Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laetitia schreef:Maar ja jij weet het natuurlijk veel beter want wij in Nederland zijn echt heel erg dom en hebben totaal geen kennis op het gebied van diergeneeskunde!
Citaat:Volgens Spierings leden alle onlangs overleden dieren aan ’atypische myopathie’. Dat is een vorm van spierbevangenheid, een niet-besmettelijke ziekte die sinds de jaren dertig bekend is maar waarvan de oorzaak nog altijd niet achterhaald is.
PhiaBink schreef:Elk jaar steekt er ergens Rhino op en iedereen is in paniek. Elk jaar is er weer een dierenziekte ergens uigebroken.
shan schreef:
Het grote verschil met AM en de andere genoemde ziektes is dat men de oorzaak niet weet (ook in Duitsland niet)
shan schreef:Daar kan je dan beter een ander topic over openen.
Dan kan iedereen de zaken wat beter uitelkaar houden.
Je maakt het er nu verwarrender van.
ceasario schreef:shan schreef:
Het grote verschil met AM en de andere genoemde ziektes is dat men de oorzaak niet weet (ook in Duitsland niet)
Dat is dan triest na 75 jaar.![]()
In Duitsland constateerde men tijdens het onderzoek naar "vermoedelijke AM patienten" iets anders.
http://www.afsca.be/sp/sa-ane-equine/an ... ine_nl.aspshan schreef:Daar kan je dan beter een ander topic over openen.
Dan kan iedereen de zaken wat beter uitelkaar houden.
Je maakt het er nu verwarrender van.
Deze zaak is nu ook voor mij gesloten.
Ik heb bereikt dat men iets genuanceerder denkt i.p.v. dat men straks elk dood dier onder de noemer AM zet (wat iets te gemakkelijk is) , terwijl het echte virus op de loer ligt .
shan schreef:[Er is helemaal niemand die ieder dood paard onder de categorie AM patienten plaatst. de enige die dit steeds verkondigd, dat ben je zelf.
ceasario schreef:[Deze zaak is nu ook voor mij gesloten.
Ik heb bereikt dat men iets genuanceerder denkt i.p.v. dat men straks elk dood dier onder de noemer AM zet (wat iets te gemakkelijk is) , terwijl het echte virus op de loer ligt .
Hypofocus schreef:- 5 in Hoogeloon (Brabant) waarvan alle 5 gelukkig nog leven.
shan schreef:AM patienten hebben geen hoge koorts
Geen spierzwakte maar complete afbraak van spierweefsel en sterven niet soms maar bijna altijd.
DubbelDun schreef:Zijn ALLE in het lijstje genoemde paarden door Utrecht bevestigd AM??
Want ik vind het aantal overlevenden ook wel hoog. Gelukkig voor die paarden natuurlijk, maar redelijk tegenstrijdig aan wat de heersende mening is dat het een meestal dodelijk iets is.
Wat dat betreft begrijp ik de kritische noot van ceasario wel.
Hypofocus schreef:- 5 in Hoogeloon (Brabant) waarvan alle 5 gelukkig nog leven.
DubbelDun schreef:Zijn ALLE in het lijstje genoemde paarden door Utrecht bevestigd AM??
Want ik vind het aantal overlevenden ook wel hoog. Gelukkig voor die paarden natuurlijk, maar redelijk tegenstrijdig aan wat de heersende mening is dat het een meestal dodelijk iets is.
Wat dat betreft begrijp ik de kritische noot van ceasario wel.