Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleendv_88 schreef:volgens mij zijn die paarden na een nacht in dat ijskoude water zeker weten dood
djuno schreef:liannes schreef:hhmmm denk dat ik al weet wie de eigenaar is,
verschrikkelijk blijft het zeker.
ik denk dat je die info beter voor jezelf kunt houden...
Passival schreef:Brrr dat is niet eens zo ver bij mij vandaan. Heb het ook al in de krant gelezen. Hoop echt zo dat de overige paarden het redden.
Of de man een straf moet krijgen? hmm ja ik weet het niet echt.. hij zal waarschijnlijk door dit alles al genoeg gestraft zijn. Voelt zichzelf ellendig door verlies paarden, komt raar in het nieuws enz.. Al die paarden vervoer je zo 1,2,3 ook niet. want tot maandag toe is het niet echt heel slecht weer geweest, mijn paard stond ook nog lekker dag en nacht buiten.
Dat neemt niet weg dat dit normaal vind, vooral als er al gewaarschuwd wordt voor slecht weer moet je beter weten!!!
Hermesdeux schreef:Ergens zei iemand dat het om slachtpaarden zou gaan, vond ze echter niet overkomen als slachtpaarden. Gewoon opfok denk ik.
Citaat:
Naam van de 'dader' staat al op leeuwardercourant.nl
Berdien schreef:Las net al 19 paarden dood?
Verschrikkelijk zegWat een lijden.
Hopen dat ze zo snel mogelijk daar vandaan kunnen. Zijn er al verdere plannen bekend?
Als die man bekend is bij de DB, hoe kan het zo zijn dat hij alsnog 100 (!!) paarden heeft lopen? :S
sigrid1182 schreef:Berdien schreef:Las net al 19 paarden dood?
Verschrikkelijk zegWat een lijden.
Hopen dat ze zo snel mogelijk daar vandaan kunnen. Zijn er al verdere plannen bekend?
Als die man bekend is bij de DB, hoe kan het zo zijn dat hij alsnog 100 (!!) paarden heeft lopen? :S
afgelopen zomer liepen er wel 400, schat ik....
hij heeft er nu iig ook nog wel 250 stuks....
er zijn al verscheidene paarden uit dit gebied gehaald door de eigenaar alleen hij weet volgens mij van gekkigheid niet waar hij ze moet brengen, want hij heeft net genoeg stallen om ze binnen te zetten en zoals ik zie, wordne ze door heel NW friesland op graan stoppels e.d. gezet...
paardne mogen toto 15 okt buitendijks lopen en vaak lopen ze langer...
maar als je veel paardne hebt moet je niet wachten toto het weer omslaat en dan pas gaan vervoeren, juist als je zoveel hebt zorg je ervoor dat je ze op tijd weg hebt....
Jammer dat jullie deze eigenaren niet kennen...
Ik weet precies wat hij zou zeggen als hem werd gevraagd wat die er van vind...
JA, DAT HEB JE HE......
dat zegt ie nl altijd...
mistral schreef:toch is het wel belachelijk, dit filmpje is van 6 oktober jaa echt 6 oktober!!!! dan wel groningen maar toch, dit kan toch niet meer en paardenliefhebbendland nederland
http://www.wadvogel.avifaunagroningen.n ... aarden.wmv
mistral schreef:toch is het wel belachelijk, dit filmpje is van 6 oktober jaa echt 6 oktober!!!! dan wel groningen maar toch, dit kan toch niet meer en paardenliefhebbendland nederland