Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:34

CGJ12 schreef:
Fleurtje100 schreef:
Edit: dat hier op Bokt iedereen alles interpreteert is begrijpelijk, van een journalist zou je dat minder snel verwachten.

Van een journalist mag je dat juist wél verwachten.....Ja
Dat is namelijk zijn vak.


Juist niet. Een goede journalist interpreteert niets maar verslaat in juiste taal.
Het gevoel erbij, of de gedachten of interpretaties van een journalist zijn 0,0 relevant.

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:10

Wat maakt het allemaal ook uit? Een topmanager in het bedrijfsleven zwaait ook wel eens af omdat het hem niet lukt zijn personeel voldoende te motiveren om de gestelde doelen binnen de gestelde tijd te halen.
Geen probleem lijkt me die topmanager zoekt een nieuwe baan en het bedrijf een nieuwe topmanager.

Kun je je vervolgens wel af gaan vragen of mischien het doel te hoog is. In dit geval goud op de OS. Mischien is dat doel haalbaar en mischien niet. Feit is wel dat die A kader leden die al dan niet verwend mogen zijn in sommigen hun ogen heus wel weten waar het om draait en heus er wel voor kunnen zorgen dat ze op het juiste moment kunnen pieken.
Al met al zijn ze allemaal met of zonder hulp van de topmanager op dit niveau aangeland. Een trainingsmanier veranderen of aanpassen aan die van de topmanager zou onzin zijn op het hoogste niveau kun je hoogstens gaan verfijnen.
Maar iets wat goed is daarin kun je de ingredienten niet gaan veranderen want dan krijg je een ander produkt.
Met andere woorden anders trainen geeft een stilstand die je niet wilt omdat je streeft naar het hoogste de top.

Dus wat nu wel of niet de reden van die topmanager is geweest dat is tussen hem en de directie daar zul je niet achter komen. En of we nu niet goud kunnen halen is van heel wat meer en ook veel en veel belangrijkerder dingen afhankelijk dan het al of niet gecoacht worden door een S.Janssen.
En over die Duitse dicipline en grundlichkeit, hier is het vaak DOE DIT en DOE DAT het schakelt je gevoel uit. Ik heb bij een duitser gelest en les nu bij een nederlandse in samenspraak met de ruiter vind ik persoonlijk prettiger werken dan in opdracht van.
Het kommunistische lesgeven is werkelijk uit de tijd.

Verder moeten we gewoon ophouden met treuren en na gaan denken over een nieuwe, als we die al nodig hebben.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:11

Mireille1970 schreef:
Juist niet. Een goede journalist interpreteert niets maar verslaat in juiste taal.
Het gevoel erbij, of de gedachten of interpretaties van een journalist zijn 0,0 relevant.

Een klein beetje onderzoeksjournalist laat zich niet met een kluitje het riet insturen.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:13

Kafue schreef:
Wat maakt het allemaal ook uit? Een topmanager in het bedrijfsleven zwaait ook wel eens af omdat het hem niet lukt zijn personeel voldoende te motiveren om de gestelde doelen binnen de gestelde tijd te halen.Geen probleem lijkt me die topmanager zoekt een nieuwe baan en het bedrijf een nieuwe topmanager.


Als hij het zo had gesteld in zijn interview had ik dat een stuk sympatieker gevonden.

Verder ben ik het volledig met je eens.

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:35

Dat bedoel ik maar. De functie krijgt altijd doelen mee die je moet halen en als je manager bent betekend dat dat je een team moet motiveren al vind ik dressuur vrij individualistisch maar oke. Als er een dreiging is dat je het gestelde doel niet binnen de gestelde termijn haalt kun je of je team nog meer motiveren of je draagt de vaandel over.
Dan ben je of een doorzetter of een verliezer. En welke van de twee je bent in de ogen van een ander wordt gevormd door de heel veel factoren in de emotionele en rationele sfeer van die ander.
En dat zie je nu ook gebeuren je hebt weer voor en tegenstanders.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:39

Kafue schreef:
Dan ben je of een doorzetter of een verliezer.


Voor mij is hij geen van tweeën.
Vind alleen de manier waarop en de uithalen naar de kaderleden niet erg netjes.
Was gewoon niet nodig geweest en had heel anders gekund.

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:10

Had gekund, om persoonlijke redenen maar dan had iedereen weer gegist en had je die discussie weer.
Of niet meer te combineren met de andere functies zoals coachen van anky, en de anky mode en bijvoorbeeld de paardenhandel van hem was begrijpelijk geweest en had je het discussiepunt gesloten. Als je zegt daar kan ik meer verdienen wordt altijd direct gelooft Lijst betere arbeidsvoorwaarden enzo.
Beetje in de trant van die reclame van monsterboard.nl . http://media.monster.com/nldu/campagnes ... it-001.mpg


Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:59

CGJ12 schreef:
Mireille1970 schreef:
Juist niet. Een goede journalist interpreteert niets maar verslaat in juiste taal.
Het gevoel erbij, of de gedachten of interpretaties van een journalist zijn 0,0 relevant.

Een klein beetje onderzoeksjournalist laat zich niet met een kluitje het riet insturen.


Een beetje onderzoeker laat zich dan beter informeren, maar mag nooit zelf interpreteren.

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 00:08

Knabbelt vrolijk verder met haar .....*chasewnoten* Leest de kranten van vandaag.

Citaat:
Van Lieren, met zijn vader actief in de paardenhandel, zegt zich aangesproken te voelen als een van de ruiters die zich volgens Janssen te veel met ‘randzaken’ bezighouden. ‘Ik ben een van de nieuwsten in de ploeg en moet nog leren omgaan met de status van topsporter. Maar wie het over randzaken hebt, bedoelt daar de hele groep mee: A- en B-kader.’


Laurens voelt zichzelf schuldig lees ik in de Volkskrant.

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 00:09

.

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 00:17

Ulissa schreef:
Knabbelt vrolijk verder met haar .....*chasewnoten* Leest de kranten van vandaag.

Citaat:
Van Lieren, met zijn vader actief in de paardenhandel, zegt zich aangesproken te voelen als een van de ruiters die zich volgens Janssen te veel met ‘randzaken’ bezighouden. ‘Ik ben een van de nieuwsten in de ploeg en moet nog leren omgaan met de status van topsporter. Maar wie het over randzaken hebt, bedoelt daar de hele groep mee: A- en B-kader.’

http://www.volkskrant.nl/sport/article4 ... ssuurploeg

Laurens voelt zichzelf schuldig lees ik in de Volkskrant

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 00:24


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110979
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 07:42

Citaat:
Tineke Bartels geldt als een kandidaat om Janssen op te volgen. De oud-amazone en moeder van Imke Schellekens-Bartels bekleedt de functie van mastercoach bij NOC*NSF en heeft een goede relatie met veel topruiters, niet in de laatste plaats met Van Grunsven.


stukje uit het artikel van de volkskrant.

Nou.. ik zei het toch? Haha! Altijd al het gevoel gehad dat Tineke een superkandidaat zou zijn hiervoor, alhoewel mijn voorkeur dan nog steeds naar Sjef zou gaan. Maar Tineke zie ik hier echt wel voor in aanmerking komen Haha! Haha!

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:26

Haha jij je zin Tong uitsteken Zou het leuk voor d'r vinden in elk geval!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:32

okee, als er 1 niet verschenen is op topwedstrijden EN zich alleen maar bezighoudt met andere zaken.... Anky dus! En Jansen zelf, die fokken nu mooie kindjes en zorgen ervoor dat de beste kracht van het "team" voor maanden naar de zijlijn wordt verwezen! Als Jansen dit echt meeneemt in zijn overweging om te stoppen als bondscaoch had hij er beter aan gedaan om een draagmoeder te zoeken voor zijn topmerrie!
Dan pas had hij zelf 200% inzet getoond.

Dan had Salinero een echte topruiter EN trainer gehad....

Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen! Jansen zelf is de grootste boosdoener( als je alles ontdoet van de emoties...) en dus is het volkomen terecht dat hij opstapt, hij is schuld van het voorlopig wegvallen van de nr.1 van de wereld!

Laat hem aub niet gaan wijzen naar een ander! Juist hij en Anky doen van alles buiten het trainen van hun toppaarden om. En er is geen combinatie die meer dan 2 uur per dag kan trainen met elkaar, wat zouden ze de overige 22 uur van de dag moeten doen volgens Jansen?

Begrijp me goed, dat hij er geen voldoening meer in heeft en dus opstapt is prima! En zeer begrijpelijk, alleen moet hij gelijke monniken met gelijke kappen behandelen en niet gaan zeuren over "anderen".

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:21

Oké, tsja.. Vandaag heb ik ook van directe bronnen gehoord dat het een beetje anders ligt dan de reden die hij gaf..
Het blijft toch twijfelachtig omdat je er immers zelf niet bij was.
Hoe dan ook hoop ik wel dat ze snel een goede en sterke vervanging vinden!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110979
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:23

Elzepelze schreef:
Oké, tsja.. Vandaag heb ik ook van directe bronnen gehoord dat het een beetje anders ligt dan de reden die hij gaf..
Het blijft toch twijfelachtig omdat je er immers zelf niet bij was.
Hoe dan ook hoop ik wel dat ze snel een goede en sterke vervanging vinden!


Nou steek maar van wal, wat heb je gehoord?

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:25

Trainingen afbellen bij kaderlid wat er met twee paarden in zat, geen wedstrijdschema's door willen spreken, etc..
Dan vind ik het begrijpelijk worden van sommige kaderleden, het moet namelijk wel van twee kanten komen..

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:45

Ik heb een vaag vermoeden dat er inderdaad meer aan de hand is dan wij weten, maar zeker weten doen we het nooit! En amondi dus Anky mag geen kinderen krijgen omdat ze de NR 1 van de wereld is? Verward Lips are sealed
Ik denk dat Tineke idd een hele goede opvolger is, en dikke kans dat die het word Knipoog

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:25

Anky mag zoveel kinderen hebben als ze wil, maar de vader van die kinderen moet dan niet een reden verzinnen om op te stappen, waarvan hij zelf de grootste schuldige is! Nl, het niet aanwezig zijn op topwedstrijden van de A kader leden!!!!

De reden van Elzepelze klinkt veel aannemelijker! Dan had hij dus gewoon kunnen kiezen: kaderlid eruit of hij eruit....

love_01
Berichten: 124
Geregistreerd: 14-04-07

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:45

Ik was wel verbaasd maar snap de achterliggende reden wel heel goed!! Ben zeer benieuwd naar de opvolger. Wie zal zich aanmelden?

Je kan wel zeggen dat Sjef 2 petjes op had, en dat zal wel, maar anky en edward waren wel (een van de) beste! Pling Tong uitsteken

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:23

amondi schreef:
okee, als er 1 niet verschenen is op topwedstrijden EN zich alleen maar bezighoudt met andere zaken.... Anky dus! En Jansen zelf, die fokken nu mooie kindjes en zorgen ervoor dat de beste kracht van het "team" voor maanden naar de zijlijn wordt verwezen! Als Jansen dit echt meeneemt in zijn overweging om te stoppen als bondscaoch had hij er beter aan gedaan om een draagmoeder te zoeken voor zijn topmerrie! Dan pas had hij zelf 200% inzet getoond.".


Nu begrijp ik dit programma Huilen

Citaat:
Volgens het Verwey-Jonker Instituut mag heel Friesland zich in ieder geval achterstandsgebied noemen: veel werkloosheid, lage inkomens en een laag opleidingsniveau. EénVandaag gaat op bezoek in Noord-Oost Friesland en spreekt met onderzoeker Kees Verhaar.


http://www.eenvandaag.nl/index.php?modu ... &sid=31927

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:32

Ik snap je niet Verward

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:35

Elzepelze schreef:
Ik snap je niet Verward


De lompheid van...

Citaat:
Amondi:
Woonplaats: friesland
Beroep: verzekeringen
Interesses: diversen
Website:
Geslacht: Vrouw

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:49

Ik snap niet wat friesland met dit te maken heeft? Verward Nagelbijten / Gniffelen