Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:11

Lovely schreef:
jannie86 schreef:
Kunnen we vanuit bokt geen fonds oprichten om de rechten terug te kopen?

Dat is al besproken, maar toen heeft iemand een fotoreading gedaan bij Totilas en die wilde het niet :n.

Ook waren er wat problemen over hoe hij vanaf dan moet worden gereden en gehuisvest :')

xSaarSaar

Lovely schreef:
jannie86 schreef:

Dat is al besproken, maar toen heeft iemand een fotoreading gedaan bij Totilas en die wilde het niet :n.

_O- _O- _O-

Susyb

Famke160301 schreef:
Susyb schreef:
Ben ik nou de enige die zich afvraagd of die Matthias nog vrijgezel is (en niet op mannen valt) hahahahahaha

_O- _O- *kom nie meer bij...*

:') ja toch..
en zo wel : alles kan kapot

Janine1990

horseyfries schreef:
Lijkt me logisch dat niemand anders erover struikelt als er iets staat over mij..... :)*

Jij maakt er ophef over, er zijn meerdere die het lezen... Als het echt zo onduidelijk was wat Bomba schreef, dan zouden er meer over zijn gestruikeld.

Ik reageer iig niet verder in deze nutteloze discussie, want volgens mij begrijp je donders goed waar op gedoeld wordt.

SETEFURII

jannie86 schreef:

Op Facebook zag ik ook al zo'n actie..

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:15

Ach, als Rath dan de Spelen wint met Toot, dan kunnen we nog zeggen dat "ons" paard goud heeft gewonnen.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:16

Laatst bijgewerkt door Butterfly op 15-10-10 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:17

Asyaa schreef:
DraakjeII schreef:
stukje van de site van horses.nl:
De vermoedelijk nieuwe ruiter zou Linsenhoffs stiefzoon Matthias Alexander Rath zijn. De woordvoerder van Rath, Wilman Falt, zou echter met 100% zekerheid hebben ontkend dat de Duitser Totilas gaat rijden. De Duitse paardenhandelaar Schockemöhle houdt Totilas waarschijnlijk zelf in bezit om hem in te zetten voor de fokkerij. Dekgeldopbrengsten van zo'n twee miljoen euro met een hengst als Totilas zijn niet ondenkbaar, waarmee de aanschafkosten er na een paar jaar uit gehaald kunnen zijn.

http://www.horses.nl/dressuur/nieuws/17 ... er-totilas

Geeft toch weer een leuke wending. Dus we hebben laura emma isabel en nu matthias gehad, anky is ook de revu gepasserd, ook hubertus hebben we gezien, dus wie blijft over.

Als hij Toot alleen gekocht heeft voor het dekgeld dan zou het toch ontzettend dom zijn om hem bij Edward weg te halen? Kan hij hem beter onder Edward laten presteren en zelf de dekkingen regelen lijkt mij.

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:20

Zonde, zonde, zonde en nog eens zonde! Echt een gemis voor de Nederlandse dressuursport! Allereerst hoop ik natuurlijk dat Totilas een goed tehuis vindt bij stal Schockemöhle. Toch hoop ik ook stiekem dat onze Oosterburen de prestaties van Edward Gal niet kunnen evenaren. Ik vind het wel lef hebben van Matthias Rath om Edward Gal op te volgen, maar toch kan ik me niet voorstellen dat er ontzettend veel eer aan valt te behalen wanneer je wint. Natuurlijk blijft het winnen zonder meer een prestatie, ook met zo'n paard. Maar persoonlijk heb ik toch mijn bedenkingen wanneer je als sportief ruiter er 'vandoor gaat' met andermans werk om er zelf mee te gaan pronken! Isabell Werth heeft ook echt een topreactie gegeven!

Verder vind ik het ook erg naar voor Edward Gal. Die schijnt het nieuws via een telefoontje te hebben gekregen terwijl hij in het buitenland reed met andere paarden. Uiteraard wist hij dat het paard verkocht zou worden en was de vraag vooral wanneer. Ook snap ik dat hij er zelf een buitengewoon goed zakcentje aan over heeft gehouden. Maar ik kreeg zelf het idee dat hij de verkoop nu nog niet had zien aankomen. Vooral omdat hij een week geleden nog zelf naar buiten bracht dat er geen sprake was van een eventuele verkoop. En als sportman wil je natuurlijk niets liever dan een droomdebuut maken op de OS 2012. Het isgewoon ERG jammer dat fam. Visser niet heeft gewacht met de verkoop tot NA de Olympische Spelen 2012 (al is het natuurlijk wel moeilijk om tegen zo'n bedrag nee te zeggen)! |o

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:25

In den Niederlanden herrscht dagegen Frust und Katerstimmung. "Das ist ganz schlimm für uns", sagte die dreimalige Einzel-Olympiasiegerin Anky van Grunsven: "So ein Pferd kommt so schnell nicht wieder." Ihr Ehemann Sjef Janssen, niederländischer Cheftrainer, fügte hinzu: "Das ist ein großer Aderlass für uns besonders mit Blick auf London 2012."In den Niederlanden hoffte man bis zuletzt darauf, dass Schockemöhle das Wunderpferd vielleicht doch noch Edward Gal überlässt. Außerdem machte ein Gerücht die Runde, dass ein britischer Reiter das Pferd erhält, um dem Gastgeberland bei Olympia Gold zu sichern.

http://www.rp-online.de/sport/mehr/ande ... 18796.html

Is dat paard van Adelinde ook verkocht ??
Laatst bijgewerkt door ceasario op 15-10-10 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:27

ceasario schreef:
In den Niederlanden herrscht dagegen Frust und Katerstimmung. "Das ist ganz schlimm für uns", sagte die dreimalige Einzel-Olympiasiegerin Anky van Grunsven: "So ein Pferd kommt so schnell nicht wieder." Ihr Ehemann Sjef Janssen, niederländischer Cheftrainer, fügte hinzu: "Das ist ein großer Aderlass für uns besonders mit Blick auf London 2012."In den Niederlanden hoffte man bis zuletzt darauf, dass Schockemöhle das Wunderpferd vielleicht doch noch Edward Gal überlässt. Außerdem machte ein Gerücht die Runde, dass ein britischer Reiter das Pferd erhält, um dem Gastgeberland bei Olympia Gold zu sichern.

http://www.rp-online.de/sport/mehr/ande ... lick_Fotos

Waar lees jij dat? Er staat alleen dat Sjef vindt dat het een grote aderlating voor Nederland is in het bijzonder met de blik op Londen 2012... Meer staat er niet...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:29

Janine1990 schreef:
ceasario schreef:

http://www.rp-online.de/sport/mehr/ande ... lick_Fotos

Waar lees jij dat? Er staat alleen dat Sjef vindt dat het een grote aderlating voor Nederland is in het bijzonder met de blik op Londen 2012... Meer staat er niet...

Dat bedoel ik maar dan heeft hij geen hoge pet op van het team blijkbaar ook niet individueel...Ik lees hier niks over Adelinde..
Alleen over de waan van de dag.. En in de toekomst is de waan van de dag Adelinde .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:30

Je hebt offtopic en offtopic :+

Sjef bedoelde met de aderlating dat ons boegbeeldje is verkocht, tuurlijk hebben we nog meer prachtige combinaties, maar met totilas en adeline als meetellende resultaten, plus nog een 3de van bijvoorbeeld imke, konden we eigenlijk niet meer kapot.

cyrano

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:31

zie ik geen verschil in.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:31

Asyaa schreef:
Je hebt offtopic en offtopic :+

Sjef bedoelde met de aderlating dat ons boegbeeldje is verkocht, tuurlijk hebben we nog meer prachtige combinaties, maar met totilas en adeline als meetellende resultaten, plus nog een 3de van bijvoorbeeld imke, konden we eigenlijk niet meer kapot.

De bok van Imke kan met pensioen of onder Totilas. :D

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:47

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:59

AMSTERDAM – Toppaard Totilas komt onder het zadel van de Duitse dressuurruiter Matthias Rath.

Dat meldt paardensportmagazine HorseUs vrijdag.
Donderdag werd bekend dat de zwarte henst die met Edward Gal diverse grote successen behaalde, is gekocht door de Duitse paardenhandelaar Paul Schockemöhle. Raths stiefmoeder zou voor haar stiefzoon de sportrechten op het 'wonderpaard' hebben gekocht, schrijft ook De Paardenkrant.

Het verkoopbedrag werd niet genoemd, maar in het hippische circuit gonst het van de geruchten dat Totilas voor tien a vijftien miljoen euro naar Duitsland verhuist.

Van nu.nl of plaats ik nu iets dat iedereen al wist? In dat geval mijn excuses maar heb niet het hele topic meer doorgespit....

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:02

susannevdv schreef:
AMSTERDAM – Toppaard Totilas komt onder het zadel van de Duitse dressuurruiter Matthias Rath.

Dat meldt paardensportmagazine HorseUs vrijdag.
Donderdag werd bekend dat de zwarte henst die met Edward Gal diverse grote successen behaalde, is gekocht door de Duitse paardenhandelaar Paul Schockemöhle. Raths stiefmoeder zou voor haar stiefzoon de sportrechten op het 'wonderpaard' hebben gekocht, schrijft ook De Paardenkrant.

Het verkoopbedrag werd niet genoemd, maar in het hippische circuit gonst het van de geruchten dat Totilas voor tien a vijftien miljoen euro naar Duitsland verhuist.

Van nu.nl of plaats ik nu iets dat iedereen al wist? In dat geval mijn excuses maar heb niet het hele topic meer doorgespit....

Is HorseUs een betrouwbare bron? Geen idee wat voor bron dat is, maar het lijkt me zo... snel. Dat het via die weg bekend wordt gemaakt, zeg maar, via een magazine, ipv een officieel persbericht?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:04

Het is officieel dat Ann-Kathrin de rechten heeft, maar nog niet officieel dat Rath heb onder zn kont krijg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:05

Asyaa schreef:
Het is officieel dat Ann-Kathrin de rechten heeft, maar nog niet officieel dat Rath heb onder zn kont krijg.

Hm nee maar of ze gaat er zelf op of haar stiefzoon. Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze die passeert en hem ergens anders neerzet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:06

Suzanne F. schreef:
Asyaa schreef:

Hm nee maar of ze gaat er zelf op of haar stiefzoon. Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze die passeert en hem ergens anders neerzet.

Lijkt me ook onwaarschijnlijk, maar we moeten niet vermoedens en feiten door elkaar gaan halen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:07

Ann-Katrin rijdt zelf toch niet meer??? Dacht door ziekte, weet niet meer zeker.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:07

Interviewer; Wat ga je met je 10% doen?
Edward; I want a pink unicorn :):)

melaniehut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:08

Wie rijd totilas nou??

weth?
rath?
ann-katrin?

overal staat iets ander