Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

candalisa

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:32

Even “correct me if I’m wrong” er staat nu een stukje over de Fries… stichting zinloos geweld tegen dieren gaat procedure voeren want als “wij” dat gaan doen zal de rechter ons mss afwijzen… maar die stichting is toch ook van Henk?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:33

Ja klopt, die zijn allebei van Henk.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:35

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd door auteursrecht

Dan is dit toch om te huilen … dan kan je toch niet verwachten dat mensen je serieus blijven nemen?
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderd

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:55

Ben inmiddels ook geblokt had een zeer kritische vraag over de 20 pony's op nog geen 2 hectare. Dat terwijl ze plek tekort komen voor opvangpaarden, dat ze dit dan beter kunnen spenderen die hectares aan deze paarden. Na het plaatsen van deze vraag ben ik geblokt. Tja daar hadden ze natuurlijk geen antwoord op. Ach heb nog meer accounts dus kan het toch volgens + reageren

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:01

Cayenne schreef:
Maar waar komt het salaris van Calijn dan vandaan?

Nou heel eerlijk , ik vindt het wel logisch dat als het je baan is je er geld voor krijgt. Ik zou ook niet gratis gaan werken :+

Misschien in de vorm van subsidie, maar ik vermoed ook wel deels de 'verkoop' en mij staat bij dat als je vrijwillig je paard komt brengen er ook kosten aan verbonden zitten.

En sociale media inprencipe is ze ook om het zo maar te benoemen een influencer.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:24

anjali schreef:
AmyJamess schreef:
Ik vind aangifte doen dan ook best ver gaan :o

Dat vind ik ook. Het wordt hier wel erg ver gedreven.Tenzij iemand echt persoonlijk zwaar bedonderd zou zijn door hen vind ik het nu een soort heksenjacht worden . Heeft echt iedereen hier persoonlijk een probleem met hen gehad? Zo niet, laat ze dan.Je hoeft er geen zaken mee te doen toch.

Dus wat dan? Eindeloos in dit topic blijven zeuren over wat PzB nú weer heeft uitgespookt? Lekker klagen over hun manier van doen, maar er verder niets tegen doen? Zodat zij lekker door kunnen gaan op de belachelijke manier waarop ze hun zaken compléét niet op orde hebben?
Denk het toch niet :)

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:44

Zebrastreep schreef:
Cayenne schreef:
Maar waar komt het salaris van Calijn dan vandaan?

Nou heel eerlijk , ik vindt het wel logisch dat als het je baan is je er geld voor krijgt. Ik zou ook niet gratis gaan werken :+

Misschien in de vorm van subsidie, maar ik vermoed ook wel deels de 'verkoop' en mij staat bij dat als je vrijwillig je paard komt brengen er ook kosten aan verbonden zitten.

En sociale media inprencipe is ze ook om het zo maar te benoemen een influencer.

Klopt maar dan moet ze er wel eerlijk over zijn. Ik denk dat iedereen het snapt dat als je fulltime bezig bent met de stichting het logisch is een vergoeding te krijgen, want je kan niet leven zonder geld. Maar als zij blijft zeggen dat ze er niet voor betaald wordt, maar wel zelf 8 paarden heeft, is het logisch dat mensen vraagtekens zetten. Wees gewoon eerlijk. De inkomsten van socialmedia zijn echt niet hoog genoeg voor 8 paarden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 23:23

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door xingridx op 23-02-23 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 23:24

Gwenvd schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Kom dit topic toevallig tegen en ben gaan lezen omdat ik ze dus zag op de markt in Zuidlaren. Ze stonden langs de 'gewone' markt met de betreffende fries aan een touw. Het dier komt dus wel degelijk van de markt.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 00:11

lies schreef:
Gwenvd schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Kom dit topic toevallig tegen en ben gaan lezen omdat ik ze dus zag op de markt in Zuidlaren. Ze stonden langs de 'gewone' markt met de betreffende fries aan een touw. Het dier komt dus wel degelijk van de markt.

Wat...echt.... hou op.

Elke keer als je denkt het kan niet erger.

Waarom doen ze zichzelf dit aan?
Ik snap het echt niet.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 00:18

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 00:58

Ik kan bijna niet geloven dat het waar is. Maar als dat zo is, dan gaan ze wel heel ver in de manipulatie en misleiding.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 04:45

Ik geloof het ook niet dan zou dit pas persoon 2 zijn die de Fries daar heeft gezien en zonder enige foto's normaal staan hun wel in de picture
... Dus nee omdat 1 iemand het hier nu zegt is het niet meteen waarheid.

Ik laat het verhaal fries / afkomst maar in het midden

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 04:49

Afbeelding

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:14

wat wil je zeggen met laatste berichtje stal nollie?

wat betreft de Fries. Zoals ik eerder al zei dacht ik ook dat die vd markt kwam, omdat ze normaal wel zeggen dat er paard is binnengebracht of iets over de afkomst.
Dit was een spoedmelding, maar ik zag het meer als spoedmelding voor doneren baaltjes hooi. Dus ALS Im van de markt komt hebben ze er niet over gelogen.
Ik snap dan niet waarom je mensen gaat vragen om donaties, terwijl je zelf het geld uitgeeft om paard te kopen. Mss waren ze er ook wel om de slechte paarden op te vangen en is er voor Im niks betaald. We weten het niet (en de melding van Lies, zoveel tijd na dato. Iedereen kan roepen dat ze gezien zijn..
maar:feit blijft wel dat Im er bagger uitzag, en na aantal dagen zichtbaar opgeknapt was. Het hoe en waarom maakt me dan eigenlijk geen bal uit. Dier heeft nu een beter leven.

wat betreft asngifte. Ik vind het nogal zwam om op te hitsen tot aangifte, en als dan de vraag kont:heb je dat al gedaan. Te zeggen:nee, ik heb wel belangrijkere bestuursrechtelijke dingen te doen. Maar goed. ALS ze iets doen wat niet kan dan is dit soort geroeptoeter de reden dat het doorgaat. Vind het nogal wat trouwens om te zeggen dat er sprake is van misdrijf en aangifte gedaan moet worden. Bij een aangifte wordt het uitgezocht en kan ook blijken dat er niks aan de hand is. Dat kan nu niet.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:30

StalNollie schreef:
[ [url=m/KHDTge.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit bewijst niet dat ze dit paard gekocht hebben. Kan ook zijn dat iemand afstand heeft gedaan maar zelf geen vervoer had.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:33

Wat die fries betreft kan ik me niet voorstellen dat deze op de markt toe gelaten is. Dus of er is inderdaad een spoedmelding geweest, misschien vanaf de markt?, of ze hebben gekocht buiten het markt terrein. Hoe dan ook, in dit geval snap ik het want dit dier had echt hulp nodig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:40

Dat vind ik ook
Dat dier had echt hulp nodig en het zal me dan aan mijn bips oxideren hoe ze er aan gekomen zijn.
Net als het rusthuis, al vragen ze er 600 per maand voor, ook dat moeten ze zelf weten.
Je kan zelf kiezen of je dat wilt betalen of niet. En sommige mensen doen dat misschien omdat ze een bekende naam hebben en denken dat het dan wel goed is. Prima.
Ook met overnachten daar, prima als daar het loon van Carlijn uit betaald word bijvoorbeeld.

Maar betreft de stichting moeten ze zich aan de regels houden zoals de inzage in de cijfers.
En betreft zieke paarden aanbieden als rijpaarden, dat zijn dingen daar ben ik fel tegen.
En dat zijn eigenlijk naar mijn idee ook de dingen waar in dit topic de focus op moet liggen.
Niet kloppende handel, niet duidelijke cijfers.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:55

helemaal mee eens, Duo Penotti.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:00

DuoPenotti schreef:
Dat vind ik ook
Dat dier had echt hulp nodig en het zal me dan aan mijn bips oxideren hoe ze er aan gekomen zijn.
Net als het rusthuis, al vragen ze er 600 per maand voor, ook dat moeten ze zelf weten.
Je kan zelf kiezen of je dat wilt betalen of niet. En sommige mensen doen dat misschien omdat ze een bekende naam hebben en denken dat het dan wel goed is. Prima.
Ook met overnachten daar, prima als daar het loon van Carlijn uit betaald word bijvoorbeeld.

Maar betreft de stichting moeten ze zich aan de regels houden zoals de inzage in de cijfers.
En betreft zieke paarden aanbieden als rijpaarden, dat zijn dingen daar ben ik fel tegen.
En dat zijn eigenlijk naar mijn idee ook de dingen waar in dit topic de focus op moet liggen.
Niet kloppende handel, niet duidelijke cijfers.

Eens.

Ik ben er ook echt niet op tegen als je je salaris (modaal) uit de stichting kunt halen. Je moet tenslotte wel ergens van leven. En als je daar zoveel uren mee bezig bent, heb je niet echt ruimte voor een baan. Dus dan is dat je baan en hoort daar een salaris bij (in verhouding met de werkzaamheden).

Het opvangen van dieren zoals Im is super. Dat is waar Paard zoekt baas voor zou moeten staan.
Eerlijkheid, openheid, goede huizen zoeken voor verwaarloosde paarden of met adoptiepaarden (met het eerlijke verhaal voor een eerlijke prijs), dat is zoals het zou moeten zijn.
En dat er daarnaast commerciële zaken gebeuren om een bedrijf te runnen, zoals een rusthuis, ook helemaal prima. Maar wees daar ook eerlijk over en houd het gescheiden, dan is er niks aan de hand.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 21-02-25 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg met plaatser aangepast

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:26

mijn buurvrouw en haar dochter die mee waren hebben het ook gezien en denken ook dat het om hetzelfde dier gaat. het dier stond met een deken op aan het touw bij hun, ik kon dus toen niet zien hoe mager ze was. veel paarden die erg mager waren hadden een deken op, op de markt. heb er nog eentje zien staan die minstens even mager was (met deken). ik vind dat ze een typisch hoofd heeft en durf daarom met 99% zekerheid te zeggen dat het dezelfde fries is.

edit; als er die dag nog een fries is binnengekomen, dan heb ik het mis, maar wel erg toevallig dat ik ze met een fries aan het touw op de markt zie staan en er vervolgens een foto verschijnt van een magere fries die ze gered hebben. maar het kan natuurlijk wel zo zijn. ik denk het dus niet, denk echt dat ze het is.
edit 2 (de conversatie met de buurvrouw later op de avond toen ik het bericht op instagram zag). we hebben het er de volgende dag face to face over gehad dat het over hetzelfde dier vd foto ging.
vind het erg vervelend dat men denkt dat ik dit verzin. heb er geen enkele reden voor. vandaar dat ik dit laat zien. het helpt weinig, want ik kan het alsnog fout hebben, maar om m’n goede wil te tonen, zeg maar :D

foto weggehaald, zie hieronder dat het niet mag..
edit 3; foto van buurvrouw in whatsapp bericht weggehaald
Laatst bijgewerkt door lies op 31-10-22 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:00

lies, het is niet toegestaan om privé communicatie te delen, ik TeM even. :)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:06

Muurp schreef:
lies, het is niet toegestaan om privé communicatie te delen, ik TeM even. :)

heb ‘m al weggehaald. wist ik niet :o
daarover nog iets, de reden dat ik dit zo laat meld dat ik het paard op de markt zag. bokt is zo groot, ik heb het gewoon gemist.
ben alleen op bokt voor een paar specifieke topics en dm met iemand. verder niet. zat in het badkamer topic, kwam daar earth haar foto tegen van haar badkamermeubel, bedacht me dat zij ooit mooie tegels had laten zien en wou die terug vinden met haar berichten. zo kwam ik in dit topic. vandaar de zeer late reactie. nogmaals geen enkele reden om dit te verzinnen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:08

candalisa schreef:
[ [url=m/KKZbSB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan is dit toch om te huilen … dan kan je toch niet verwachten dat mensen je serieus blijven nemen?

Verbazingwekkend. Waarom de ANBI stichting dan?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:12

lies schreef:
mijn buurvrouw en haar dochter die mee waren hebben het ook gezien en denken ook dat het om hetzelfde dier gaat. het dier stond met een deken op aan het touw bij hun, ik kon dus toen niet zien hoe mager ze was. veel paarden die erg mager waren hadden een deken op, op de markt. heb er nog eentje zien staan die minstens even mager was (met deken). ik vind dat ze een typisch hoofd heeft en durf daarom met 99% zekerheid te zeggen dat het dezelfde fries is.

edit; als er die dag nog een fries is binnengekomen, dan heb ik het mis, maar wel erg toevallig dat ik ze met een fries aan het touw op de markt zie staan en er vervolgens een foto verschijnt van een magere fries die ze gered hebben. maar het kan natuurlijk wel zo zijn. ik denk het dus niet, denk echt dat ze het is.
edit 2 (de conversatie met de buurvrouw later op de avond toen ik het bericht op instagram zag). we hebben het er de volgende dag face to face over gehad dat het over hetzelfde dier vd foto ging.
vind het erg vervelend dat men denkt dat ik dit verzin. heb er geen enkele reden voor. vandaar dat ik dit laat zien. het helpt weinig, want ik kan het alsnog fout hebben, maar om m’n goede wil te tonen, zeg maar :D

foto weggehaald, zie hieronder dat het niet mag..
edit 3; foto van buurvrouw in whatsapp bericht weggehaald

Het is ook helemaal niet belangrijk of dat paard wel of niet van de markt komt. Het is gered, daar gaat het om. En natuurlijk ligt het er dik bovenop dat het van de markt komt als je op de dag van die markt zo'n bericht deelt. Maar waarom verzwijgen ze het? Aan de andere kant snap ik dat wrl want vorig jaar, met die tinker, hebben ze een behoorlijke bak kritiek over zich hern gehad.