Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:06

En zou Alberto dan op eigen terrein staan...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:06

Yell schreef:
duidelijk het verschil tussen mensen met en zonder normen en waarden.

mijn normen en waarden zijn, oa, dat ik niet iemand gaan kielhalen op basis van halve suggestieve onvolledige informatie . ik ben niet in de middeleeuwen opgevoed.
ze kan nog steeds fout zijn, het is echter nog steeds niet bewezen.
ik zie haar scheldend en tierend paarden een zalfje opdoen. en zich verkneukeld op haar marge.

Volgens mij hebben jullie allemaal teveel jullie auto betaald :+
handelaar is handelaar

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:07

Zarena schreef:
Heb het programma ook gezien, en wat bij mij ook verbazing opwekte was dat de mensen die dachten een Z pony kochten niet wat verder hebben gekeken dan hun neus lang is.. Het is simpel na te checken of de pony daadwerkelijk in het Z heeft gesprongen, en je probeert je pony toch uit lijkt me?

Het praat niks goed wat die handelaar heeft gedaan, ze heeft gewoon gebruik gemaakt van de naïviteit van de mens.

Maar deze handelingen komen onder handelaren zooo vaak voor! Maar het is goed dat de eerste eruit is gepakt.

Pony is daar ook uitgeprobeerd. Heeft zelfs nog een paar weken daar gestaan zodat het kind daar kon rijden.... Verwacht dus min of meer dat beestje in die tijd gesedeerd is geweest.

Boelles

lesilla schreef:
Cayenne is de hengst nu wel of niet goedgekeurd, want jullie hadden onderzoek naar gedaan en het was niet het geval.
Maar nu zegt iemand anders dat je automatisch goedgekeurd bent als je door de Portugese keuring komt.
En snapt mijn noobbrein het niet meer.

Of snap ik het niet, en verzin ik er weer van alles bij

Nee, in NL was hij niet goedgekeurd omdat in Nederland er meer dingen bij te kijken komen.
Wel in Portugal goedgekeurd, maar niet Nederland vanwege die 'extra' eisen, geloofde ik.

nombrado

HORSE_x33 schreef:
Je bent wel heel laag, als je zo ten koste van paarden aan je geld moet komen. :n

ja , vind ik ook

enniee

Nombrado probeert alles goed te praten..
Dit kan niet, het is vastgelegd op film.

Handlanger Nombrado?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:08

nombrado schreef:
Yell schreef:

mijn normen en waarden zijn, oa, dat ik niet iemand gaan kielhalen op basis van halve suggestieve onvolledige informatie . ik ben niet in de middeleeuwen opgevoed.
ik zie haar scheldend en tierend paarden een zalfje opdoen. en zich verkneukeld op haar marge.

handelaar is handelaar

Ik heb niks teveel voor mijn auto betaald.... ik heb gewoon een goede auto gekocht (deze week nog) :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:08

HORSE_x33 schreef:
Je bent wel heel laag, als je zo ten koste van paarden aan je geld moet komen. :n

dat heet paardenhandelaar....

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:09

FunkyMistiC schreef:
Nee, in NL was hij niet goedgekeurd omdat in Nederland er meer dingen bij te kijken komen.
Wel in Portugal goedgekeurd, maar niet Nederland vanwege die 'extra' eisen, geloofde ik.

een lusitano wordt in portugal voor het leven goedgekeurd als dekhengst volgens lusitano stamboek.
waarom zou je hier dan in nederland nog een keer doen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:09

geerke schreef:
HORSE_x33 schreef:

dat heet paardenhandelaar....

Je mag als paardenhandelaar best wel verdienen op een paard. Niks mis mee. Maar je doet een ziek paard niet weg als gezond paard. Dat is een kwestie van normen en waarden. Ken genoeg handelaars die anders te werk gaan als deze dame....

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:10

nombrado schreef:
Peperplant schreef:
@nombrado:
Je bent wel erg vervelend enaanwezig met je uitspraken hier.
Als je niet gewoon uit kan gaan van de onderzoeken die gedaan zijn met betrekking tot de oplichtster en de gedupeerden toch niet geloofd,dan stel ik voor dat je info eens gaat halen op het politiebureau district Tilburg West.
Zij zullen je met alle liefde waarschuwen voor deze vrouw omdat daar al een aantal aangiftes tegen haar liggen.
Ook zijn de valse papieren daar in onderzoek geweest.
Het Politieteam Roterdam Rijnmond/district de Eilanden mag je ook raadplegen alsook het team in Eindhoven.
....

moet ik dat doen?
dat had stegeman moeten laten zien en aantonen in zijn programma
ik ben stegeman niet :+

moet zo lachen om al jou post echt waar,
telkens geef je aan dat je niemand verdedigd maar dat je het niet bewezen vind ondertussen ben je alleen maar aan het VERDEDIGEN.
als je de aflevering ziet dan snap je het toch wel lijkt mij.
zoals zij doet is respectloos en gewoon gestoord als je zo over een dier praat en notebene behandeld.
verdedig haar maar lekker raak je bent de enige.
ik vind het top wat stegeman heeft gedaan.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:10

enniee schreef:

Handlanger Nombrado?

nee...als deze handelaar verkeerd handelt volgens de wet, zal ze daarvoor gestraft mogen worden.
of de wettelijke regels mogen aangescherpt worden voor de handelaren.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:11

nombrado schreef:
Yell schreef:

handelaar is handelaar

Grappige opmerking, ik werk in de autowereld bij een bedrijf wat al bijna een eeuw bestaat, die hebben hun goede naam en bestaan niet opgebouwd door mensen op te lichten en af te zetten.

Er zit een wezenlijk verschil oplichten en handelen.

Geld verdienen gebeurd overal, en dat moet ook, de economie moet draaien. Maar mensen iets verhandelen wat niet is wat het lijkt. Door vervalste officiële document of andere manieren van handel met oplichting keur ik niet goed. En heeft ook geen lange levensduur...

manic

Wat nombrado nogal onsubtiel probeert te zeggen is dat wat e vastgelegd is op film eigenlijk nogal weinig is. De "bewijzen" die er aangedragen worden zijn zeer makkelijk te weerleggen.

nombrado

tribeworld schreef:
moet zo lachen om al jou post echt waar,
telkens geef je aan dat je niemand verdedigd maar dat je het niet bewezen vind ondertussen ben je alleen maar aan het VERDEDIGEN.
als je de aflevering ziet dan snap je het toch wel lijkt mij.
zoals zij doet is respectloos en gewoon gestoord als je zo over een dier praat en notebene behandeld.
ik vind het top wat stegeman heeft gedaan.

nee, er is nog helemaal niets bewezen
het verhaal is incompleet voor dit bokt tribunaal :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:12

Er ligt iig nu genoeg bij de politie en er komt alleen nog maar meer bij.... ik zou niet rustig meer slapen als ik dat mens was iig.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:13

manic schreef:
Wat nombrado nogal onsubtiel probeert te zeggen is dat wat e vastgelegd is op film eigenlijk nogal weinig is. De "bewijzen" die er aangedragen worden zijn zeer makkelijk te weerleggen.

Ik vind dat voorbeeld van het zieke veulen anders behoorlijk duidelijk. En de verklaring van hun amazone ook!

nombrado

tribeworld schreef:
[

ja, vind ik ook, volkomen respectloos om zo paarden uit te schelden

montoya

is echt appels met peren vergelijken , auto , paard
pfff je gaat geen paard verhandelen als ie pijn heeft .
nooit geweten trouwens dat auto,s pijn en een hart hebben }:0 :+

capopjekop

nombrado schreef:
Yell schreef:

handelaar is handelaar

Dat ben ik met je eens. Maar als je papieren vervalst, met een valse naam een afgekeurd paard ophaalt bij een eigenaar en een contract tekent om dat paard een goede oude dag te bezorgen en het dier vervolgens doorverkoopt met winst als sportpaard dan noem ik het geen handelen meer. Dan noem ik het de boel flessen.

Verder ben ik het wel met je eens dat de uitzending wat dieper had mogen zijn, maar ik neem aan dat er genoeg bewijzen tegen haar zijn, want anders had Alberto nooit toestemming gekregen om het uit te zenden :)

DDW1190

enniee schreef:

Handlanger Nombrado?

nee volgens mij praat hij wel vaker onzin;)

maar wat een vrouw zeg! ik vind het gewoon echt heel erg! als je weet dat je paard het niet goed heeft zou ik alles ervoor doen om hem zo min mogelijk te laten lijden door een zeer goed tehuis te zoeken! maarja dat dachten die mensen ook die de schimmel en veulen aan haar verkochten!

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:14

korte samenvatting

Mevrouw ..

- Verkoopt ''slacht'' paarden
- Meld geen Rhino virus
- Vervalst papieren/paspoorten
- Gaat onrespectvol om met haar paarden
- gaat onrespectvol om met Alberto
- Wilt geld verdienen over de rug van zieke paarden.
- Licht mensen op die een ''goed'' paard willen.
- Beschuldigt alberto van mishandeling (volgens mij moet ze even in haar eigen achterhoofd gaan kijken)
- Blijft volhouden dat ze niet/nooit scheld op haar paarden
- Geeft onnodige tikken/klappen

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:14

Yell schreef:
manic schreef:

Ik vind dat voorbeeld van het zieke veulen anders behoorlijk duidelijk. En de verklaring van hun amazone ook!

dat ben ik niet met je eens, een dwarsliggend iemand kan vervelende verklaringen geven!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:15

manic schreef:

precies :D
bedankt voor de toelichting ;)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:15

Veulen is ziek, dat wordt niet verborgen, sterker nog, dat kon je kennelijk gewoon aan de ademhaling horen. Dat dit werkelijk met rhino te maken heeft is door niemand bewezen, alleen een vage uitspraak van haarzelf. Maar goed, die waren er wel meer.