Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:50

ja, zo kun je het ook nooit goeddoen.

Deelt ze een foto, want geen foto's. Mag de foto niet. Lies, ik zou je foto op hun fb zetten:hee, komt Im van de markt? We zagen jullie daar nog.

Maar goed. Dier is gered en daar gaat het om.

Waar ik wel moeite mee heb is dat ze, stel dat het zo zou zijn, mensen onder valse voorwendselen laten doneren.

Ik vind het best een groot verschil of ik doneer aan iemand die een paard echt heeft opgevangen, en zelf niet op zoek was (zoals Misterio bv), dan wanneer iemand zelf besluit een verwaarloosd paard te kopen, dat niet duidelijk noemt, en dan donaties gaan vragen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:57

IHN schreef:

Deelt ze een foto, want geen foto's. Mag de foto niet. Lies, ik zou je foto op hun fb zetten:hee, komt Im van de markt? We zagen jullie daar nog.

Waar ik wel moeite mee heb is dat ze, stel dat het zo zou zijn, mensen onder valse voorwendselen laten doneren.

Ik vind het best een groot verschil of ik doneer aan iemand die een paard echt heeft opgevangen, en zelf niet op zoek was (zoals Misterio bv), dan wanneer iemand zelf besluit een verwaarloosd paard te kopen, dat niet duidelijk noemt, en dan donaties gaan vragen.

Maar wie zegt dat dat paard gekocht is. Gezien de slechte staat kan het ook op de markt in beslag zijn genomen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:06

IHN schreef:

Dat is al langer aan de gang natuurlijk. Je ziet veel meer adoptiepaarden die er gewoon goed uitzien "door het systeem" gaan dan dat je echt verwaarloosde paarden ziet.
Tot 2 x toe een groep paarden die dan zogezegd eerst op een andere plek hebben gestaan.
Deelde PZB in het verleden graag foto's van de erbarmelijke toestand van de door hen opgevangen paarden zie je dat dus in beide genoemde niet.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:11

IHN schreef:

Het was geen foto van het paard op de markt en helaas heeft mijn buurvrouw ze ook niet op de foto gezet. De whatsapp conversatie (die ik dus weg moest halen) ging over het paard op de foto van instagram die ze dezelfde dag postten. Ik stuurde een screenshot van de foto naar de buurvrouw en zij zei alleen; 'vandaar de deken' (waarmee ze doelde op de magere paarden die allemaal een deken op hadden, niet zozeer of het om hetzelfde paard ging). Waarmee ik wilde 'bewijzen' dat zij ook dacht dat het om dezelfde ging. Je merkt, het zit me meer dwars dat men denkt dat ik het verzin, dan of het paard daadwerkelijk van de markt kwam :D Achteraf daarom toch jammer dat ik er niet aan dacht om een foto te maken.

Ik vind het goed dat het paard met hen mee is gegaan, maar het blijft wel een beetje zinloos om die dieren te kopen. Dat je ze opvangt is echt helemaal top, maar je moet er geen geld voor betalen, vind ik.

Dreamboy, daar heb je een punt. Kan, dat het paard eruit is gevist door een instantie en vervolgens aan hen is overgedragen. Heb ze niet op de paardenmarkt zelf gezien trouwens, het was onderweg terug naar de auto op de 'gewone' markt.

secricible

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:58

maar theoretisch gezien, kan een organisatie gedwongen worden die openheid te geven? En zo ja, hoe?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:05

Lies, ik was 1 van die mensen die dat zei. Maar dat was niet persoonlijk bedoeld, hoor. Had het berichtjes snel getypt, maar was meer zo bedoeld van: iedereen kan dat wel zeggen, maar het kan ook gewoon zo zijn dat iemand ze zwart wil maken en het dan zegt. En dat het dan zo laat komt vind ik dan extra verdacht, maar dat kan natuurlijk ook een goede reden hebben, en dat had jij dan ook. (nog niet eerder het topic gezien). Het valt me alleen op dat mensen vaak gelijk geloven wat iemand zegt, en het is goed imo ook kritisch daarnaar te kijken.

En Dreamboy, klopt hoor. In het bericht wat ik ervoor typte had ik dat ook expliciet genoemd. Maar werd even meegesleept in mijn eigen hersenspinsels.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:08

Wat ik me dan afvraag, ze hebben het toch ergens heel goed aangepakt......

Er zijn meerdere mensen of organisaties die paarden opvangen en donaties zoeken of crowdfundings doen en toch kent iedereen PZB en zijn zij zo groot uitgegroeid.

Ik las het topic van die ezelsocieteit en die lijkt bijv veel professioneler in elkaar te zitten. Zijn dan wel ezels, maar toch. Ik lees daar veel minder van en kom minder "gebedel" tegen van hun.

Los Caballos in Spanje vraagt ongeveer elke maand hooi en vraagt dan het bedrag bij elkaar voor de vracht hooi die ze nodig hebben. Maar Spanje, dus denk andere regels

Hoe is PZB zo groot en bekend geworden?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:56

superpony schreef:
Wat ik me dan afvraag, ze hebben het toch ergens heel goed aangepakt......

Er zijn meerdere mensen of organisaties die paarden opvangen en donaties zoeken of crowdfundings doen en toch kent iedereen PZB en zijn zij zo groot uitgegroeid.

Ik las het topic van die ezelsocieteit en die lijkt bijv veel professioneler in elkaar te zitten. Zijn dan wel ezels, maar toch. Ik lees daar veel minder van en kom minder "gebedel" tegen van hun.

Los Caballos in Spanje vraagt ongeveer elke maand hooi en vraagt dan het bedrag bij elkaar voor de vracht hooi die ze nodig hebben. Maar Spanje, dus denk andere regels

Door continue de aandacht op zich te vestigen. Youtube, tiktok, instagram, facebook en zelfs de media wordt ingezet. Neem daar al die pennymeisjes en vrijwilligers bij en het gaat als een lopend vuurtje rond.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:57

superpony schreef:

Door een professioneel ingestoken communicatiestrategie.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:03

Maar dat proberen die anderen toch ook? Die gebruiken ook SM etc. PZB is ook bekend geworden bij instanties zoals gemeentes en politie.

@babootje, maar als die man daar zo goed in is. Waarom kan het dan aantrekkelijker zijn om dit te doen, dan een goed betaalde baan in de communicatie en of marketing bijv?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:07

superpony schreef:
Maar dat proberen die anderen toch ook? Die gebruiken ook SM etc. PZB is ook bekend geworden bij instanties zoals gemeentes en politie.

@babootje, maar als die man daar zo goed in is. Waarom kan het dan aantrekkelijker zijn om dit te doen, dan een goed betaalde baan in de communicatie en of marketing bijv?

Klopt maar die zijn lang niet zo aanwezig als pzb. Henk is natuurlijk vooral bekend geworden door de stichting geweld tegen dieren (of hoe het dan ook heet) en heeft daarmee natuurlijk al een heel netwerk opgebouwd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:12

Maar dat kende ik dan weer niet.......Dus toch niet bij iedereen bekend. ( ja, ik ben maar 1 persoon, maar je snapt wat ik bedoel )

Het maakt misschien verder ook niet uit, maar dit topic is ontstaan door het nieuwe onderkomen en nu komen ze zwaar onder de loep te liggen.
Hoe meer je opvalt, hoe meer nadelen dan ook.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:24

Babootje schreef:
superpony schreef:

Door een professioneel ingestoken communicatiestrategie.

Ik heb vooral het idee dat ze groot geworden zijn omdat ze van de YouTube/TikTok generatie zijn en daardoor die doelgroep ook makkelijk aanspreken.

De verdere communicatie is natuurlijk om te janken. Spelfouten, snel aangevallen voelen, kinderachtige antwoorden op feedback etc. Ik zou mij daarom als bedrijf bijvoorbeeld niet aan hun willen binden. Maar voor kids is bovenstaande natuurlijk niet belangrijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:25

superpony schreef:

En bij die baan heb je een werkgever. Niet iedereen werkt graag of goed voor een ander en met bijbehorende regels en verwachtingen. Zijn wel meer mensen die liever voor zichzelf bezig zijn

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:26

MyWishMax schreef:
superpony schreef:

En bij die baan heb je een werkgever. Niet iedereen werkt graag of goed voor een ander en met bijbehorende regels en verwachtingen. Zijn wel meer mensen die liever voor zichzelf bezig zijn

Ja, dat snap ik. Maar als je de kwaliteiten hebt om iets als dit zo bekend te maken en er voldoende geld uit te halen voor jezelf, je dochter en meerdere paarden, kan je ook voor jezelf veel meer dan dit.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:19

Precies. Niet iedereen heeft de wens om steeds maar meer en meer te hebben of kunnen. Misschien vinden ze het wel goed zo, misschien is het het project van dochter nu. Of misschien zijn ze toch niet zo handig ermee. Maar hebben gewoon goed gebruikt gemaakt van de bekendheid van die paarden beul en dat hij ooit verdachte was, dus media aandacht kreeg.

Je weet het niet, kunt alleen maar speculeren. En eigenlijk interesseert het mij niet zo. Snap wel dat je je het afvraagt hoor, maar ik heb meer interesse in het juridische deel. Het is enorm goed dat zoiets bestaat, maar het zou veel beter en netter geregeld moeten worden. Het erom heen draaien zorgt ervoor dat ik nooit iets zou doneren of ze aan zou raden. Terwijl dat simpel op te lossen zou zijn door gewoon open en eerlijk te zijn. Geen comments verwijderen en nette communicatie

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:29

Eigenlijk is het best bijzonder dat ze zo populair zijn als je bedenkt hoe onbeschoft ze kunnen reageren op mensen die al dan niet oprecht interesse hebben in een paard.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:16

superpony schreef:
MyWishMax schreef:

Ja, dat snap ik. Maar als je de kwaliteiten hebt om iets als dit zo bekend te maken en er voldoende geld uit te halen voor jezelf, je dochter en meerdere paarden, kan je ook voor jezelf veel meer dan dit.

Maar als je veel meer dan dit wilt, moet je wel een heel andere doelgroep hebben denk ik. En gezien de communicatie vraag ik me af of het daar wel gered zou worden. Ik heb namelijk niet het idee dat ze veel hoger opgeleide mensen mee krijgen momenteel en die hebben vaak wel meer te besteden, of de mensen die misschien geen hoge opleiding hebben gehad maar door slim te zijn veel geld hebben verdiend.

En ja, ze hebben een aantal bedrijven die hen sponsoren maar belastingtechnisch is dat leuk en voor de buitenwereld is het leuk dat ze een goed doel sponsoren dus win win...

Ik had iemand ingeschakeld die goed is in communicatie (dan hoef je ook niemand te blokkeren), openheid gegeven van de cijfers en ik denk dat je dan een hele leuke stichting hebt en dat bedelen ook gewoon achterwege kunt laten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:50

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:52

Het gebeurt wel vaker dat iets uit een goed hart ontstaat, meestal veranderd dat wanneer er blijkbaar veel geld mee te verdienen is.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 19:02

Afbeelding
Facebook pagina ligt eruit nu.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 19:06

Neehoor, bij mij gewoon zichtbaar?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 19:07

superpony schreef:

Dat doen ze natuurlijk niet zelf. Je kunt communicatie en marketing ook gewoon inkopen.. ik vind het vanuit commercieel oogpunt ook niet erg professioneel in elkaar zitten, maar het komt me voor dat ze hierin wel op wel zijn geholpen.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 31-10-22 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 19:07

Of ik ben gewoon geblokt :o
Dat dus.. en ik had nog wel wat fatsoenlijks geplaatst. Voor mijn doen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 19:11

tylando schreef:
[ [url=m/Fwevtx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Facebook pagina ligt eruit nu.

Gefeliciteerd! Je bent ook geblokkeerd.