Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
x_Mliss schreef:Naja ik snap best dat je je eigen paard dan niet meer kan aankijken als hij je eigen kind heeft vermoord maar aflaten maken het is geen hond.
Verkoop hem dan dit slaat nergens op.
Ze moeten die ouders inderdaad straffen hun lette toch niet op.
Nu woord hun bloed eigen kind de dupe er van en ook nog eens het paard terwijl het hun eigen schuld is.
Die mensen moet ik echt niet tegen komen.
Belachelijk!!!
Ninx schreef:Bij mij komt het niet eens zo ver dat ze achter beesten aan gaat; ik houdt haar scherp in de gaten. En op plekken waarvan ik weet dat daar veel weidevogels of andere dieren zitten gaat ze HUP aan de lijn. Ik vind niet dat andere dieren en mensen last hoeven te hebben van mijn hond.
KiWiKo schreef:stomme vergelijking misschien maar waarom wordt het in dit [VN] Koetspaarden raken zwaargewond door aanvallende hond topic heel normaal gevonden dat de honden afgemaakt worden........ en lees ik hier dat het niet normaal is dat dit paard afgemaakt wordt?
x_Mliss schreef:Naja ik snap best dat je je eigen paard dan niet meer kan aankijken als hij je eigen kind heeft vermoord maar aflaten maken het is geen hond.
Nu woord hun bloed eigen kind de dupe er van en ook nog eens het paard terwijl het hun eigen schult is.
Belachelijk!!!
_Henrieke schreef:In een afgesloten ruimete kun je voorkomen dat er slachtoffers bij in de buurt komen. Dat kan in huis ook wel op een goed afgesloten erf ook mits er geen bezoek komt.Katja schreef:Groot verschil vind ik dat een paard in principe in een afgesloten ruimte gehouden wordt en een hond in de regel niet.
Van mij hoeft een hond die in een kennel zit ook niet afgemaakt worden maar 1 die los rondloopt en zich niet kan gedragen wel.
Een hond zit in huis opgesloten dacht ik toch, en anders wel op een erf.
Ik vind het onredelijk dat een hond die in een kennel zit niet afgemaakt hoeft te worden, maar een 'loslopende' hond wel.
Wat voor verschil is dit?
Als ik in een afgesloten ruimte zit mag ik wel moorden, maar als ik buiten loop niet?
_Henrieke schreef:Een hond kan ook wel als reden zien om zijn baasje te verdedigen tegen die grote enge paarden.
_Henrieke schreef:x_Mliss schreef:Naja ik snap best dat je je eigen paard dan niet meer kan aankijken als hij je eigen kind heeft vermoord maar aflaten maken het is geen hond.
Nu woord hun bloed eigen kind de dupe er van en ook nog eens het paard terwijl het hun eigen schuld is.
Belachelijk!!!
Waarom?! mag je een hond wel afmaken en een paard niet?!
die honden beten en lieten niet meer los en bleven doorgaan
er staat nergens vermeld dat het paard het jochie keer op keer vastgreep, beet en trapte
maar jhuist dat het 1 keer lucht in gegooid werd, en is klein kindje, daarom waarschijnlijk ook gestorven
vraag me af wat een volwassene had als dit gebeurde bij diegene
of dier afgemaakt moet worden ligt er echt aan hoe de situatie was.
of nu hond of paard is
En de ouders straffen? Deze mensen hebben de allerergste straf gehad, zij hebben hun kind verloren en krijgen er nog kritiek over ook!
superwoman schreef:Ik vind de vergelijking niet kloppen.
Wanneer een hond eenmaal heeft aangevallen en bloed heeft geproeft door zijn aanval = de kans vele malen groter dat deze hond het nog een x gaat doen. Dat is bewezen.
Ik kan me in het verhaal van de 18 jarige hengst alleen voorstellen dat je over gaat op afmaken als de hengst al langer problemen gaf. Anders is het volkomen onterecht imo
saskiakefie schreef:_Henrieke schreef:Een hond kan ook wel als reden zien om zijn baasje te verdedigen tegen die grote enge paarden.
Dat is toch wel wat anders he? En oke, ik vind het ook niet kunnen dat die hond is afgemaakt..
_Henrieke schreef:En wie heeft bewezen dat een paard dit niet nog een keer doet als hij bloed geproefd heeft? Okey ze zijn herbivoren, maar het is nog altijd 'surivival of the fittest' en paarden zijn in kuddes ook niet altijd lievertjes tegen andere paarden uit hun kudde.
Ninx schreef:En waarom zijn die illegaal? Omdat stupide heikneuters die dieren verpesten.... Ik vind dat echt vreselijk.
Ik hoop dat er iedere nederlander in de toekomst een brevet moet gaan halen om kinderen en dieren te mogen houden, want eerlijk is eerlijk: 5 uit 10 maakt er een zooitje van.
Nadya schreef:Leuke kerstboom, Superwoman.
Ik ben het met je eens, hoor. Ik vind ook enigszins verschil zitten tussen een hond en een paard. En mensen die bewust illegale hondenrassen houden, vind ik per definitie niet ok.
_Henrieke schreef:saskiakefie schreef:Dat is toch wel wat anders he? En oke, ik vind het ook niet kunnen dat die hond is afgemaakt..
Waarom is dit anders?
Nadya schreef:_Henrieke schreef:En wie heeft bewezen dat een paard dit niet nog een keer doet als hij bloed geproefd heeft? Okey ze zijn herbivoren, maar het is nog altijd 'surivival of the fittest' en paarden zijn in kuddes ook niet altijd lievertjes tegen andere paarden uit hun kudde.
Paarden zijn echt niet dol op bloed, hoor. Paarden en honden zijn totaal verschillende dieren, voor alle duidelijkheid.
saskiakefie schreef:wil je voortaan even quite bij de goede zetten? Dit voorkomt misverstanden.
IK denk dat ik dat niet meer hoef uit te leggen, er zijn al verschillende argumenten gelegd.
_Henrieke schreef:[Nee, maar die hengst heeft dit nou eenmaal gedaan en als hij niet gestraft word zal hij dit heus nog een keer doen. En hoe moet je een hengst daarvoor straffen? want dat word als dierenmishandeling zien.
katiavl schreef:Ik vind erg dat de ouders worden aangevallen, de mamas zullen weten dat een kind soms snel weg is, en wij kunnen toch niet zeggen wiens fout het is... ik denk dat de ouders al een zwaar genoege straf hebben gekregen zonder dat wij ons oordeel over trekken, dat het paard afgemaakt word begrijp ik. Ik zou het ook niet meer bij me willen hebben, en weggeven en klein risico op nog eens een drama nee
spijtig dat mensen zo snel oordelen, maar goed karma is een boomerang
superwoman schreef:_Henrieke schreef:[Nee, maar die hengst heeft dit nou eenmaal gedaan en als hij niet gestraft word zal hij dit heus nog een keer doen. En hoe moet je een hengst daarvoor straffen? want dat word als dierenmishandeling zien.
Hoezo zal hij het nog een x doen?
Peuters horen niet inde wei te kunnen komen.....schuld van de ouders, niet van de hengst
_Henrieke schreef:Ninx schreef:En waarom zijn die illegaal? Omdat stupide heikneuters die dieren verpesten.... Ik vind dat echt vreselijk.
Ik hoop dat er iedere nederlander in de toekomst een brevet moet gaan halen om kinderen en dieren te mogen houden, want eerlijk is eerlijk: 5 uit 10 maakt er een zooitje van.
Een kind is het mooiste wat je als mens kan overkomen, en laten we eerlijk zijn. Kinderen hebben 10000den ouders. Leraren,vrienden en buurvrouwen. De schuld ligt niet altijd bij de ouders.
Fjordenmeid schreef:Ik vind het echt niet kunnen hoor, lekker gemakkelijk.