Pony’s mishandeld in [plaatsnaam]-Zuid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Manon

Re: Pony’s mishandeld in Zwolle-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:08

Vreselijk!
Kan ik toch zo boos om worden!
Hopelijk gaat het snel beter Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:14

in het politie raport heet het: dieren kwelling
nog betere benaming dan dieren mishandeling!!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:29

Jeetje wat verschrikkelijk zeg.
Gelukkig is het (redelijk) goed afgelopen.

Ik hoop voor je dat de dader zich nog meldt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 23:05

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 23:25

ik zet hier even een zwart puntje

wat erg zeg!!!
moest ik die meiden te pakken krijgen...dat noemt de politie moor met voorbedachte rade...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:37

ik zei in een ander topic al, ik doe de 1 een hele kleine notenkraker in de mond en die dichtgespen veel te strak en scheef zodat de notenkraker ook niet zit zoals het hoort en daar doe ik dan touwen aan die ikmet presies zo'n wurgknoop om de nek van een ander doe! handen vastbinden zodat ze zichzelfs niet kunnen bevrijden
en de overgebleven laat ik met natuurlijk lelijk kaalgeknipte koppetjes heel hard er achteraan rennen en kijken of ze het daarna nog eens doen!

en dan na 2 uur rennen de rollen omdraaien!
net zolang tot ze allemaal de notenkraker gehad hebben en ook allemaal de strop om de nek!

die pony's hebben de hele dag in angst rondgerent omdat ze de heledag geprobeert hebben ze te vangen!

eerst die meiden van wat ik weet, daarna de boer, daarna schijnen er weer meiden bezig te zijn geweet en daarna ik nog weer 2,5 uur!!

we weten heelaas pas hoe het met de veulen in de buik zit wanneer ze uitgerekent is, en tegen die tijd brengen we het nog weer in het nieuws!

het kan zijn dat ze het al heeft verworpen en de kraaien het monstertje hebben meegenomen of dat het ongeboren veulen door alle stres dood is al in de buik of iets anders, en als we heel veel geluk hebben leeft het nog en wordt het gezond geboren zonder aangeboren afwijkingen

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:02

als je zekerheid wilt zou je kunne laten scannen. de da kan dan in ieder geval vaststellen of het veulen nog leeft.

Drachtige merries kunnen op zich best wat hebben, maar ja.....daar heb je weinig aan als ze wel vergooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:29

tja, zat ik ook al aan te denken maar de boer heeft zoiets van: we laten de natuur maar haar gang gaan en we zien het wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:32

ik zou nu denk ik wel wat zekerheid willen, maar jij kunt er ook niets aan doen, ik hoop dat het veulen nog leefd, en er gezond uit komt Ja

maar die ouders van dat meisje, waar het hoofdstel van was, moeten toch ook weten dat haar hoofdstel weg is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:45

of die weten niet eens dat het haar hoofdstel is..

en weet je wat ik juist niet snap?
ik zie kinderen nooit ergens de wei ingaan waar een groter paard in staat, maar de shetjes zijn altijd de pineut! en fjordenmans is nou niet echt bepaalt groot en eng.. zal het mischien helpen als ik wikke bij sedderick de wei in gooi? wikke is groot! jammergenoeg niet eng maar wel groot! en ik ben er al vaker langsgereden met wikke en heb dan geroepen dat ze bijt en trapt dus heel veel kinderen denken al het slechte van haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:49

je mag [naam] ook wel even lenen, komen ze nooit weer je wei in dat weet ik zeker, ben wat dat betrefd wel blij dat ze naar vreemden zonder biks zo doet..
is mischien idd wel een idee om er een groter paard bij in te zetten, met een waarschuwingsbordje, al helpt dat denk ik toch niet omdat dat andere ook niet helpt

manonii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:05

hallo,
zo iets doe je niet !!!!!!! Boos! Boos! Boos!
ik ben blij dat ze ongedeert zijn Bloos
groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:12

manonii schreef:
hallo,
zo iets doe je niet !!!!!!! Boos! Boos! Boos!
ik ben blij dat ze ongedeert zijn Bloos
groetjes

ongedeert?!
de merrie heeft diepe striemen over haar hoofdt lopen door het veel te kleine hoofdstelletje die was vastgesnoert op ook nog de verkeerde manier, mondhoeken zijn helemaal kaopt gescheurt door het te kleine bitje en veulen die in de teugels hing, veulen is helemaal het vertrouwen in mensen kwijt wat ze net een beetje had gekregen evenals de merrie, veulen is kreupel, moet ik nog verder doorgaan?

ongedeert zijn ze dus niet, zowel lichamelijk als geestelijk niet..

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:21

Ik denk dat manonii bedoeld dat ze nog leven. Maar natuurlijk is dat al vreselijk genoeg, ik vraag mij af of de merrie ooit nog een bit in haar mond of hoofdstel om haar hoofd zal laten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:24

ik vraag me af of ze nog wel een halster omwil zonder ruzie te maken...

matthijsh

Re: Liefde of toch mishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:27

hey wat balen zeg wie doet nou iets Boos!
hey raare vraag op welke school zit jij want bij mij op school ging rond dat iemand van mijn school haar paarden mishandeld waaren dus is was benieuwd Pling

ik hoop dat ze de dader/ daders vinden want zo iets doe je niemand aan vooral geen paarden

grtz matthijs

Athiinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:20

Ik vind het echt erg! .. Wie doet nou zoiets, Die gene die dat heeft gedaan is echt achterlijk.. Ik kan daar echt boos om worden! :@

Grtz Athiinaa ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:08

tja, wist ik maar wie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:43

@ matthijs, ik stuur je een PB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:51

Shanna schreef:
of die weten niet eens dat het haar hoofdstel is..

nee zo bedoel ik het ook niet, maar als een ouder merkt dat er een hoofdstel weg is (wat ze wel merken lijkt mij) dan vraag je toch aan je dochter waar dar hoofdstel gebleven is? en als je dan op het nieuws ziet (of in de krant) dat er een hoofdstel is gevonden, gaat er toch een lampje branden?

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:22

lijkt mij ook Knipoog_

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:03

ja mja als de ouders niet eens weten dat hun dochter een hoofdstel heeft of uberhoubt met paarden omgaat.. tsjah je heb rare ouders in de wereld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:05

of gewoon van die makkelijke ouders zijn en als de kindjes zeggen: ik heb het hoofdstel bij mijn verzorgpony's liggen dan ga je als (makkelijke) ouder denken van, dat zit wel goed, hoeft ze niet telkens mee te slepen..

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:07

nee inderdaad dat kan ook.. mja dat vind ik ook al apart hoor, ik heb van die ouders die eerst altijd mee willen en de eigenaar spreken, soms lastig maar wel goed natuurlijk
je weet maar nooit, maar goed ik heb ouders die zelf ook verstand van paarden hebben dus dat is ook handig Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:10

zulke ouders heb ik ook ja.. maar ik ken ook heel veel ouders die alles geloven wat hun kind zegt..