Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kayleigh_ schreef:In het programma laat dhr. BvdB een email zien van Jytte uit mei waarin ze aangeeft nog een contract te hebben liggen en of hij deze wil ondertekenen. Dat ze het helemaal vergeten was op te sturen naar hem. Aangezien Rubis in februari gekocht is, was dit contract idd pas na 3 maanden naar de verkoper gestuurd. Beter luisteren/kijken dus!
missje schreef:Myfairytale schreef:Is in het programma verteld, net wat Needje zegt.
Als ik dat gehoord heb, zet ik dat er neer.
volgens mij heeft ze dat niet gezegd, ze heeft het pas na zolang terug gekregen
Myfairytale schreef:Kayleigh_ schreef:In het programma laat dhr. BvdB een email zien van Jytte uit mei waarin ze aangeeft nog een contract te hebben liggen en of hij deze wil ondertekenen. Dat ze het helemaal vergeten was op te sturen naar hem. Aangezien Rubis in februari gekocht is, was dit contract idd pas na 3 maanden naar de verkoper gestuurd. Beter luisteren/kijken dus!
Dank je wel voor het uitgebreide antwoord!
Ik heb het in het programma gehoord, maar hierboven word het uitgebreid verteld.
miss_lizje schreef:Maar was de verkoper de eerste eigenaar van Rubis? Aangezien hij in Frankrijk wel goed gekeurd was en in Nederland niet denk ik het niet(kan iemand dit voor me nagaan?). Stel dat Rubis misschien dan al wel ziek was voordat hij bij de huidige verkoper kwam, maar dat bij de huidige verkoper dat ook niet aan het licht is gekomen. In hoevere spreek je dan over schuld en dingen achterhouden? (deze vraag is puur uit intresse, vind het juridisch aspect rond paarden altijd intressant. Zie dit alsjeblieft niet als stemmingmakerij of zoiets dergelijks).
Annemun schreef:En waar draait het allemaal om?: GELD.
Als je aan zo'n dergelijk programma mee werkt en op de nationale tv komt, gaat en mag heel NL een mening vormen. Rel tv, waar vele kijkbuiskinders van smullen = kijkcijfers. Esmir heeft hier zelf voor gekozen en moet dan ook aanvaarden dat mensen een mening hebben over deze zaak. In haar voor- of nadeel. Vraag mij af of dit het voor haar allemaal waard is. Lijkt mij toch een stukje reputatieschade voor haarzelf m.i. Haar pony krijgt ze er niet mee terug. Het gaat haar over het geld. Desnoods moet ze daar op tv een medemens voor onderuit halen. Esmir meisje, het is heel erg wat Rubis heeft moeten meemaken en je hebt hem geholpen waar je kon, maar neem je verlies. Ik zou persoonlijk liever 5000 euro kwijt raken dan mijzelf zo op tv te moeten verlagen.
En dan heeft ze nog een rel-tante als vriendin die dit topic in leven houd hier. En maar roept dat slecht 30% van het verhaal is uitgezonden in de uitzending. Zou de kijkers dit boeien/weten? Iedereen heeft nu een mening over Jytte Kipp die met naam en toenaam op tv komt en google zal het ook niet snel vergeten, dag privacy. Vraag mij dan af of zoiets het allemaal waard is geweest, terugkijkend, voor die rot centen.
Als je aan zo'n dergelijk programma mee werkt en op de nationale tv komt, gaat en mag heel NL een mening vormen. Rel tv, waar vele kijkbuiskinders van smullen = kijkcijfers. Esmir heeft hier zelf voor gekozen en moet dan ook aanvaarden dat mensen een mening hebben over deze zaak. In haar voor- of nadeel. Vraag mij af of dit het voor haar allemaal waard is. Lijkt mij toch een stukje reputatieschade voor haarzelf m.i. Haar pony krijgt ze er niet mee terug. Het gaat haar over het geld. Desnoods moet ze daar op tv een medemens voor onderuit halen. Esmir meisje, het is heel erg wat Rubis heeft moeten meemaken en je hebt hem geholpen waar je kon, maar neem je verlies. Ik zou persoonlijk liever 5000 euro kwijt raken dan mijzelf zo op tv te moeten verlagen.
En dan heeft ze nog een rel-tante als vriendin die dit topic in leven houd hier. En maar roept dat slecht 30% van het verhaal is uitgezonden in de uitzending. Zou de kijkers dit boeien/weten? Iedereen heeft nu een mening over Jytte Kipp die met naam en toenaam op tv komt en google zal het ook niet snel vergeten, dag privacy. Vraag mij dan af of zoiets het allemaal waard is geweest, terugkijkend, voor die rot centen.
Jaime_ schreef:Ik heb ook ontzettende pech gehad met mijn fjord, mankeert behoorlijk iets en zeer waarschijnlijk zat dat er al toen ik hem kocht, maar ik heb daarin mijn verlies genomen. Had zij ook kunnen doen..
Jaime_ schreef:Omdat ik niet weet of verkoopster het wel wist of niet.. Misschien heeft zij wel gewoon 100% eerlijk gehandeld en wist ze het echt niet, (zomereczeem, spat en artrose) ondertussen was ik al gehecht aan die pony. Was ook lastig aantonen of zij het wel of niet wist.. je kan namelijk moeilijk iemand aan een leugendetector hangenAls ik rontgelogisch had gekeurd had ik het wel geweten (op de eczeem na dan) maar ik heb alleen klinisch gekeurd dus daarom maar mijn verlies genomen.
missje schreef:Jaime_ schreef:Omdat ik niet weet of verkoopster het wel wist of niet.. Misschien heeft zij wel gewoon 100% eerlijk gehandeld en wist ze het echt niet, (zomereczeem, spat en artrose) ondertussen was ik al gehecht aan die pony. Was ook lastig aantonen of zij het wel of niet wist.. je kan namelijk moeilijk iemand aan een leugendetector hangenAls ik rontgelogisch had gekeurd had ik het wel geweten (op de eczeem na dan) maar ik heb alleen klinisch gekeurd dus daarom maar mijn verlies genomen.
misschien als jouw pony zo ziek was dat hij afgemaakt moest worden en je dus met lege handen stond , je ook anders had gedacht.
maar ik geef jytte grote pluim dat ze dit doet en voor haarzelf opkomt.
en dat er mensen zijn die dit niet zo zouden doen is hun groot recht, net zoals het haar recht is
om het wel zo te doen.
XLeandrosX schreef:Het gaat hier om recht en niet om je verlies nemen.
XLeandrosX schreef:Het gaat hier om recht en niet om je verlies nemen.