Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
suleilitha schreef:Ik acht de kans groot, dat de 14jarige amazone in spe, dit paard persee wilde hebben, Perrokai.
suleilitha schreef:Een paard kan verder in een paar jaar tijd heel wat bijleren en zich ten positieve ontwikkelen.
runningkawa schreef:Of ze nu zo slecht terug heeft gelezen?
Citaat:Ik snap niet helemaal waarom jij je zo vastbijt in dit topic, Perrokai. Het verhaal heeft gewoon twee kanten en het lijkt erop, alsof je je ontzettend vastbijt in een soort missie om de verkoper van dit paard ongelijk te geven, of om de verliezende partij te verdedigen :s
Citaat:Vraag me af waarom je het op de persoon speelt Suleilitha en wat je hiermee probeert te suggeren of bereiken met zo'n opmerking. Het draagt tenslotte helemaal niets bij aan deze discussie.
Rianneke schreef:Alane schreef:En alles wat derden schrijven is maar gelijk de waarheid?
nistria weet in dit verhaal heel goed waar ze over praat! als je het hele topic door had gelezen weet je wat haar "taak" in dit verhaal is![]()
en je hebt het zelf over senatie... maar volgens mij ben je zelf een ster in mogelijke dingen opnoemen die er gebeurt zouden kunnen zijn![]()
en als je nou het hele topic had doorgelezen!!! had je ook kunnen lezen dat het om een goed paard gaat waarbij ook de deskundigen (instructeur) hem positief vond! dus waar deze post op slaat is mij een groot raadsel
Citaat:Een excuus als, twee paarden stallen is duur etc. is geen excuus om dan maar te zeggen, zoek het lekker uit met Vincent.
Citaat:De Kaatsheuvelse is zich van geen kwaad bewust. "Ik ben zelf ook een zenuwachtige ruiter op wedstrijden." Toch heeft Vincent bij haar nooit gesteigerd, stelt ze. Dat deed hij bij de 14-jarige wel. Het meisje, dat tot nu toe pony reed op hoog niveau, stapte 7 december voor het eerst na de verkoop op het paard. Toen al wierp hij een paar keer zijn hoofd omhoog, een teken van ongehoorzaamheid. De dag erna begon het dier te steigeren.
Citaat:De instructrice die de jonge amazone begeleidde, achtte het niet veilig genoeg en haalde haar van het paard af. Met behoorlijk wat moeite kregen andere instructeurs het dier in bedwang.
Perrokai schreef:Nee hier geld ok dat het geen excuus is om het dan maar niet te doen. Als de rechter straks anders bepaald MOET ze wel onafhankelijk van het feit of ze het geld nog heeft of wel of geen stalling kan betalen. Dan is het gewoon haar probleem en wordt er desnoods beslag gelegd. Let wel ALS de rechter dit besluit.
Ik heb toen ook gereageerd dat dit geen enkel excuus is om niet eens even polshoogte te gaan nemen bij het zo brave paard wat je verkocht hebt wat veranderd is in een draak uit het niets. Daar is geen excuus voor te bedenken tenzij ze in het ziekenhuis ligt ofzo. Maar aangezien ze zich wel kan inzetten om een nieuw paard te kopen gaat ook dat excuus niet op.
Perrokai schreef:De deskundigheid in twijfel trekken van deskundige personen om de reden dat ze het niet afdoende konden bewijzen op dat moment betekent dat deze personen ook opeens kundig moeten zijn in het bewijzen van hun problemen met het paard ?? Zonder paard erbij aan een rechter die waarschijnlijk niets van paarden weet ? Hoe wil je dat doen ?
Perrokai schreef:Hoe weet jij nu dat die mensen geen achterliggende gedachte hebben?? Je kunt enkel en alleen af gaan wat mensen hier schrijven, en dat kan wel hun waarheid zijn maar dat hoeft niet gelijk te betekenen dat het DE waarheid is, nl dat het de schuld is van het paard en in deze dus van de verkoper...Daarbij hebben een aantal mensen een verklaring afgelegd over het paard die niets met de kopers te maken hebben of hebben gehad. In zijn nadeel dus. Dit zijn mensen die dat niet voor niets doen en daar bedoel ik mee ze hebben een gegronde reden om dit te doen aangezien ze niet gaan liegen voor de rechter neem ik aan. En ja dat is een aanname.
Perrokai schreef:En de wet is de wet, als jij iets verkoopt met bewust verborgen gebreken dan weet je dat je het terug op je bordje kan krijgen.
Als jij weet dat er niets mis is en er is niets te bewijzen dan kn je rustig verder gaan met je leven.
Perrokai schreef:Daarnaast vind ik accounts die zich recent hebben aangemeld en alleen maar een paar posts in dit Topic hebben geplaatst en in hun profiel ook nog eens volkomen anoniem zijn, feitelijk geen waardige en geloofwaardige discussiepartners.
Perrokai schreef:Wij zitten hier allemaal met ons hele doopzeel op bokt en iedereen kan zien wie we zijn en waar we vandaan komen wat we doen hoeveel ervaring we wel of niet hebben.....DAT is eerlijk en open en dat zijn de anoniemen niet en dat geeft mij erg weinig vertrouwen in hun uitlatingen.
Perrokai schreef:Nog even een citaat:Citaat:De Kaatsheuvelse is zich van geen kwaad bewust. "Ik ben zelf ook een zenuwachtige ruiter op wedstrijden." Toch heeft Vincent bij haar nooit gesteigerd, stelt ze. Dat deed hij bij de 14-jarige wel. Het meisje, dat tot nu toe pony reed op hoog niveau, stapte 7 december voor het eerst na de verkoop op het paard. Toen al wierp hij een paar keer zijn hoofd omhoog, een teken van ongehoorzaamheid. De dag erna begon het dier te steigeren.
Wat staat hier ? Dat ze zelf ook zenuwachtig is en dat het bangige dus niets uit zou moeten maken voor het paard. Dus heel die theorie kun je over boord gooien mede omdat niet bangige ruiters precies hetzelfde ondervonden op het paard. En toch komt deze theorie iedere keer weer op de proppen als zij een mogelijkheid voor een oorzaak van zijn gedrag.
Perrokai schreef:Vincent heeft bij haar nooit gesteigerd zegt ze, dat geloof ik dus niet omdat ze zelf op bokt vertelt hoe lastig hij was. En was of is, nooit betekent nooit.
Perrokai schreef:Nog een quote:Citaat:De instructrice die de jonge amazone begeleidde, achtte het niet veilig genoeg en haalde haar van het paard af. Met behoorlijk wat moeite kregen andere instructeurs het dier in bedwang.
De andere instructeurs is meervoud of niet ? kregen het paard met behoorlijk wat moeite in bedwang. Ze zaten er dus niet eens op en hadden nog problemen met hem. Het meisje heeft er vijf minuten op gezeten voordat de instructrice het te gevaarlijk vond en har er af haalde. Dit komt niet uit de lucht allemaal hoor, daar zijn getuigen bij geweest of plegen die allemaal meineed omdat de ouders en het meisje Vincent zat waren ?
Perrokai schreef:En zo is 1 en 1 weer twee geworden.
Dit paard is niet geschikt voor het meisje en voldeed niet aan waar ze specifiek om vroeg terwijl ze er juist specifiek om vroeg. De verkoopster is heus geen domme meid en had dat moeten doorzien temeer omdat ze zelf aan den lijve behoorlijke problemen met hem ondervonden heeft.
Perrokai schreef:Wat was haar reden van verkoop eigenlijk ?? Op 3 januari zoekt ze namelijk precies wat ze net verkocht heeft. makkelijk in de omgang maar mag karakter hebben...Maak er van wat je er van maken wil.....
Citaat:De Kaatsheuvelse is zich van geen kwaad bewust. "Ik ben zelf ook een zenuwachtige ruiter op wedstrijden." Toch heeft Vincent bij haar nooit gesteigerd, stelt ze. Dat deed hij bij de 14-jarige wel. Het meisje, dat tot nu toe pony reed op hoog niveau, stapte 7 december voor het eerst na de verkoop op het paard. Toen al wierp hij een paar keer zijn hoofd omhoog, een teken van ongehoorzaamheid. De dag erna begon het dier te steigeren.
Alane schreef:De koper hoeft zich niet te verantwoorden of ze nu 1 paard koopt of 10.
Ik ben OOIT zo stom geweest om te gaan kijken naar mijn brave ex-paard, je kijkt niet in mensen, ook niet in kopers... Hoe verder weg hoe beter...
vwb kijken hoe het met je paard gaat? en de verkoper dan die het aan de Kaatsheuvelse heeft verkocht?
Alane schreef:Wie eist, bewijst.. De kopers eisen dat de verkoper het paard terug neemt omdat het niet braaf is... of zoals gesteld in het krantenbericht dominanter bleek dan met de proefritten...
Alane schreef:Hoe weet jij nu dat die mensen geen achterliggende gedachte hebben?? Je kunt enkel en alleen af gaan wat mensen hier schrijven, en dat kan wel hun waarheid zijn maar dat hoeft niet gelijk te betekenen dat het DE waarheid is, nl dat het de schuld is van het paard en in deze dus van de verkoper...
Alane schreef:Een verborgen gebrek is een gebrek die beide partijen niet hebben kunnen weten, daarom heet het een verborgen gebrek...
Schijnbaar voelt de verkoopster zich sterk in haar verhaal, en de uitspraak van de rechter ondersteund dat door de kopers in het ongelijk te stellen...
Alane schreef:Is dat zo? Ik ben ook behoorlijk anoniem op bokt, zijn er niet zo heel veel die mij kennen, en weten wie ik ben...
Alane schreef:Dat paard is inmiddels M1, dat betekend heel wat rondjes in de dressuurbaan om de benodigde 30 wp te krijgen, om M1 te worden, als dat paard zo verschrikkelijk rot was op wedstrijden, zullen dat geen 30 proeven zijn geweest maar meer... uitgaande van een ruiter die in de B moet en wil beginnen...
Alane schreef:Ook zo'n uitspraak, steigeren.. de 1 noemt het hoofd in de nek gooien al steigeren, de andere als die rechtop staat...
De steiger topics zijn van bijna 3 jaar geleden, een jong paard dat in verzet komt... Ik schreef het al eerder, eens een dief altijd een dief??
Paarden leren ook bij, worden ouder en de gedragingen worden anders, dan gaan ze nog 'puberen' en krijg je weer te maken met andere kunstjes en trucjes bij de een wel de andere niet...
Alane schreef:Ik kan je voorbeelden noemen van mensen die zich instructeur noemen en die rijden nog geen deuk in een pakje boter...
leuk voorbeld:
ruiter, heeft hoog nivo gereden in het verleden (en dan ver boven zz-dressuur) heeft een jong paard gekocht die bij steigerd, bokt, haar aanvalt, dus echt geen lieverdje... komt de verkoper langs met zijn stalruiter, en paard is als een schaap zo mak, wijken voor het been, changement, SB, etc etc... ligt dat aan het paard of de ruiter??
Alane schreef:En dat het paard niet bij het meiske past is gelijk de schuld van de verkoper? zie mijn tekst hierboven...
Alane schreef:Ik heb ook een brave pony verkocht, omdat de combinatie dochter pony niet verder zouden komen dan het nivo dat ze nu hebben... en dus heb ik een brave pony gezocht en weer gevonden met net meer potentie dan de verkochte merrie...
Als het niet past kun je beter afscheid nemen, en verder zoeken of opnieuw zoeken...
Wat had de verkoper dan moeten schrijven? Wegens verkoop braaf paard, draak gezocht??