BGGBWM schreef:Helemaal gelijk in! Ik ben het er niet mee eens, maar het gebeurt wel en het is niet te vergelijken met ons als particuliere eigenaren. Die fokkers moeten hun slechte merries wel de deur uit doen, zo niet, dan hebben hun kinderen straks geen eten omdat papa niet zakelijk genoeg is. Dáárom is het een ander verhaal, dat wil niet zeggen dat IK vind dat de een meer recht heeft dan de ander. PS Dit was natuurlijk een reactie op erleyne.
Met andere woorden: je moet - gegeven de omstandigheden - gewoon doen wat in je vermogen ligt. Ook fokkers nemen wel hun verantwoordelijkheid - en doen ook heus vaak een beetje meer voor hun oude beesten. Ik weet vanuit mijn boerenbestaan ook niet anders dan dat onze oude koeien, schapen of paarden toch nog een rustige oude dag werd gegund - waarna ze naar de slager gingen als het moment daar was. Misschien een dagje eerder dan ik nu zou doen, maar wel altijd volgens het principe dat het bezit van levende beesten verantwoordelijkheden en plichten ten opzichte van die dieren met zich meebrengt.