Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:49

dodyg schreef:
wat ik eigenlijk niet goed begrijp uit de uitzending of die ;ensen daar hun paarden/pony ook geprobeerd hebben daar?
een z springpaard kopen wat niet over 50 gaat moet er toch een belletje gaan rinkelen maar dan nog de praktijken van de handelaar zijn niet goed te praten

hou aub op over die Z springpony, de eigenaren zitten hier niet op te wachten denk ik.

Renske_

nombrado schreef:
Renske_ schreef:
...

* vervalste papieren & keuringsbwijzen
* op camera toegeven dat ze "hiep hoi weer een slachtpaard verkocht heeft"
* Rhino op stal, veel paarden in haar omgeving, en ht gewoon níet melden!
* bewust mensen oplicht
* ....zal ik nog even doorgaan?

ow,
heeft de rechter al gesproken dan?
of heeft het bokt tribunaal ineens die zaak gekregen :+

Ga jij even de uitzending terugkijken, dan zie je dit allemaal voorbij komen.
Incl de dingen die deze oplichtster ZELF zegt!! Gewoon toegeeft dus dat ze wéér een slachtpaard verkocht heeft, toegeeft dat t veulen nevernooit Palomino zal worden en gewoon echt ziek is, en dan vervolgens tegen kopers een mooi verhaal ophangt...

En nog praat jij het goed??

enniee

Sjoos schreef:
Weet iemand waar ik dit online terug kan kijken?

Staan al links in het topic! :D

karinsd

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:50

Lante schreef:
enniee schreef:
Of je nou hoi tegen je pony zegt of tyfusknol, hij hoort alleen de toon.. Nou meneer de advocaat heeft z'n verstand ook niet..

het gaat om het principe tyfusknol, en die tik wat hij overigens alle 2 niet verdient heeft.

Dit vind ik nog de minst erge dingen hoor. Iedere ruiter doet wel eens iets onterecht met het rijden, een tik met de zweep of een prik met de spoor als je zelf iets verkeerd doet of gewoon nog niet genoeg ervaring hebt om de gevraagde oefening te rijden, een slof eraan uit onmacht of omdat je bang bent.

Ik vind het ergste dat deze mevrouw willens en wetens paarden weer laat rijden die afgekeurd zijn om medische redenen en dat ze mensen hiermee oplicht voor duizenden euro's op zo'n gemene en doortrapte manier.

Mee eens!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:50

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:52

enniee schreef:
dodyg schreef:
wat ik eigenlijk niet goed begrijp uit de uitzending of die ;ensen daar hun paarden/pony ook geprobeerd hebben daar?
een z springpaard kopen wat niet over 50 gaat moet er toch een belletje gaan rinkelen maar dan nog de praktijken van de handelaar zijn niet goed te praten

hou aub op over die Z springpony, de eigenaren zitten hier niet op te wachten denk ik.

Mensen ik wil jullie er nogmaals op attenderen dat het hier niet over de eigenaren van lucky maar om de handelaar!!!!!
Is het nu nog niet duidelijk?!?!?!?!

Niemand hoeft hier een verklaring aan af te leggen aan iemand kom nou!

Daarbij is meerdere malen gezegd wat er wel en niet is gedaan om dit te ver komen
Het is gebeurt helaas en je kunt de tijd niet terug draaien

Ik kan me er ook boos overmaken wat dit wicht gedaan heeft maar ga dan niet zeggen ja mensen jullie hadden het ook kunnen ver komen dit en dat doet er niet toe!

De handelaarster is gewoon ziek en doet zieke dingen en ze moet in mijn ogen achter slot en grendel

Maar waar ik me ook boos om kan maken is dat jullie de eigenaren van de desbetreffende paarden zowat de schuld in eigen schoenen schuiven en dat is niet netjes!

Dan maken jullie maar een eigen topic over keuren dit en dat en doe dat niet in dit topic!!!!!!!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:52

Renske_ schreef:
Incl de dingen die deze oplichtster ZELF zegt!! Gewoon toegeeft dus dat ze wéér een slachtpaard verkocht heeft, toegeeft dat t veulen nevernooit Palomino zal worden en gewoon echt ziek is, en dan vervolgens tegen kopers een mooi verhaal ophangt...

de media belicht 1 kant
altijd
verder is er weinig informatie
in ieder geval te weinig om een heksenjacht te openen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 18:54

nombrado schreef:
Renske_ schreef:

de media belicht 1 kant
altijd

De handelaar heeft zowel op tv als op bokt de mogelijkheid gehad haar kant te vertellen.
Dit aanbod heeft ze niet genomen, dus daar kunnen wij verder ook weinig aan doen.
Dan is het logisch dat je slechts 1 kant hoort.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:55

De media belicht 1 kant, prima en er zal vast geknipt&geplakt zijn
Maar op de beelden hoor je deze oplichtster zelf zeggen wat ze dus gedaan heeft.

Dat is onmogelijk goed te praten!

Zij zegt op camera dat t veulen nooit palomino wordt en echt ziek is
later zegt ze tegen de kopers dat hij er vast bovenop komt, palomino kan worden enz
En ze zegt dat ze weer een slachtpaard heeft verkocht

Hóe wil jij dit nog goedpraten?
Ze zegt het ZELF!

FaberSmid

nombrado schreef:
precies
en dat probeer ik hier ook duidelijk te maken
de heksenjacht voorbarig, en misschien terecht ?, maar niet op basis van de informatie die we nu hebben.

dat is alles wat ik erover wilde zeggen en ik ben blij dat je dat begrijpt.

Jacht is hier op bokt of waar dan ook niet vreemd, er zijn nu eenmaal mensen met teveel tijd of hoe dan ook.

_Yasmine_

nombrado schreef:
Renske_ schreef:

de media belicht 1 kant
altijd

de media belicht inderdaad van 1 kant, maar om iets te belichten moet het er wel zijn..
feit is dat ze dit verteld heeft, daar kunnen mensen hun mening over geven ;)
feit is dat ze tegen mogelijke kopers iets anders verteld dan tegen Roelie..
Dat is de ene kant, wat al bewezen is, dat kan je toch niet goedpraten of tegenin gaan ?!?

slimmerik

nombrado schreef:
de media belicht 1 kant
altijd

De media belicht de kant van gedupeerden. Cayenne hier de TS heeft gezegd dat het modteam al twee keer Marialva per pb verzocht heeft om een weerwoord. Ze heeft de pb's gelezen en niet gereageerd.

Ik heb iig wèl info genoeg om een oordeel te hebben.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 24-05-10 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:56

Cayenne schreef:
De handelaar heeft zowel op tv als op bokt de mogelijkheid gehad haar kant te vertellen.
Dit aanbod heeft ze niet genomen, dus daar kunnen wij verder ook weinig aan doen.

in de uitzending was ze daar zeker toe bereid, maar niet met camera en geluidsmensen, alleen met hem.
dat wilde hij niet. dus keuze was er wel.
nog steeds heb ik dan nog niet genoeg informatie om wie dan ook te veroordelen.
je weet het gewoon niet
Laatst bijgewerkt door nombrado op 24-05-10 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:58

@nombrado:
Je bent wel erg vervelend enaanwezig met je uitspraken hier.
Als je niet gewoon uit kan gaan van de onderzoeken die gedaan zijn met betrekking tot de oplichtster en de gedupeerden toch niet geloofd,dan stel ik voor dat je info eens gaat halen op het politiebureau district Tilburg West.
Zij zullen je met alle liefde waarschuwen voor deze vrouw omdat daar al een aantal aangiftes tegen haar liggen.
Ook zijn de valse papieren daar in onderzoek geweest.
Het Politieteam Roterdam Rijnmond/district de Eilanden mag je ook raadplegen alsook het team in Eindhoven.
Volgens mij heb je de uitzending met je ogen dicht bekeken en heb je teveel tijd om mensen af te zeiken.
Je zou het je beroep moeten maken,je bent te goed en te slim voor deze wereld en leeft in je eigen perfecte wereld, zo lijkt.
Gedupeerden zijn nu eenmaal naief en erg dom...bedankt voor de herinnering daaraan, maar ik heb aan 1x lezen genoeg om de boodschap te begrijpen en hoef niet 100x hetzelfde saaie riedeltje van je te horen.
Je zou een goede compagnon zijn van marialva,en daar wordt ik ook zo moe van...
Er loopt een oplichtster rond die gestopt moet worden,dat is de boodschap....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 18:58

slimmerik schreef:
nombrado schreef:
de media belicht 1 kant
altijd

De media belicht de kant van gedupeerden. Cayenne hier de TS heeft gezegd dat het modteam al twee keer Marialva per pb verzocht heeft om een weerwoord. Ze heeft de pb's gelezen en niet gereageerd.

Ik heb iig wèl info genoeg om een oordeel te hebben.

Nou, het modteam niet hoor :D De nieuwsredactie zelf heeft haar 2 keer de mogelijkheid gegeven hier haar kant van het verhaal te doen, juist vanwege de reden dat mensen ons anders gaan beschuldigen van het weergeven van slechts 1 kant. Ik hou zelf ook wel van een zo eerlijk mogelijke situatie.
Daar heeft ze geen gehoor aan gegeven. Tja.. meer kunnen we er dan ook niet aan doen.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:59

nombrado schreef:
Cayenne schreef:

in de uitzending was ze daar zeker toe bereid, maar niet met camera en geluidsmensen, alleen met hem.
je weet het gewoon niet

duidelijk het verschil tussen mensen met en zonder normen en waarden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 19:01

nombrado schreef:
Cayenne schreef:

je weet het gewoon niet

Ja, dat lijkt me logisch. Ik zou ook niet alleen willen zijn met zo'n persoon.
Dat risico wil je niet lopen. Ten eerste omdat ze zelf nogal agressief overkwam en meer mensen op stal rond had lopen. Dan was het Alberto versus een groep geweest.
Plus dat ze dan ook het verhaal zou kunnen verdraaien en had kunnen zeggen dat Alberto haar had mishandeld oid (iets wat ze nu ook probeerde). Bewijs van het tegendeel had Alberto in dat geval dan niet gehad ivm het ontbreken van personen van zijn kant.
Kwestie van logisch nadenken :)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:01

Peperplant schreef:
@nombrado:
Als je niet gewoon uit kan gaan van de onderzoeken die gedaan zijn met betrekking tot de oplichtster en de gedupeerden toch niet geloofd,dan stel ik voor dat je info eens gaat halen op het politiebureau district Tilburg West.
Zij zullen je met alle liefde waarschuwen voor deze vrouw omdat daar al een aantal aangiftes tegen haar liggen.
Het Politieteam Roterdam Rijnmond/district de Eilanden mag je ook raadplegen alsook het team in Eindhoven.
....

moet ik dat doen?
dat had stegeman moeten laten zien en aantonen in zijn programma
ik ben stegeman niet :+

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:03

Cayenne schreef:
Dat risico wil je niet lopen. Ten eerste omdat ze zelf nogal agressief overkwam en meer mensen op stal rond had lopen. Dan was het Alberto versus een groep geweest.
Plus dat ze dan ook het verhaal zou kunnen verdraaien en had kunnen zeggen dat Alberto haar had mishandeld oid (iets wat ze nu ook probeerde). Bewijs van het tegendeel had Alberto in dat geval dan niet gehad ivm het ontbreken van personen van zijn kant.

Inderdaad, alberto heeft het slim aangepakt op deze manier.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:03

Heb het programma ook gezien, en wat bij mij ook verbazing opwekte was dat de mensen die dachten een Z pony kochten niet wat verder hebben gekeken dan hun neus lang is.. Het is simpel na te checken of de pony daadwerkelijk in het Z heeft gesprongen, en je probeert je pony toch uit lijkt me?

Het praat niks goed wat die handelaar heeft gedaan, ze heeft gewoon gebruik gemaakt van de naïviteit van de mens.

Maar deze handelingen komen onder handelaren zooo vaak voor! Maar het is goed dat de eerste eruit is gepakt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:04

Cayenne schreef:

Ze had al diverse mensen ervan beschuldigd, haar mishandeld te hebben. Daar ook aangifte van gedaan bij dokters, politie etc. Dat verhaal was Alberto bekend. Dus heul verstandig dat ie niet met haar "privé" ging. Ze is gek genoeg om met haar hoofd tegen een muur te lopen en dan te zeggen dat je haar met een steen tegen d'r toko hebt geslagen :j

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:05

Cayenne is de hengst nu wel of niet goedgekeurd, want jullie hadden onderzoek naar gedaan en het was niet het geval.
Maar nu zegt iemand anders dat je automatisch goedgekeurd bent als je door de Portugese keuring komt.
En snapt mijn noobbrein het niet meer.

Of snap ik het niet, en verzin ik er weer van alles bij

HORSE_x33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:05

Je bent wel heel laag, als je zo ten koste van paarden aan je geld moet komen. :n

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:06

nombrado schreef:
Peperplant schreef:
@nombrado:
....

moet ik dat doen?
dat had stegeman moeten laten zien en aantonen in zijn programma
ik ben stegeman niet :+

maar JIJ wilt de info die hij niet gaf :j
en dat gaat niet uit de lucht komen vallen..
Laatst bijgewerkt door _Yasmine_ op 24-05-10 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt