Van een ander forum:
Citaat:
geloof alsjeblieft in sprookjes maar niet de AID
De AID werkt met prestatiecontracten wat wil zeggen dat ze een bepaalde hoeveelheid dierenleed per categorie moeten opsporen.
Dit gekoppeld aan de geringe kennis van de gemiddelde AID er maakt dat je geregeld zulke zaken krijgt.
Bij mij wilde ze dat ik de Schotse Hooglanders opstalde.
Deze dieren kunnen in Nederland het hele jaar buiten blijven mits voorzien van drinkwater en voer.
Pas toen ik dreigde de AID voor de rechter te slepen bonden ze in maar ze moesten nog wel laten merken dat ze zo nooit aan hun quotum kwamen.
en
Citaat:
De dierenbescherming is alleen met eigenbelang bezig, en niet met het belang van het dier. Net zoals de kinderbescherming geen donder doet voor het kind.
Dit soort instellingen zijn alleen maar met hun eigen bestaansrecht bezig, en niet met het welzijn van mens of dier, wat eigenlijk wel de bedoeling zou moeten zijn. En geloof me. Zowel direct als indirect heb ik meer dan genoeg ervaring met dit soort lui.
Dit zijn ook mijn ervaringen met de AID die de paarden in Edam afvoerde.
En ook in Baarle is de zaak buiten proporties opgeblazen. Één paard met een ontstoken oog en vijf paarden die aan de magere kant waren. Iedereen kan op de foto's zien dat de rest er wel fatsoenlijk bij staat.
Moet je dan meteen zonder waarschuwing de paarden afvoeren? Dit fijn laten opblazen in de media?
In de BIT of Cap van deze maand staat ook een foto van iemand die paarden fokt. Ook die fokmerries hebben op de foto 'ribben'. Moeten die dan ook maar afgevoerd worden als daar een paard met een ontstoken oog tussenstaat?