Nike ontwerpt nieuwe revolutionaire rijlaars met spoor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Nike ontwerpt nieuwe revolutionaire rijlaars met titanium sp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 01:00

BrittKitt schreef:
Net of de sporenbandjes zorgen voor het gewicht van een leren laars ROFL

Idd, ze doen net of de bandjes de laars loodzwaar maken. Ik vraag me overigens wel af hoe deze spoor is vastgemaakt en hoe zwaar dat dan is...

Ik vind hem er wel grappig uitzien maar zou hem zelf nooit kopen, oa omdat de spoor vastzit, kunt dus niet varieren in hoogte en helemaal niet eraf halen en ik rijd toch niet al mijn paarden op dezelfde manier.

Lous

Re: Nike ontwerpt nieuwe revolutionaire rijlaars met titanium sp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 01:03

anneliesdj schreef:
BrittKitt schreef:
Net of de sporenbandjes zorgen voor het gewicht van een leren laars ROFL

Idd, ze doen net of de bandjes de laars loodzwaar maken. Ik vraag me overigens wel af hoe deze spoor is vastgemaakt en hoe zwaar dat dan is...

Ik vind hem er wel grappig uitzien maar zou hem zelf nooit kopen, oa omdat de spoor vastzit, kunt dus niet varieren in hoogte en helemaal niet eraf halen en ik rijd toch niet al mijn paarden op dezelfde manier.

Misschien een tip het topic en het bericht zelf even goed door te lezen. Sporen zijn te verwijderen en aan te passen. Als je goed kijkt zie je dat je ze erop en eraf kunt schroeven/draaien Bloos

Doordat de spoor ingebouwd zit is dat minder gewicht van het sporenbandje en/of voel je het bandje ook niet zitten tijdens het rijden. En de spoor zelf (om je voet) ook niet.

anneliesdj

Re: Nike ontwerpt nieuwe revolutionaire rijlaars met spoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 01:15

Ik had niet door dat er al zoveel reactie's op waren gekomen. Dat je de bandjes niet voelt zal zeker een voordeel zijn maar qua gewicht kan het niet uitmaken, wat weegt een bandje nou helemaal? En die spoor heeft toch iets nodig waar hij goed stevig op vastzit, dat brengt ook gewicht met zich mee.

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 01:25

Leuk dat een inventief sportmerk als Nike die in design en functionaliteit erg ontwikkeld zijn, zich eens met de oubollige paardensport bezighouden, weinig merken die dat doen (en da's te zien als je een paardensportzaak binnenkomt, de traditie en/of smakeloosheid druipen van de verschillende collecties af Clown )
Mooi design, alleen erg jammer van de spoor, niet echt inventief als het op moderne techniek aankomt.......heeft meer van een middeleeuws martelwerktuig...
Laars was zonder spoor mooier geweest. Ben van mening dat sporen en het gebruik daarvan bij wet verboden zouden moeten worden, dus jammer dat zo'n eigentijds merk als Nike de spoor als extra vernuftig technisch accent in z'n laars verwerkt.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 08:07

ik vind ze egt gaaf!! haha zou ze best willen hebben... maar ik rij dan ook alleen maar in het bos dus dan is het denk ik net weer iets anders....

ik vind vooral de rits gaaf!! Tong uitsteken

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 08:12

Misschien dat het wel wat positiever ontvangen wordt als ze er ook een lijn vernieuwende rijkleding in dezelfde stijl bij doen. Want dit is geen gezicht met de klassieke rijkleding lijkt mij.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 08:13

ik denk dat het een geweldige combi is met mijn zwart/rode cross outfit.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 08:13

lijkt me niet echt handig, met zo'n indraai spoor. wat als je niet met sporen (wil) rijden> dan zit er een gaatje in de laars? lijkt ook me ook niet zo fantastisch..

Falko_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:11

als of iedereen met sporen kan rijden dat is nog maar de vraag
en misschien kan het paard/pony absolut niet met sporen gereden word zit je wel mooi met die laarzen te kijken,
ik vind ze echt niet mooi Misselijk

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:12

Lips are sealed sporen kunnen er ook af, dat staat ook in het bericht.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:21

Ik vind ze niet echt elegant... Clown

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:22

kinsealy schreef:
Leuk dat een inventief sportmerk als Nike die in design en functionaliteit erg ontwikkeld zijn, zich eens met de oubollige paardensport bezighouden, weinig merken die dat doen (en da's te zien als je een paardensportzaak binnenkomt, de traditie en/of smakeloosheid druipen van de verschillende collecties af Clown )
Mooi design, alleen erg jammer van de spoor, niet echt inventief als het op moderne techniek aankomt.......heeft meer van een middeleeuws martelwerktuig...
Laars was zonder spoor mooier geweest. Ben van mening dat sporen en het gebruik daarvan bij wet verboden zouden moeten worden, dus jammer dat zo'n eigentijds merk als Nike de spoor als extra vernuftig technisch accent in z'n laars verwerkt.

Met dat laatste ben ik het totaal niet eens, maargoed, dat is een andere discussie die ik hier maar niet begin...

Met het eerste ben ik het helemaal eens! Het wordt tijd dat er eens echt goed gekeken wordt naar de functionaleit van paardensport kleding. Van mij mag een gerenomeerd groot sportmerk dit best eens doen, want merken als Pikeur, HH echt lijken het alleen maar toe doen om de mooie kleurtjes....ik wil gewoon kleding met fijne stof, lang genoeg voor mijn armen, zonder tocht, winddicht en écht waterdicht, maar toch ademend....

En shirtjes die niet krimpen in de was, verkleuren, en na één seizoen al weg te gooien zijn...

En die jasjes, maak ze van ultiem rekbare stof aub, tis echt niet leuk als je brede schouders en smalle taille hebt om rond te springen in een rijjasje....

Ik had gehoopt dat Anky hier wel verandering in zou brengen,maar dat begint ook steeds meer op en modeshow te lijken dan wat anders....

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:22

maar als de sporen eraf kunnen zit er zo'n gaatje. ziet er ook niet echt fraai uit..

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:23

Ik vind de laars voor een cross of springruiter echt heel mooi, voor dressuur niet, maar daar is de laars ook niet voor bedoelt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:25

Celede_x schreef:
maar als de sporen eraf kunnen zit er zo'n gaatje. ziet er ook niet echt fraai uit..

nog beter kijken, er zit een dopje op

DenK4ever

Celede_x schreef:

Nee hoor, die kan je netjes afdekken met een dopje...
als je de foto's goed bekijkt zie je namelijk dat er nog een tweede plek is waar je de spoor in kan draaien en die is ook netjes dicht...

DenK4ever

Lielle schreef:
Celede_x schreef:

nog beter kijken, er zit een dopje op

2 zielen 1 gedachte Nagelbijten / Gniffelen

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:27

Ik vind de laars eerlijk gezegd wel wat hebben!
Alleen ben ik er nog niet zo uit over dat gebeuren bij de enkel/hak. Tong uitsteken

ladynaomiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 10:06

hey,

blijf er toch bij dat ik ze echt heel gaaf vindt. weet iemand of ze ook al ergens te koop zijn?

grtz ladynaomi

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 10:33

Ik vind ze er eigenlijk ook heel tof uit zien en idd ze hebben gelijk hier, het is gewoon een heel stuk moderner en wat mijn betreft mogen ze er ook best rijkleding bij maken Ja Ik zou het wel aanschaffen, zeker voor de training en het springen. Bij een dressuur wedstrijd kun je toch altijd je andere dingen nog uit de kast trekken Knipoog...

Ik ben ook wel benieuwd waar ze te koop zijn...

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 10:39

hahah, wat een lelijk ding......daar kan je toch niet mee aankomen.....nee doe mij maar mooi leer en een beetje meer klassieke uitstraling.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 10:41

Je kan ze bestellen bij sneakerfreaker.com, maar ik weet niet of ze al in Nederland te krijgen zijn.
Die plannen zijn er wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:12

Ik vind ze gaaf Haha!

lotje_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:17

Mooi kan ik ze niet vinden. Je associeert Nike toch met een andere vorm van sport.

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:21

Nou, ik vind ze erg gaaf en als ze niet te duur zijn zou ik ze kopen! Wel direct de spoor erafdraaien, want die vind ik er maar lelijk uitzien Haha!

Ze lijken mij erg comfortabel en Nike heeft inderdaad gelijk dat ze zeggen dat 'de laars' inmiddels een beetje ouderwets is.

Anders sporten hebben constant nieuw schoeisel, nieuwe pakken etc, maar bij de ruitersport blijft het toch allemaal een beetje klassiek. Alleen de endurance-sport is wat vooruitstrevender naar mijn idee...

Die laars zou inderdaad heel goed bij een endurance/eventing outfit passen Ja