Bokker schenkt veulen aan gedupeerde familie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bokker schenkt veulen aan gedupeerde familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:41

sarabande schreef:
marialva schreef:
nou dan bij deze open ik de actie slachtoffers van serge van der wulp

doe mee en steun de ex vrouwen van serge van der wulp de lokatie wordt nog bekend gemaakt maar voor elke volte wat een paard loopt moet er een euro betaald worden ik ga de pers inlichten en ga een lokatie regelen , waar wij als bokkers dit allemaal kunnen waarmaken Knipoog

groetjes marialva

Ik zou even met een mod overleggen

Ik vind echt dat er via een mod een banknummer geopend kan worden, maar niet nodig dat bokkers zichzelf etaleren. Als ik die brigitte een veulen zou geven, zou ik dat ook niet in de krant of op bokt gezet hebben.

wat is er mis mee omdat op bokt te zetten? Het is een goede daad en is dus geen schande hoor. Misschien zet het juist nog meer mensen aan het denken om een steentje bij te dragen aan het leed van deze mensen

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:42

Cinnepin schreef:
ik vind het wel een goed idee hoor om zoiets te doen, dan zamel je misschien nog veel meer geld in! Als het niet te ver van rhenen is kan ik wel wat regelen dat ik mijn paardjes inzet! Als het wel ver is word het wat moeilijker. ( rhenen is midden nederland ).
De pers is ook wel een goed idee, ( niet voor ons zelf maar om juist mensen op de hoogte te stellen dat er zo'n organisatie is en dat trekt denk ik wel meer bezoekerrs )

jullie hebben het gezien met de paarden die toen gered waren dat was wereld nieuws, zo wil ik het ook gaan aanpakken met deze aktie ik zat zelf te denken aan de zilvas hoeve in houten utrecht

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:43

De 'kermis' eromheen is heel goed bedoeld..wil niet heel lullig zijn, vind het een schitterende actie, maar er zijn zoveel schrijnende gevallen en tijdens de aktie Red Paloma is gebleken dat er van de hele vele aanmeldingen die wat wilden doneren, maar een hele kleine enkeling zijn afspraken nakwam..
Zou die kermis er dus niet omheen bouwen, kost je geld en de helft komt toch niet opdagen..zodat je niet je eigen onkosten eruit kan halen. Daarbij heb je ook weer officiele inzamelingsactie, waar je een vergunning voor nodig hebt, want je verkoopt als het ware iets en dat brengt geld in het laatje..kortom, komt erg veel bij kijken.
Zou dan beter eens uitzoeken wat voor eisen eraan vastzitten als je een bankrekening opent hiervoor, een onafhankelijk iemand mee laat deelnemen aan de boekhouding om gezeik te voorkomen etcetc.
Het is allemaal zo ontzettend lief bedoeld, maar zoek eerst alles heel goed uit Lachen
Ik gok dat het zomaar kan hoor, zonder vergunning of wat dan ook, al sik aan project Azie terugdenk, mss weten mods hier meer over te vertellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:43

das niet zo heel ver, misschien kan ik dan wel een trailer regelen en een chauffeer om me te brengen met mijn paardjes ( of dat ik met iemand mee kan ). Gaat het met de paarden niet lukken wil ik zeker meedoen om misschien anderen te helpen die meerdere paarden mee brengen of andere taakjes

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:46

Kimberley77 schreef:
De 'kermis' eromheen is heel goed bedoeld..wil niet heel banketstaaf zijn, vind het een schitterende actie, maar er zijn zoveel schrijnende gevallen en tijdens de aktie Red Paloma is gebleken dat er van de hele vele aanmeldingen die wat wilden doneren, maar een hele kleine enkeling zijn afspraken nakwam..
Zou die kermis er dus niet omheen bouwen, kost je geld en de helft komt toch niet opdagen..zodat je niet je eigen onkosten eruit kan halen. Daarbij heb je ook weer officiele inzamelingsactie, waar je een vergunning voor nodig hebt, want je verkoopt als het ware iets en dat brengt geld in het laatje..kortom, komt erg veel bij kijken.
Zou dan beter eens uitzoeken wat voor eisen eraan vastzitten als je een bankrekening opent hiervoor, een onafhankelijk iemand mee laat deelnemen aan de boekhouding om gezeik te voorkomen etcetc.
Het is allemaal zo ontzettend lief bedoeld, maar zoek eerst alles heel goed uit Lachen
Ik gok dat het zomaar kan hoor, zonder vergunning of wat dan ook, al sik aan project Azie terugdenk, mss weten mods hier meer over te vertellen?

inderdaad ik ga het eens uitzoeken maar dat wordt morgen heb eerst wat afspraken staan ik wil zowie zo al een donatie maken bij elke dekking die ik voor marialva krijg moeten de mensen 25 euro doneren aan de exen van serge van der wulp is meschien ook een idee

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:51

Vergis je niet in het feit dat een groot deel van Nederland vind dat die mensen zelf zo dom zijn geweest om zich zo te laten bedonderen. Zeker in het geval van iemand die ongezien een paard koopt.
Buiten dat om zijn er ook heel veel mensen die zwaar in de problemen zitten zonder dat ze zichzelf ooit hebben laten bedonderen.

Verwacht dus niet alleen maar positieve reacties als je hier een groot mediacircus van wilt maken maar ook heel veel negatieve.
Bedenk ook dat er iedere week een uitzending is met slachtoffers van oplichting en niet iedereen een speciale band heeft met paarden.

Persoonlijk haak ik af als het een heel mediacircus gaat worden. Gewoon (liefst anoniem) iets overmaken prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:54

iedereen mag een mening geven of ze het een goed idee vinden of niet en denk ook niet dat marialva verwacht dat iedereen positief is, maar voor diegene die dus wel positief zijn is het gewoon erg leuk! + dat je wat doet om geld bij elkaar te krijgen en dat iedereen daaraan dus een beetje mee helpt ( ook eventuele niet bokkers ) en daarnaast kan je altijd zelf nog ( anoniem ) geld over maken.
En idd er zijn meer slachtoffers van meerdere oplichtingen, maar je kunt nou eenmaal niet iedereen helpen! Maar als je wel iemand kunt helpen is dat tochal fantastisch?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:56

R_R schreef:
iets wat van harte gebeurt kan nooit fout zijn, wel hoe anderen ermee omgaan, chapeau voor gulle gift

Inderdaad!

Vind het een heel mooi gebaar!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:57

Cinnepin schreef:
Maar als je wel iemand kunt helpen is dat tochal fantastisch?

Ja maar waarom moet iedereen dat weten dat je zo fantastisch bent????

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:58

Cinnepin schreef:
En idd er zijn meer slachtoffers van meerdere oplichtingen, maar je kunt nou eenmaal niet iedereen helpen! Maar als je wel iemand kunt helpen is dat tochal fantastisch?

Ik geef alleen aan hoe een groot deel van Nederland denkt en die zullen dus niet onder de indruk zijn van een circus georganiseerd voor iemand die zichzelf heeft laten bedonderen.
Klinkt hard, maar zo denken echt veel mensen.

Overigens ook een hoop bokkers hoor, ben hier ook al eens een stelling tegen gekomen dat armoede een eigen keuze is.

Verder moet iedereen gewoon doen wat hij of zij wil.
Alleen denk ik zelf dat gewoon overmaken het meest effectief is, zeker gezien de ervaring met de laatste bokt veiling.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:59

Misschien een boktrit met eigen/gehuurd paard en dan net zoals op school vroeger langs de deuren vragen om sponsors en voor elke gereden km krijg je dan 1,50 ofzo begint weinig, loopt hoog op.

(dit omdat iemand op pagina 9 iets zei over een rondje in eigen bak).

Zo heb je gelijk een recordrit te pakken voor het guinnes Tong uitsteken (niet dat dat de bedoeling is maar als grap natuurlijk).

En verder heel erg mooi dat iemand zo iets doet, blijkt dat ook voor hun nog het zonnetje kan stralen na die gast.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:59

sarabande schreef:
Cinnepin schreef:
Maar als je wel iemand kunt helpen is dat tochal fantastisch?

Jemig zeg! Waar maak je je druk om? Omdat de goede dingen ook in het nieuws mogen komen en niet alleen de negatieve zaken.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:00

Precies ThePast03...vind het een, nogmaals, heel lief idee, maar het zit mij niet zo lekker dat er zovele andere mensen en dieren zwaar in de punarie zitten en die het ook zo keihard nodig hebben.
Vind het afschuwelijk wat die Serge heeft uitgespookt, op het goede vertrouwen van de mens inspelen om er zelf (denkt ie) beter van te worden..
Zo zijn er zoveel mensen die bv in blijf van mn lijf huis zitten, zonder enige inkomsten, onder gedoken voor gevaar etc..dieren die weggestopt worden in kleine, donkere hokken en verwaarloosd worden etcetc.
Niet de hele wereld kan gered worden..
Van een kale kip kan je niet plukken, maar reken maar dat er nog afgerekend gaat worden met die Serge..
Deze vrouw moet met €80 pw rondkomen, voor 2 kinderen daarvoor voor zorgen, dat is verschrikkelijk weinig, maar niet minder dan iemand met een kind die in de bijstand zit, ook onvrijwillig meeste van de tijd..
en zo kan ik nog veel meer opnoemen..las laatst op algemeen een stukje over een meisje, haar verhaal had zo om die van Serge kunnen gaan, ook enorme schulden door die ex van dr..maar haar helpen we niet? Waarom niet? Omdat zij niet in de media is geweest? Durf te wedden dat als er een bankrekening voor haar geopend zou worden, niemand haar uit de stront helpt.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:00

heb deze mail vanmiddag gehad en heb het bovenstaande net verstuurd

Beste Ellen

wij zijn op bokt een aktie begonnen voor de exen van serge van der wulp ik zou u vriendelijk willen vragen om voor deze vrouwen een rekening te openen zodat wij daar alle donaties kunnen opstorten of is er een rekening waar wij dat voor deze vrouwen kunnen opstorten? ik zou u ook willen vragen om zoveel als mogelijk alle pers erbij te halen zodat er veel donaties voor de gedupeerde vrouwen kunnen binnen komen, tevens zijn er een aantal bokkers die er ook wat voor willen doen en wil ik er een grote actie voor maken zodat het voor de gedupeerde vrouwen het leven een beetje hagelijker wordt, ik hoop dat u aan mijn verzoek wilt weergeven en kunt u mij berijken op nummer********** met vriendelijke groet cynthia van den dungen

Citeren Ellen Hemmer

> Geachte fam. van den Dungen
>
> Via het forum begreep ik dat u een veulen aan Brigitte van Dijk wilt
> aanbieden. Dit is zo ontzettend aardig van u!! Ik weet
> zeker dat u haar hier ENORM blij mee maakt. Ik heb het interview met
> haar gedaan en het is een hele lieve vrouw. Ook haar
> zoontjes waren aangeslagen door deze man die bij hen thuis was
> geweest en hun moeder en hunzelf heeft opgelicht.
> Ik vroeg me af of u al in contact bent met Brigitte of dat u dat via
> ons wilt doen. Dit kan uiteraard.
> Dan kunt u even bellen of mailen naar me.
> Nogmaals heel erg bedankt. Ik ben altijd zo blij dat er ook nog goede
> mensen zijn die anderen uit de brand helpen!!
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Ellen Hemmer
> Redacteur TROS Opgelicht
Laatst bijgewerkt door marialva op 10-05-07 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:01

ThePast03 schreef:
Anoniem schreef:

Ik geef alleen aan hoe een groot deel van Nederland denkt en die zullen dus niet onder de indruk zijn van een circus georganiseerd voor iemand die zichzelf heeft laten bedonderen.
Klinkt hard, maar zo denken echt veel mensen.

Overigens ook een hoop bokkers hoor, ben hier ook al eens een stelling tegen gekomen dat armoede een eigen keuze is.

Verder moet iedereen gewoon doen wat hij of zij wil.
Alleen denk ik zelf dat gewoon overmaken het meest effectief is, zeker gezien de ervaring met de laatste bokt veiling.

Ik begrijp je ook wel, maar ik vind het wel leuk om zoiets te doen.
En armoede een eigen keus, tsja misschien, maar ik denk ook niet dat dat altijd het geval is. In sommige gavllen wel..mensen die niet willen werken of domme dingen doen of schulden maken enzo ja dan heb je het zelf in de hand maar er zullen misschien ook wel andere redenen zijn waardoor er armoede is waar je niks aan kunt doen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:02

Wat een ontzettend lief gebaar!
Fijn dat er zulke mensen bestaan, goed van je Marialva!

Ben benieuwd naar de op poten komende actie Ja

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:02

Citaat:

Citaat:
Jemig zeg! Waar maak je je druk om? Omdat de goede dingen ook in het nieuws mogen komen en niet alleen de negatieve zaken.

het ging hier om een idee van Janderegelaar overigens hoor en niet van Marialva..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:05

Even een opmerking tussendoor: dit topic loopt heel snel en er worden heel erg veel initiatieven voorgesteld en ontplooid.

Let wel op dat dit niet als een "Bokt-initiatief" wordt gepromoot, maar als een "initiatief van Bokkers".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:05

Fijn dat je zo'n goed antwoord hebt gehad op je mail ( wel zou ik ff je 06 eruit halen op bokt Knipoog )

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:06

Kimberly77, zeg ik ook niets van, juist niet!
Maar zo'n reactie!
Leven en laten leven, er is altijd wel iets waar we op kunnen foeteren.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:07

Apple schreef:
Even een opmerking tussendoor: dit topic loopt heel snel en er worden heel erg veel initiatieven voorgesteld en ontplooid.

Let wel op dat dit niet als een "Bokt-initiatief" wordt gepromoot, maar als een "initiatief van Bokkers".

ja is goed dat zal ik doen en heb mijn 06 er al uit gehaald oeps sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:08

Ik vind er niets mis mee hoor als iemand een goede daad heeft vericht dat dat bekent gemaakt word! Over die paarden in friesland werden de mensen toch ook in beeld gebracht? dat is toch helemaal niet erg? Blijkt alleen maar dat er ook goede mensen op deze aardbol rondlopen die ook nog wat voor anderen over hebben en niet egoistisch zijn

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:08

Daar heb je helemaal gelijk in Es79 Lachen
Alleen men is even nuchter, omdat dit idee lukraak uit de grond komt waaien en ook al goed bedoeld, het zat mij bv even niet lekker dat dit vergeleken werd met de actie in de media brengen als zijnde van de paarden uit Marrum, vind dat totaal niet te vergelijken met elkaar Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:10

nee dat in Marrum was echt heel erg! daar ben ik mee eens. Maar alles wat je doet om iemand te helpen is fantastisch, ongeacht of dit een grote ramp is of niet! Je hoeft de problemen niet met elkaar te vergelijken wat *erger* is..daar gaat het iet om, het gaat om de hulp die we de mensen bieden

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:12

Kimberley77 schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in Es79 Lachen
Alleen men is even nuchter, omdat dit idee lukraak uit de grond komt waaien en ook al goed bedoeld, het zat mij bv even niet lekker dat dit vergeleken werd met de actie in de media brengen als zijnde van de paarden uit Marrum, vind dat totaal niet te vergelijken met elkaar Knipoog

Oke, dat kan ik me voorstellen dat je er zo over denkt! Maar ik vind dat dit goede gebaar ook in het zonnetje gezet mag worden.
En we kunnen wel speculeren hoe of wat, en dat ze zelf ook dom zijn geweest, natuurlijk, maar waarom moet het positieve altijd weer negatief worden?
Daar gaat het mij om! Knipoog
Laten we ook eens uitgaan van het goed van de mens en dat we niet allemaal even slim zijn! Clown Knipoog