Paard in bos door rottweiler aangevallen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tamorka

Re: Paard in bos door rottweiler aangevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:17

singasong schreef:
Ik vind het niet kunnen dat mensen hun honden niet-aangelijnd uitlaten op plaatsen waar dit niet mag!! Waarom?? Alleen omdat ze anders hun energie niet kwijt kunnen?
Een hond kan zijn energie ook aangelijnd kwijt maar misschien moet je dan gewoon iets langer met je hond wandelen?! Er zijn ook genoeg spelletjes/ oefeningen die je kunt doen met je hond waardoor hij zijn energie kwijt kan!

Jij hebt duidelijk geen hond en je hebt geen verstand van honden. Het gaat niet om LANGER wandelen maar een hond heeft OOK vrijheid nodig om te rennen en te spelen! MAar mensen die niets om honden geven willen ze dat graag ontnemen.
Nogmaals, vergelijk het met paarden. Die hebben het ook nodig om even hun eigen gang te kunnen gaan BUITEN de stal.

Martine_R schreef:
Het verbaast mij helemaal niets dat de Golden Retriever op nummer 2 staat, dit ras is veel te ver doorgefokt. Maar welk ras staat er op nummer 1 dan? Juist, de Rottweiler! Bovendien, er zijn ook verre meer Golden Retrievers en Labrador Retrievers (jawel, ze hebben ook de 2 rassen nog samengevoegd!) dan Rottweilers in Nederland!

Er is ook nog een andere reden. De retrievers staan bekend als brave familiehond, worden dus vaker door gezinnen aangekocht en veel meer blootgesteld aan akelige kindjes (die net zo min opgevoed worden als honden) die er van alles mee uitvreten.

maya1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:30

ik heb een schat van een kruising rottweiler , cane corso. echt een lieverd die in haar pubertijd zit en niet altijd evengoed luisterd. ik laat haar ook los in het bos. lekker rennen en zwemmen en gek doen. gelukkig doet ze paarden niks omdat ze dat wel gewend is het enige wat ze doet wat niet iedereen kan waarderen is dat ze op bankjes gaat zitten waar ook andere mensen opzitten. ze nesteld zig er gewoon tussen. och dan staan die mensen maar op hoor....ik ben wel bang dat we misschien een keer een foute hond tegen komen waar ze alleeen maar mee wil spelen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:42

tamorka schreef:
Jij hebt duidelijk geen hond en je hebt geen verstand van honden. Het gaat niet om LANGER wandelen maar een hond heeft OOK vrijheid nodig om te rennen en te spelen! MAar mensen die niets om honden geven willen ze dat graag ontnemen.
Nogmaals, vergelijk het met paarden. Die hebben het ook nodig om even hun eigen gang te kunnen gaan BUITEN de stal.>>knip<<

Haha! Ik heb 2 honden en 1 daarvan is een Rottweiler! Nog nooit geen problemen mee gehad, luisteren perfekt in alle omstandigheden!
Natuurlijk heeft een hond het nodig om te rennen en te spelen maar dat kan zeker ook aangelijnd en ook nog op een andere manieren.
Het vergelijk van jouw met een paard is eigenlijk wel goed! Hoe groot denk je is een bak waar je met je paard in werkt? Met een hond kun je ook op een betrekkelijke kleine ruimte spelen, laten rennen, spelletjes doen waar hij z'n energie kwijt kan. Dat hoef je dus niet persé in het bos onaangelijnd te doen.
Laatst bijgewerkt door singasong op 20-09-07 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:46

singasong schreef:
Haha! Ik heb 2 honden en 1 daarvan is een Rottweiler! Nog nooit geen problemen mee gehad, luisteren perfekt in alle omstandigheden!
Natuurlijk heeft een hond het nodig om te rennen en te spelen maar dat kan zeker ook aangelijnd en ook nog op een andere manieren.
Het vergelijk van jouw met een paard is eigenlijk wel goed! Hoe groot denk je is een bak waar je met je paard in werkt? Met een hond kun je ook op een betrekkelijke kleine ruimte spelen, laten rennen, spelletjes doen waar hij z'n energie kwijt kan. Dat hoef je dus niet persé in het bos onaangelijnd te doen.

Ehm.... niet iedereen heeft een bak aan huis. Clown De meesten kunnen hooguit naar een of andere hondenstrontveldje van 6 x 6 waar ze de hond los kunnen laten. En daar betalen ze dan een hoop belasting voor.
MAar afgezien daarvan, ik zou het niet leuk vinden als mijn paarden nooit eens in een groter terrein konden als iets ter grote van een bak.... Lekker volluit rennen is er niet bij of ze moeten gelijk alweer op de rem...
In ieder geval is de straat geen optie. Dat is te gevaarlijk. Dus blijft er een veld of bos over (ALS dat er nog is in de buurt, want de hele santekraam wordt overal volgebouwd).

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:59

Ik vind gewoon dat rotdwijlers onvertrouwbaar zijn en agressief ( Sommige )
Net zo goed is dat paard doodgebeten , ik vind dat gewoon niet normaal
Sommige mensen maken hun hond ook vals ,meschien heeft die ( persoon ) dat ook wel gedaan met zijn hond,je weet het maar nooit,ik vind dat het gewoon niet normaal is dat dat paard gebeten is door zo'n hond en dat het bloed gewoon over zijn benen loopt,ik moet er niet aan denken dat het mijn paarden overkomt ,dan word je gewoon knettergek, honden die vals zijn die horen gewoon naar een hondentraining ,maar dat moeten hun zelf weten ik kan natuurlijk niet in hun portomonee kijken, maar dat is beter voor ieders veiligheid ,want zulke honden hoor je vaak dat ze of mensen hebben gebeten of dieren , je hoor het vaak over rotdwijlers,je heb natuulijk ook wel andere honden die vals zijn

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:05

@ Mevr Eliza: Jij hebt overduidelijk geen verstand van ROTTWEILERS.. Aangezien je het niet eens kan schrijven... Beetje jammer dat je dan met zo'n reactie komt als je het soort niet kent...

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:12

singasong schreef:
Martine_R; dat bijtincidenten vaker voorkomen bij Rottweilers, waar zou dat aan liggen? Jij zegt dat ze doorgefokt zijn maar zou het niet eerder komen doordat de meeste honden bij de 'verkeerde' mensen terecht komen?

Nee, ik zeg niet dat Rottweilers doorgefokt zijn. Ik zeg dat Golden Retrievers doorgefokt zijn. Ja Ik ben het ermee eens dat veel Rottweilers bij verkeerde mensen terecht komen, deze honden hebben gewoon een erg strenge opvoeding nodig, en mensen moeten verder kijken dan hun neus lang is. Ookal is het zo'n lieve hond zijn bij zijn gezin.

Cello schreef:
Als een rottweiler een keer bijt dan wordt dat gelijk in de kranten en in het nieuws geplaatst en als het een ander ras is dan hoor je daar niets over. Heb het zo vaak genoeg op het nieuws gehoord. Als er weer eens een bijtincident is. Als het om een rottweiler gaat dan hoor je gelijk welk ras het is, maar als het een ander ras is dan noemen ze dat niet eens.

Ik blijf erbij dat de eigenaren schuldig blijven. Rottweilers zijn nou eenmaal wat dominanter dan een ander ras, maar rottweilers zijn niet de enige die zo zijn. Je hebt ook boxers, jack russels, pekinezen etc. etc. die dominant zijn en waar de baas niet boven staat. Maar daar hoor je niets over als die een keer bijten. En ja als een rottweiler een keer bijt dan is de schade misschien groter, aangezien die sterker zijn. Maar om gelijk zoveel ophef te maken over de rottweiler (ow wat zijn dat gevaarlijke honden, tijdbommen etc etc) vind ik echt belachelijk en jij als kennel en pensionmedewerkster moet dat toch weten! Knipoog

Je hoeft niet 2x hetzelfde te vertellen, ik weet dat de media de bijtincidenten met bijvoorbeeld Rottweilers overdrijft. Maar de uitslagen van de tests zijn onomstotelijk.
Leuk dat je de Boxer even aanhaalt als dominante hond waar de baas niet boven staat Lachen Omdat ik zo'n hond heb, en vooral, omdat de Boxer uit recente tests het betrouwbaarste ras is gebleken Haha!
Natuurlijk heeft ook een Boxer leiding nodig, zoals iedere hond.

Ook leuk dat je gezien hebt dat ik in een kennel/pension werk. Zo heb ik een aantal jaren terug ook stage gelopen bij een Rottweiler-kennel, en mijn ervaringen daar zijn niet om over naar huis te schrijven.

Ik ben het met je eens dat er een groot deel bij de opvoeding (dus baasjes ligt). Maar hier kun je echt niet alles op afschuiven. De cijfers op de vorige pagina en mijn eigen ervaringen zeggen voor mij genoeg. Ik maak hier geen ophef over, maar geef gewoon mijn eigen mening.

@tamorka: Ben ik met je eens Ja Jaren 90 is de Golden Retriever erg populair geworden, door films als Air Bud. Als je in films lieve honden ziet, zijn het vaak Golden Retrievers. Helaas hebben (brood)fokkers hier misbruik van gemaakt, en zijn niet meer gaan fokken op karakter. Mensen denken een lieve gezinshond aan te schaffen, verdiepen zich niet in de opvoeding. En ja, zo vraag je om problemen Ja

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:14

singasong schreef:

Die vergelijking vind ik niet juist
Iedereen weet dat een paard ook zo veel mogelijk vrijheid van beweging nodig heeft zoals een weiland. Even een flink stuk rechtuit rennen e.d.

Verder vind ik sommige opmerking echt ZO waardeloos
Ik ben en blijf van mening dat een hond wordt gemaakt door de baas, dit zie je tenslotte ook met paarden die door onervaren mensen wordt opgevoed. Dit loopt ook uit op fiasco's
Een kind is tenslotte vaak ook een produkt van de opvoeding, dit zie je ook terug in huisdieren!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-09-07 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:17

zirkoontje schreef:
Een kind is tenslotte vaak ook een produkt van de opvoeding, dit zie je ook terug in huisdieren!

Ouders krijgen vaak heel snel het gevoel de boeman te spelen als ze hun kind iets ontzeggen of verbieden. En deze tendens zie je ook bij honden of bij paarden. Dezelfde fouten. Niet goed opletten, niet goed op de hoogte zijn van wat er allemaal gebeurt.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:23

zirkoontje schreef:
Die vergelijking vind ik niet juist
Iedereen weet dat een paard ook zo veel mogelijk vrijheid van beweging nodig heeft zoals een weiland. Even een flink stuk rechtuit rennen e.d.

Ben ik helemaal met je eens!! Het ging even om het vergelijk in grootte! (Bak-paard / bos-hond)
Voor een hond is een oppervlakte van de afmeting van een rijbak al voldoende om genoeg energie kwijt te kunnen maar je moet hem dan wel bezig houden en daarnaast kun je dan lekker recht stukken gaan wanden in het bos (aangelijnd Knipoog )

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:26

Is jouw tuin zo groot als een bak? Hoeveel mensen hier hebben eigenlijk een tuin die zo groot is als een bak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:32

Dit had natuurlijk nooit mogen gebeuren. Ik ben ze ook tegen gekomen, eigenaren die hun hond los lieten lopen en waarvan de hond blaffend op mijn paard af kwam. Als je dan stil ging staan met het verzoek de hond aan te lijnen werd er gezegd: maar hij doet niets hoor!
Mijn paard wel, die was gewoon niet te vertrouwen met honden, die trapte hij in elkaar.

Ik vind het dus wel kwalijk dat honden overal loslopen. Als je een bepaald type hond wil en je hebt de ruimte niet, moet je er niet aan beginnen. Staat de hond perfect onder appel is er niks aan de hand, maar helaas gaat het daar nog wel eens mee mis.

Ik heb mijn honden altijd aan de riem uitgelaten, nu kunnen ze los omdat ik buiten woon. Ik liet ze wel eens los op het strand, maar eigenlijk was dat ook niet fijn, omdat er toch wel heel erg veel zeer onopgevoedde honden in Nederland loslopen. En omdat het hier zo druk bewoond is levert dat vaak problemen op.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:32

tamorka schreef:
Is jouw tuin zo groot als een bak? Hoeveel mensen hier hebben eigenlijk een tuin die zo groot is als een bak?

Nu ga ik iets zeggen wat waarschijnlijk niet in goede aarde gaat vallen; heb je de ruimte niet? neem dan geen hond! Heb je de tijd niet voor een hond, neem dan geen hond!

Volgens mij gaan we nu erg off-topic Bloos

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:34

singasong schreef:
Heb je de tijd niet voor een hond, neem dan geen hond!

Helemaal waar!

singasong schreef:
[ heb je de ruimte niet? neem dan geen hond!

Eens kijken, ik denk dat 80% van de hondenbezitters niet een tuin hebben zo groot als een bak.... goh, het asiel zou zo wel vol komen!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:37

@Tamorka; volgens mij zitten die al vol en zeker ook om die redenen!

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:38

Ze zitten vol, maar dat is om heel diverse redenen. MAar ik denk dat er honden bij zitten die van eigenaren zijn geweest van mensen die niet wisten wat ze aan begonnen, onbezonnenheid.
Ik denk dat we echt weer terug moeten naar 13 miljoen mensen. DAn kunnen paarden weer de wei in, en mogen de honden eindelijk weer los!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:39

Over angst. Als je rekening moet houden met mensen die angst hebben moet je ook niet met je paard over de weg gaan. Zolang jij je hond onder appel hebt is iemand niet minder bang dan aan de lijn.

Probleem in Nederland is wel dat iedereen een hond wil, zelfs op een flatje. Vaak wordt het verkeerde type hond gekozen en heeft men van opvoeden al helemaal geen kaas gegeten.

En dan gaat het inderdaad regelmatig fout.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:41

En ALTIJD zijn de honden de dupe. Honden eigenaars draaien zelden ZELF op voor hun fouten. Altijd laten ze de hond er voor op draaien. En de wet zit precies zo in elkaar.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:46

singasong schreef:
Nu ga ik iets zeggen wat waarschijnlijk niet in goede aarde gaat vallen; heb je de ruimte niet? neem dan geen hond! Heb je de tijd niet voor een hond, neem dan geen hond!

Volgens mij gaan we nu erg off-topic Bloos

Mee eens!
Maar volgens mij gaat dit hele topic inderdaad nu niet meer over de booschap van het bericht.
Wat er met dit meisje en paard is gebeurt is ernstig genoeg!
en dan al die verwijten naar de rotweiler maakt het alleen maar erger en zijn hier naar mijn mening gewoon niet gegrond.

Hoeveel mensen schaffen geen "waakhond" aan omdat het stoer is zonder maar enige kennis van opvoeding van zo'n hond.
Die denken dat puppycursus alleen wel volstaat!

wat betreft die ruimte

Ik denk dat iemand op een benedenwoning, die i3x per dag met zijn hond een heel stuk wandeld, beter voor zijn dier is dan iemand met ruime 2 onder 1 kapwoning met ruime tuin die de grootte heeft van een bak, maar nooit naar zijn dier omkijkt.

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:47

Nanne schreef:
@ Mevr Eliza: Jij hebt overduidelijk geen verstand van ROTTWEILERS.. Aangezien je het niet eens kan schrijven... Beetje jammer dat je dan met zo'n reactie komt als je het soort niet kent...

Ik heb duidelijk wel verstand van rottweilers, ook al kan ik het niet schrijven is het toch niet dat ik geen verstand ervan heb,mijn oma heeft er 4 lopen die ik altijd mee neemt ,dus verstandelijker zijn zal jij wel moeten worden!

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:53

Mvr_Eliza schreef:
Nanne schreef:

Ik heb duidelijk wel verstand van rottweilers, ook al kan ik het niet schrijven is het toch niet dat ik geen verstand ervan heb,mijn oma heeft er 4 lopen die ik altijd mee neemt ,dus verstandelijker zijn zal jij wel moeten worden!

p.s jij kom met u'n reactie ,als mensen iets niet kunnen schrijven of zeggen betekend dat tog niet of je het ras kent of verstand ervan heb , ik ga mijn niveu niet verlagen voor jou!,je weet het zelf denk ik niet eens

maya1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:59

ik heb een tuin zo groot als 5 bakken maar mijn hond vind het in het bos hardstikke leuk (en ik ook) maar ben het met jullie eens dat veel mensen de verkeerde hond uitkiezen als je de woonsituatie bekijkt. wij hebben juist voor deze hond gekozen omdat we zeeen aan ruimte hebben voor dit dier! anders was ze hier echt niet geweest.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:06

Mvr_Eliza schreef:
Nanne schreef:

Volgens mij plaatste je net dat je Rottweiler rothonden vind,
Ik citeer; Ik vind gewoon dat rotdwijlers onvertrouwbaar zijn en agressief maar je neemt ze wel altijd mee???? sorry, kan je dit onderbouwen want dat snap ik niet.

en oja, mijn oma heeft een parkiet waar ik altijd tegen fluit, wil nog niet zeggen dat ik verstand heb van parkieten....
Blond

Edit; taalfoutje
Laatst bijgewerkt door mirjamvd op 20-09-07 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:13

Die rotwijlers ware eerst van ons ,maar mijn oma is heel erg ziek dus die moeten wel naar buiten dan he, ! ik zeg niet dat ik rotwijlers niet mag ,maar ik vind ze agresief en onvertrouwbaar( Sommige als je goed leest ) ,

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:14

zirkoontje @ Ik zal maar eerst beter lezen tot dat je verder komt praten!