runningkawa schreef:omdat ze altijd met kinderen heeft gewerkt denk ik niet dat ze dat anders is gaan zien
mocht jij vroeger op de hakken rijden met een winkelwagen?
Het rekje waar oorbellen en kettinkjes inhangen heel hard ronddraaien, uiteindelijk zo hard dat het op de grond valt met grof geweld...en dan hoefde je geen sorry te zeggen je moeder peipte er vlug met je weg?
Mocht jij vroeger door grote mensen heen praten, laten we het dan maar niet hebben over de scheldwoorden...
Mocht jij op een verjaardag van grote mensen mee komen en dan tot 12 uur opblijven (dus niet de verjaardag van je vader of moeder maar ergens heen)
Mocht jij daar graaien in de bakjes op tafel?
De groente uit de groentesoep vissen omdat je die niet lust?
enz enz..nou wij iig niet...
Ik loop achter ik weet het, gaat ook hard met de pagina's maar mag ik als oude muts hier op in haken? Als je er hier wat van zou zeggen, dan krijg je als buitenstaander zijnde de volle laag. Kinderen zijn hier heilig. Zelfs een discussie met onze buurman, wij delen een oprit. Onze auto moet van de oprit want dan kunnen hun kinderen er spelen en kunnen ze makkelijk in en uitstappen e.d. Hun beide auto's staan op de gedeelde oprit. Beide eigenaar van een helft van de grond. Hilarisch gewoon. Hun kinderen mogen alles, mams staat er gewoon bij. Zal maar geen voorbeelden noemen. Op verjaardagen, feestjes overal zijn de kinderen die de regie bepalen, grote monden, brutale grappen, schoppen, schreeuwen, alles is leuk en wordt er en masse vertederd gekeken en mee gelachen. Kinderen mogen overal aanzitten, opzitten, enz.
Dan gaan ze spelen op het erf van een ander, overal aan zitten, opzitten, uitproberen enz. En dan gaat het fout en is de eigenaar van dat erf aansprakelijk? Vind ik eigenlijk wel makkelijk om je verantwoording van je kroost bij een ander te leggen. Sommige kinderen zijn niet de makkelijkste en die moet je juist in de gate houden, daarvan weet je dat ze kattekwaad gaan uithalen. Vervelend als ouder om steeds dat conflict aan te moeten gaan, maar juist bij die moet je wel.
Maar ik denk dat ik de zelfde opvoeding als RK heb gehad en dan idd erger je je als je ziet dat gewoon normale regels in onze ogen niet meer bijgebracht worden. Dan loopt het soms uit de hand en dan is iedereen in de omgeving schuldig behalve de ouders en dat snap ik niet. O ja we hebben een paar leuke pitten in de auto, want kindlief mag van mamma op de oprit voetballen ook als de auto van de buurman op de oprit staat. Wij hebben een metalen garagedeur en die wordt als doel gebruikt, mama's auto staat immers op de oprit van hun zelf. Kindlief weet dat wij niet willen dat onze garagedeur gebruikt wordt als doel vanwege mogelijke deuken, mams weet dat ook, maar laat het toe als ze denkt dat ik niet thuis ben. Hoort of ziet ze me, roept ze dat addertje binnen. Ik bedoel maar. De gemakkelijke Ikke-ikke wereld slaat vaak over op de kinderen, kinderen kunnen daar niets aan doen.