Paard met Sint en al onderuit in Alkmaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: Paard met Sint en al onderuit in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 09:33

Marloessjee schreef:
Ag mens doe niet zo moeilijk, is toch logsich dat zij zo reageert?
Ieder paard is anders op die leeftijd, Lijkt me toch wel logisch dat de eigenaar weet
of dit paard nog die reis aan kan. En als hij nou ik ''volle'' rengallop door alkmaar moest.....

Natuurlijk, heel logisch.... Vork
Ik kan de logica er niet van in zien. Wanneer het mijn paard was geweest, had ik mezelf wel een miljoen keer voor mn kop geslagen waarom in ik hemelsnaam dat arme beest al die heisa had aangedaan.
Schijnbaar kon de eigenaar niet zo goed inschatten of dit paard het zou trekken, want hij trok het niet.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:12

*telt tot 10*

*denkt nog eens hard na*

*maakt besluit*

*waagt het om zich weer in dit topic te antwoorden en hoopt daarbij niet doodgeschoten te worden (zoekt smiley met witte vlag)*

Het is nooit de bedoeling geweest om het paard / sinterklaas en zwarte piet en omstaand publiek en paardminnend bokt te schaden of te schokken.
Wij hadden waarschijnlijk zelf niet ingestemd met opstijgen in de stoet, maar wij zelf waren op dat moment niet aanwezig om die beslissing te maken. De begeleider heeft daar op dat moment voor gekozen, wat opzich goed had kunnen gaan, ware het niet dat hij daarbij de singelnijd van het paard vergeten was.
Hoe dan ook is het gebeurd en aangezien het paard niets mankeert en wij dit al telefonisch te horen hadden gekregen kan ik helaas alleen de humor ervan inzien.

EN het spijt mij zeer dat mijn gevoel voor humor nu eenmaal erg schokkend is voor andere mensen.

Ik hoop nu voorlopig even van al het penny gezeur af te zijn. Wie de schoen past, trekke hem aan!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 10:47

_Natasja_ schreef:
*telt tot 10*

*denkt nog eens hard na*

*maakt besluit*

*waagt het om zich weer in dit topic te antwoorden en hoopt daarbij niet doodgeschoten te worden (zoekt smiley met witte vlag)*

Het is nooit de bedoeling geweest om het paard / sinterklaas en zwarte piet en omstaand publiek en paardminnend bokt te schaden of te schokken.
Wij hadden waarschijnlijk zelf niet ingestemd met opstijgen in de stoet, maar wij zelf waren op dat moment niet aanwezig om die beslissing te maken. De begeleider heeft daar op dat moment voor gekozen, wat opzich goed had kunnen gaan, ware het niet dat hij daarbij de singelnijd van het paard vergeten was.
Hoe dan ook is het gebeurd en aangezien het paard niets mankeert en wij dit al telefonisch te horen hadden gekregen kan ik helaas alleen de humor ervan inzien.

EN het spijt mij zeer dat mijn gevoel voor humor nu eenmaal erg schokkend is voor andere mensen.

Ik hoop nu voorlopig even van al het penny gezeur af te zijn. Wie de schoen past, trekke hem aan!

Dit is nou weer jammer, opkomen met 'penny gezeur'. Dus omdat je je eigen mening geeft, ben je een penny zeurder?! Of dat je het schokkend vind, of wat dan ook?!
Op dit soort filmpjes, kan je zulke antwoorden verwachten! Het gaat hier ook wel over de gezondheid van het paard, waar ieder zich ook zorgen om maakt, na zo'n soort filmpje.
Zeker als er ook nog ter sprake komt dat het paard bijna 32 is!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:58

Nee, met penny hezeur bedoel ik dat er blijkbaar gedacht wordt dat we niet om het paard geven wat we zeker wel doen!
EN he! Het paard is in goede gezondheid 32 geworden bij ons dat wil toch ook wel wat zeggen of niet soms...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:08

Oei..vind het wel een rot filmpje om te kijken.

Gelukkig gaat alles met het paard goed en heeft het de muesliton al weer eigen gemaakt Haha! Tong uitsteken . Helaas dat dit moest gebeuren, maar je kan er nu toch niks meer aan doen! Paard heeft al die jaren goed meegelopen, dus dit verwacht je ook helemaal niet. En ik vind het top dat zo'n 'ouwe' nog lekker zn rondjes hobbelt!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:41

Ach gos, dat Alkmaarse paard is wel heel zielig ja.
Dat kan bijna niet anders dan platgespoten zijn, hij kijkt zo sloom en lief. Een paard in stress reageert wel ffies anders.
Wel goed dat de man in het filmpje riep dat ze hem moesten 'laten lèggeh':D
Weg met die optocht om het arme beest en snel naar zijn eigen stekkie.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:27

whaha dat paard gaat er gewoon bij zitten! hah!!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:29

LEES!!!!!

XXGuussieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:31

tja .... sint en paard, kerstman met vliegende herten...
beestje hoort van zn oude dag te genieten arm dier. ik zou ook gaan staken.
gelukkig is het straks weer oud en nieuw Knipoog
Laatst bijgewerkt door XXGuussieXX op 05-12-07 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:34

Milly_ schreef:
LEES!!!!!

heb je dat tegen mij Vork

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:18

Ach de arme schat! Boos!.
gooi zo'n beestje lekker het land op of laat er kleine kinderen nog een rondje op rijden. Hij was helemaal versuft op de grond. Wel goed dat ze m even lieten liggen! En ik hoop dat er mensen van geleerd hebben

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:48

als jullie de rest van het topic ook lezen zul je merken dat de eigenaar van het paard hierin gereageerd heeft!
dan kom je de ware aard van het verhaal te weten.. zo beginnen we anders weer van voor af aan!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:29

ZONDER vooroordelen.

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 00:16

KiWiKo schreef:
Voor een paard is dit een hele natuurlijke reactie, en ik vind het jammer dat er zo weinig mensen zijn die dit weten!

Het komt bij mij over als 'schaam jullie, dat jullie nog nooit een paard zo ver gedreven hebben dat hij flauw viel en in shock ging.' Nors opkijken
(niets persoonlijks aan het adres van KiWiKo, er zijn er nog genoeg die gelijkaardige opmerkingen gemaakt hebben)

Persoonlijk vind ik het níet jammer dat er zo weinig mensen zijn die dit weten. Wil voor mij zeggen dat nog niet zo veel paarden zodanig veel stress hebben gehad dat ze door hun benen zakken. Als het de eerste keer is dat je dit ziet, weet je niet goed wat er gebeurt.
Ik heb wel al de fight, flight en freeze meegemaakt, maar da's nu niet direct iets waar je trots op moet zijn hé.

Maar ik ga wel mee met jullie dat de beschuldigingen over het te veel verdoven van het dier te ver gingen. Weinigen onder ons waren erbij toen het gebeurde.

(en 32? sorry hoor, maar 32 jaar??? Scheve mond )

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:28

Ik vind het niet erg om een paard een beetje te verdoven voor zoiets. Maar teveel, oke, maar in eerste instantie merkte ik niks op hoor bij die paarden.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:42

voor _natasja_ : Afbeelding

persoonlijk... als het mijn paard zou zijn... en er is in feite niets aan de hand in de zin van: hij heeft er niets aan overgehouden.... zou ik ook zo reageren...

dat het beestje 32 is en jullie hem nog steeds daartoe in staat achten, dat is alleen maar top... ik hoop dat die van mij die staat van gezondheid mag bereiken.
Het blijft een dier en inschattingsfoutjes worden nou eenmaal gemaakt, helaas was dit 'en public' en stort heel paardenlievend bokt zich erop...

ik vind je opmerking van singelnijd echter nergens op slaan. singelnijd is dat ze moeilijk doen als er aangesingelt wordt, niet op het moment van opstijgen.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:45

Ik geloof dat dit topic onderhand wel gesloten kan worden? Schijnheilig
Anders word er toch nog steeds meer over gediscusseerd.. Terwijl we nu eindelijk richting kerst gaan, & sinterklaas voorbij is. Lachen

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 12:12

Ja goed plan..... hij mag wel eens wat zakken in mijn lijstje van eigen berichten Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:29

We sluiten geen topics op verzoek ofzoiets Lachen Gewoon niet meer reageren dan zakt het vanzelf.

Wijze van reageren / discussiëren hebben jullie zelf in de hand Lachen