Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:03

ceasario schreef:
Famke160301 schreef:
Edward verdient eeuwige roem doordat hij Totilas op dit niveau heeft gebracht.
!

Was niet te merken toen hij op schiphol aan kwam...Niemand van de Bokkers te zien of van de KNHS of KWPN> :(:)

Bedoel ook niet in de vorm van spandoeken o.i.d. :D Maar gewoon dat iedereen weet wat voor een topruiter Edward Gal is en wat hij allemaal met Totilas heeft bereikt..

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:04

stukje van de site van horses.nl:
De vermoedelijk nieuwe ruiter zou Linsenhoffs stiefzoon Matthias Alexander Rath zijn. De woordvoerder van Rath, Wilman Falt, zou echter met 100% zekerheid hebben ontkend dat de Duitser Totilas gaat rijden. De Duitse paardenhandelaar Schockemöhle houdt Totilas waarschijnlijk zelf in bezit om hem in te zetten voor de fokkerij. Dekgeldopbrengsten van zo'n twee miljoen euro met een hengst als Totilas zijn niet ondenkbaar, waarmee de aanschafkosten er na een paar jaar uit gehaald kunnen zijn.

http://www.horses.nl/dressuur/nieuws/17 ... er-totilas

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:04

Bomba schreef:
horseyfries schreef:
Het lijkt mij duidelijk dat Totilas gekocht is om voor Duitsland uit te komen, en de toekomst zal wel uitwijzen of ik gelijk had.

Bomba: nee, ik koop geen paarden van een ander om uit te brengen, wij fokken ze zelf....

Nou goed, met die uitspraak van je "Duitsland gunt Nederland geen goud door Totilas te kopen" raak je denk ik bij iedere ruiter of amazone die een paard heeft gekocht een gevoelige snaar. De Young Riders amazone die Painted Black heeft gekocht heeft dat vast ook gedaan om Nederland goud te ontnemen. Kirsten Beckers heeft Broere Riondine gekocht omdat ze niet wilde dat Emmelie er succesvol Grand Prix mee zou gaan rijden. Emma Hindle heeft Lancet gekocht omdat Imke Schellekens anders een grote bedreiging was voor Engeland.
Als, als, als. Dat wij andere landen geen goud gunnen houdt niet in dat andere landen ons geen goud gunnen. Die vent wilde Totilas gewoon graag kopen, klaar.

Maar die paarden zijn wel wat anders dan 'onze' Totilas.
Hij was het wonderpaard van nederland, iedereen kende hem en was gek op hem, zelfs niet-paardenmensen.

Vilgert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:05

In het duitse nieuws gaat het hardnekkige gerucht of waarheid dat Mathias Rath de nieuwe ruiter van Totilas wordt. Zijn stiefmoeder zou de rechten voor het berijden van Totilas gekocht hebben van Schockemöhle.

Janine1990

horseyfries schreef:
Bomba zegt dat ik ook wel eens paarden koop van een ander, en dat doe ik niet en heb ik nooit gedaan, dus ik zou niet weten hoe ik het anders op moet vatten?

Zou je nu de Nederlandse taal niet kennen, zeg ik, oké... Maar das niet het geval ;)

Kim90

Ik ben ook benieuwd of toot net zo gaat presteren onder een mathias, echter gun ik het hem niet :o Vind het erg sneu voor Edward die dan in 2010 op de OS een ander met totilas moeten zien rijden voor een ander land inplaats van er zelf op te zitten. Het zou echt de kroon op edwards carriere geweest zijn, maar het mocht helaas niet zo zijn.
Ik heb het niet op duitsers, en met deze strategie al helemaal niet, en dat is zeer zacht uitgedrukt..

Janine1990

Niezel

Janine1990 schreef:
horseyfries schreef:
Dus jij vind het ook een nare eigenschap van de Duitsers dat ze Nederland het goud niet gunnen maar hun toppaard kopen om zelf goud te halen?? ;)

Dus het staat vast dat er een ruiter voor is en dat het doel de OS2012 is voor Deutschland?????????????????????? ;)

Waarom koop je anders Totilas voor 15 miljoen? Om 'm in de tuin te zetten ofzo?

En om hem er zelf maar in te tikken; Nee! Om hem zijn kunstje te laten flikken zoals ie bij Edward deed, dus ja, er is een duitser die het 15 miljoen waard is om die gouden plakken op de OS binnen te slepen.
Like duh.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:06

Ben ik nou de enige die zich afvraagd of die Matthias nog vrijgezel is (en niet op mannen valt) hahahahahaha

Anoniem

DraakjeII schreef:
De vermoedelijk nieuwe ruiter zou Linsenhoffs stiefzoon Matthias Alexander Rath zijn. De woordvoerder van Rath, Wilman Falt, zou echter met 100% zekerheid hebben ontkend dat de Duitser Totilas gaat rijden. De Duitse paardenhandelaar Schockemöhle houdt Totilas waarschijnlijk zelf in bezit om hem in te zetten voor de fokkerij. Dekgeldopbrengsten van zo'n twee miljoen euro met een hengst als Totilas zijn niet ondenkbaar, waarmee de aanschafkosten er na een paar jaar uit gehaald kunnen zijn.

Geeft toch weer een leuke wending. Dus we hebben laura emma isabel en nu matthias gehad, anky is ook de revu gepasserd, ook hubertus hebben we gezien, dus wie blijft over.

xSaarSaar

Vilgert schreef:
In het duitse nieuws gaat het hardnekkige gerucht of waarheid dat Mathias Rath de nieuwe ruiter van Totilas wordt. Zijn stiefmoeder zou de rechten voor het berijden van Totilas gekocht hebben van Schockemöhle.

dat staat hier al in het topic, een aantal keer :+

Janine1990

PattyOosten schreef:
Maar dan heb je weer zo kort de tijd om een combinatie te vormen en je te kwalificeren.

10 Maanden, er op gaan zitten is toch geen kunst ;)

Niet mijn gedachte, maar zo denken sommigen hier er wel over...

xSaarSaar

Asyaa schreef:
DraakjeII schreef:

Geeft toch weer een leuke wending. Dus we hebben laura emma isabel en nu matthias gehad, anky is ook de revu gepasserd, ook hubertus hebben we gezien, dus wie blijft over.

Ze schenken hem terug aan NL *D :))

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:07

Janine1990, het staat er gewoon letterlijk.....
Maar als jij tussen de regels door iets anders kunt lezen vind ik dat erg knap van je.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:07

Niezel schreef:
Waarom koop je anders Totilas voor 15 miljoen? Om 'm in de tuin te zetten ofzo?

En om hem er zelf maar in te tikken; Nee! Om hem zijn kunstje te laten flikken zoals ie bij Edward deed, dus ja, er is een duitser die het 15 miljoen waard is om die gouden plakken op de OS binnen te slepen.
Like duh.

Zie bovenstaand bericht van Draakje :z

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:08

horseyfries schreef:
Maar als jij tussen de regels door iets anders kunt lezen vind ik dat erg knap van je.

Dan staat het er maar letterlijk, nog niemand in dit topic die er over gestruikeld is, en ik denk dat een zeer ruime meerderheid exact begrijpt waar Bomba op doelt...

Anoniem

Bomba schreef:
horseyfries schreef:
Het lijkt mij duidelijk dat Totilas gekocht is om voor Duitsland uit te komen, en de toekomst zal wel uitwijzen of ik gelijk had.

Bomba: nee, ik koop geen paarden van een ander om uit te brengen, wij fokken ze zelf....

Nou goed, met die uitspraak van je "Duitsland gunt Nederland geen goud door Totilas te kopen" raak je denk ik bij iedere ruiter of amazone die een paard heeft gekocht een gevoelige snaar. De Young Riders amazone die Painted Black heeft gekocht heeft dat vast ook gedaan om Nederland goud te ontnemen. Kirsten Beckers heeft Broere Riondine gekocht omdat ze niet wilde dat Emmelie er succesvol Grand Prix mee zou gaan rijden. Emma Hindle heeft Lancet gekocht omdat Imke Schellekens anders een grote bedreiging was voor Engeland.
Als, als, als. Dat wij andere landen geen goud gunnen houdt niet in dat andere landen ons geen goud gunnen. Die vent wilde Totilas gewoon graag kopen, klaar.

Precies, als de hemel viel dan waren alle musjes blauw en er is maar 1 ding zeker en dat is dat we nu nooit zullen weten of Edward wel of niet goud gewonnen had in Londen.

Seasons

Ik gun het Matthias niet. Hij rijdt (vind ik) best bruut en dat zal Totilas niet zo leuk vinden denk ik zo. :(:)

Famke160301

Susyb schreef:
Ben ik nou de enige die zich afvraagd of die Matthias nog vrijgezel is (en niet op mannen valt) hahahahahaha

_O- _O- *kom nie meer bij...*

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:09

Kunnen we vanuit bokt geen fonds oprichten om de rechten terug te kopen?

Anoniem

Ik zie nu pas dat HorsUs gerelateerd is aan Anky. Denk dat Nicole - Anky nog een part deux gaat krijgen.

@jannie86
Nee, 7 keer al afgeschoten.

Roweentje89

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:10

jannie86 schreef:

Dat is al besproken, maar toen heeft iemand een fotoreading gedaan bij Totilas en die wilde het niet :n.

horseyfries

Janine1990 schreef:
horseyfries schreef:

Dan staat het er maar letterlijk, nog niemand in dit topic die er over gestruikeld is, en ik denk dat een zeer ruime meerderheid exact begrijpt waar Bomba op doelt...

Lijkt me logisch dat niemand anders erover struikelt als er iets staat over mij..... :)*

Moeni11

Lovely schreef:
jannie86 schreef:

Dat is al besproken, maar toen heeft iemand een fotoreading gedaan bij Totilas en die wilde het niet :n.

_O- _O- :D :D :D