Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

greetjebee

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:37

daniella74 schreef:
VValar schreef:
Wie zijn jullie overigens om te beoordelen of Coby de waarheid niet gesproken heeft? Waren jullie erbij soms? Zo niet, dan niet met zulke uitspraken op de proppen komen.

De foto's spreken boekdelen.

Ben ik het niet mee eens... Over de eerste foto's is al genoeg gezegd. Op basis daarvan kun je onmogelijk met zekerheid zeggen dat Coby niet de waarheid zou spreken.

Nieuw punt is nu dus de draffoto. Ik weet niet of die in de PK verschilt van die op h.nl ? Ik ken alleen de laatste want heb de PK niet...
Maar als je goed kijkt naar de foto op h.nl zie je duidelijk dat hij daar al stukken minder kort is bijgezet dan op de eerste (stap- en stand-) foto's. De hoek van waaruit de foto is genomen is echter erg verradelijk, het lijkt alsof hij nog steeds met zijn kin zijn borst aan raakt... Niets is minder waar, kijk maar eens naar de voorkant van het hoofd van P&P! De stap- en standfoto's tonen een hoek ('horizontale lijn' tegenover 'de lijn oren-neus') van minder dan 45 graden, daar lijkt het dus of hij 'op z'n kop' loopt. Kijk naar de draf-foto, dan zie je al dat hij al erg richting 'loodlijn' gaat. Hij loopt er weliswaar nog steeds achter (niet onlogisch, het betreft immers een training en in de training worden ze vaker achter de loodlijn gereden - daar is niets mis mee), maar duidelijk is toch te zien dat hij daar al meer lengte heeft gekregen...

Op basis van deze draffoto kun je dus nog steeds niet concluderen dat Coby liegt!! Er wordt nu geroepen 'zie je wel dat ze heeft gelogen, er zijn nu immers draffoto's!', maar kijk dan eerst even verder. Ja, er zijn draffoto's, maar daarop is duidelijk te zien dat hij langer is gezet. Dit komt derhalve volledig overeen met hetgeen Coby heeft verklaard.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:37

Citaat:
ik denk dat menig paard /pony zo willen ruilen ... Knipoog om daar een plekkie op stal te

ja daar hebben we die zogenaamde superverzorging weer. Daar is in het vorige topic ook al het eea over onthuld.....

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:38

@ VValar: Dus omdat er nog andere erge dingen gebeuren is dit fijn voor de pony? Hoe mensen in de B rijden heeft toch geen invloed op hoe Power gelongeerd wordt, dus doet er imo in deze discussie niet zo toe.

Vind jij dit een goede, diervriendelijke, nuttige manier van longeren dan?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:39

greetjebee schreef:
maar duidelijk is toch te zien dat hij daar al meer lengte heeft gekregen...

ja ik ben ook wel benieuwd hoeveel mm dat dan was

Insider

Wat laat de KNHS zich ontzettend kennen! Dit is een heel duidelijk voorbeeld van meten met 2 maten. In de hele kwestie rollkur betreffende Anky van Grunsven hoor je ze niet en houden ze behoorlijk afstand. Coby maakt 1 keer de fout en dan moet er ineens een onderzoek komen? Sorry maat dat kan er bij mij niet in. Het is wel precies zoals Coby heeft geschreven, bij hen zijn de trainingen openbaar en kan iedereen komen kijken. Ik daag heel bokt uit om dat eens bij Van Grunsven te proberen! Dan word je meteen naar buiten gebonjourd.

VValar

Renza schreef:
@ VValar: Dus omdat er nog andere erge dingen gebeuren is dit fijn voor de pony? Hoe mensen in de B rijden heeft toch geen invloed op hoe Power gelongeerd wordt, dus doet er imo in deze discussie niet zo toe.

Vind jij dit een goede, diervriendelijke, nuttige manier van longeren dan?

Ok nog één opmerking dan Haha! Ik heb bovenstaande nooit beweerd. En nee, mij lijkt deze manier van longeren niet super nuttig en heel veel bijdragen aan de training. Maar Coby geeft te kennen dat zij dit ook geen nuttige manier van longeren vindt. Daarom heeft ze er dus ook een stokje voor gestoken. Maar aangezien jullie haar verklaring niet willen geloven, zijn we snel uitgepraat, niet?

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:40

Insider schreef:
Wat laat de KNHS zich ontzettend kennen! Dit is een heel duidelijk voorbeeld van meten met 2 maten. In de hele kwestie rollkur betreffende Anky van Grunsven hoor je ze niet en houden ze behoorlijk afstand. Coby maakt 1 keer de fout en dan moet er ineens een onderzoek komen? Sorry maat dat kan er bij mij niet in. Het is wel precies zoals Coby heeft geschreven, bij hen zijn de trainingen openbaar en kan iedereen komen kijken. Ik daag heel bokt uit om dat eens bij Van Grunsven te proberen! Dan word je meteen naar buiten gebonjourd.

OK dan!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:41

VValar schreef:
Maar Coby geeft te kennen dat zij dit ook geen nuttige manier van longeren vindt. Daarom heeft ze er dus ook een stokje voor gestoken. Maar aangezien jullie haar verklaring niet willen geloven, zijn we snel uitgepraat, niet?

en daarom longeerde ze hem ook nog even in draf

Huilen van het lachen ROFL

ik weet eigenlijk niet of ik moet lachen of huilen No Cheer
misschien wel dat laatste Huilen
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 26-09-07 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Exodus

misschien moeten we gewoon het onderzoek eens afwachten dan hier speculeren wie wel/niet schuldig is. Niemand was er echt bij. Dus niemand van ons zal het echt weten. Snel oordelen is altijd lekker makkelijk.
Laat de KNHS nou gewoon lekker ongestoord zijn werk doen en dit onderzoeken zodat iedereen weet hoe het zit. En laten we ons daar dan ook gewoon bij neerleggen. Je kunt er toch niet veel meer aan doen dan dat. Ruzie maken hier op bokt is ook net de oplossing toch?

VValar

Ach, en alsof de paarden bij Anky het zo slecht hebben. Dat is overigens weer een hele andere discussie die hier niet thuis hoort.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:42

Arabesk schreef:
VValar schreef:
Maar Coby geeft te kennen dat zij dit ook geen nuttige manier van longeren vindt. Daarom heeft ze er dus ook een stokje voor gestoken. Maar aangezien jullie haar verklaring niet willen geloven, zijn we snel uitgepraat, niet?

ik huil met je mee Huilen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:42

Exodus schreef:
En laten we ons daar dan ook gewoon bij neerleggen. Je kunt er toch niet veel meer aan doen dan dat. Ruzie maken hier op bokt is ook net de oplossing toch?

Ik ben blij dat vrijwel heel bokt zich tégen deze foto's uitspreekt.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:43

Overigens... er is nu voor zover ik weet wel één hele draffoto bijgekomen.. De fotograaf heeft dus wél staan fotograferen toen ze al aan het draven waren. Als die draffoto's zo erg waren geweest had hij die heus wel geplaatst! Maar nee... deze zal wel de enige 'bruikbare' geweest zijn... En een leek trapt er nog in ook! Ach gut

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:43

Snap het nut van steeds vergelijken met andere paarden die het misschien nog slechter hebben niet, als ik iemand sla is dat toch ook fout, ookal worden er ook mensen vermoord dus 'valt het best mee'?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:44

Heel bokt? Haha! Haha! Haha! Welgeteld een stuk of 5 mensen hoor ik hier tegen discusseren. Misschien verminderen die tranen in je ogen je het zicht een beetje Knipoog

Afijn, het advies van Exodus lijkt mij wel een goed om voorlopig op te volgen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:44

Renza schreef:
Snap het nut van steeds vergelijken met andere paarden die het misschien nog slechter hebben niet, als ik iemand sla is dat toch ook fout, ookal worden er ook mensen vermoord dus 'valt het best mee'?

ja dat is net zoiets als zeggen tegen een meisje dat aangerand is, dat verkrachting nóg erger is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:45

Geloof je dat zelf dat menig paard wil ruilen?
Ik denk dat je dan weinig van paarden weet.
de meeste staan liever buiten op een wei.

Ik snap de mensen gewoon niet die deze manier van pony bijzetten blijven verdedigen.Ze zit daar gewoon fout .Punt uit.
Aankomen met argumenten van wat menig b ruiter doet heeft weinig zin.Als je dat ziet zeg je er toch ook wat van?Lijkt mij.

Op alle nivo's zal een verkeerd gebruik van paarden zijn.Maar je verwacht deze manier van longeren eerder bij een nikswetend penny meisje als bij een dame waarvan je denkt dat ze weet hoe ze haar paarden moet behandellen.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:46

Arabesk schreef:
greetjebee schreef:
maar duidelijk is toch te zien dat hij daar al meer lengte heeft gekregen...

ja ik ben ook wel benieuwd hoeveel mm dat dan was

Dat is zeker 10 centimeter geweest. (En dat maakt bij het bijzetten een heel groot verschil!)

Arabesk

strak, strakker, strakst

does it matter?

Asciugamano

VValar schreef:
Ohja? Kijk dan maar eens goed om je heen de volgende keer dat jij een regionaal wedstrijdje bezoekt bij jou in de buurt Knipoog

En dan nog? Dit soort mensen moeten juist het voorbeeld zijn voor die b ruiters die hun paarden 'mishandelen' Knipoog

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:47

greetjebee schreef:
Insider schreef:

OK dan!

Zou zelf ook niet zitten wachten om constant mensen op mijn nek te hebben als ik aan het trainen ben. Komen kijken doen ze maar op wedstrijd zou ik zeggen maar COby is daarin heel anders maar dat is ieder zijn eigen ding

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:47

Arabesk schreef:
VValar schreef:

Ik herhaal (blijkbaar is het nog niet doorgedrongen.. Ach gut ) : Toen ze hem in draf longeerde had ze hem al langer gezet....

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:48

greetjebee schreef:
Dat is zeker 10 centimeter geweest. (En dat maakt bij het bijzetten een heel groot verschil!)

Dat maakt zeker een groot verschil! Nu zijn ze nog maar 20 centimeter tekort in plaats van 30. Koe

Lilliputter

Exodus schreef:
misschien moeten we gewoon het onderzoek eens afwachten dan hier speculeren wie wel/niet schuldig is. Niemand was er echt bij. Dus niemand van ons zal het echt weten. Snel oordelen is altijd lekker makkelijk.
Laat de KNHS nou gewoon lekker ongestoord zijn werk doen en dit onderzoeken zodat iedereen weet hoe het zit. En laten we ons daar dan ook gewoon bij neerleggen. Je kunt er toch niet veel meer aan doen dan dat. Ruzie maken hier op bokt is ook net de oplossing toch?

Idd

greetjebee

Exodus schreef:

OK dan! Helemaal mee eens!
(Helaas zijn er hier hardnekkige stokers...)