Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Asyaa schreef:Het is officieel dat Ann-Kathrin de rechten heeft, maar nog niet officieel dat Rath heb onder zn kont krijg.
Hm nee maar of ze gaat er zelf op of haar stiefzoon. Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze die passeert en hem ergens anders neerzet.
rien10 schreef:Las zopas het NRC. Pagina 11. Daarin staat dat Totilas voor de dekkingen gebruikt gaat worden. Ben ik nou een ei, dat ik daaruit begrijp dat hij de sport uit gaat?
Dat zou jammer zijn.
PattyOosten schreef:Zo moeilijk is het niet te snappen. Visser kon er bijna 15 miljoen voor krijgen, en heeft hem verkocht. Tuurlijk is het jammer voor Gal en het Nederlandse dressuurteam, maar zo'n sloot geld kon ie gewoon niet laten liggen.
_Daniquee schreef:PattyOosten schreef:Zo moeilijk is het niet te snappen. Visser kon er bijna 15 miljoen voor krijgen, en heeft hem verkocht. Tuurlijk is het jammer voor Gal en het Nederlandse dressuurteam, maar zo'n sloot geld kon ie gewoon niet laten liggen.
Inderdaad.. Visser heeft heel vaak nee gezegt, en op een gegeven moment het kan het niet anders voor z'n bedrag.
rien10 schreef:OK, maar wel de sport in dus. Gelukkig maar, kunnen we nog een tijdje kwijlend voor de buis zitten.
melaniehut schreef:Asyaa schreef:Denk dat edward het totaal niet verdiend heeft om uitgescholden te worden
@rien10
Momenteel zijn de sportrechten verkocht aan Ann-Kathrin, zij kan nu bepalen wie er op komt. Wie er echter op gaat is nog niks bekend. Wellicht is het Rath.
heeft hij ook niet mijn excuses daar voor , maar waarom heeft rij die sport rechten niet gekocht????
Tarn schreef:Op nu.nl staat het volgende:
'Totilas naar Duitse dressuurruiter'
AMSTERDAM – Toppaard Totilas komt onder het zadel van de Duitse dressuurruiter Matthias Rath.
Dat meldt paardensportmagazine HorseUs vrijdag.
Donderdag werd bekend dat de zwarte henst die met Edward Gal diverse grote successen behaalde, is gekocht door de Duitse paardenhandelaar Paul Schockemöhle. Raths stiefmoeder zou voor haar stiefzoon de sportrechten op het 'wonderpaard' hebben gekocht, schrijft ook De Paardenkrant.
Het verkoopbedrag werd niet genoemd, maar in het hippische circuit gonst het van de geruchten dat Totilas voor tien a vijftien miljoen euro naar Duitsland verhuist.
Beste
Totilas wordt gezien als het beste dressuurpaard ooit. Samen met Gal heeft hij wereldrecords in alle dressuurdisciplines op zijn naam staan. De combinatie werd onlangs in het Amerikaanse Kentucky wereldkampioen in de Grand Prix Special en de Kur op muziek en had een belangrijk aandeel in het Nederlandse goud in de landenwedtrijd.
Verder heeft het paard ook Europese titels en winst in de wereldbeker op zijn naam staan. De verkoop van Totilas is een grote aderlating voor de Nederlandse dressuursport. Gal gold met hem als topfavoriet voor Olympisch goud tijdens de Spelen van 2012 in Londen.
Verdrietig
Gal zei in een verklaring begrip te hebben voor het feit de eigenaren hebben besloten het paard te verkopen. ''Maar ik ben natuurlijk wel verdrietig”, zei hij.
“Van het eerste moment dat ik Totilas bereed wist ik dat het een 'once in a lifetime paard' was. Het is onwerkelijk dat deze periode nu voorbij is. Ik wist dat er veel belangstelling was, maar toch had ik niet verwacht dat het zo snel zou gaan.''
melaniehut schreef:Asyaa schreef:Denk dat edward het totaal niet verdiend heeft om uitgescholden te worden
@rien10
Momenteel zijn de sportrechten verkocht aan Ann-Kathrin, zij kan nu bepalen wie er op komt. Wie er echter op gaat is nog niks bekend. Wellicht is het Rath.
heeft hij ook niet mijn excuses daar voor , maar waarom heeft rij die sport rechten niet gekocht????
maverick schreef:Ben erg benieuwd hoe het nu precies gaat lopen.
Het is een strategische zet van Duitsland om Totilas te kopen,om zo de kansen te vergroten. Het is jammer voor de sport van onze kant, maar het moet eerst allemaal nog maar eens gaan blijken, hoe goed Totilas het gaat doen onder zijn nieuwe ruiter. En ben nu eens heel eerlijk, Als je topsport bedrijft en je hebt de mogelijk om zo'm paard te kunnen gaan rijden,zeg je daar echt geen nee tegen.
Als je de beste wil zijn (en dat is waar sport omdraaid) zul je ook het beste paard moeten hebben.
Het is een strategische zet van Duitsland om Totilas te kopen,om zo de kansen te vergroten. Het is jammer voor de sport van onze kant, maar het moet eerst allemaal nog maar eens gaan blijken, hoe goed Totilas het gaat doen onder zijn nieuwe ruiter. En ben nu eens heel eerlijk, Als je topsport bedrijft en je hebt de mogelijk om zo'm paard te kunnen gaan rijden,zeg je daar echt geen nee tegen.
Als je de beste wil zijn (en dat is waar sport omdraaid) zul je ook het beste paard moeten hebben.
Het was wel echt erg geweest als Visser hem in training had gezet bij een andere ruiter. Maar ze hebben gewoon het paard verkocht.
Hun bedrijf heet ook niet voor niets Moorlands Investments
cyrano schreef:maverick schreef:Ben erg benieuwd hoe het nu precies gaat lopen.
Maar als je echt de beste wil zijn dan hoor je het beste paard zelf op te leiden.
cyrano schreef:Dat is misschien wel zo,maar daar wordt niet naar gekeken. Het gaat er om wie er het hoogste percentage rijdt. En wie het paard heeft opgeleid doet er niet toe
Het was wel echt erg geweest als Visser hem in training had gezet bij een andere ruiter. Maar ze hebben gewoon het paard verkocht.
wimmus schreef:maverick schreef:Ben erg benieuwd hoe het nu precies gaat lopen.
Volgens mij is het niet zo dat Schockemöhle Duitsland IS.
Dat de beste handelaar een gouden kans niet laat liggen, betekent toch helemaal niet dat hij dit voor Duitsland doet?
kyrkelover schreef:cyrano schreef:Dat is misschien wel zo,maar daar wordt niet naar gekeken. Het gaat er om wie er het hoogste percentage rijdt. En wie het paard heeft opgeleid doet er niet toe
En dat is met zo ongeveer alle sporten zo.
Als jij met een zowat kansloos paard in een keer goed presteert valt het nog niemand op.
Het gaat vaak alleen om de eerste 3 en daar wordt naar gekeken.