeven dat hij fout zat. Kan me op die manier voorstellen dat hij niet wil schikken. Ook omdat mevr kipp heeft gelogen/rot streek heeft uitgehaald, kan ik me ook voorstellen dat je geen vertrouwen meer hebt in het hele verhaal van mevr kipp.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:59

dat zal Van de Berg niet doen verwacht ik, hij voelt zich voor dit hele geval niet verantwoordelijk.
Als ik hem was zou ik er ook geen cent aan betalen.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:00

Misschien de stapel papieren niet gezien die de advocaat in zijn handen had? Bewijzen zat, werd er nog bij gezegd! Als er geen goede bewijzen waren, dan zouden ze echt niet door gaan.

Dan weten jullie, op een paar na, het hele verhaal niet. Voorgeschiedenis niet, wat er al gedaan is en hoe verkoper heeft gereageerd. Er was te horen in de aflevering, dat er met verkoper niet te praten viel! Er is dus wel degelijk dingen ondernomen voordat zij zich melde bij RTL.

De verkoper wil niet schikken!!!! Er is uitgelegd aan de verkoper wat schikken betekend en hij ziet dat als een schuldbekentenis. De volgende stap is een dagvaarding voor de verkoper. Wat de gevolgen dan voor de verkoper zijn, is ook uitgelegd. Was allemaal te zien en te horen in het programma.!

De zaak is luid en duidelijk als je het weet van A tot Z!

Poosje81

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:04

Phia, je geschreeuw levert echt geen extra sympathie op voor de koper in dit geval :n

Ik volg dit topic al van het begin en heb ook de aflevering bekeken. En puur op basis wat er uitgezonden is, vind ik de heksenjacht op de verkoper gevoelsmatig niet correct (lees goed aub wat ik schrijf).

Dat er een deel niet is uitgezonden boeit me niet, daar kan ik niet over oordelen, alleen over wat ik (en menig anderen) heb gezien op TV. Ik kan voor alle partijen alleen maar hopen dat het afloopt met een sisser, een berg negatieve publiciteit voor een ieder zo (want ik zou nooit een paard durven verkopen aan een persoon als de koper in dit programma, zal wel gek zijn).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:06

PhiaBink schreef:
Misschien de stapel papieren niet gezien die de advocaat in zijn handen had? Bewijzen zat, werd er nog bij gezegd! Als er geen goede bewijzen waren, dan zouden ze echt niet door gaan.

Dan weten jullie, op een paar na, het hele verhaal niet. Voorgeschiedenis niet, wat er al gedaan is en hoe verkoper heeft gereageerd. Er was te horen in de aflevering, dat er met verkoper niet te praten viel! Er is dus wel degelijk dingen ondernomen voordat zij zich melde bij RTL.

De verkoper wil niet schikken!!!! Er is uitgelegd aan de verkoper wat schikken betekend en hij ziet dat als een schuldbekentenis. De volgende stap is een dagvaarding voor de verkoper. Wat de gevolgen dan voor de verkoper zijn, is ook uitgelegd. Was allemaal te zien en te horen in het programma.!

De zaak is luid en duidelijk als je het weet van A tot Z!

'Luid en duidelijk' in jullie beleving?
En wat bedoel je met de gevolgen voor de verkoper? Je bedoelt volgens mij de MOGELIJKE gevolgen. Volgens mij is er namelijk nog helemaal geen uitspraak :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:07

PhiaBink : Een stapel papier maakt nog niet dat je gelijk hebt.... En wat er is gezegd in de uitzending is blijkbaar ook niet allemaal correct is gebleken (zoals over de aankoopkeuring, met de verkeerde foto's erbij)
Ik heb alleen de aflevering gezien, dus weet idd (lang) niet alles. Echter gebruik je de 1e keer het programma om je gelijk te halen en de andere x klopt het programma volgens jou niet met de werkelijkheid.
Daar wordt dus niemand wijzer van en komt ook nog eens erg ongeloofwaardig over.

natas_joy

Ach Phiabink ik denk niet dat elke keer deze berichten zin hebben omdat iedereen toch zijn eigen mening hierover heeft. Jij vindt dit en andere dat.
Als het nou echt zo duidelijk was van A tot Z was zou de verkoper wel willen schikken maar blijkbaar klopt er toch iets niet want hij is ook gewoon zeker van zijn zaak. We zullen zien ;)

XLeandrosX

superwoman schreef:
XLeandrosX schreef:
Het gaat hier om recht en niet om je verlies nemen.

Naar mijn idee zijn er alleen maar verliezers. Ook de fokker zal liever hebben gezien dat ze veel plezier had gehad met haar pony.
gelijk hebben en gelijk krijgen zijn verschillende dingen,daarbij denk ik niet dat ze gelijk heeft,aangezien je niet kan weten wanneer het dier de ziekte van lyme heeft gekregen.

Als je een paar bladzijdes terug leest, kun je lezen dat ik hier al een heel betoog over heb gehouden. Ik vind ook beide partijen verliezers. Maar Jytte heeft het recht om dit tot een rechtzaak te laten komen en haar "gelijk" te halen of haar ongelijk te krijgen. Daar zal de rechter over beslissen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:11

XLeandrosX schreef:
Als je een paar bladzijdes terug leest, kun je lezen dat ik hier al een heel betoog over heb gehouden. Ik vind ook beide partijen verliezers. Maar Jytte heeft het recht om dit tot een rechtzaak te laten komen en haar "gelijk" te halen of haar ongelijk te krijgen. Daar zal de rechter over beslissen.

zoals eerder geschreven is gelijk hebben en gelijk krijgen niet hetzelfde, zéker niet in de rechtzaal.
Ze heeft idd het recht om dit tot een rechtzaak uit te laten komen, maar ik hoop dat we met dát recht niet Amerika achterna gaan en iedereen maar aanklagen in de hoop op wat centen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:12

ja Phia, je doet alsof je alles weet, de hele 100%, daar kom je ook steeds op terug.
Maar je vertelt ons ook niet de hele 100%, wij moeten het doen met de 30% en daar is onze mening op gebaseerd.
Ik vind dat je niet sympathiek over komt zo!

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:18

Knakker schreef:
ja Phia, je doet alsof je alles weet, de hele 100%, daar kom je ook steeds op terug.
Maar je vertelt ons ook niet de hele 100%, wij moeten het doen met de 30% en daar is onze mening op gebaseerd.
Ik vind dat je niet sympathiek over komt zo!

sympathiek komen de meesten hier niet over he.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:18

Met knakker eens. Ik vind als je de 100% weet en niet mag zeggen, ga dan niet telkens zitten van "De zaak is luid en duidelijk als je het weet van A tot Z!" Die weten wij dus niet, dus wij baseren onze meningen en uitingen op de 30% of 40% whatever, die wij wel weten. Accepteer dus ook dat wij niet alles weten en aangesien de partijen zelf niet reageren, weten wij nog niks. Er zijn altijd mensen die zeggen "ik weet alles van A tot Z" Maar ook die weten heus niet de 100% die waren niet bij elk gesprek, mailtje, telefoontje en bezoekje.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:21

Leonoor schreef:
(want ik zou nooit een paard durven verkopen aan een persoon als de koper in dit programma, zal wel gek zijn).

en waarom niet? als jij iemand bent die afspraken maakt en ook nakomt is er niks aan de hand.
of vind je dat jytte niet goed is voor haar pony?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:22

missje schreef:
Leonoor schreef:
(want ik zou nooit een paard durven verkopen aan een persoon als de koper in dit programma, zal wel gek zijn).

en waarom niet? als jij iemand bent die afspraken maakt en ook nakomt is er niks aan de hand.
of vind je dat jytte niet goed is voor haar pony?

Ik gok om de achterbaksheid die ze tentoon heeft gespreid tijdens de uitzending.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:22

Inderdaad Cayenne, gevolgen zijn door geen enkele advocaat te voorspellen - gelijk hebben is één ding, gelijk krijgen een ander. Een stapel papieren zegt niks - tegenover elk onderzoek kan contra expertise staan die de stellige 'bewijzen' weer onderuit kunnen halen. Als de ene wetenschapper iets beweert, komt er weer een ander die het tegendeel bewijst.
Er vanuit gaande dat we inderdaad niet alles weten, blijft toch een ding overeind: de hele zaak riekt naar berekening en manipulatie. Dat heeft wat mij betreft Jytte Kipp tot een onbetrouwbare factor gemaakt: ze bedot de verkoper, maar net zo goed de bokkers hier die geloofden in alle positieve verhalen die zij aanvankelijk op dit forum postte. Achteraf wordt door haar zelf in feite gezegd dat zij haar kaarten niet op tafel wilde leggen omdat ze verwachtte problemen te krijgen met de verkoper. Dát gegeven op zich al schetst een negatief beeld en dat heeft ze toch zelf gedaan.
Als zij eerlijk was geweest dan had deze zaak helemaal niet zoveel heisa gegeven hebben.

Wat ik overigens wel opmerkelijk vind: als ik een zaak zou hebben tegen iemand en mijn advocaat gaat aansturen op schikken... betekent dat dan niet dat hij/zij uiteindelijk toch geen 'winst' ziet in de afloop? Hmm.. nadenkertje :))

Ik hoop vooralsnog dat vdBerg zich verzekerd heeft van goede juridische én medische steun in het proces.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:25

Mioux schreef:
Met knakker eens. Ik vind als je de 100% weet en niet mag zeggen, ga dan niet telkens zitten van "De zaak is luid en duidelijk als je het weet van A tot Z!" Die weten wij dus niet, dus wij baseren onze meningen en uitingen op de 30% of 40% whatever, die wij wel weten. Accepteer dus ook dat wij niet alles weten en aangesien de partijen zelf niet reageren, weten wij nog niks. Er zijn altijd mensen die zeggen "ik weet alles van A tot Z" Maar ook die weten heus niet de 100% die waren niet bij elk gesprek, mailtje, telefoontje en bezoekje.

maar als er nou mensen zijn die er meer van weten en die mensen zeggen dan ookdat de uitzending
geen compleet beeld geeft van hoe het echt is, ga je dan niet denken: goh misschien is het daadwerkelijk anders dan wat we nu gezien hebben, laat ik me maar onpartijdig opstellen want
ikweet tenslotte niet alles?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:26

Jannepauli schreef:
Wat ik overigens wel opmerkelijk vind: als ik een zaak zou hebben tegen iemand en mijn advocaat gaat aansturen op schikken... betekent dat dan niet dat hij/zij uiteindelijk toch geen 'winst' ziet in de afloop? Hmm.. nadenkertje :))

En daar gaat de opmerking "kat in het bakkie". :')
(opmerking van de advokaat in het programma voor de duidelijkheid)

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:28

_San87_ schreef:
Ik gok om de achterbaksheid die ze tentoon heeft gespreid tijdens de uitzending.

maar als die "achterbaksheid" nu ergens voor nodig was ?

Mioux

Nee missje, want jannepauli heeft inderdaad een zeer goed punt, en hierboven zijn meerdere goede punten gegeven waardoor ik inderdaad meer de "kant" van de verkoper vertrouw als de koper

frangelica

sorry maar als je pas 3 maanden later komt met een contrakt te tekenen...tja dan ben je in mijn ogen dom bezig.
als ik wat koop teken je die zelfde dag ervoor.
of zie ik het in mijn ogen verkeerd ?
na 3 maanden hoeven ze bij mij ook niet aan te komen met dit of dat.
in dit geval vind ik dat je de verkoper niks te verwijten vald.
maar is maar een mening he.
dat de koper er een rechtzaak van maakt is aan haar.
maar ben bang dat de bewijzen te licht zijn om nog verhaal te halen en wat ik al eerder zei lyme is iets moeilijks als je je erin gaat verdiepen zul je ook met regelmaat lezen dat het bijna niet te bewijzen vald.
waar is de verklaring van haar dieren arts ?
waarom een paard beoordelen op een foto ?
en zo heb ik nog wel een paar heel onduidelijke vragen.
ik wens ze suc 6 maar wat ik al eerder vertelde, ben er bang voor.

Nee missje, want jannepauli heeft inderdaad een zeer goed punt, en hierboven zijn meerdere goede punten gegeven waardoor ik inderdaad meer de "kant" van de verkoper vertrouw als de koper

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:31

Jannepauli schreef:
Inderdaad Cayenne, gevolgen zijn door geen enkele advocaat te voorspellen - gelijk hebben is één ding, gelijk krijgen een ander. Een stapel papieren zegt niks - tegenover elk onderzoek kan contra expertise staan die de stellige 'bewijzen' weer onderuit kunnen halen. Als de ene wetenschapper iets beweert, komt er weer een ander die het tegendeel bewijst.
Er vanuit gaande dat we inderdaad niet alles weten, blijft toch een ding overeind: de hele zaak riekt naar berekening en manipulatie. Dat heeft wat mij betreft Jytte Kipp tot een onbetrouwbare factor gemaakt: ze bedot de verkoper, maar net zo goed de bokkers hier die geloofden in alle positieve verhalen die zij aanvankelijk op dit forum postte. Achteraf wordt door haar zelf in feite gezegd dat zij haar kaarten niet op tafel wilde leggen omdat ze verwachtte problemen te krijgen met de verkoper. Dát gegeven op zich al schetst een negatief beeld en dat heeft ze toch zelf gedaan.
Als zij eerlijk was geweest dan had deze zaak helemaal niet zoveel heisa gegeven hebben.

Ik hoop vooralsnog dat vdBerg zich verzekerd heeft van goede juridische én medische steun in het proces.

de rechter gaat in meeste gevallen proberen te schikken.
heb helaas ervaring.
ik gok dat de advocaten erop aan stuurden omdat het anders een jarenlange strijd zal worden
en om dat te voorkomen is een schikking.
juist omdat het een emotionele kwestie lijkt te zijn

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:33

missje schreef:
_San87_ schreef:

Achterbaksheid is nooit nodig. Da's alleen maar een signaal van eigen zwakte. Eerlijkheid duurt het langst.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:33

missje schreef:

Achterbaksheid is nooit nodig, achterbaks is dingen willens en wetens achterhouden. Uit de woorden van het meisje zelf in het programma is inderdaad op te maken dat dit is gebeurd.

Ik weet inderdaad niet "alles" maar dat is inherent aan een t.v.programma, die zenden niet alles uit wat wordt opgenomen, dat weet je van te voren.