Paard omgekomen bij botsing met auto op A28 *UPDATE*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

krak

Re: Paard omgekomen bij botsing met auto op A28 *UPDATE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:48

Barbara, dit moet vreselijk zijn Ach gut heel veel sterkte voor jullie allen

JoviBan schreef:
Huertecilla schreef:
Het is erg jammer dat dit topic nu een dergelijke emotionele lading krijgt omdat dit een inhoudelijke discussie over de eigenaarsverantwoordelijkheid voor paarden nagenoeg onmogelijk maakt.
Dat hoort dan nu in een apart topic.

Ga dan fijn je eigen topic aanmaken aub. In plaats van over het verdriet van anderen heen je gelijk door te drammen dat ze toch wel èrg verantwoordelijk waren voor deze paarden. Bah.

Barbara: heel veel sterkte gewenst voor je oom en tante!

helemaal mee eens! een mens zou bijna het gevoel krijgen dat hij zich moet gaan excuseren dat hij verdrietig en boos kan worden bij het lezen en zien van dit alles.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:03

barbara veel sterkte gewenst aan je oom en tante.
dit is iets waar ik geen woorden voor heb .
hoop net als iedereen dat ze de daders snel te pakken hebben .

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:13

Huertecilla schreef:
barbara1970 schreef:
Ik begrijp je reactie wel maar vind deze discussie hier ongepast.(

In een níeuwstopic was dat wél gepast.

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik telkenmale op niet speculeren gehamerd.

Nu jij een zwaar emotioneel persoonlijk element hebt toegevoegd wordt het ´persoonlijk´ en zoals ik al schrijf daardoor verdwijnt de inhoudelijkheid beter uit dit topic.
De bestuurder van de auto is gewond en hij en familie komen er ook niet zonder emoties vanaf. Als zijn dochter Boktster blijk te zijn verandert dit inhoudelijk niets.

Er blijkt ook door dit náre verhaal dat paardhouden verstrekkende gevolgen kan hebben door wat voor directe of indirecte oorzaken ook.

hc

Ook al had ik er geen persoonlijk element aantoegevoegd, ik denk dat je dan voor jezelf wel had kunnen bedenken dat deze paarden eigenaren hadden en dat er toch zeker wel mensen zouden zijn die hierdoor verdriet zouden hebben, of het nu komt doordat paarden uit zichzelf losbreken, of zoals in dit geval losgelaten zijn.

Dat de chauffeur van de auto (volgens de politie ) lichtgewond is, natuurlijk raakt ons dat maar dat is wel mede door een beslissing die hij zelf genomen heeft, je zou kunnen verwachten dat hij gewoon als ieder ander gestopt zou zijn, de weg was afgezet door de politie dus waarom hij dan toch doorrijdt is eigenlijk nog steeds een raadsel, hij moet dit gezien hebben.

Overigs vind ik dit niet meer dan een inschattingsfout van deze meneer, we maken allemaal wel eens een verkeerde beslissing en dat hij daarbij gewond is geraakt vinden we vschrikkelijk.

Over degene die de paarden opgejaagd hebben, tja geen woorden voor maar meschien moeten we dan eens gaan discusseren over verantwoordelijkheid.

Denise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:10

Goh Hc,,
ik vind je echt een ontzettende vreemd type
heel vervelend persoonlijkheid
je blijft maar hameren op De eigenaar
Heb je het filmpje bekeken?
Die mensen zagen er uit van zo daar zijn we ff mooi van af he?

ik denk dat je bij de politie moet gaan werken want je heb duidelijk het hoogste woord in dit forum
en je weet alles beter!
goh vind ik heel bijzonder voor iemand die helemaal niks weet
Mocht ooit een kind/hond/kat/paard van jou doodgereden worden..
Dan willen we jou ook niet horen he! want jij bent tenslotte de eigenaar dus is het je eigenschuld Haha!

Verder Aan Barbara

wens Tante Alie en Ome Doris Veel Sterkte Van Denise..
Kleindochter van Thea Zus Van Tante Aal
tis echt een ontzettend triest verhaal als iemand het niet verdiende zijn hun het wel

Veel liefs Denise,

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:18

Lieve Denise, dankjewel, jij ook veel sterkte want ik denk inderdaad dat we als familie allemaal kapot zijn dat het juist bij deze 2 schatten moest gebeuren.

Denise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:21

Juist gelukkig snappe ook heel veel mensen dat op deze site en die dat niet begrijpen haha daar lach ik om..
maar denk precies wat jij zegt, wij als familie weten als geenandere wie 2 twee mensen met dat gouden hart zijn en wat die 2 dieren waard voor hun was

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:00

Barbara, ik had jou stukje nog niet gelezen toen ik mijn berichtje poste. Jou stukje en wat ik gisteren op SBS heb gezien, maken en hele hoop duidelijk. Ik wens je tante Alie en ome Doris, jou en de rest van de familie heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Ik hoop voor de daders dat ze heel snel gepakt worden en zwaar gestraft worden. Ik hoop ook dat hun verantwoordelijkheid boven komt drijven en dat ze flinke schuldgevoelens hebben, al betwijfel ik dat als je hiertoe in staat bent.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:23

Jojet, begrijp ik hoor, bij mijn zouden ook direct dingen naar boven schieten als, stonden die paarden wel goed afgerasterd enz.
Dat is ook de reden dat ik het belangrijk vond om te reageren, in eerste instantie had ik zoiets van ik lees wel mee maar houdt me er verder buiten.
Alleen treft hier de eigenaren echt geen schuld, maar weet je ook al zouden de paarden wel uit zich zelf losgebroken zijn, niemand zit hier op te wachten denk ik, wat vind jij?
Dit verhaal is zo erg, het leed in de familie is zo groot dat het nou precies bij deze mensen!!!!!!

Niemand verdient dit hoor laat ik duidelijk zijn maar iedereen die ze kent zal zeggen, waarom nou juist bij hun?

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:26

Kippevel krijg ik ervan.
Barbara, heel veel sterkte toegewenst voor jouw oom en tante.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:34

Mijn medeleven hier.
Het is een vreselijk verhaal, dit wens je duidelijk niemand toe!
Hoop dat mensen gaan beseffen wat voor schade je aan kan richten , met een getoeter en je uitsloven voor vrienden.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:39

Barbara, wat een afgrijselijk verhaal! heel veel sterkte voor je oom en tante. ik hoop echt dat ze de daders pakken. Iemand moet daar toch van gehoord hebben, want vaak scheppen ze er eerst nog over op ook, bah!
Wat mij betreft in het vliegtuig met dat stelletje en in de jungle van Nigeria of zo droppen. Eens kijken of ze dan nog zo stoer zijn. Grrrrr, het zou mijn kind niet moeten zijn, ik sta niet voor mezelf in. Of het nu dieren betreft of het gooien van stenen van viaducten ofofofofofof, die lui sporen gewoon niet!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:16

Ik hoop van harte dat de daders toch nog opgepakt worden, of dat hun geweten ze wakker houdt, en ze zichzelf aangeven. Ik hoop dat ze ooit ten volle beseffen dat ze niet alleen dierenlevens, maar ook mensenlevens kapot hebben gemaakt, voor een "lolletje".

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:37

jeetje.... ik kreeg hier al bijna nachtmerries van maar nu helemaal... arme dieren! En ontzettend veel sterkte gewenst voor de, zo te horen, VOLLEDIG ONSCHULDIGE eigenaren (en familie/vrienden e.d.) Wat zal dit zwaar zijn... Hopelijk kunnen ze de daders vinden! Ze mogen wel eens met hun neuzen op de feiten worden gedrukt, laat ze maar zien wat voor pijn ze aangericht hebben! (en flink gestraft uiteraard).

HC, goed bezig joh! Ik word niet snel boos op reacties op een forum maar hier kwam toch echt de stoom uit mn oren.... je bent gewoon ontzettend kwetsend bezig! Je praat over verantwoordelijkheid maar volgens mij begrijp je de betekenis van dit woord niet eens...Je begrijpt iig niet wanneer je moet ophouden! Erg jammer.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:49

Misschien bedoelt HC dat je als eigenaar van de paarden aansprakelijk gesteld kan worden voor de aangerichte schade aan derden, althans, dat hoop ik. Er hoeft geen sprake te zijn van schuld. Als jouw eigendom( dat kunnen dus loslopende dieren zijn, maar zeker ook een omvallende boom) schade toebrengt aan anderen moet je bewijzen dat het overmacht is. Dat kan dus alleen als de daders gepakt worden of zichzelf aangeven. Zo niet, dan is de AVP verzekering van de eigenaren er nog altijd. Laat die het maar oplossen, het is zo al erg genoeg. Wat een gemis!

De mensen doen ook altijd Noordwolde aan met de 2 schimmels, die stonden dan in een prikweide, hele lieve rustige dieren. En een werkelijk prachtige woonwagen! Complimenten daarvoor aan je oom en tante, Barbara.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:00

amondi, als hc dat bedoeld mag ze wat gaan doen aan haar woordkeuze... want dat kan ik er totaal niet uit halen.
Verder ben ik het totaal met je eens. Aansprakelijk is totaal iets anders dan verantwoordelijk.
Echt zonde dat dit gebeurd is... zo te horen zulke fijne paarden en eigenaren... dat juist zulke mensen zoiets moet gebeuren, echt verschrikkelijk!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:02

HC is een man die in Spanje woont met zn vrouw, kinderen en kudde paarden.
Hij is denk ik een beetje vergeten hoe het hier in Nl eraantoe gaat.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:05

oh een hij? Sorry, er zitten hier zoveel vrouwen dat je er automatisch vanuit gaat...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:42

Moderatoropmerking:
Ik begrijp dat dit een erg gevoelig onderwerp is, vooral nu er emoties bij komen spelen van direct betrokkenen. Het is al erg genoeg wat er gebeurd is. Daarom verzoek ik ook niet te speculeren, niet op de man te spelen en vooral ontopic te blijven. Dankjulliewel Lachen

Verder natuurlijk sterkte.

Alexx

Re: Paard omgekomen bij botsing met auto op A28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:53

Duke schreef:
Maanling schreef:
Nou, dan ben je ook bepaald niet goed bij je hoofd. Mag lijden dat de verzekering NIETS uitbetaald!

Dan is dus de eigenaar van het paard ook te dupe lijkt me. Want dan moet hij uit z'n eigen zak de kosten voor het paard vergoeden. Dat is meestal moeilijk te verhalen. Het is een schrale troost, maar beter iets dan niets.

tenzij je een loslopend vee verzekering hebt afgesloten, hebben wij gedaan toen onze paarden dit zelfde grapje uitprobeerde, gelukkig is er bij mij niks gebeurt.
Erg akelig dit, sterkte voor de eigenaren. Ontzettend dom van de bestuurder maar ik hoop ook dat die er snel bovenop komt

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:41

Wij hebben vanavond de eigenaren, Ome Dorus en Tante Alie, van de paarden aan de telefoon gehad gezien het hele goede vrienden van ons zijn. De paarden zijn inderdaad door derde losgelaten en zijn helemaal opgejaagd naar Strand Horst ± 12 km, hier zijn ze de A28 opgegaan, ze hebben eerst een hele tijd op de parallelweg gerend, ze zijn al die tijd opgejaagd door derde. De paarden zouden uit zichzelf namelijk niet zo'n eind hebben gerend naar de snelweg en zeker niet via een parallelweg.
Bij het ene paard (dit paard is door de mensen zelf gefokt) dat op de snelweg op de auto is geklapt is er een ketting om zijn nek gedaan door derde en het dier heeft dat altijd die om gehad, het andere paard is over de vangrail heen gesprongen uit angst en heeft hierbij zijn pezen gescheurd. Hier zijn ze achtergekomen bij de DA, er zijn nl foto's gemaakt gezien ze eerst geen concrete verwondingen bij hem konden vinden en toen hebben ze gelijk hem van zijn lijden verlost.

Waar derde de paarden hebben losgelaten is een hele bekende plek voor mensen die met een woonwagen trekken, elk jaar staan hier meerdere wagens over een kortere periode.

Ik vind het vreselijk dat er veel commentaar gegeven wordt op Ome Dorus en Tante Alie, daar zij al sinds jaar en dag met dit span, voorheen reden ze met een schimmel en een vos, door heel Nederland heentrekken, ze de paarden altijd achter goede afrastering hebben staan en enorm goed zijn voor de paarden. Als je de mensen en de precieze situatie niet kent is het wel enorm makkelijk om commentaar te leveren en de mensen te kwetsen door allerlei uitspraken te doen!!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:47

Verschrikkelijk voor ze, echt akelig.
En misselijk en levensgevaarlijk voor bestuuder en paard van die Klojo's die dit opzettelijk hebben gedaan.
Allemaal heel erg verdrietig.
Sterkte Dorus en Alie...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:47

Mijn hemel Kurby, het wordt steeds heftiger....

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:22

Verschrikkelijk! Mijn opa&oma hadden het vaak over hen, als ze weer op de Eendenparkweg stonden,op het grasveldje. Erg leuk gezicht.
Diezelfde week toen ik daar fietste,zag ik ze weer staan.
Wat moeten die mensen geschrokken zijn, vooral als je een paard al 10 en 3 jaar hebt ! Ach gut

Blanket

Re: Paard omgekomen bij botsing met auto op A28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:15

Lia_ schreef:
HC, gisteren is in Amsterdam op de parkeerplaats van de Ikea zomaar een loslopende verkeersregelaar doodgereden door een bestuurder die zich niet wenste te houden aan de aanwijzingen.
Tja, die domme Ikea toch, zomaar hun verkeersregelaars laten loslopen op de parkeerplaats, echt een schande....

Feit blijft gewoon dat er steeds meer hufters op de weg komen die denken dat regels en aanwijzingen alleen maar voor anderen gelden Boos!

Euhm.. dat is niet waar... mijn moeder werkt bij Ikea Amsterdam en er is heel wat vooraf gegaan. Bloos

De man in de auto ging eerst op een invalide plek staan, hij werd toen vriendelijk verzocht een andere plek te zoeken.
En ja er lopen Parkeer-bewakers in de parkeergerage's van Ikea.
Na een aantal rondjes hebben gereden begon hij tegen de parkeer wachter te schelden.
De parkeer wachter heeft hierna zijn baas opgepiept en die is dus ook direct gekomen.
De man werd verzocht of een plek te zoeken OF weg te gaan.
De man besloot weg te gaan maar wel op de verkeerde kant van de baan!
De baas is toen voor de auto gaan staan en heeft hem verzocht om de andere kant van de baan te rijden.
De man werd toen kwaad en is over hem heengereden, daarna reed hij er nog een keer achteruit overheen.
Klanten die het hebben zien gebeuren hebben de man vast gereden en de politie is direct erbij gekomen.

De baas was nog niet dood en werd ook direct opgehaald en naar het OLVG gebracht.
Hierbij kreeg hij eerst een hersenbloeding aan de ene kant, hij is hierop direct geopereerd.
Het leek goed te gaan maar niets was minder waar, hij kreeg diezelfde dag een bloding aan de andere kant, hij is toen weer dezelfde dag nog geopereerd.
Het ging toen erg goed, daarna is hij opslag overleden.

De man heeft dus niet de baas doodgereden, maar hij heeft wel de dood verooraakt.
Hoelang de man moet zitten is (volgensmij) nog onbekend.

De man was overigens een stundent van in de 20, het moet echt niet gekker worden Verdrietig

Bloos

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:52

Wow, Blanket dat is heftig zeg, verschrikkelijk geen woorden voor.

Ome Doris en Tante Alie zitten nog steeds helemaal stuk, arme arme mensen.
Gisteravond had ik het zelf ook niet meer, heb een verschrikkelijke huilbui gehad, het beeld van Floris dood op de weg blijft me maar achtervolgen, het moet zelfs al voor jullie hier die het filmpje gekeken hebben iets afschuwelijks zijn geweest om dat te zien.
Ik ga nu een foto inscannen van Floris en Kees zoals ze waren, daar kijk ik liever naar dan naar dat filmpje en ik hoop dat jullie zo ook een beetje dat vreselijk nare beeld kwijtraken, arme Floris en arme Kees.
Laatst bijgewerkt door berpie op 23-08-08 20:04, in het totaal 2 keer bewerkt