Anky valt van paard tijdens clinic *update in beginpost*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djuno

Re: Anky valt van paard tijdens clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:22

djuno schreef:
pharagirlke schreef:
Als Anky werkelijk zo slecht reed als jij hier beweert, zou ze niet de koninging van de dressuur geoemt worden, en al helemaal niet zo aangekodigt worden.

mag jij nu even vertellen WAAR ik dat gezegd heb!!

misschien overheen gelezen....en wil zeker geen discussie...maar had hier nog wel graag antwoord op Ja

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:25

excuus, idd overheen gelezen. Je kijkt op haar neer in je reacties omdat ze viel. Dus ik ga er vanuit dat jij niet zo'n hoge pet hebt van haar rijden, je beweert dat jij zelf beterb okken kan uitzitten als haar enz enz. Daaruit maak ik dat op.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:31

Kunnen jullie dat even via PB uitvechten, dit gaat niet over wat jullie van elkaar vinden maar om de beginpost.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:31

http://www.knhs.nl :

Citaat:
Nadat Anky van Grunsven op vrijdag en zaterdag in de Noorse hoofdstad Oslo met IPS Krack C zowel de Grand Prix als de Kür winnend wist af te sluiten kwam ze zondag opnieuw in actie in de Groningse Martinihal, waar de manifestatie Paard en Passie voor het eerst werd gehouden. Tijdens een clinic met de 12-jarige Nelson lanceerde het paard zijn berijder, die daarop tot zandruiter degradeerde.

"We hadden amper de ruimte om los te rijden en de bodem was in die losrijpiste van zeer matige kwaliteit. Omdat de speaker het publiek nogal had opgezweept werd Anky verwelkomd met een oorverdovend lawaai. Op zich is dat prettig als je je goed hebt kunnen voorbereiden, maar nu flipte Nelson en bokte hij Anky er af", vertelde Sjef Janssen, die er aan toevoegde dat zij zeker hun maatregelen genomen zouden hebben indien ze er op waren gewezen dat de losrijpiste zo beperkt van omvang was geweest. "Als we dat hadden geweten hadden we Nelson in een manege in de buurt eerst goed losgewerkt, want dat was nodig, al was het al vanwege het feit dat Anky hem door de trip naar Oslo drie dagen niet heeft kunnen rijden".
Overigens wierp ditzelfde paard onlangs in het Zweedse Flyinge Anky tijdens een prijsuitreiking ook al uit het zadel. "Dit is niet goed voor haar zelfvertrouwen", aldus Janssen, die verder kon melden dat Anky erg veel pijn heeft aan de ribben en haar rechterbeen behoorlijk heeft gekneusd.

Pijn in haar ribben dus en rechterbeen flink gekneusd Scheve mond

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:32

pharagirlke schreef:
excuus, idd overheen gelezen. Je kijkt op haar neer in je reacties omdat ze viel. Dus ik ga er vanuit dat jij niet zo'n hoge pet hebt van haar rijden, je beweert dat jij zelf beterb okken kan uitzitten als haar enz enz. Daaruit maak ik dat op.

en dat is waar het dus fout gaat. Ik kijk zeker niet op Anky neer en al helemaal niet dat ze eraf viel. Het enige waar ik over viel was het feit dat de afscheidsronde er niet meer af kon.
En dat ik schreef dat ik wel zulke bokken heb uitgezeten was niet omdat Anky er vanaf was gevallen maar omdat iemand suggereerde (weet niet meer wie en heb geen zin in teruglezen) dat ik zulke boksessies alleen maar had gezien en nooit zelf aan den lijve had ondervonden. Dat daar onmiddellijk verkeerde gevolgtrekkingen uit gemaakt worden en het wordt opgevat alsof ik zo goed zou zijn....da's dan jammer. Het was alleen een reactie op iemand...en niet omdat Anky eraf gevallen was.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:32

Vind dat een beetje mierenneukerij hoor, klagen omdat er niet één extra rondje in stap afkon. Ook al zou dat natuurlijk bewonderenswaardig sensationeel geweest zijn, daar had het publiek echt een tekort aan. Rolleyes
Sommige mensen ontbreekt het volgens mij een beetje aan inlevingsvermogen. Anky is een moeder, heeft meer op het spel staan dan haar carrière, had pijn aan haar been, heeft rekening te houden met haar wedstrijden en moet dus prioriteiten stellen.
Heel jammer dus dat ze haar kunstjes niet voor Klaas en Jan kon uitvoeren, maar het lijkt me toch doodnormaal dat ze zo'n risico niet gaat lopen, als ze al zegt dat ze pijn aan haar been heeft.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:33

wat enorm ellendig voor Anky.
De laatste keer ook al op haar slechte been gevallen en nu alweer, dat zal vast niet fijn aanvoelen, zwak uitgedrukt.
Het feit dat een dergelijke professionele amazone die enorm sterk is in omgaan met publiek en de media moeite heeft om haar tranen terug te dringen zegt al genoeg voor mij over de pijn en wellicht ook oververmoeid vanuit Oslo thuisgekomen...

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:33

Ai Pijnlijk, hopelijk hersteld ze hier goed van.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:34

Ach ja, iedereen plettert weleens van z'n paard.
Alleen een knol die zo vreselijk bokt is bij mij dus gelijk op weg naar het bordje "uitgang"!!

Enne, ik dacht dat Anky in Flyinge van Painted was gevallen toch?

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:34

Staat by the way wel een foutje in. In Flyinge viel Anky namelijk van Painted Black, niet van Nelson.
Maar goed, dat doet nu even niet terzake. Ik vind het erg vervelend voor Anky en ik hoop dat ze haar vertrouwen weer kan herwinnen.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:36

Ik vond het trouwens knap dat ze zo lang bleef zitten.En respect dat ze er weer op ging.En vind het erg laf dat er van die belachelijke opmerkingen worden geplaatst. Haal zelf eerst eens twee gouden olympische medailes voor dat je zo reageert.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:37

Dat viel mij ook al op, maar goed het is ook zondag voor KNHS Haha!

Maar kan me idd goed voorstellen dat het flink pijn heeft gedaan. Van zere ribben kun je goed ziek zijn, en dan ook nog een gekneusd been. Hopelijk krijgt ze snel haar zelfvertrouwen weer een beetje terug Scheve mond

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:37

Ik vind het zoo mooi, dat al die jaloerse amateurs toch hun kans proberen te vinden om de beste ruiter die al vele prijzen heeft gewonnen af te breken.
Mensen, zij leest dit niet hoor, en anders maar wel. Je bereikt hier echt niks mee.
En Tuuurlijk kan iedereen beter rijden als anky, en zouden hun die bokken wel uit hebben kunnen zitten.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:38

Ja, haar zelfvertrouwen zal wel een enorme deuk hebben opgelopen.
Als ik van mijn paard val hoor je daar niemand over maar als Anky valt dan weet zo heel de wereld het.
Maar goed, het blijkt maar weer dat paarden geen machines zijn.

MissJ

Cayenne schreef:
Pijn in haar ribben dus en rechterbeen flink gekneusd Scheve mond

Dat zijn nare blessures Ach gut

WinSel

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:39

Sneu voor haar.Ik hoop dat ze er snel weer bovenop is.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:39

hopla schreef:
Als ik van mijn paard val hoor je daar niemand over maar als Anky valt dan weet zo heel de wereld het.Maar goed, het blijkt maar weer dat paarden geen machines zijn.

Ik gok maar wat he, maar misschien is dat omdat jij niet internationaal GP rijdt en Europees-, Wereld- en Olympisch kapioene bent. Knipoog

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:40

Ik was er wel bij, en heb alleen maar veel respect voor een ruiter als Anky. En wens haar veel beterschap en succes. Ach gut
Ze heeft al wel een uur voor die tijd handtekeningen uitgedeeld. Dus niet iedereen kwam er zonder handtekening weg.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:40

Tong uitsteken die foto's zijn echt I believe i can fly, I believe i can touch the sky Muziek!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:41

Jeetje, die ging best hoog Bloos!

Sneu voor Anky Scheve mond

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:45

MissJ schreef:
hopla schreef:
Als ik van mijn paard val hoor je daar niemand over maar als Anky valt dan weet zo heel de wereld het.Maar goed, het blijkt maar weer dat paarden geen machines zijn.

Ik gok maar wat he, maar misschien is dat omdat jij niet internationaal GP rijdt en Europees-, Wereld- en Olympisch kapioene bent. Knipoog

Juist dat bedoel ik.
Hoge bomen vangen veel wind Knipoog

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:47

Zo, dat zijn beste sprongen. Probeer die maar eens uit te zitten.
1 of 2 zal misschien nog wel gaan, maar wanneer het een hele serie achter elkaar is.. Anky is ook nog eens erg licht, dus die maakt zelf ook een zweefmoment zeg maar voordat ze terugkomt in het zadel.

Vind dat ze het nog netjes heeft gedaan dan Lachen respect.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:48

nou toen ze binnenkwam was er geen oorverdovend lawaai.
er werd alleen geaplautiseerd

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:48

zullen ze geweten hebben dat hij zo lastig kon worden ? Anders snap ik niet dat ze dat risico genomen heeft.
Petje af dat ze er nog zo lang op is blijven zitten, ik hoop voor haar dat ze niet te veel spier- en andere pijnen heeft morgen.