Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noppert

Re: Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:15

Rock schreef:
Las trouwens iets over 'wat maakt het nou uit dat ze kinderen heeft'... Tja, dat doet iets heel mafs met je. Voor mijn eerste bevalling reed ik áltijd op een paard dat ik enorm aanpakte, en dat voor mijn doen de sterren van de hemel liep bij mij.

Na de bevalling liet ik me zó door hem naaien!! Echt, ik durfde hem niet meer aan te pakken, want wat nou als ik viel, en wat nou als ik dan mijn nek zou breken? Dan zou mijn kind geen moeder meer hebben!!

Nooit gedacht dat ik daar zoveel waarde aan zou hechten op dat moment, maar ik ben écht super voorzichtig geworden! Bloos

Dit is zo ontzettend waar!!!!Voordat ik kinderen had, stapte ik werkelijk overal op, net zadelmak of niet, het maakte me echt niet uit. Viel ik eraf, nou ja jammer dan, volgende keer beter.
Nu, 2 eigen kinderen en 3 kado-kinderen later, hebben we, een ander (voor mijn doen groot!) paard erbij gekocht (wij hebben al een fjord en een E-pony), 1.73, zadelmak Haha! , Z2 gelopen en ik vond het de 1e paar keren doodeng om er op te stappen, gelukkig was hij superbraaf en gaat het allemaal steeds beter, maar ik blijf alert en heel voorzichtig. Zo voorzichtig dat mijn instructrice (overigens ook moeder Haha! ) weleens zegt dat ik niet zo lief voor hem moet zijn.
Bovenstaande is dus heel herkenbaar en hoewel paarden Anky's werk is denk ik dat de kinderen toch echt wel in haar achterhoofd "meespelen".

BBotanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:24

tja je weet nou eenmaal dat er publiek aanwezig is bij zo'n clinic, dus dan zorg je of dat je stevig zit, of dat je een paard mee hebt die ertegen kan.

ze valt de laatste tijd wel vaak of niet/?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:25

@ Noppert:
Dat is hormonaal bepaald volgens mij. Een maand of twee, drie na de bevalling zat ik op Wrangler in een niet omheinde buitenbak. Wrangler ging draven en ik kreeg hem niet meer terug. Voor de rest gebeurde er helemaal niks, het ging niet eens hard ofzo, maar ik zat met het zweet in mijn handen en ik was doodsbenauwd, heb hem nog wat gelongeerd en terug op stal gezet, om vervolgens heel hard tegen zijn nek te staan huilen dat ik niet meer durfde.
Daarna is het nooit meer zo erg geweest, maar die ene dag was vreselijk!
Ik wil maar zeggen: het is geen bewuste gedachte, bij mij althans niet. Het is een hele instinctieve primaire reactie.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:26

Dit is natuurlijk weer een zinloze opmerking. Wat en onzin, stevig zit..........jee, hoe stevig wil je het hebben?? En ieder paard kan uit de band springen, bomproof of niet. (de opmerking van BB)
Laatst bijgewerkt door PussInBoots op 15-10-07 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:27

ElCamino schreef:
Ach, de meeste ronsmakelijke reacties van mensen in de diverse topics zijn van mensen die nog nooit in zo'n volle arena gereden hebben met publiek etc.
Ik weet hoe het is om met je paard in een overvolle Jumping een demo te moeten geven....en geloof me, je hebt je handjes vol aan je paard als het nog niet zo bomproof is...

Verder weet idd iedereen dat Anky geen heldin is, ze nu wel 2 kids heeft en ook geen 18 meer is... ik blijf het superknap vinden dat ze op dit niveau blijft presteren. Tevens zit ze hem goed uit hoor !!! Zo'n sprong met een draai zit lang niet iedereen uit...

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Ik weet niet of ik het wel zo lang had uitgehouden.

Iedereen kan leuk commentaar geven, maar das vanaf de kant altijd makkelijk!

BBotanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:27

stevig genoeg zodat je blijft zitten..

en als het wel; door het publiek kwam gaf het paard wel een late reactie.. en daarbij klapt het publiek of zo hard nog niet

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:28

BBotanya schreef:
tja je weet nou eenmaal dat er publiek aanwezig is bij zo'n clinic, dus dan zorg je of dat je stevig zit, of dat je een paard mee hebt die ertegen kan.

ze valt de laatste tijd wel vaak of niet/?

Doe het eerst maar eerns na.

Ze heeft overigens wel een stevige zit, anders had ze er met de 2de bok wel afgelegen.

Daarbij, jij kan makkelijk praten vanaf de kant.
Doe het eerst maar eens na!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:30

BBotanya schreef:
stevig genoeg zodat je blijft zitten..

en als het wel; door het publiek kwam gaf het paard wel een late reactie.. en daarbij klapt het publiek of zo hard nog niet

Wat kan het ene fuck schelen door wie het komt
paard schrikt.
Paard bokt.
Amazone valt er naar een aantal bokken af..

Thats it.
Maakt niet uit waardoor het komt.
Het is een paard een levend wezen, hoe braaf ook elk beest kan wel een keer schrikken het zijn geen motortjes.

Maar goed, misschien snap ik nu ook waarom jij zo reageert.
Waarsschijnlijk rij jij altijd van die voorgeprogameerde bomproof gevallen!
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 15-10-07 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:30

ff vraagje tussendoor: ze had hem zelf wel of niet ingereden? of heeft ze daar een ander voor?

BBotanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:31

alsof ik nog nooit op een bokkend paard heb gezeten?

met 1 van mijn eigen paarden had ik 2 jaar lang elke dag een constante rodeo.

tis alleen zo ze moeten niet de schuld aan het publiek enzo gaan geven,, je weet dat er publiek bij een clinic aanwezig is, en dat je applaus of ander lawaai kan verwachten

nee ik rij niet op bomproof gevallen,, juist niet!!! ik rij totale groentjes

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:33

BBotanya schreef:
alsof ik nog nooit op een bokkend paard heb gezeten?

met 1 van mijn eigen paarden had ik 2 jaar lang elke dag een constante rodeo.

tis alleen zo ze moeten niet de schuld aan het publiek enzo gaan geven,, je weet dat er publiek bij een clinic aanwezig is, en dat je applaus of ander lawaai kan verwachten

nee ik rij niet op bomproof gevallen,, juist niet!!! ik rij totale groentjes

Ze geeft de schuld niet bij het publiek..

er word alleen gezegd dat het paard schrok van het geklap..
ze zegt niet dat het plubliek schuldig is aan de val..

tja, mijn beest is een keer geschrokken van sneeuw wat van het dak af gleed...
kan gebeuren..
hij is geschrokken door dat sneeuw, maar ik ben gevallen omdat ik het niet uit kon zitten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:34

Als jij totale groentjes rijd weet je dat elk paard wel een keer maf uit de hoek kan komen..

BBotanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:35

dat weet ik maar ik neem die paarden ook niet mee naar een clinic Knipoog

enals ik dat wel zou doen weet ik dat er zeker wat kan gebeuren als ze het niet gewend zijn

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:36

alsof er wel paarden zijn die je zekerheid geven dat ze tijdens een clinic niet schrikken..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:37

BBotanya schreef:

enals ik dat wel zou doen weet ik dat er zeker wat kan gebeuren als ze het niet gewend zijn

ja maar dit paard is heel geschikt voor clinics..
Ze neemd m vaker mee.
maar nogmaals een paard kan 100keer braaf zijn.
het blijven levende wezens..
En deze is vaak braaf, maar deze keer schrok die he.
tja, het zijn geen motors

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:38

Citaat:
Hij voegde eraan toe dat hij maatregelen zou hebben genomen, als hij de omstandigheden had gekend. ,,Dan hadden we Nelson in een manege in de buurt eerst goed losgewerkt. Dat was alleen al nodig omdat Anky hem door die trip naar Oslo drie dagen niet had kunnen rijden.''

Ik zag die vrachtwagen van anky al rond half 1 staan, dan hadden ze nog 3 uur gehad om naar een manege in de buurt te rijden (of drafbaan), voordat ze op moest.
Kan me ook niet voorstellen dat ze nelson 3 uur lang op de vrachtwagen hebben laten staan en een half uur voor die tijd pas de inrijbak gingen verkennen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:38

dorienkee schreef:
alsof er wel paarden zijn die je zekerheid geven dat ze tijdens een clinic niet schrikken..

Inderdaad.
Elk paard kan schrikken.
Laats bij ons ook de braafste manege pony.. sloeg op hol. schrok ook ergens van terwijl die normaal nog geen stap te veel zet.

Carolientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:40

Ik was gisteren ook op paard en passie, heb niks van de Ankyclinic en van de val meegekregen omdat het zo druk was dat je niks kon zien

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:41

BBotanya schreef:

En als je een paard mee zou nemen die dat wel gewend is, kan het nog steeds schrikken. Ik denk dat ze zelf goed gemerkt heeft dat Nelson op springen stond, en vervolgens gebeurde dit, kon ze ook weinig meer aan doen? Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:42

ik stel mijn vraag nogmaals: Had anky het paard zelf ingereden of had ze daar iemand voor?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:42

annastasia schreef:
Citaat:
Hij voegde eraan toe dat hij maatregelen zou hebben genomen, als hij de omstandigheden had gekend. ,,Dan hadden we Nelson in een manege in de buurt eerst goed losgewerkt. Dat was alleen al nodig omdat Anky hem door die trip naar Oslo drie dagen niet had kunnen rijden.''

Ik zag die vrachtwagen van anky al rond half 1 staan, dan hadden ze nog 3 uur gehad om naar een manege in de buurt te rijden (of drafbaan), voordat ze op moest.
Kan me ook niet voorstellen dat ze nelson 3 uur lang op de vrachtwagen hebben laten staan en een half uur voor die tijd pas de inrijbak gingen verkennen

Drie dagen lang niet rijden behoeft toch niet te betekenen drie dagen lang geen beweging. Als dat paard iedere dag lekker op de weide komt en dan bedoel ik echt een uurtje of 6 dan heeft sowieso minder de neiging tot extremiteiten.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:45

ja, dat staat er niet bij. Lijkt mij dat je zelf je paard inrijdt, zodat je weet hoe deze aanvoelt.

Het gaat mij niet om de laatste zin, maar vooral om '' dan waren we naar een manege in de buurt gegaan''.
Als ze zo ruim van tevoren er waren, dan was deze mogelijkheid er echt wel geweest, lijkt mij toch wel dat je eerst het terrein gaat verkennen

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:45

Wat een nare bokken, vind het knap dat ze nog zo lang is blijven zitten. En al maakte het publiek niet veel lawaai, een paard is en blijft een schrikdier.

Ik vind diegene die dat filmpje heeft gemaakt wel knap zielig reageren zeg.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:46

Knap van Anky hoe ze in het zadel bleef zitten!!
Ik doe het haar ook niet na Ja
Paarden zijn zo onvoorspelbaar! Vork
Hopelijk hersteld ze weer snel!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:47

vast wel, is ze wel gewend toch..om te vallen.. lijkt me wel als je een topruiter bent