Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:14

Las zopas het NRC. Pagina 11. Daarin staat dat Totilas voor de dekkingen gebruikt gaat worden. Ben ik nou een ei, dat ik daaruit begrijp dat hij de sport uit gaat?
Dat zou jammer zijn.

Patti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:15

Ik ben al aardig wat reacties gelezen vandaag want na een dag op de manege voelde ik me voor het eerste in meer dan twee jaar de tijd niet meer welkom. Van het ene op het andere moment maakt het niet meer uit dat ik tijdens WEG net zo trots was op Edward en Totilas als alle Nederlanders om me heen. Jullie doen hier echt alsof Duitsers het Nederland het succes gewoon niet gunnen en dat is misschien voor sommigen wel correct maar niet voor iedereen. Ik voel me echt wel in dubio wat ik hiervan moet vinden en ja als het aan mij was geweest dan was Totilas in Nederland bij Edward gebleven.
Ik vond het echt geen enkel probleem dat Duitsland dit keer er niet vooraan stond. Maar ik heb met Donnperignon en Christoph Koschel en ook bij Dablino en Anabel Balkenhol paarden gezien die nog op hun eigen niveau geweldig gepresteerd hebben.
Trouwens is Totilas in niet het enige toppaard na Kentucky dat voor veel geld naar het buitenland gaat. Het toppaard Sam van eventingruiter Micheal Jung die er in Kentucky goud me won en hem zelf heeft opgeleid, wordt voor rond 2 miljoen na Engeland verkocht omdat de eigenaresse die 60 % aandelen aan Sam heeft op eens besloot dat ze 600.000 € niet genoeg vond.
Het blijft raar dat je met geld ook succes in de sport kan kopen maar daar kunnen we toch best weinig aan doen. Alleen vind ik wel dat sommige commentaren gewoon niet kunnen. Ook al lopen de emoties op vind ik dat je wel moet kunnen realiseren dat het niet de Duitsers in het algemeen zijn…
Nou ik ben benieuwd na de reacties… heb er vandaag als meer dan genoeg gehad.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:16

Suzanne F. schreef:
Asyaa schreef:
Het is officieel dat Ann-Kathrin de rechten heeft, maar nog niet officieel dat Rath heb onder zn kont krijg.

Hm nee maar of ze gaat er zelf op of haar stiefzoon. Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze die passeert en hem ergens anders neerzet.

Ze heeft zelf haar carriere moeten beeindigen wegens ziekte van Lyme, dan gaat ze nu echt neit weer rijden lijkt mij.

melaniehut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:16

rien10 schreef:
Las zopas het NRC. Pagina 11. Daarin staat dat Totilas voor de dekkingen gebruikt gaat worden. Ben ik nou een ei, dat ik daaruit begrijp dat hij de sport uit gaat?
Dat zou jammer zijn.

nee het persoon die totilas heeft gekocht, heeft hem voor de fok gekocht.

maar er is nog wel iemand die hem gaat rijden

ik vind dat dat gewoon edward moest blijven

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:18

OK, maar wel de sport in dus. Gelukkig maar, kunnen we nog een tijdje kwijlend voor de buis zitten.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:18

PattyOosten schreef:
Zo moeilijk is het niet te snappen. Visser kon er bijna 15 miljoen voor krijgen, en heeft hem verkocht. Tuurlijk is het jammer voor Gal en het Nederlandse dressuurteam, maar zo'n sloot geld kon ie gewoon niet laten liggen.

Inderdaad.. Visser heeft heel vaak nee gezegt, en op een gegeven moment het kan het niet anders voor z'n bedrag.

melaniehut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:19

_Daniquee schreef:
PattyOosten schreef:
Zo moeilijk is het niet te snappen. Visser kon er bijna 15 miljoen voor krijgen, en heeft hem verkocht. Tuurlijk is het jammer voor Gal en het Nederlandse dressuurteam, maar zo'n sloot geld kon ie gewoon niet laten liggen.

Inderdaad.. Visser heeft heel vaak nee gezegt, en op een gegeven moment het kan het niet anders voor z'n bedrag.

Geen 15 miljoen die mij en mijn paard gaan scheiden, en dan weet ik dat het anders ligt bij topruiters

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:20

rien10 schreef:
OK, maar wel de sport in dus. Gelukkig maar, kunnen we nog een tijdje kwijlend voor de buis zitten.

Laat ik je uit je droom helpen. De kans dat totilas ooit weer op op zulk niveau presteren is klein zoals al eerder in dit topic werd gezegd :)

@melaniehut
Omdat hij nu pakembeet 1 miljoen en een beetje op zn bankrekening heeft staan. Denk dat de sportrechten van totilas niet echt bepaald goedkoop waren.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:21

melaniehut schreef:
Asyaa schreef:
Denk dat edward het totaal niet verdiend heeft om uitgescholden te worden :)

@rien10
Momenteel zijn de sportrechten verkocht aan Ann-Kathrin, zij kan nu bepalen wie er op komt. Wie er echter op gaat is nog niks bekend. Wellicht is het Rath.

heeft hij ook niet mijn excuses daar voor , maar waarom heeft rij die sport rechten niet gekocht????

Ik kan niet in de portemonee van Gal kijken, en ik weet ook niet hoe zijn relatie met Schockemöhle is, jij wel?

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:22

Op nu.nl staat het volgende:

'Totilas naar Duitse dressuurruiter'

AMSTERDAM – Toppaard Totilas komt onder het zadel van de Duitse dressuurruiter Matthias Rath.

Dat meldt paardensportmagazine HorseUs vrijdag.

Donderdag werd bekend dat de zwarte henst die met Edward Gal diverse grote successen behaalde, is gekocht door de Duitse paardenhandelaar Paul Schockemöhle. Raths stiefmoeder zou voor haar stiefzoon de sportrechten op het 'wonderpaard' hebben gekocht, schrijft ook De Paardenkrant.

Het verkoopbedrag werd niet genoemd, maar in het hippische circuit gonst het van de geruchten dat Totilas voor tien a vijftien miljoen euro naar Duitsland verhuist.

Beste

Totilas wordt gezien als het beste dressuurpaard ooit. Samen met Gal heeft hij wereldrecords in alle dressuurdisciplines op zijn naam staan. De combinatie werd onlangs in het Amerikaanse Kentucky wereldkampioen in de Grand Prix Special en de Kur op muziek en had een belangrijk aandeel in het Nederlandse goud in de landenwedtrijd.

Verder heeft het paard ook Europese titels en winst in de wereldbeker op zijn naam staan. De verkoop van Totilas is een grote aderlating voor de Nederlandse dressuursport. Gal gold met hem als topfavoriet voor Olympisch goud tijdens de Spelen van 2012 in Londen.

Verdrietig

Gal zei in een verklaring begrip te hebben voor het feit de eigenaren hebben besloten het paard te verkopen. ''Maar ik ben natuurlijk wel verdrietig”, zei hij.

“Van het eerste moment dat ik Totilas bereed wist ik dat het een 'once in a lifetime paard' was. Het is onwerkelijk dat deze periode nu voorbij is. Ik wist dat er veel belangstelling was, maar toch had ik niet verwacht dat het zo snel zou gaan.''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:23

Tarn schreef:
Op nu.nl staat het volgende:

'Totilas naar Duitse dressuurruiter'

AMSTERDAM – Toppaard Totilas komt onder het zadel van de Duitse dressuurruiter Matthias Rath.

Dat meldt paardensportmagazine HorseUs vrijdag.

Donderdag werd bekend dat de zwarte henst die met Edward Gal diverse grote successen behaalde, is gekocht door de Duitse paardenhandelaar Paul Schockemöhle. Raths stiefmoeder zou voor haar stiefzoon de sportrechten op het 'wonderpaard' hebben gekocht, schrijft ook De Paardenkrant.

Het verkoopbedrag werd niet genoemd, maar in het hippische circuit gonst het van de geruchten dat Totilas voor tien a vijftien miljoen euro naar Duitsland verhuist.

Beste

Totilas wordt gezien als het beste dressuurpaard ooit. Samen met Gal heeft hij wereldrecords in alle dressuurdisciplines op zijn naam staan. De combinatie werd onlangs in het Amerikaanse Kentucky wereldkampioen in de Grand Prix Special en de Kur op muziek en had een belangrijk aandeel in het Nederlandse goud in de landenwedtrijd.

Verder heeft het paard ook Europese titels en winst in de wereldbeker op zijn naam staan. De verkoop van Totilas is een grote aderlating voor de Nederlandse dressuursport. Gal gold met hem als topfavoriet voor Olympisch goud tijdens de Spelen van 2012 in Londen.

Verdrietig

Gal zei in een verklaring begrip te hebben voor het feit de eigenaren hebben besloten het paard te verkopen. ''Maar ik ben natuurlijk wel verdrietig”, zei hij.

“Van het eerste moment dat ik Totilas bereed wist ik dat het een 'once in a lifetime paard' was. Het is onwerkelijk dat deze periode nu voorbij is. Ik wist dat er veel belangstelling was, maar toch had ik niet verwacht dat het zo snel zou gaan.''

And again, er zijn vraagtekens gezet bij de waarheid van dit bericht :)

melaniehut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:23

melaniehut schreef:
Asyaa schreef:
Denk dat edward het totaal niet verdiend heeft om uitgescholden te worden :)

@rien10
Momenteel zijn de sportrechten verkocht aan Ann-Kathrin, zij kan nu bepalen wie er op komt. Wie er echter op gaat is nog niks bekend. Wellicht is het Rath.

heeft hij ook niet mijn excuses daar voor , maar waarom heeft rij die sport rechten niet gekocht????

Ik kan niet in de portemonee van Gal kijken, en ik weet ook niet hoe zijn relatie met Schockemöhle is, jij wel?[/quote]

Nee, maar het lijkt mji niet dat edward geen cent krijg van die 15 miljoen, aan gezien edward hem zo heeft gemaakt al hij nu is.

Joyce_

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:26

Edward krijgt ongeveer 10%, volgens de geruchten.

Geen idee of je de sportrechten voor dat geld kan kopen, maar 'rechten' doet mij vermoeden dat het iets groots en dus duurs is..

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:28

Ben erg benieuwd hoe het nu precies gaat lopen.
Het is een strategische zet van Duitsland om Totilas te kopen,om zo de kansen te vergroten. Het is jammer voor de sport van onze kant, maar het moet eerst allemaal nog maar eens gaan blijken, hoe goed Totilas het gaat doen onder zijn nieuwe ruiter. En ben nu eens heel eerlijk, Als je topsport bedrijft en je hebt de mogelijk om zo'm paard te kunnen gaan rijden,zeg je daar echt geen nee tegen.
Als je de beste wil zijn (en dat is waar sport omdraaid) zul je ook het beste paard moeten hebben.
Het was wel echt erg geweest als Visser hem in training had gezet bij een andere ruiter. Maar ze hebben gewoon het paard verkocht.
Hun bedrijf heet ook niet voor niets Moorlands Investments ;)
Laatst bijgewerkt door maverick op 15-10-10 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:31

maverick schreef:
Het is een strategische zet van Duitsland om Totilas te kopen,om zo de kansen te vergroten. Het is jammer voor de sport van onze kant, maar het moet eerst allemaal nog maar eens gaan blijken, hoe goed Totilas het gaat doen onder zijn nieuwe ruiter. En ben nu eens heel eerlijk, Als je topsport bedrijft en je hebt de mogelijk om zo'm paard te kunnen gaan rijden,zeg je daar echt geen nee tegen.
Als je de beste wil zijn (en dat is waar sport omdraaid) zul je ook het beste paard moeten hebben.

Maar als je echt de beste wil zijn dan hoor je het beste paard zelf op te leiden ;).

Zoals ik eerder al zei kan het natuurlijk ook een flink risico zijn om op een paard als Totilas te gaan zitten.
Laatst bijgewerkt door cyrano op 15-10-10 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:32

Buiten dat ook als hij niet meer uitgebracht wordt in de sport is Nederland er zwakker van geworden.
Het scheelt toch weer een top paard.
Tjha als Toot nu wel in de wei komt (al acht ik die kans uhm zowat kansloos) dan gaat hij er igg nog wat op vooruit.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:32

maverick schreef:
Het was wel echt erg geweest als Visser hem in training had gezet bij een andere ruiter. Maar ze hebben gewoon het paard verkocht.

Daar heb jij gelijk in.
Maar, als jij de beste wilt zijn dan heb je het beste paard nodig, ben ik het toch niet zo mee eens..
Want niet iedereen kan met z'n paard overweg. En je moet zelf ook net zo goed, goed zijn.

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:33

Ik snap dat Totilas weggaat voor zo'n bedrag, maar ik vind het echt heel zuur ;( .
Ik hoop maar dat het allemaal goed blijft gaan met Totilas (en Edward natuurlijk :(:) )

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:34

cyrano schreef:
maverick schreef:

Maar als je echt de beste wil zijn dan hoor je het beste paard zelf op te leiden ;).

Dat is misschien wel zo,maar daar wordt niet naar gekeken. Het gaat er om wie er het hoogste percentage rijdt. En wie het paard heeft opgeleid doet er niet toe

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:35

cyrano schreef:
Dat is misschien wel zo,maar daar wordt niet naar gekeken. Het gaat er om wie er het hoogste percentage rijdt. En wie het paard heeft opgeleid doet er niet toe

En dat is met zo ongeveer alle sporten zo.
Als jij met een zowat kansloos paard in een keer goed presteert valt het nog niemand op.
Het gaat vaak alleen om de eerste 3 en daar wordt naar gekeken.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:36

maverick schreef:

Volgens mij is het niet zo dat Schockemöhle Duitsland IS.
Dat de beste handelaar een gouden kans niet laat liggen, betekent toch helemaal niet dat hij dit voor Duitsland doet?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:38

wimmus schreef:
maverick schreef:

Volgens mij is het niet zo dat Schockemöhle Duitsland IS.
Dat de beste handelaar een gouden kans niet laat liggen, betekent toch helemaal niet dat hij dit voor Duitsland doet?

Dat denk ik ook.
Ik denk niet per se dat het duitsland gerelateerd is.
Wel is het een feit dat het voo rde nederlandse sport niet goed is en dus beter voor de duitse sport.
Maar laten we de andere landen ook zeker niet uitvlakken.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:39

Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 15-10-10 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:40

kyrkelover schreef:
cyrano schreef:

En dat is met zo ongeveer alle sporten zo.
Als jij met een zowat kansloos paard in een keer goed presteert valt het nog niemand op.
Het gaat vaak alleen om de eerste 3 en daar wordt naar gekeken.

Dat is ook zo maar persoonlijk zou ik me er niet goed bij voelen.
Het gaat toch ook om je eigen gevoel, in hoeverre word je gelukkig van successen de je te danken heb aan iemand anders? Ik zou dan ten alle tijden voor mijn eigen eer gaan.

Maar goed de beste ruiter in de sport is dus niet de beste ruiter in de praktijk in dit geval.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:42

@wimmus en jij denkt dat Paul het niet erg schon vindt als 'zijn' land op de OS erg goed presteren. De sportrechten zijn ook in Duitsland gebleven.