Partij voor de Dieren: regelgeving strenger voor sportdieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Re: Partij voor de Dieren: regelgeving strenger voor sportdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 01:03

Judje schreef:
@Zoolgangster: ik snap je bezorgdheid, maar een goede visser zorgt ervoor dat hij zijn zooi opruimd en pakt ook een koet of andere vogel vast om hem van zijn haak (eventueel met lood/lijn) te ontdoen.

Getuige de ervaringen van onderstaande mevrouw heb ik ernstige twijfels aan de zorgvuldigheid waarmee vele sportvissers te werk gaan...En dit is nog maar 1 vogelopvang:
Verslag A********, beheerster Vogelopvangcentrum Z********

”Ik heb 38 jaar vogels verzorgd en niemand heeft wat aan dat vissen, dat afschuwelijke dierenleed gedaan! Helaas, mensen maken altijd ruzie met me als ik over vis”sport” begin. Het is gewoon walgelijk. Het zijn niet alleen de vissen die last hebben, maar watervogels, zelfs kikkers heb ik hier gehad met die rottige haken in hun bekjes of poten. Een pas geboren zwaantje met zo een ding door zijn snavel en tongetje. Ik durf te zeggen dat in de jaren dat wij vogels helpen, we zeer zeker meer dan anderhalf duizend vogels met vishaken hebben gehad. Een aantal voorbeelden:
Een kapmeeuwtje totaal verhongerd: de vishaak zat in zijn tong en de lijn van ca. anderhalve meter was rond zijn nek en onder en rond de poten. Eén pootje was bijna afgerot. Ik moest hem laten inslapen.
De zwaan die een kluwen visdraad had doorgeslikt met het eten van riet. De draad was in een kluwen gaan zitten in zijn keel, waardoor het riet en ander voedsel daarin was komen vastzitten. Zijn hele nek en keel zat vol rottend voedsel. Ik heb het er uit kunnen halen: 5,5 meter vislijn.
Een zilvermeeuw van het strand met een vishaak waar je een haai mee kan vangen.
Een spreeuw die een haak met een stuk lijn had ingeslikt. Deze konden we niet redden... "

...Ik bedoel maar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 06:44

en zo zal er altijd sjit gebeuren in de wereld zoolgangster....... alles wat wij mensen doen heeft direct gevolg, en zal altijd iets schaden......... boeren die hun land maaien, doden ook heel veel dieren.... niet bewust maar het gebeurt wel.

honden die katten pakken, katten die muizen of vogels pakken.....

Vissen is ook mijn hobbie niet hoor Lachen maar ellende veroorzaken we altijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:55

Ik denk helaas dat het hem ook verborgen zit in het woord goed visser
Maar helaas gaan er ook veel mensen vissen die er een zooi van maken...

En dat geld ook met de paardensport/wedstrijdsport.
Dat zijn diegene die het kapot maken voor de mensen die wel netjes omgaan met hun sport

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:30

Vissen zou ook niet direkt mijn hobby zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik dat anderen om die reden moet verbieden.
En een verbod dat de pvvd voorstelt is imo ook niet zinvol; ze kunnen beter de vissers van goede informatie voorzien wat de neveneffecten zijn, zodat de mensen daar rekening mee kunnen houden. Het is nog maar de vraag of ellende van vistuig in/op/aan andere dieren met opzet wordt veroorzaakt, dan wel uit onachtzaamheid/onkunde.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:43

KiWiKo schreef:
en zo zal er altijd sjit gebeuren in de wereld zoolgangster....... alles wat wij mensen doen heeft direct gevolg, en zal altijd iets schaden......... boeren die hun land maaien, doden ook heel veel dieren.... niet bewust maar het gebeurt wel.

honden die katten pakken, katten die muizen of vogels pakken.....

Vissen is ook mijn hobbie niet hoor Lachen maar ellende veroorzaken we altijd

Daarom is het altijd zinvol die schade te beperken door een beetje bewust te leven, te consumeren, etc....
Als er minder mensen maar een beetje voor de kat z'n k*t wegleefden, zag deze aardkloot alweer een heel stukkie leuker uit Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:47

Dat is zeker zo Ja
En het kost je niet eens moeite, vaak is het alleen maar gewenning.
Zoals bijv de lichten achter je uit doen.
De tv op uit drukken ipv op stand by (al blijft er dan nog stroom op staan, dus alles in het tv kastje zit bij ons op 1 stekkerdoos waar een schakelaar opzit en alles echt uitzet)

Zijn kleine dingen zonder moeite die wel het milieu wat sparen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:48

runningkawa schreef:
Dat is zeker zo Ja
En het kost je niet eens moeite, vaak is het alleen maar gewenning.
Zoals bijv de lichten achter je uit doen.
De tv op uit drukken ipv op stand by (al blijft er dan nog stroom op staan, dus alles in het tv kastje zit bij ons op 1 stekkerdoos waar een schakelaar opzit en alles echt uitzet)

Zijn kleine dingen zonder moeite die wel het milieu wat sparen

Hahaha, ja... bij ons ons zit ook alles op centrale stekkerblokken!
En zo zijn er allerlei dingetjes die je zelf kunt doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:50

yup en al die beetjes maken imo zeker verschil Ja
Vind het dan wel weer jammer dat je dat bijv niet in spotjes van postbus 51 voorbij ziet komen

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:55

Ninx schreef:
Daarom is het altijd zinvol die schade te beperken door een beetje bewust te leven, te consumeren, etc....
Als er minder mensen maar een beetje voor de kat z'n k*t wegleefden, zag deze aardkloot alweer een heel stukkie leuker uit Knipoog

Op zich heb je wel een goed punt, maar vergeet niet dat de natuur ook hard is. Daarentegen zijn er veel mensen die wel een hart voor dieren hebben. Er worden hier op de veluwe jonge hertjes geboren die aan flarden gescheurd en opgegeten worden door wilde zwijnen. En dit is slechts een van de vele gebeurtenissen in het ecosysteem waar wij geen grip ophebben. Item dito voor jonge eentjes die onderwater gesleurd en opgevreten worden door ratten. En dat ziet er ook niet zo leuk uit als dat voor je ogen gebeurt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:00

Rani007 schreef:
Ninx schreef:

Op zich heb je wel een goed punt, maar vergeet niet dat de natuur ook hard is. Daarentegen zijn er veel mensen die wel een hart voor dieren hebben. Er worden hier op de veluwe jonge hertjes geboren die aan flarden gescheurd en opgegeten worden door wilde zwijnen. En dit is slechts een van de vele gebeurtenissen in het ecosysteem waar wij geen grip ophebben. Item dito voor jonge eentjes die onderwater gesleurd en opgevreten worden door ratten. En dat ziet er ook niet zo leuk uit als dat voor je ogen gebeurt.

Maar met dat leed heb ik geen enkele moeite hoor!
Een dier pakt wat hij nodig heeft om te overleven, en verspilt dus niet nodeloos.
Wij mensen consumeren als hersendode idioten, kopen ons suf, vreten ons vol ook al zitten we al vol.... waar denk je dat die vuilnisoverschotten en al die te zware mensen vandaan komen? Allemaal producten van deze maffe maatschappij....
Geenszins te vergelijken met efficiëntie van de natuur....

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:06

Ik doel ook niet op de efficientie van de natuur, maar reageerde over je opmerking of de aardkloot er dan een stukkie leuker zou gaan uitzien ... want dat is nog maar de vraag ... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:24

Ik zag pas een programma (amerika maar hier zal niet anders zijn) van mensen, die gewoon een goede baan hadden, maar tegen de weg gooi maatschapij waren. (hadden een naam maar ben ik vergeten)
Zij haalde een groot deel van hun eten uit de vuilnisbakken op straat.
In eerste instantie dacht je yuk...maar als je zag wat ze eruit haalde..ongelooflijk.
Groente, vlees, vis, gewoon in de verpakking. Maar dat had dan de datum van vandaag en werd al weg gegooid...
Blikje met eten wat niet over de datum was of niks.
Dan zit je met verbazing te kijken dat mensen dat weg gooien.

Ik ben bijv niet tegen de bio-industrie hoe die in NL gaat (kan natuurlijk nog wel steeds beter)
Maar ik ben dus wel tegen vlees of ander eten weg gooien...daar hoeft een dier voor mij niet voor dood...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:41

Die heb ik ook gezien Haha! Haha!

echt een neus op de feiten druk verhaal!!! Ben er wel heel serieus mee aan de slag gegaan......... scheelt me een hoop geld overigens nou dat ik gerichter inkoop zegmaar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:42

ik dacht je bent fanatiek de vuilnisbak in gedoeken Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:43

hahahhaaha euh......... nee dat nog net niet Haha! Haha! Haha!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:34

Heb het programma niet gezien maar geloof het wel ik probeer er wel zoveel mogelijk op te letten maar eigelijk gooien we nog te veel weg. Misschien moet ik toch maar is in de vuilnisbakken gaan kijken Haha!

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:02

runningkawa schreef:
Ik zag pas een programma (amerika maar hier zal niet anders zijn) van mensen, die gewoon een goede baan hadden, maar tegen de weg gooi maatschapij waren. (hadden een naam maar ben ik vergeten)
Zij haalde een groot deel van hun eten uit de vuilnisbakken op straat.
In eerste instantie dacht je yuk...maar als je zag wat ze eruit haalde..ongelooflijk.
Groente, vlees, vis, gewoon in de verpakking. Maar dat had dan de datum van vandaag en werd al weg gegooid...
Blikje met eten wat niet over de datum was of niks.
Dan zit je met verbazing te kijken dat mensen dat weg gooien.

Ik ben bijv niet tegen de bio-industrie hoe die in NL gaat (kan natuurlijk nog wel steeds beter)
Maar ik ben dus wel tegen vlees of ander eten weg gooien...daar hoeft een dier voor mij niet voor dood...

Ik heb ook een goede baan en ben eveneens tegen de wegwerpmaatschappij. Maar om nou m'n eten uit de vuilnisbak te halen ... dat lost ook niks op.
Ja, ik ken ook voorbeelden waarvan ik denk, ga jij maar eens een poosje in een arm land wonen ... Vork ... gruwelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:05

Die mensen kopen nog maar heel weinig in de winkel, dus zorgen niet voor nog meer productie vraag.
Dus opzich lost dat wat op....al is het 0.00001% ofzo.
En ik den dat het verder ook vooral gaat om duidelijk te maken van wat mensen allemaal weg gooien.

Goede spullen, goed eten, goede kleding.
En als je daar over nadenkt is het ook zot
Zeker als je dan idd de arme landen ziet...

Dus ik kan die mensen wel begrijpen in hun, toch eerlijke en onschuldige, acties.
Al is het maar mensen iets bijbrengen dat ze gewoon op moet letten in wat ze kopen

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:18

Als je iets daadwerkelijk wilt oplossen moet je het probleem bij de kern aanpakken en niet bij de gevolgen: mensen bewust maken dat zij zich schuldig maken van ongehoord en onverantwoord consumentengedrag.
Mensen attenderen op het weggooien van bruikbare spullen is een goede zaak, maar leidt dat tot beter consumentengedrag is een twijfelachtige tweede. Daarvoor zal je mensen ook daadwerkelijk moeten overtuigen dat dit echt niet kan, en dat lijkt me minder eenvoudig. Mensen zijn nou eenmaal gewend aan hun overdadig verwende en luxe leven dat de onverschilligheids factor t.a.v. het ecologisch verantwoord handelen hoog is. En ik ben bang dat dit een heel hardnekkig probleem is dat moeilijk aan te pakken is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:21

mee eens Ja
Maar niets doen of proberen te laten inzien geeft zeker geen resultaat Lachen

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:35

runningkawa schreef:
mee eens Ja

Zeker! Inzicht geven en goede voorlichting is het wel het minste wat we kunnen doen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:58

Rani007 schreef:
runningkawa schreef:
mee eens Ja

Zeker! Inzicht geven en goede voorlichting is het wel het minste wat we kunnen doen.

Of heel hard schoppen! Boos!

(sprak ik heel moedig.... maar ben heimelijk een mietje)

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:36

Ook (zogenaamde) mietjes kunnen op z'n tijd rake klappen uitdelen ... Haha!
Maar denk je werkelijk dat zoiets helpt?? Ik geloof er niks van ... innerlijke overtuiging lijkt mij de enige goede oplossing.
Maargoed, verbeter de wereld, begin bij jezelf. Dat lijkt me de rode draad van dit topic. Verbieden? Niet effectief. Verbeteren is de juiste optie, zowel voor het onheus bejegenen van dieren als het milieubewust en ecologisch leven leiden.
Maar hoe doen we dat? En hoe kunnen we mensen bewegen om hieraan deel te nemen? Als wij en de pvvd (om ontopic terug te keren) dit kunnen bereiken, dan denk ik dat er daadwerkelijk winst valt te behalen. Maar nogmaals, hoe doen we dat en wat is de gulden middenweg om hier maximaal rendement uit te halen?

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:54

runningkawa schreef:
lieke keller...die naam is verbonden met Pvd...die was altijd zeer actief met vrij laten... totdat ze onder is gedoken... werd te heet onder de voetjes..
Ze was nergens meer te vinden, zelfs niet bij de belanstingdienst onder haat eigen naam Lachen
Marianne zal zelf vast niet in de nacht rond rennen...maar achter deze sites staan is ook een soort van "medeplichtig" zijn

dus dierenbevrijdingsfront is tegen hun eigen acties?
Dat is wat jij nu schrijft *LOL* ROFL
(al zijn er meer groepen die loslaten enz)

Ik bedoel niet dat het Dierenbevrijdingsfront tegen hun eigen acties is. Wat ik bedoel is dat er in elke groep (Dierenbevrijdingsfront, PvdD) verschillende individuen zitten die er allemaal een andere mening op na houden. Het ene uiterste is mensen die nertsen bevrijden, het andere uiterste is mensen die nog gewoon vlees eten, maar het beste voor hebben met dieren en willen dat er iets verandert. Mensen die dingen in de fik steken zitten ook niet bij het Dierenbevrijdingsfront, die keurt dat ook af. Dat zijn gewoon gestoorde types waar een weldenkende dierenliefhebber niets mee te maken wil hebben. Je kunt niet een hele groep veroordelen op daden van één individu, het is kortzichtig. Dat is net zoiets als roepen dat alle moslims slecht zijn, omdat er een heel klein groepje terroristische daden verricht.

runningkawa schreef:
dat is ook wat ze doen, illegaal en gaan niets uit de weg

Een groep dierenextremisten met een terroristische werkwijze.
Organisaties als Wakker Dier (thieme dus), de Dierenbescherming en de Bont voor Dieren die nu erg hun best doen een schoon imago uit te dragen en zogenaamd zeggen zich van deze praktijken te distantiëren , hebben zij in het verleden een grote rol gespeeld in de oprichting van het bevrijdingsfront.

zo zuiver zijn hun bedoelingen dus... dus je stemt simpelweg op terroristen, nee ze knallen geen vliegtuigen in gebouwen..maar ze zetten wel schuren in brand..waar kinderen naast slapen...maar alles voor het goede doel, niet waar Lachen

met wat lol zetten ze zo ook de boxdeur open..misscchien is dat wel het volgende...

Bovenstaande is dus echt dikke onzin... Wat wil je hier nou mee bereiken? Ik ken niemand van mijn werkgroep van de PvdD die ooit dieren zou bevrijden laat staan schuren in brand steken. Er staat ook in de beginselen van de PvdD en Wakker Dier dat ze tegen illegale acties zijn. Het zijn geen terroristen. Waarom ben je steeds zo fel leugens aan het verspreiden mbt PvdD? Ben je zo bang voor de partij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:57

Ik bang?
Nee niet echt...schrijf alleen de keiharde waarheid...geen leugens.
Geen woord daarvan is gelogen... ga maar na, vraag maar na.
Maar dan moet je niet bij die groeperingen zelf zijn, die ontkenningen heel veel dingen..ga maar eens naar de juiste politie mensen...
Niet schrikken dan wat je hoort.. Lachen
En kom dan maar eens terug of wat ik schrijf gelogen is.....

Overigens dat wakker dier oprichter is van het bevrijdingsfront is algemeen bekend.
Dus hoe kunnen die nu zeggen dat ze het er niet mee eens zijn Verward
Omdat het op hun site staat?
Dan is het toch al duidelijk waar de leugens vandaan komen?