Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eiber schreef:Urielle schreef:
Het beste voorbeeld op het moment in Nederland vind ik de Academie van Tineke Bartels, die, door de samenwerking met Emiel Voest, een signaal afgeeft aan paardrijdend Nederland.
Je bent je ervan bewust dat de Academy ook LDR propageert? En nauwe contacten heeft met de zo verguisde Anky en Sjef?
Oh ja, heeel erg bewust.
Daarom vind ik het fijn dat zij verder gaan kijken dan hun neus lang is, en misschien zelfs wel tot de conclusie komen dat ze helemaal niet meer zo willen en, BELANGRIJKER, hoeven te rijden.
Want bij deze mensen moet de verandering vandaan komen, zij staan als boegbeelden in de schijnwerpers.
KiWiKo schreef:het is wel frappant dat nu er niks gevonden wordt op lichamelijk vlak dat het gegooid wordt op het niet meetbare geestelijk vlak
Nimmy schreef:KiWiKo schreef:het is wel frappant dat nu er niks gevonden wordt op lichamelijk vlak dat het gegooid wordt op het niet meetbare geestelijk vlak
![]()
![]()
![]()
KiWiKo schreef:het is wel frappant dat nu er niks gevonden wordt op lichamelijk vlak dat het gegooid wordt op het niet meetbare geestelijk vlak
Jannepauli schreef:Ik vraag mij af waarom sommigen hier het zo lastig vinden om de link van lichamelijke mishandeling naar mentale mishandeling te leggen?
Met een klein beetje voorstellingsvermogen kun je je toch wel indenken dat als je ZELF met regelmaat lichamelijk mishandeld wordt, je uiteindelijk daar psychisch toch ook onder zult lijden?
Lovely schreef:KiWiKo schreef:het is wel frappant dat nu er niks gevonden wordt op lichamelijk vlak dat het gegooid wordt op het niet meetbare geestelijk vlak
Misschien is het eerste aspect niet (goed) onderzocht. Er zou misschien best eens een onderzoekje gedaan kunnen worden bij alle klinieken om eens te kijken welke klachten vaak voorkomen en welke oorzaken daar bij kunnen horen.
Zoiets.
Urielle schreef:Jannepauli schreef:Ik vraag mij af waarom sommigen hier het zo lastig vinden om de link van lichamelijke mishandeling naar mentale mishandeling te leggen?
Met een klein beetje voorstellingsvermogen kun je je toch wel indenken dat als je ZELF met regelmaat lichamelijk mishandeld wordt, je uiteindelijk daar psychisch toch ook onder zult lijden?
Daarbij ga je uit van lichamelijke mishandeling en het is nog maar de vraag of daar bij LDR sprake van is. Volgens de beoefenaars iig niet.
RedPassion schreef:Urielle schreef:Daarbij ga je uit van lichamelijke mishandeling en het is nog maar de vraag of daar bij LDR sprake van is. Volgens de beoefenaars iig niet.
Uiteraard niet, varkens in de bio-industrie hebben het ook heel goed volgens de boeren de hen houden. Je gaat jezelf niet in vingers snijden door te zeggen dat wat je doet slecht is.
Citaat:Wij vinden het belangrijk om niet alleen aandacht te besteden aan de voordelen maar ook aan de valkuilen en gevaren van moderne trainingsystemen. Diep rijden is een belangrijk detail in de ontwikkeling van het paardrijden. ‘Diep rijden’ is op zichzelf geen garantie voor succes en slecht of goed rijden heeft geen directe relatie met de halshouding van een paard. Je kunt heel goed klassiek rijden en heel slecht diep rijden. Maar heel goed diep rijden geeft al tientallen jaren de beste resultaten.
Citaat:Natuurlijk kun je met een andere trainingsmethode ook goede resultaten krijgen, als je die goed toepast, dat is in het verleden wel bewezen. Maar het is toch opvallend dat álle grote titels in de afgelopen tientallen jaren gewonnen zijn door ruiters die zo trainen. Paarden, die op deze manier getraind worden, gaan vooral beter over de rug. Ze kunnen zich makkelijker oprichten en je kunt ze ook bovenin beter los door het lichaam rijden. En ze worden mooier, beter gespierd, en vriendelijker in de omgang. Dat er ook nadelen aan diep rijden kleven, als de methode niet goed wordt toegepast, mag wel duidelijk zijn.
Urielle schreef:Het feit blijft wel staan dat een heleboel GP-ruiters 'bekeerd' zijn tot deze methode. Dus blijkbaar voelen de paarden beter aan. Waarom zou je LDR gaan rijden als je paard klassiek beter loopt tenslotte, dat zou waanzin zijn.
Urielle schreef:die paarden zijn de weg naar hun levensdoel.
Urielle schreef:Dat is onzin want in de ring wordt geen LDR gereden, dan loopt alles opgericht.
Geloof maar niet dat er met die GPpaarden gegoocheld wordt, die paarden zijn de weg naar hun levensdoel.
eiber schreef:De rollkür is in feite een exces in het rijtje waarin de stapmolen en de slofteugel ook thuishoren.
Urielle schreef:Moet ik (en de andere Bokkers die zelf niet zo'n paard hebben getraind) dan mee gaan spreken over het effect van een trainingsmethode?