Ruiter rijdt expres in op kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: Ruiter rijdt expres in op kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:53

spaansewijs
daarwil ik toch even op reageren.
dat zou dus betekenen dat ik niet op buitenrit mag met mijn pony en alleen saai rondjes in de bak mag rijden om het zo maar te zeggen.
mijn ouders gaan echt niet mee hoor die zeggen ga maar mooi zelf.
ik heb overigens wel mijn ruiterbewijs.
maar ik vind het onzin dat als je kind bent je niet buiten zou mogen rijden.
net of de oudere mensen zo perfect rijden en hun aan de regels houden.
ik ken zat mannen in mijn omgeving die zich ook niet goed in het verkeer of in de buurt van andre mensen gedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:53

Ik wilde net zeggen, fam van HC? Haha!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:54

Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:54

Nagelbijten / Gniffelen

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:56

Ff serieus, op de 1e pagina stond iemand die wist om wie het gaat, is daar nu al wat meer bekend over, dan?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:01

Ja hoor, Spaanswijs. Ik laat mijn kind tot haar 16e/18e onder ouderlijk toezicht de weg opgaan. Tuuuuuuuuurlijk!!
Je hebt zelf zeker geen kinderen, he? Haha! Haha! Haha! Haha! Hoe verzin je het? Nou, als je wel kinderen hebt, wens ik je veel tijd en sterkte toe!!! Tong uitsteken

Ik reed op mijn 12e trouwens ook gewoon alleen buiten op mijn verzorgpony destijds, hoor. Zonder ouders (mijn ouders hielden niet van paarden Clown ) . Er zijn ook kinderen met verantwoordelijksheidsgevoel, weet je. Ik zou nu niet zo gauw iemand van 12 de weg op sturen met een paard (verkeer is ietsje drukker geworden met de jaren), maar ik ken genoeg iets oudere tieners die alleen met hun paard naar buiten gaan, hoor.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:05

Mensen, laten we rustig blijven en ons niet laten opfokken door een psych als spaansewijn, die niet alle wijsheid in pacht heeft, maar het zelf nog niet weet. Knipoog

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:06

Ik vraag me af wat je überhaupt op een paardenforum moet, Spaansewijn Nagelbijten / Gniffelen

Maargoed, terug on-topic.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:09

Yetse schreef:
Mensen, laten we rustig blijven en ons niet laten opfokken door een psych als spaansewijn, die niet alle wijsheid in pacht heeft, maar het zelf nog niet weet. Knipoog

Vwb de wetgeving zat hij er niet heel ver naast hoor. De amazone had flink problemen kunnen krijgen als het jochie ernstig verwond was geweest of het nu wel of niet haar schuld was.

Als 12 jarige mocht ik zeker niet alleen met mijn paard de weg op van mijn ouders, lijkt me ook niet verstandig eerlijk gezegd. Voor een 15 jarige kan dat natuurlijk al heel anders liggen.
Belangrijk lijkt me wel dat de kinderen op zijn minst op de hoogte zijn van de verkeersregels.

Nu lees ik dat het gebied waar dit gebeurd is niet bepaald een gebied is waar normale mensen met hun paarden zouden komen of in de buurt zouden moeten komen en denk dat daar al een groot deel van het probleem zit.
Blijf weg bij zulk soort plekken, zeker als er wel gebieden zijn waar je normaal kunt rijden met een paard. Showen doe je maar op wedstrijden.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:10

Vind het ook een beetje onverantwoordelijk daar te rijden. Daarnaast is een dijk en daar worden veel honden uitgelaten. Als een hond los loop of los schiet, zit jij met een op hol geslagen paard...

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:12

Ach, je mag best over een weg rijden.
Misschien spelen die kinderen wel midden op de weg, ik ken verder heel die plek niet.

Ik rij trouwens vanaf mijn 11/12e alleen over de weg, en ik heb nog maar 1 keer iemand uitgescholden, en dat was een paar weken terug omdat een paar van die schattige jochies het leuk vonden om water naar mijn paard te gooien.
Ik ben nu 14.

Er zijn dus ook wel mensen die wel gewoon normaal over de weg kunnen.
Beetje zwart/wit gedacht dat gelijk iedereen onder de 18 onder toezicht moet.

Beter houden ze de kleine kinderen in de gaten en voeden ze ze op.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:14

Ik heb een zeer goede opvoeding genoten, maar kattekwaad zit in elk kind Nagelbijten / Gniffelen Water gooien naar een paard vind ik nog vrij onschuldig. (kids zien het gevaar er niet van in!)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:14

Uhm, in dit geval een bokker? Schijnheilig

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:16

Welshcobfan schreef:
Ik heb een zeer goede opvoeding genoten, maar kattekwaad zit in elk kind Nagelbijten / Gniffelen Water gooien naar een paard vind ik nog vrij onschuldig. (kids zien het gevaar er niet van in!)

Oke als je dit bij honden gaat doen, maar bij paarden? Toen ik klein was, ging ik meteen uit de weg als er een paard aan kwam Nagelbijten / Gniffelen Ik wilde niet weten hoe het was om te botsen met een paard, ookal was het in stap Nagelbijten / Gniffelen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:17

spaansewijn is psycholoog voor zichzelf denk ik want ik denk dat als iem bij haar in behandeling komt diegene er gehersenspoeld/slechter vanaf komt dan voor diegene er kwam

Over het gebeuren kan ik niet oordelen kranten overdrijven en het is zijn woord tegen het hare, deed ze het expres vind ik hetniet kunnen
Ging het per ongeluk had ze niet door hoeven rijden
Maar goed misschien is ze zelf ook geschrokken.. ik weet het niet

edit even aangepast
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 13-04-07 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:17

Welshcobfan schreef:

Och, als ze zien dat het paard na de 1ste keer op zijn achterpoten staat en dan vervolgens nog een keer doen.. dan zouden ze het gevaar vast wel zien.
Zeker als ze thuis ook 3 paarden hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:19

Kinderen denken vaak niet na over oorzaak -> gevolg. Dat komt door de leeftijd. Geloof mij, watergooien naar een paard kan ik nog best inkomen als je het gevaar niet ziet. Bovendien: veel paarden vinden water leuk! (hebben zij misschien ooit eens op tv gezien). Ik legde vroeger altijd hondenpoep op auto's en op fietspad Nagelbijten / Gniffelen (maar ik was verder heel netjes en beleefd Haha!)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:20

Hackie schreef:
Vind het ook een beetje onverantwoordelijk daar te rijden. Daarnaast is een dijk en daar worden veel honden uitgelaten. Als een hond los loop of los schiet, zit jij met een op hol geslagen paard...

Als je paard op hol slaat van een aanstormende hond kun je misschien beter nog even niet de openbare weg opgaan?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:22

Welshcobfan schreef:
Kinderen denken vaak niet na over oorzaak -> gevolg. Dat komt door de leeftijd. Geloof mij, watergooien naar een paard kan ik nog best inkomen als je het gevaar niet ziet. Bovendien: veel paarden vinden water leuk! (hebben zij misschien ooit eens op tv gezien). Ik legde vroeger altijd hondenpoep op auto's en op fietspad Nagelbijten / Gniffelen (maar ik was verder heel netjes en beleefd Haha!)

Dus in een steigerend paard zie jij totaal geen gevaar (al zou je kleiner zijn)?
Zelfs iemand zonder hersenen merkt dat dat niet helemaal goed is

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:23

In het circus steigeren paarden ook, alleen dan is het show. Sommige connecties zijn snel gemaakt in een kinderbrein Lachen
Ik vond vroeger steigerende paarden gaaf om te zien!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:24

Hackie schreef:

Hond onder appel houden is verantwoordelijkheid van de eigenaar.
Bovendien gaat niet ieder paard op hol van een hond, ligt eraan wat ie gewend is.

Als het paard een hond verwond die los loopt, is dat altijd de schuld van de hondeneigenaar. Andersom: als je paard gebeten wordt door hond, is de eigenaar van de hond ook aansprakelijk. (lekker van die eigenaren die vinden dat hun hond best achter je paard mag jagen of hem blaffend op je af laten stuiven en nog kwaad zijn ook als het paard achteruit mept. Heb weleens ruzie gehad hoor.)

Over het meisje: we kennen nog steeds haar verhaal niet.

Bloemsuiker

Hmm kan aan mij liggen maar ik was niet zo dom vroeger Bloos (ik had zelfs niets met paarden) Of gewoon een grote dierenvriend Haha!

Pikeur

Dus een jochie die opgevoed is tussen paarden, van een jaar of 11 merkt het niet.

Maar ik ga weer offtopic, wat heb ik vandaag? Sigaar

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:25

We weten wel dat zij is doorgereden na het ongeluk... anders werd ze niet gezocht. Dat is al een misdaad op zich.

(over angst of niet voor een paard: wat het ene kind mooi vind, vind een ander eng. Heeft niets met dom zijn te maken.... De ene klimt in de top van een onstabiele boom, terwijl de ander alleen maar takjes zoekt )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-04-07 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:25

ThePast03 schreef:
Hackie schreef:

Als je paard op hol slaat van een aanstormende hond kun je misschien beter nog even niet de openbare weg opgaan?

Ik rijdt ook wel eens buiten op een paard wat bang is voor honden. Nog nooit wat aan de hand geweest. Als de eigenaar zijn hond bij zich fluit, of hem netjes aanlijnt zie ik geen problemen?