jodoc schreef:Tja, ik kan geen medelijden met de crosser hebben.
Weet natuurlijk niet wat de situatie daar is maar ieder mens kan bedenken dat het niet verstandig is om voorbij een paard te crossen. Of het dier nu in een wei staat of als er een ruiter opzit.
Bij ons in het bos is het ook verboden voor alle motervoertuigen en toch wordt er gecrost. Heb al een keer oog in oog gestaan, we kwamen gelijk om de bocht. Het is gelukkig goed afgelopen. Moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.
Heel veel sterkte voor de eigenaren van het paard!
echt waar zulke reactie's vind ik dan weer kansloos...
geen medelijden met de crosser...!! nou ik heb wel medelijden.. zowel met paard als crosser als we bij elk paarden weitje rustig aan moeten rijden dan mogen we in nederland met gemak de snelheid wel aan gaan passen..!!
Gerner schreef:Wat een afschuwelijk drama. Voor het paard, de eigenaar en de motorrijders!
Ik hoop dat alle motorrijders hierdoor voorzichtiger gaan worden in het bos. Bij ons rijden er ook genoeg door het bos heen. Wij geven onze paarden shocktherapie, met onze eigen crossmotor in de weilanden.
Niemand is hier op de hoogte van de situatie, en speculeert maar door, hoe slecht de motorrijder is.
Er zijn vele zandpaden waar je met je motor of auto gewoon mag rijden. En een paard mag nu eenmaal niet onbemand los lopen.
Ik hoop in ieder geval dat deze man er weer boven op komt en hoop voor de paarde eigenaar dat hij een goede verzekering heeft.
dit bedoel ik dus ook.. paard hoort niet onbemand los te lopen..
en eventuele training is ook nooit mis nee!!
want dat speculeren werkt ook niet, want het is bij sommigen de motorrijder zn schuld maar dat is het niet altijd... ik vind dat sommige paarden ook wel erg snel ergens van schrikken!! vind ik die shockterapie ook wel goed! en tuurlijk kunnen motorrijders het ook rustiger aan doen! helemaal mee eens...!! maar ik bekijk het van beide kanten.. het is sneu voor bijde partij-en