Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IHN schreef:ja, zo kun je het ook nooit goeddoen.
Deelt ze een foto, want geen foto's. Mag de foto niet. Lies, ik zou je foto op hun fb zetten:hee, komt Im van de markt? We zagen jullie daar nog.
Maar goed. Dier is gered en daar gaat het om.
Waar ik wel moeite mee heb is dat ze, stel dat het zo zou zijn, mensen onder valse voorwendselen laten doneren.
Ik vind het best een groot verschil of ik doneer aan iemand die een paard echt heeft opgevangen, en zelf niet op zoek was (zoals Misterio bv), dan wanneer iemand zelf besluit een verwaarloosd paard te kopen, dat niet duidelijk noemt, en dan donaties gaan vragen.
Deelt ze een foto, want geen foto's. Mag de foto niet. Lies, ik zou je foto op hun fb zetten:hee, komt Im van de markt? We zagen jullie daar nog.
Waar ik wel moeite mee heb is dat ze, stel dat het zo zou zijn, mensen onder valse voorwendselen laten doneren.
Ik vind het best een groot verschil of ik doneer aan iemand die een paard echt heeft opgevangen, en zelf niet op zoek was (zoals Misterio bv), dan wanneer iemand zelf besluit een verwaarloosd paard te kopen, dat niet duidelijk noemt, en dan donaties gaan vragen.
superpony schreef:Wat ik me dan afvraag, ze hebben het toch ergens heel goed aangepakt......
Er zijn meerdere mensen of organisaties die paarden opvangen en donaties zoeken of crowdfundings doen en toch kent iedereen PZB en zijn zij zo groot uitgegroeid.
Ik las het topic van die ezelsocieteit en die lijkt bijv veel professioneler in elkaar te zitten. Zijn dan wel ezels, maar toch. Ik lees daar veel minder van en kom minder "gebedel" tegen van hun.
Los Caballos in Spanje vraagt ongeveer elke maand hooi en vraagt dan het bedrag bij elkaar voor de vracht hooi die ze nodig hebben. Maar Spanje, dus denk andere regels
Hoe is PZB zo groot en bekend geworden?
superpony schreef:Maar dat proberen die anderen toch ook? Die gebruiken ook SM etc. PZB is ook bekend geworden bij instanties zoals gemeentes en politie.
@babootje, maar als die man daar zo goed in is. Waarom kan het dan aantrekkelijker zijn om dit te doen, dan een goed betaalde baan in de communicatie en of marketing bijv?
Babootje schreef:superpony schreef:Hoe is PZB zo groot en bekend geworden?
Door een professioneel ingestoken communicatiestrategie.
superpony schreef:Maar dat proberen die anderen toch ook? Die gebruiken ook SM etc. PZB is ook bekend geworden bij instanties zoals gemeentes en politie.
@babootje, maar als die man daar zo goed in is. Waarom kan het dan aantrekkelijker zijn om dit te doen, dan een goed betaalde baan in de communicatie en of marketing bijv?
MyWishMax schreef:superpony schreef:Maar dat proberen die anderen toch ook? Die gebruiken ook SM etc. PZB is ook bekend geworden bij instanties zoals gemeentes en politie.
En bij die baan heb je een werkgever. Niet iedereen werkt graag of goed voor een ander en met bijbehorende regels en verwachtingen. Zijn wel meer mensen die liever voor zichzelf bezig zijn
superpony schreef:MyWishMax schreef:
En bij die baan heb je een werkgever. Niet iedereen werkt graag of goed voor een ander en met bijbehorende regels en verwachtingen. Zijn wel meer mensen die liever voor zichzelf bezig zijn
Ja, dat snap ik. Maar als je de kwaliteiten hebt om iets als dit zo bekend te maken en er voldoende geld uit te halen voor jezelf, je dochter en meerdere paarden, kan je ook voor jezelf veel meer dan dit.