Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
newt schreef:Ik wilde mij in eerste instantie niet bemoeien met dit.. maar toch kan ik het niet laten...
newt schreef:Ik vind het klinklare onzin zoals de meesten reageren over hoe zielig het is en hoe erg het is en dat de paarden hebben gevoxhten voor hun leven... een paard kan zwemmen, die paarden waren uit zichzelf zel naar de kant gezwommen als er niemand zich er zo mee bemoeid had.. wat nou veel geld in gestoken.. dat is de overheid z'n eigen schuld.. wat nou levens gevaarlijke reddings actie.. zelf zeker nog nooit met een paard wezen zwemmen...
newt schreef:Veel mensen maken er zo'n ophef van.. denk je dat dit niet vaker gebeurd.. het zijn slacht paarden jammer.. maar helaas... zo zijn er zoveel meer dieren voor de slacht.. en geloof me die lopen niet op een groot stuk weideland waar ze kunnen eten wat ze willen... nee die staan opgehokt en worden tot dodens aan toe vol gevoerd met weet ik niet wat voor eten... dat is pas zielig...
newt schreef:als de media er niet bij was geweest, waren de paarden niet vrijdag maar woensdag, diezelfde dag al naar vaste land gegaan...
newt schreef:als de media er niet bij was geweest, waren de paarden niet vrijdag maar woensdag, diezelfde dag al naar vaste land gegaan...
Sjoert schreef:Leest iedereen nou over de post van newt heen?
Dat noem ik nou nog eens een nuchtere kijk op de zaak.
Newt, jij verwoordt precies mijn gedachte.
Citaat:Clementie?
Een dier moet wel een dier blijven.
doom schreef:om deze rede ga ik dus ook stemmen op wilders!!
partij voor de dieren komt er toch niet en wilders heeft ook zeer goede straffen voor mishandeling van dieren etc ..!!!
stemmen op wilders zou ik dus zeggen!!
picobello schreef:Op zich kan ik het begrijpen dat er dieren van deze kudde alsnog geslacht gaan worden, daar waren ze in eerste instantie al voor bestemd. Maar toch vind ik het ergens zielig.
Eerst laten ze je bijna verzuipen en daarna onderwerpen ze je aan het meest gruwelijke van paardenslacht: de trip naar Italie.
Dat is het ergste voor mij persoonlijk. Slachten, oke als het moet maar die transporten zijn echt walgelijk.
Leuk van de PvdD, maar er zijn miljarden andere dieren die ook graag gered zouden worden. Beetje zinloze actie dus.
Barmat schreef:Ik vind het echt erg om te lezen dat sommigen hier dieren beneden de mens vinden staan.....
Alleen maar omdat onze diersoort (want ja, mensen zijn ook een diersoort) verder ontwikkeld is? De arrogantie om jezelf dan boven een ander te plaatsen vind ik echt absurd!
Alle dieren zijn gelijk!
Doet me wel gelijk denken aan Animal Farm: All animals are equal - but some animals are more equal than other animals.....
hoe waar
doom schreef:om deze rede ga ik dus ook stemmen op wilders!!
partij voor de dieren komt er toch niet en wilders heeft ook zeer goede straffen voor mishandeling van dieren etc ..!!!
stemmen op wilders zou ik dus zeggen!!
Ylana schreef:Meer en deel van de bokkers vind het slachten van paarden ook geen probleem.
Ze hebben problemen met het slachten van déze paarden.
De paarden waar zoveel mensen hun best voor gedaan hebben, en waar 6 ruiters hun leven voor geriskeerd hebben!