Paardenhoudster woedend na inval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:40

Boris94 schreef:
waarschijnlijk gaat er nu wel wat veranderen op het bedrijf nadat de DB langs is geweest.

en mischien best Knipoog stel ook al meen je het goed, dit effie ertussen. en je neemt teveel hooi op je vork zeg nu eerlijk na een tijd gaat zowel de mens (ze kan het niemeer aan) als het paard ten schade brengen. en kom je in een cirkel waarbij het paard niet veel beter af was zeg nu eerlijk

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:43

sorry, maar ik geloof niet dat er nooit eerder problemen zijn geweest op dit bedrijf.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:48

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die denken dat het bewuste mishandeling is maar eerder een gevolg van boven het hoofd groeien. De reacties van ja maar er is al een afspraak gemaakt met de HS, ja maar er is al een afspraak gemaakt met de TA, ja maar er is al een afspraak gemaakt voor een operatie getuigen daar ook van. Dat zijn typische reacties van iemand die achter de feiten aan holt, net zo als het feit dat er bij elk paard een ja maar verhaal verteld werd.

Om verder nog even op de DB terug te komen, ik ben zeker geen fan van de DB, eerder het tegenovergestelde. Maar roepen dat ze het alleen maar doen omdat ze daar publiciteit mee scoren vind ik een behoorlijke onder de gordel opmerking. De DB bestaat uit vrijwilligers die zo goed mogelijk hun best doen en over het algemeen met hele goede bedoelingen, alleen hebben ze vaak een verschrikkelijk gebrek aan kennis, waardoor ze regelmatig verkeerde beslissingen nemen. Verder is mijn ervaring dat de medische zorg voor in beslag genomen dieren bijzonder goed geregeld is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:49

Van een ander forum:

Citaat:
geloof alsjeblieft in sprookjes maar niet de AID
De AID werkt met prestatiecontracten wat wil zeggen dat ze een bepaalde hoeveelheid dierenleed per categorie moeten opsporen.
Dit gekoppeld aan de geringe kennis van de gemiddelde AID er maakt dat je geregeld zulke zaken krijgt.
Bij mij wilde ze dat ik de Schotse Hooglanders opstalde.
Deze dieren kunnen in Nederland het hele jaar buiten blijven mits voorzien van drinkwater en voer.
Pas toen ik dreigde de AID voor de rechter te slepen bonden ze in maar ze moesten nog wel laten merken dat ze zo nooit aan hun quotum kwamen.

en

Citaat:
De dierenbescherming is alleen met eigenbelang bezig, en niet met het belang van het dier. Net zoals de kinderbescherming geen donder doet voor het kind.
Dit soort instellingen zijn alleen maar met hun eigen bestaansrecht bezig, en niet met het welzijn van mens of dier, wat eigenlijk wel de bedoeling zou moeten zijn. En geloof me. Zowel direct als indirect heb ik meer dan genoeg ervaring met dit soort lui.

Dit zijn ook mijn ervaringen met de AID die de paarden in Edam afvoerde.

En ook in Baarle is de zaak buiten proporties opgeblazen. Één paard met een ontstoken oog en vijf paarden die aan de magere kant waren. Iedereen kan op de foto's zien dat de rest er wel fatsoenlijk bij staat.

Moet je dan meteen zonder waarschuwing de paarden afvoeren? Dit fijn laten opblazen in de media?

In de BIT of Cap van deze maand staat ook een foto van iemand die paarden fokt. Ook die fokmerries hebben op de foto 'ribben'. Moeten die dan ook maar afgevoerd worden als daar een paard met een ontstoken oog tussenstaat?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:49

Ydnic schreef:
Dat de hoeven te lang zijn: als IK mijn paard niet iedere 3 weken laat bekappen, dan zien haar hoeven er serieus even erg uit. Lange hoeven is geen indicatie naar mijn idee.

Als het bij jou paard nodig is dat hij eens in de 3 weken bekapt wordt, dan laat je dat dus ook doen

janderegelaa schreef:
Wordt een beetje suf van dat Natural horsemanship.

Jij hebt de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt. Natural Horsemanship is iets heel anders dan je paard "natural" houden

Nicolletje schreef:
Ik hoop alleen niet dat het wéér een discussie wordt tussen NH en niet-NH Vriendjes zijn?

ben er bang voor....

En dan was er nog een iets wat ik wilde quoten, maar ik zit al een half uur te scrollen en kan het niet meer vinden, dus even zo:
iemand schreef:
Citaat:
Merries met veulens worden vaker schraal/mager (of iets in die trand)

ja, als je de merrie niet goed voert, of het veulen te lang bij de merrie laat kan het veulen de merrie leeg drinken, moet goede voeding en eventueel wat vroeger spenen kan dit voorkomen worden. Daarbij vind ik schraal/mager nog iets anders dan een skelet met een velletje eroverheen, want dat is die anushka!
In amerika gebruiken ze een schaal van 1 t/m 5, waarbij hoe hoger het cijfer, hoe meer vet percentage. Dit wordt op (uit mijn hoofd) 7 punten gemeten, en dan komt er een gemiddelde uit. Dit paard zou zo op het oog hooguit een 1.5 scoren, genoeg om in amerika dus vervolgt te worden. Maarja, ik weet het, we zijn in NL en niet in amerika, wat ik overigens in heel veel dierenleed gevallen heel jammer vind, NL mag in dat geval best een voorbeeld aan amerika nemen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:52

waarom halen jullie NH en natural erbij? Kennelijk is mijn naam daar onlosmakelijk mee verbonden.

Als 'natural' kan ik best op een 'normal' stal werken hoor.

De werkpaarden staan op ijzers. Ze staan daar ook gewoon in boxen enzo. Gelukkig is er ook een loopstal. Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:53

Arabesk schreef:

Één paard met een ontstoken oog en vijf paarden die aan de magere kant waren. Iedereen kan op de foto's zien dat de rest er wel fatsoenlijk bij staat.

Kom op nou toch???? Ben je nou echt zo blind of wil je het niet zien?
dat paardje waar ik persoonlijk zo over val is "iets" meer (of minder, net hoe je het ziet) dan aan de magere kant

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:53

inderdaad, ben al in men studie naar twee paardenmelkerijen geweest heb daar geen één schraal paard gezien hoor. alllemaal mooi verzorgde merries.

en die verhalen over db zoekt media aandacht, doen het voor het geld sorry is in mijn ogen echt dikke zever. Open je ogen eens meid die paarden staan er echt niet bij

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:54

Dit is een welles nietes discussie.

Luister eens WIJ hebben er gewoond en gewerkt.

JULLIE oordelen op basis van foto's Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:55

stef schreef:
Arabesk schreef:

Één paard met een ontstoken oog en vijf paarden die aan de magere kant waren. Iedereen kan op de foto's zien dat de rest er wel fatsoenlijk bij staat.

Kom op nou toch???? Ben je nou echt zo blind of wil je het niet zien?
dat paardje waar ik persoonlijk zo over val is "iets" meer (of minder, net hoe je het ziet) dan aan de magere kant

Je haalt de woorden uit mijn mond. Als dat ene paard aan de magere kant is, dan is mijn slanke paard een tientonner die door de vetkwabben niet meer kan lopen en zich alleen nog rollend voort kan bewegen.

Dat ene paard is vel over been. Een wandelend geraamte, niet aan de magere kant!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:56

dat jullie er gewoond en gewerkt hebben zegt toch niks? Ik heb ook bij een handelaar gewerkt waar de paarden tot de knieeen in de stront stonden (en stef maar mesten)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:57

Afbeelding

Arabesk, jij vindt dus dat een koudbloed er zo fatsoenlijk bijstaat Verward

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:59

Ik denk nog even te bokken voor ik slapen ga en het eerst wat je tegenkomt is Arabesk.
Ik moet de rest van de berichten nog lezen maar ik ben bang dat het alleen een discussie is van Arabesk tegen de rest.
Stop je dan nooit Arabesk. Tijd voor een pauze of niet. Koffie (of thee)!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:59

Karl66 schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZD8ZRKOU

het paard zal wel weer één of andere aandoening hebben zoals alle 45 paarden die er staan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:01

katiavl schreef:
en die verhalen over db zoekt media aandacht, doen het voor het geld sorry is in mijn ogen echt dikke zever.

En toch vraag ik mezelf al jaren af waarom de DB een van de rijkste verenigingen is in Nederland.
Geld zat om de vrijwilligers een goede opleiding te geven lijkt me, want de kennis over dieren (honden, katten, paarden etc.) is treurig.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:01

arabesk, jullie hebben er gewoond en wonen er dus NIET meer.Maak eens foto's van gesila *die grijze merrie met veulen, prinz en valentino en de anderen die in deze kuddes staan.Zodra je dit gedaan hebt wil ik best verder met je discussieren, maar zolang jij van je oude eigen foto's afgaat en niet van hoe de paarden er recent bij staan zou ik toch eerst eens even gaan kijken voor je hier verder discusiert, als je ze gezien hebt en je beweerd nog dat ze niet te mager zijn, met alle respect arabesk maar dan begrijp ik niet wat je hier op een paardenforum doet.......
Laat de rechter beslissen ik trek me uit de discussie en weet hoe en heb gezien hoe het is, ik hoop voor hulp voor wanda maar vooral das het voornaamste voor het welzijn van de paarden die er staan en diegene die zijn opgehaald.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:05

poppekontje schreef:
Ik denk nog even te bokken voor ik slapen ga en het eerst wat je tegenkomt is Arabesk.
Ik moet de rest van de berichten nog lezen maar ik ben bang dat het alleen een discussie is van Arabesk tegen de rest.

Ik ben bij vlagen aanwezig.
Vork

Er waren vijf magere paarden aanwezig inclusief dat oogding, elk met een reden. Maar daarom hoef je nog niet zonder waarschuwing 12 paarden af te voeren???

Dat paard van de foto is een van de afgevoerde paarden. Dat is Mary. Lees haar verhaal maar na op de site van pelgrims park stables

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:05

Karl66 schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZD8ZRKOU

dit paard is dus minimaal 50kg te ligt

kijk eens goed hoe grof die benen zijn het past gewoon niet bij de rest van het paard

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:06

Arabesk schreef:
poppekontje schreef:

Ik ben bij vlagen aanwezig.
Vork

Er waren vijf magere paarden aanwezig inclusief dat oogding, elk met een reden. Maar daarom hoef je nog niet zonder waarschuwing 12 paarden af te voeren???

Dat paard van de foto is een van de afgevoerde paarden. Dat is Mary. Lees haar verhaal maar na op de site van pelgrims park stables

arabesk meid ze heeft hem gisteren zelf gezien. Ofwel is het een kreng van een paard en valt die in één dag kilo's af om die vrouw erbij te luizen. ofwel moet jij effie je ogen opendoen. wil je echt niet aanvallen ofzo maar snap je echt niet dat er een mogelijkheid was dat ze terecht werden afgevoerd. of zit je nog in je complot fase

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:10

De eigenaresse over Mary:

"Dus ook in de stal waar Mary meemoest. Onze Mary, een superpaard die net van haar veulen was verlost omdat die haar helemaal opat, kerngezond maar oud, Onze Mary die heel veel cursisten door het menexamen heeft geloodst, die jaren super betrouwbaar voor de huifwagen heeft gelopen, waar heel veel jonge mensen die bang zijn voor paarden op hebben gereden en zo hun angst hebben overwonnen. Ook zij mocht haar oude dag hier slijten en af en toe nog eens een ritje meedoen. Nee, mee, uit elke groep een paard, afromen is het motto."

FOTO'S VAN ALLE PAARDEN GENOMEN OP 10 AUGUSTUS
http://www.mijnalbum.nl/Album=ILUHIIHJ

Één van de foto's waarop je kan zien dat de magere paarden gewoon tussen de volle stonden.
Dit is Sissi, in het midden, die ook afgevoerd is

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 25-08-06 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:10

het verhaal van mary zou zijn dat zij een jaarling erbij had die nog bij haar dronk, en deze was nog niet afgespeend omdat ie atactisch is. Een atactisch paard laat je niet inslapen, want dat doe je met mensen ook niet. Dat laatste is zowiezo al de grootste onzin, je kan paarden niet met mensen vergelijken, alleen al omdat er voor mensen veel meer mogelijkheden zijn (aanpassingen) om een leven dragelijk te maken.
Een jaarling hoort gewoon niet nog bij zijn moeder te drinken, dat is vragen om problemen.
Wij hebben een belse merrie gehad. Toen ze haar gingen halen liep haar jaarling nog aan de voet, terwijl ze hoog drachtig was. Dit paard was dus ook graatmager toen ze bij ons kwam, heeft een ontzettend zware bevalling gehad (aangezien ze volledig verzwakt was). Puur omdat die jaarling haar leeg gelurkt had.
Had dus heel makkelijk voorkomen kunnen worden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:13

Als je ziet dat die veulens die merries leegzuigen, dan ga je toch afspenen of ben ik nou zo simpel Verward Waarom moet dit dan gebeuren?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:13

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:15

Even elkaars geweten sussen: Nee, al die afgevoerde paardjes komen bij lieve oude omaatjes in België terecht. Ja, de dierenbescherming zal haar vast wel gewaarschuwd hebben.

Geloof me, als de dierenbescherming haar gewaarschuwd zou hebben, dan zouden ze wel even een rectificatie bij BN/De Stem geëisd hebben omdat ze in die krant simpelweg zegt dat ze niet gewaarschuwd is. Dat is een behoorlijk groffe beschuldiging, dat laat zo'n organisatie echt niet zomaar over z'n kant gaan. Maar op hun website staat er helemaal niks over.

Wat iedereen hier zegt: de veulens vroeger afspenen. Dat had de DB dus tegen haar kunnen zeggen. Maar daar haal je geen publiciteit mee, want dan is het probleem zonder ruige actie opgelost.

Ik zeg niet dat die paarden er op die foto's goed uitzien, maar ik ken de situatie niet. Een stuk terug in dit topic waren de partijen nog in gesprek met elkaar, en toen hadden we ondertussen al uitgevogeld dat het beter was geweest als de dierenbescherming eens met haar in gesprek was gegaan in plaats van deze lompe actie uit te voeren.

Want zeg nou zelf, is dit goed voor die dieren? Had dit echt niet beter gekund? Ik denk van wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:15

Arabesk schreef:
FOTO'S VAN ALLE PAARDEN GENOMEN OP 10 AUGUSTUS
http://www.mijnalbum.nl/Album=ILUHIIHJ

Één van de foto's waarop je kan zien dat de magere paarden gewoon tussen de volle stonden.

Om dan maar meteen met de deur in huis te vallen. Het paard op de eerste foto van deze link is al een wandelend gratenpakhuis.

Probleem met paarden in het land in combinatie met weinig gras is dat de zwakkeren weinig tot niet eten. Ook niet als ze worden bijgevoerd, want dan worden ze aan de kant gewerkt door andere paarden. Zo'n mager ding moet iedere dag gewoon de kans krijgen om op zijn/haar gemak een tijdje te eten en dan wel ALLEEN.