Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ballon

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 15:43

het feit alleen al dat er iemand denkt dat ik hem/haar probeer te overtuigen van mijn gelijk zegt al genoeg. ik probeer helemaal niemand te overtuigen en ik praat niets goed. heb je wel gelezen wat er geschreven is ? het enige wat ik keer op keer probeer is om uit te leggen hoe bepaalde dingen kunnen gebeuren of werken. waar bazeer je in godsnaam op dat we bepaalde excessen incalculeren of negeren ?? heb ik gezegt dat de man blij mag zijn dat hij nog leeft ?? heb ik het verhaal in twijvel getrokken ? NEE. ik heb gezegt dat ik oprecht hoop dat de man nog in leven is.

dat mijn verhaal aan de grieven van land- en vee eigenaren voorbij gaat is opzich vrij begrijpelijk want ik ben er zelf geen. dat wil niet zeggen dat ik het niet snap. ik kan er alleen niets aan veranderen. Of denk je serieus dat we in nederland stoppen met ballonvaren omdat een handjevol mensen er een probleem mee heeft?? je zou eens moeten weten hoeveel klachten er hier in de gemeente jaarlijks binnenkomt over de stank van de maneges en de overlast van paarden die door woonwijken lopen. Paardrijden wordt ook niet verboden omdat die mensen er problemen mee hebben.

en nogmaals wij calculeren geen excessen in. als je de moeite genomen had om mijn verhaal te lezen dan zou je gezien hebben dat we er alles aan doen om die te voorkomen. Gelukkig vertegenwoordigd het handje vol mensen hier niet alle paardenhouders in nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 16:51

Ik denk alleen dat het handjevol, iets meer mensen zijn dan jij denkt.

Pas nu, lees ik waar ik kan zijn met mijn klachten.
Dat wist ik dus niet in de tijd toen mijn hondjes de stuipen op het lijf zijn gejaagd.

Nu zou ik zoiets dus ook melden, omdat ik nu door dit topic weet waar.

Maar zo denk ik dat er veel mensen geen idee hebben waar ze moeten zijn, dus komen er maar een handje vol klachten binnen.
Wat niet wil zeggen dat er niet meer mensen een hekel hebben aan laag hangende ballons Lachen

Nu geloof ik best dat jij probeerd netjes te zijn, helaas ken ik dus wel verschillende land en dier eigenaren en heb dus wel meer minder positieve verhalen om me heen gehoord.
Dus niet alle ballonvaarders zijn zo netjes.

En het klopt, ook niet alle paardenmensen zijn netjes.
En stankoverlast van een manege dat kan, maar vergeet niet dat gemeente zelf vergunning heeft gegegeven voor de manege en de huizen er om heen.
Nu is het meestal zo dat de manege er al langer was, maar door het groter worden van de dorpen en steden, maneges maar ook soms boerderijen ineens in of tegen een woonwijk liggen.
Wie is er dan de schuld van dat er mensen last van hebben?

juist ja de gemeente en de mensen zelf, want die zagen voor aankoop of huur van hun huis ook dat er een manege was. En dan weet je ook dat er dieren staan.

Bij de koop van mijn huis kon ik zeggen, ik wil niet bij een snelweg, ik wil niet bij een vliegveld, ik wil niet bij een spoor, evt ik wil niet bij een manege.
Maar ik blijk niet te kunnen zeggen, ik wil niet bij een laag vliegende ballon. Dat moet ik maar accepteren?
Eigenlijk zou er een meldpunt moeten komen waarop mensen aan kunnen geven als ze het pertinent niet willen dat daar een ballon laag hangt of zelfs land. Net zo als dat je niet mag vliegen op aangegeven gebieden, dat je op die plaatsen ook min. 150 m hoog moet hangen.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:28

runningkawa schreef:
Eigenlijk zou er een meldpunt moeten komen waarop mensen aan kunnen geven als ze het pertinent niet willen dat daar een ballon laag hangt of zelfs land. Net zo als dat je niet mag vliegen op aangegeven gebieden, dat je op die plaatsen ook min. 150 m hoog moet hangen.

Lijkt me een goed idee....dan zitten we in ieder geval niet in elkaars 'vaarwater'. Haha!

(echte noodgevallen uitgezonderd !!)

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:58

Citaat:
Gelukkig zijn er hier maar een paar mensen die een probleem met ballonnen hebben en weten wij uit ervaring dat 99,9% er geen probleem mee heeft.

hier meldt zich nog een persoon die bij de 0.1 % hoort die er wel problemen mee heeft! (ik heb toch zo mijn twijfels over het percentage, maargoed)

Ik rijd paard op openbare wegen en kom niet (zeker zonder toestemming vooraf) op privegrond....waarom mogen ballonvaarders dat dan wel?

Ik heb jammer genoeg geen rottweilers in mijn weiland lopen, maar wel Norg de verschrikkelijke wels cob die binnen het uur dat ze nodig hebben om de ballon op te ruimen er met zijn dikke kont al bovenop staat om zijn tanden erin te zetten en erop te schijten (aangezien dat zijn grootste hobby's zijn...) Haha!

ik hoop alleen dat mijn arabier dan ook mee doet en niet door het draad heen vliegt Boos!

ballon

Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 02:48

runningkawa schreef:
Ik denk alleen dat het handjevol, iets meer mensen zijn dan jij denkt.

Pas nu, lees ik waar ik kan zijn met mijn klachten.
Dat wist ik dus niet in de tijd toen mijn hondjes de stuipen op het lijf zijn gejaagd.

Nu zou ik zoiets dus ook melden, omdat ik nu door dit topic weet waar.

Maar zo denk ik dat er veel mensen geen idee hebben waar ze moeten zijn, dus komen er maar een handje vol klachten binnen.
Wat niet wil zeggen dat er niet meer mensen een hekel hebben aan laag hangende ballons Lachen

Nu geloof ik best dat jij probeerd netjes te zijn, helaas ken ik dus wel verschillende land en dier eigenaren en heb dus wel meer minder positieve verhalen om me heen gehoord.
Dus niet alle ballonvaarders zijn zo netjes.

En het klopt, ook niet alle paardenmensen zijn netjes.
En stankoverlast van een manege dat kan, maar vergeet niet dat gemeente zelf vergunning heeft gegegeven voor de manege en de huizen er om heen.
Nu is het meestal zo dat de manege er al langer was, maar door het groter worden van de dorpen en steden, maneges maar ook soms boerderijen ineens in of tegen een woonwijk liggen.
Wie is er dan de schuld van dat er mensen last van hebben?

juist ja de gemeente en de mensen zelf, want die zagen voor aankoop of huur van hun huis ook dat er een manege was. En dan weet je ook dat er dieren staan.

Bij de koop van mijn huis kon ik zeggen, ik wil niet bij een snelweg, ik wil niet bij een vliegveld, ik wil niet bij een spoor, evt ik wil niet bij een manege.
Maar ik blijk niet te kunnen zeggen, ik wil niet bij een laag vliegende ballon. Dat moet ik maar accepteren?

mooi dan heeft het iig zin gehad dat ik hier mijn grote mond even open getrokken heb Knipoog dat je nu dus weet waar je kunt melden.

op de adressen die op die site staan kun je ook aangeven dat je paarden hebt en dat je graag wil dat er aangegeven wordt op kaarten dat er hoog overheen gevaren moet worden. Voor één en ander bij iedereen duidelijk is gaat er wel enige tijd overheen. Maar het moet dan goed komen.

Ik heb zelf net een boerderij gekocht waar ik inderdaad net als waar jij voor koos dat er geen weg spoorlijn etc. in de buurt ligt. Ik kan er natuurlijk op gaan wachten dat mijn collega's gaan proberen om bij mij in de tuin te landen. Nou zal ik natuurlijk de laatste zijn die dat niet wil hebben dat kun je je voorstellen. maar er zijn genoeg ballonvaarders die zich best kunnen voorstellen dat er mensen zijn die niemand in de tuin willen hebben. Nou prima dan proberen we daar rekening meer te houden. maar dan moet het dus wel bekend zijn Knipoog Want zo arrogant als we dan ook mogen overkomen op sommige van jullie.... we kunnen geen gedachten lezen. En voorkomen is beter dan genezen zeggen ze wel eens dus kun je hier http://www.knvvlballonvaren.info/algemeen/index.html de coordinator opzoeken bij jou in de buurt en doorgeven wat je adres is. Uiteraard dienen landeigenaren het LTO contactpersoon aan te spreken. Wanneer er bij jou provincie geen LTO persoon staat kun je gewoon een andere aanspreken.

Oveigens is het wel altijd de bedoeling dat je eerst met de betreffende ballonvaarder de zaken probeert op te lossen. Ook hij kan gevoelige gebieden melden. Een telefoontje naar de coordinator kan dan altijd er nog achteraan zodat ook hij weet wat er is afgesproken.

Een centraal meldpunt is er dus al alleen weet ik eerlijk gezegt niet hoe bekend dat is. Aangezien er hier mensen zijn die het niet weten zullen er vast meer zijn. Hoe zulke dingen gecommuniseerd moeten worden zodat "iedereen" dat weet, zou ik niet weten. Wellicht zijn er vakbladen waar eens een stukje ingeschreven zou kunnen worden. Suggesties zijn welkom !!!! Misschien dat ik eens met wat mensen om tafel kan gaan zitten komende winter wanneer het rustiger is om eea uit te werken op een website zodat het echt op 1 punt kan en niet bij 12 verschillende regiocoordinatoren.

En mocht je er echt niet uitkomen mail mij dan: meldpuntballon@chello.nl

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 04:54

maar er zijn genoeg ballonvaarders die zich best kunnen voorstellen dat er mensen zijn die niemand in de tuin willen hebben. Nou prima dan proberen we daar rekening meer te houden. maar dan moet het dus wel bekend zijn

oke, dit snap ik best, hoewel de andere kant van het verhaal natuurlijk ook is, dat men het maar moet weten dat ze iets ergens moeten melden, om te voorkomen dat er een ballon landt op hun land...

daarbij, en dit dus uit persoolijke ervaring, waar vroeger mijn verzorgpony's stonden, daar was van bekend dat daar veel paarden en opfok stond, dat er dus geen laagvliegende ballonnen mochten zijn en al helemaal geen landingen.

goh wat naar nou voor ons, toen wij op die bewuste vrijdagmiddag bij onze paarden waren, en een ballon zagen komen, lager en lager, paniek bij de paarden en pony's, geen houden meer aan, schade : 3 behoorlijk gewond, 1 praktisch direct dood ( nek gebroken door draad en sloot) en 1 iets later afgemaakt.

excuus? ja sorry, we konden niet anders, problemen met de ballon, we moesten landen.
dat zal allemaal best, maar dat hield dus in, dat mensen die om hun plezier, want dat is het en niet anders, kiezen om een ballon te vliegen of om mee te vliegen, op die manier wel schuldig zijn aan de dood van 2 paarden. en het enige wat dan gezegd word is? tja sorry, all in the game...

vlieg lekker over woonwijken, land leuk op schoolpleinen, marktplaatsen kan mij het schelen, iig op plekken waar men zonder dodelijke afloop weg kan komen als je dan in nood moet landen. ( want ik snap heus dat die dingen kunnen gebeuren, alleen heeft een dier daar geen fuck aan)

ik heb met mijn (verzorg) paarden vroeger dicht bij Teuge gestaan, en ook vanuit daar stijgen ( stegen iig) vele ballonnen op, en de arogantie en onverschilligheid die ik daar meegemaakt heb, ten overstaan van paarden eigenaren dus, om te kotsen gewoon. hun hobby, hun plezier, daar ging het om, en wij en onze paarden waren maar lastig en stomme dieren die bang waren voor hun eigen schaduw. respect was ver te zoeken.

dit is dus niet direct tegen jou bedoeld hoor Ballon, maar ik heb ervaren , dat vele de ernst en het gevaar voor de dieren niet serieus nemen.

om het maar even grof te zeggen.. er is nood in een ballon, men moet landen, oh nee niet daar daar zijn bomen, oh nee niet daar, daar is water..... oh daar een mooi weiland, ach er staan wel paarden in of naast? maar dat maakt nu even niks uit als wij maar veilig landen. en dan denk ik dus, je kiest er verdomme zelf voor om de lucht in te gaan, maar wel alles moet dat wijken of heeft pech als je weer naar beneden moet in haast. tja..

maar goed, ik schrijf nu ook voornamelijk uit een dramatische ervaring met een ballon (hoewel ik ook een ballon met Martin Gaus in het ijsselmeer heb zien storten, vond ik dat toch minder dramatisch)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 06:32

Ik vind het ook een beetje omgekeerde wereld.

Dat opgeblazen spul mag overal landen tenzij gemeld is dat men het liever niet heeft.
Waar dat gemeld moet worden is nauwelijks bekend.

De arrogantie er gewoon maar vanuit gaan dat je overal mag landen.
Laten we het eens even omdraaien, er gaat geen ballon meer de lucht in, tot van elk stukje land in het vaargebied duidelijk is of er geland mag worden.
En om daar achter te komen kan men mooi de 4x4 gebruiken om alle landeigenaren af te gaan om het te vragen.

Voor ik bij iemand gebruik maak van een pad, bel ik ook netjes aan om het te vragen en kom daarna pas te paard aan.