Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ninx schreef:Polly schreef:Moet je kijken wat er gebeurd als ze er een uit z'n lijden verlossen..
En nee het is zeker geen feestje om te zien, ik heb weleens op een bedrijf gezeten waar ivm een mogelijk besmettelijke ziekte pluimvee geruimd moest worden en dat ging niet met gas zeg maar. Vreselijk maar om dan die mensen die het uitvoeren aan te kijken? Geen moment! Maar bezoekers kwamen het erf niet op, onder geen beding.
Die dieren hadden wij als consument kunnen redden, door ze van ons bord te weren.... geen vraag is geen aanbod.
Je redt 7000 dieren in je gehele leven wanneer je ze niet meer eet, gewoon even een tip uit de losse pols...
MarjanB schreef:Denk dat het overgrote deel er wel mee eens is dat dit een heilloos project is en dat er maatregelen moeten komen om onnodig lijden te voorkomen.
Nikass schreef:MarjanB schreef:Denk dat het overgrote deel er wel mee eens is dat dit een heilloos project is en dat er maatregelen moeten komen om onnodig lijden te voorkomen.
Nou dat denk ik dus helemaal niet.
Als voorbeeld: Greenpeace, WNF, dierenbescherming, staan allemaal achter het huidige beleid en zijn tegen bijvoeren.
fransje23 schreef:Dees schreef:Per saldo vraag ik me af wat je in het faunabeheer doet als je er in 2-3 maanden tijd circa 2.000 moet omleggen. Hoe kun je je daar als mens mee verenigen? Hoe kun je nou met enige trots zo'n baan willen hebben?
Ik zou niet graag boswachter in het OVP Verstervingskamp willen zijn. Ik zou me kapot schamen. Een paar jaar geleden overigens al, niet alleen vandaag.
Gezien de omvang van de populatie is het niet jaar rond een verstervingskamp want die dieren waren er andersl niet geweest. Het is niet zo dat die duizende dieren er zo in 1 keer zijn uitgezet.
hengstveulen schreef:Met afschuw volg ik alle gebeurtenissen rondom de OVP........Ik behoor tot de groep mensen die volgens enkelingen in dit topic de ergste soort van dierenmishandeling bedrijven.....namelijk bio-industrie....We melken 200 koeien die zomer en winter op stal verblijven en hun kalfjes na een paar dagen afgenomen worden...
Mijn familie bestaat al decennia uit boeren en jagers, dus ik weet van dicht bij hoe er gejaagd en geschoten word...en ik kan uit de grond van mijn hart zeggen dat onze dieren niet zo lijden als dat ze daar in de OVP moeten doen.
Nikass schreef:Sterker nog, er sterven doorgaans elk jaar evenveel dieren als er geboren worden, zodat het aantal in balans blijft (behalve als je gaat bijvoeren dan natuurlijk
Gypsy schreef:Wat vind groenlinks dan wel een goede oplossing? Want als ze het verhongeren goedkeuren zijn ze mijn stem kwijt...
Miran schreef:Dit gebied is voor mij een groot weiland waar teveel vee loopt. Zelfs nog meer dieren per ha bruikbare grond dan een melkveehouder mag hebben las ik ergens, maar ik kan die post niet meer vinden dus weet niet of dat waar is. De berekeningen die ik hier in het topic zag zijn iig hoog.
Voor mij heeft dit niets met natuurgebied te maken, het is niet te vergelijken met de Veluwe, de Biesbosch, de Loonse en Drunense duinen, waar ook in de winter het er leefbaar uitziet, waar dieren leven die er van nature horen, waar je niet struikelt over de stervende en dode dieren, omdat er veel meer loopt dan de draagkracht van het gebied aan kan.
Voor mij hoeft het ook niet perse menselijk nut te hebben, daarom noemde ik dus ook natuurbehoud/vogels. Nu voegt het echt voor niemand wat toe, mens of dier.
En welke stelling neem ik? Dat dieren lijden? Vind jij dat het geen lijdensweg is, verhongeren, waar op deze manier maanden overheen gaat? Waarom zouden we dit in stand willen houden?
Citaat:na·tuur (de; v)
1
aangeboren aard of gestel; = geaardheid: hij is van nature vriendelijk; puur natuur gezegd van iets dat of iem. die geheel natuurlijk is
2
dat wat de mens om zich heen ziet als niet door hem gewijzigd: wandelen in de vrije natuur
damian23 schreef:Daar sluit ik me ook bij aan. Ik vind het anno 2018 onacceptabel om dieren eerst uit te hongeren omdat het gebied te klein is om allen te voeden om ze vervolgens veel te laat af te schieten. Nadat ze al een lijdensweg van verhongeren achter de rug hebben.
fransje23 schreef:Dier was er in ieder geval zo slecht aan toe dat het bleef liggen met een knuffelende actievoerder met een pluk hooi. Geen normale reactie voor een hert.
Het was geen handige actie maar als ze niets hadden gedaan was het waarschijnlijk ook niet goed.
Boswachters zijn idd ook mensen, dat domme kun je achterwege laten.
Nikass schreef:fransje23 schreef:
Gezien de omvang van de populatie is het niet jaar rond een verstervingskamp want die dieren waren er andersl niet geweest. Het is niet zo dat die duizende dieren er zo in 1 keer zijn uitgezet.
Sterker nog, er sterven doorgaans elk jaar evenveel dieren als er geboren worden, zodat het aantal in balans blijft (behalve als je gaat bijvoeren dan natuurlijk)
Citaat:Diploma voor beheer
De Raad van Europa kent diploma's toe voor excellent natuurbeheer. Zo'n onderscheiding wordt toegekend aan gebieden van Europees belang. Staatsbosbeheer ontving voor de Oostvaardersplassen dit diploma in 1999, 2004 en 2009. Het laatste diploma is voor een periode van tien jaar verlengd.
ZiekieLove schreef:Jolliegirl waar heb je dit bericht gevonden?
Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dit niet zal zien als onnodig lijden... dat je niet in 1x dodelijk raakt oke kan gebeuren maar schiet dan zsm het dier echt dood... heeft te lang moeten lijden echt triest...
Heb sbb gemaild of er actie onddernomen wordt of dat de schutter hier nog iets over te horen krijgt of gewoon schaamteloos hiermee weg komt... krijg terug dat er geen actie ondernomen gaat worden.. slecht hoor... iedereen die dit filmpje heeft gezien zal toch buikpijn, verdriet, woede voelen dat het dier zo lang moet lijden.. dit kan toch niet ongestraft?
Nikass schreef:Alane waarom quote je mij? Wat jij schrijft slaat totaal niet op wat ik zeg?
Bijzonder dat mensen de indruk hebben dat we het hier allemaal met elkaar eens zijn