atilla schreef:Omdat ik het net als jullie verschrikkelijk vind hoe het paard daar ligt te vechten voor zijn leven,
heb ik Blid een mailtje gestuurd:
Hallo medewerkers van blid,
ik zag vandaag het filmpje van het paard dat vast zat in het prikkeldraad in de modder.
Ik ben hier erg van geschrokken.
Omdat de media alles opblaast, wou ik graag wat vragen bij jullie.
* Waarom staan de mensen naar het paard te kijken? terwijl het vecht voor zijn leven?
* Had niemand het hoofd van het paard omhoog uit de modder kunnen houden zodat hij de laatste minuten van zijn leven niet stikt in de modder?
* Was het paard echt al zo ver heen dat het dier niet meer gered kon worden? Het dier is wel degelijk aan het vechten voor zijn leven op het filmpje!
groeten
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het antwoord van Blid:
De mensen stonden te kijken in afwachting dat er stro werd aanvoert om zen hoofd op te leggen. En ook hulp van de brandweer was nodig. De plaats waar het paard lag was zeer afgelegen en is toevallig gevonden.
Het paard is niet gestikt. We hebben het paard er nog levend uitgehaald.
Tijdens het uitgraven van het paard was ook de dierenarts aanwezig. Als het paard op het droge was heeft de dierenarts het onderzocht. Het was volledig onderkoeld en in coma. Het had ook veel bloed verloren door de wonden aan het oog van de prikkeldraad, de dierenarts kon niet anders. Hoe lang het paard daar al lag weet niemand.
De modderpoel is door het paard zelf ontstaan, het was verstrikt met zen manen in de prikkeldraad, door onder de draad te gaan grazen. Het paard zal in paniek zijn geraakt en vandaar de modderpoel door op de zelfde plaats te bewegen en niet weg te geraken.
Iedereen heeft hier enorm zijn best gedaan, ik zelf heb gefilmd, tijdens het wachten op verdere hulp, amper 15 min. Daarna samen met de brandweer graven en nog eens graven en met mankracht het paard eruit getrokken.
Mvg,
D. Blanchart - voorzitter
Kijk, dit is nou heldere info die de kijk op de zaak volledig veranderd.
Misschien een idee om dit op de eerste pagina erbij te zetten?