Vrijspraak inzake tuchtcollege longeren Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: Vrijspraak inzake tuchtcollege longeren Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:35

Arabesk schreef:
Esperanza schreef:
Deze uitspraak is om van te kotsen, echt. Nu mag je dus legaal je paard in de krul trekken.....

Ik ben er ook bang voor ja
No Cheer

En zoals mijn moeder al zei.... 'als je de foto kantelt, lijkt het net een zeepaardje'

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8NBN7WAB.jpg

Dit is echt hilarisch. Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-12-07 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:38

Cayenne schreef:
Klik hier voor de uitspraak voor Angela Krooswijk.

Hier stond 'Angela van Krooswijk', heb dat even gefixed.

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:39

Whisperke schreef:
kunnen jullie behalve negatieve dingen denken, ook nog iets positiefs denken.. Het lijkt bijna dat jullie er een depressie aan over houden... Kom op als je toch een basis ruitertje bent, en je weet dat dit niet goed is... waar maak je je dan nog moe aan!!

Inderdaad, heeeelemaal mee eens!!! Wat een tijdverspilling!!

lalala1 schreef:
SUPER Haha! eidelijk gerechtigheid!!!! jullie lopen allemaal onzin te banketstaaf!! zelf kunnen jullie helemaal niet rijden! ga maar is kijken op mange''s pony's die 7 keer per dag worden gereden en dan vervolgens in een stend gedoudt!! Bloos

Mee eens!!

@ greetjebee: Ik ben het zeer zeker eens met je mening. Mensen waren er niet bij en oordelen altijd gelijk, jammer is dat!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-12-07 18:35, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:56

Je hoeft er toch niet bij te zijn om te kunnen kijken naar deze foto's?
Onzin altijd met je was er niet bij...je hebt je oogjes ook voor meer gekregen dan erbij te zijn Lachen
En je hebt dan ook ergens hersentjes gekregen waarmee we allemaal kunnen bedenken of de pony hier nu zo happy van wordt....

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:58

runningkawa schreef:
Je hoeft er toch niet bij te zijn om te kunnen kijken naar deze foto's?
Onzin altijd met je was er niet bij...je hebt je oogjes ook voor meer gekregen dan erbij te zijn Lachen
En je hebt dan ook ergens hersentjes gekregen waarmee we allemaal kunnen bedenken of de pony hier nu zo happy van wordt....

Hier is de pony op dat moment vast niet happy van geweest maar ook dat weet niemand!! Die pony wordt verzorgd als een prins, wat een geklaag over dit soort incidenten. Ga is naar meer kijken als alleen dit!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:05

Dit topic gaat over dit...simpel..
Ik denk dat het meerdendeel van de mensen andere dingen ook niet voor zoete koek slikt omdat het toevallig een bekend persoon is. Maar dit topic gaat hierover.

En nee, niemand weet dat....toch kun je als mens nadenken en dan denk ik dat je eigenlijk wel weet dat hij niet happy is....
En zoals eerder aangehaald, dit kan nooit de eerste keer zijn. Als wij onze paarden die wat karakter hebben te vast zetten en dat komt niet eens in de buurt van dit, pikken ze het niet. Waarom zou deze pony het zo ondergaan?
Omdat dit geen moment is, omdat hij weet dat als hij nu omhoog komt er dingen gaan gebeuren die nog minder prettig zijn...
En nee dat is geen giswerk...dat is nadenken en ook al is het maar als amateur zijnde, die ook al wat langer in de sport meelopen....

Overigens..wat me net te binnen schiet...
Een jaar of 10 geleden is er toch eens een hengst bij Cocy verongelukt onder het longeren...
Hoe zat dat ook alweer? Weet daar het fijne niet meer van.
Was dat er misschien 1 die het niet pikte?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:06

De pony wordt vast heel goed verzord, maar is dat een vrijbrief om dan eens in de zoveel tijd hem zo te longeren? Ik verzorg mijn paard ook goed, maar dat wil niet zeggen dat ik dan het recht heb om haar af en toe zo bij te zetten. Niet dat ik dat zou willen overigens.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:08

Het heeft imo ook weinig met zijn verdere verzorging te maken. Juist omdat hij zo goed verzorgt wordt zou je dan ook verwachten dat hij op een goede manier getraind wordt toch?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:17

Nikka schreef:
Waar ik me aan erger is het gedraai. Eerst is het niet waar, dan alleen in stap, dan de fout van de amazone, dan heel kort, dan een goede trainingsmethode. Als het zo zou zijn als Greetjebee schrijft, waarom dan al die poespas? Het lijkt me eerder een naderhand opgebouwde verdediging die erg mooi is ingekleurd. En daar hoef ik er niet voor te zijn bijgeweest, dat is een kwestie van lezen.

Overigens stond (veel) eerder, dat als het LDR zo slecht was geweest dat Prisco geen 34 was geworden. Als mijn geheugen me niet in de steek laat is het hele LDR gebeuren pas begonnen met Bonfire.

en hebben ze ook gevraagd aan dat paard of hij gelukkig oud is geworden, vraag ik me dan af Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:22

casperrr schreef:
Wat is iedereen zijn punt nou? Het is duidelijk dat Coby NIET aan het tuigage mocht komen. Angela heeft hem te kort bijgezet, een vergissing. Coby had gezegd dat hij zo te kort liep, ze hem even door liet lopen om te vertellen waarom di geen effect had, om vervolgens door Angela het weer correct te laten herstellen.
De fotograaf heeft toegegeven dat het niet lang duurde.
Ze geven aan dat ze fout zaten, maar de boel wordt blijkbaar verdraait dat ze zojuist 2 grote dierenmishandelaars waren.
[/quote]

Was deze ervaren amazone nog niet zo ver dat ze zelf niet kon bedenken dat op deze manier van bijzetten niet correct is? Iemand die zo hoog rijdt, iemand die geen aMateur meer is? Ik kan dat niet bevatten. Volgens mij een soort rollkuhr-achtige manier van longeren. Vraag mij nl nu af of zij de enige is dit zo doet?? Hoop het maar, maar kan mij niet voorstellen eigenlijk.

Ik hoop doordat deze foto's op internet zijn gekomen de wannabee pennies ook ondertussen weten dat het zo niet hoort.

Rest mij te zeggen, Angela is toch geen penny meer??

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 17:20

PattyOosten schreef:
De pony wordt vast heel goed verzord, maar is dat een vrijbrief om dan eens in de zoveel tijd hem zo te longeren? Ik verzorg mijn paard ook goed, maar dat wil niet zeggen dat ik dan het recht heb om haar af en toe zo bij te zetten. Niet dat ik dat zou willen overigens

Dat de pony goed verzorgt wordt is ook erg persoonlijk. Hij mag niet in het land, niet in de paddock of in de bak maar wel elke dag 2 uur aan een touwtje wandelen. Wiehoe! Dat zal die leuk vinden. Ik vind dat hij dus helemaal niet zo goed verzorgt wordt. (Even voor de duidelijkheid ik ben dus tegen 23 uur per dag in een stal houden. Liever geen paard dan zo een paard moeten houden.)
Maar je hebt helemaal gelijk dat het niet zo is dat je en paard onrecht mag aandoen omdat je hem anders altijd zo goed verzorgt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-12-07 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:07

Heeft de KNHS eigenlijk al nader gereageerd op deze uitspraak, behalve dat ze erin berusten?
Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 22-12-07 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:25

ik denk dat veel mensen aan struisvogel politiek doen. overduidelijk. te triest voor woorden dat sommige dit zo vinden.
als wij maar winnen als wij de pony maar goed aan het lopen hebben.
alles uit eigen belang. zo steekt de wereld gewoon in elkaar

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:43

ja zo gaat het hier.. maar goed coby heeft toch der gelijk gekregen..

en jah ze lopen niet voor niks op zulk niveua, zo lopen de meeste thuis.. bij de topers.. dus jah.. kan je over al wel druk over maken hoe of wat, maar je blijft het toch houden.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:49

Tiestoke schreef:
Die pony wordt verzorgd als een prins, wat een geklaag over dit soort incidenten. Ga is naar meer kijken als alleen dit!!!

dus omdat ie in de watten word gelegt kan en mag dit zomaar?
dus als jij iedere dag lekker te eten krijgt en nette kleren zou jij het goed vinden als jou ouders of trainer je vast zou binden? Knipoog

sorry maar dit gaat gewoon puur op naam! als dit een onbekende ruiter was geweest was er misschien wel een veroordeling geweest...
ik vind het zonde voor het beest en echt het slechte voorbeeld voor de sport!!!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:58

Arabesk schreef:
en hebben ze ook gevraagd aan dat paard of hij gelukkig oud is geworden, vraag ik me dan af Clown

Misschien moeten we dat ook aan het zeepaardje vragen?

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:04

runningkawa schreef:
Overigens..wat me net te binnen schiet...
Een jaar of 10 geleden is er toch eens een hengst bij Cocy verongelukt onder het longeren...
Hoe zat dat ook alweer? Weet daar het fijne niet meer van.
Was dat er misschien 1 die het niet pikte?

Dat zou zomaar kunnen.
Coby schrijft in haar gastenboek dat als de pony het niet prettig had gevonden dat hij wel geprotesteerd had.
Een pony protesteert in zulke gevallen door stil te gaan staan --> dan was de pony wel naar voren gedwongen.
Een vervolg daarop was wellicht geweest dat de pony omhoog zou komen... maar dat gaat niet als je zo ingebonden bent als op de foto's, probeert de pony het toch, dan kan dat best heel naar aflopen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:06

Die pony heeft echt wel eens geprotesteerd..zo niet is het een dooie zak van een knol.... en laat ik die pony nu zo niet zien Lachen

Odyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:06

Ik vind het bijzonder schandalig. DIt had een grote sprong kunnen zijn in de slag naar diervriendelijker paardrijden.

Wanneer iemand vindt, dat alle commentaren hier te negatief zijn, dan vraag ik hen zich te verdiepen in de materie: Hoe richt ik een paard af.

Dan niet de boeken over de moderne dressuur, maar pak eens boeken over klassieke dressuur en centered riding.

Geluk voor Coby, jammer voor al die andere paarden, die onjuist behandeld worden in 'momentopnames'

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:07

runningkawa schreef:
Die pony heeft echt wel eens geprotesteerd..zo niet is het een dooie zak van een knol.... en laat ik die pony nu zo niet zien Lachen

in het begin zal'een beest altijd protesteren denk ik... maar als dat 20 keer gedaan word en hij weet dat het gee zin heeft zal ie braaf zijn rondjes gaan lopen denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:08

idd, hij weet dat er tegen in gaan geen nut heeft...en dan schikt hij zich maar in zijn lot...
Helaas, dat doen paarden...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:09

Nou Odyne, ik train ook volgens de moderne dressuur, maar als ik mijn paard zo vastbind, krijg ik van beide trainers wel zo ongenadig op mijn falie. Dit heeft niks meer te maken met trainingsmethoden

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:09

helaas wel ja want ik zou zoiets echt nooit pikken!
ik denk dat als ik mijn paard zo strak zou vastzetten ze helemaal in paniek schiet omdat ze geen idee heeft wat ze moet doen Ach gut

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 21:32

laat ze gewoon maar alle hulpteugels verbieden, net als alle antiblafbanden, zwepen en sporen, dan moet je wel diervriendelijk paardrijden, hoe je het wendt of keert

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 21:42

piezze schreef:
laat ze gewoon maar alle hulpteugels verbieden, net als alle antiblafbanden, zwepen en sporen, dan moet je wel diervriendelijk paardrijden, hoe je het wendt of keert

dan gebeuren er te veel ongelukken Knipoog dat kunnen ze niet maken!!