Wie heeft Tuck meegenomen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Wie heeft Tuck meegenomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:00

Adri schreef:
Wat mij opvalt, de merrie heeft een tatouagenummer in haar onderlip, maar geen papieren, het veulentje lijkt me rustig, maar ik zou kontakt opnemen om te kijken hoe en wat. Normaal als het veulentje ergens ligt, zou de mama niet van deze plek wijken. Ja mag ze bij ons op de site plaatsen http://gezocht.napoline.be
Wens je veel sterkte, ga eventueel met de mama even wandelelen in de nabijheid waar het verdwenen is. Zijn er mensen of voertuigen gezien ???

Leuke theorie, maar hoe verklaar je de geslachtsverandering dan?

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:02

Dit land word steeds gekker! Ik houd ook de sites goed voor je in de gaten en hoop dat je hem trug vind. Succes

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:05

Misschien is het al genoemd, maar schakel de media in. Bel de landelijke kranten. De telegraaf. Schakel de lokale radio en tv omroepen in en ook bv SBS 6 en 4 in het land.
Iemand moet toch weten waar hij is.

Heel veel sterkte en ik duim voor jullie.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:05

ik kan mogelijk in contact komen met TMF. het kan dan Live in de uitzending komen (Re-action). Als ik daar contact mee kan krijgen en als het wordt uitgezonden dan is de kans groot dat iemand dat veulen heeft gezien. de kans dat ik contact mt TMF krijg is weliswaar wat kleiner. Maar ik kan het op zijn minst proberen laat mij even gauw wat weten of het goed is dat ik daar contact mee neem. veel succes en sterkte!!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:06

Maar let er ook op misschien kan hij nu ook wel ruin zijn.. niet dat iedereen alleen bij hengsten kijkt.Want zou altijd kunnen

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:09

zijn dat die ponys die in rijnsburg staan op een weitje waar villas worden gebouwd.zo ja kan ik even me tante bellen woont er vlak bij..

groetjes

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:11

Lijkt me sterk dat het beestje nu al gecastreerd kan zijn om eerlijk te zijn...

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:12

Hoe werkt de Tiplijn?
De Tiplijn belt u als u actueel nieuws heeft zoals een grote brand, een ernstig ongeval of andere urgente zaken. Het nummer is 020-8007777. Een redacteur staat u dan te woord. Hij noteert uw verhaal, en zal dit, indien het geschikt is voor onze uitzending, verder uitzoeken. De berichten die via de Tiplijn op de redactie binnenkomen zijn zeer divers van aard. Het kan gaan om een zwaar ongeval, een politie-inval of een grote brand. Maar ook een ontroerend verhaal is welkom over bijvoorbeeld de hond die zich ontfermt over een ontheemd haasje of het doodzieke kind wiens behandeling niet door de verzekering wordt betaald. Schroomt u nooit om de tiplijn te bellen. Misschien is uw verhaal wel het verhaal van de dag.

Dit staat op de site van Hart van Nederland hier is de link.

http://www.sbs.nl/modules.php?site=sbs6 ... ial&spid=9

Ik zou zeggen, direct bellen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:20

Nadia wat erg! Wie doet nou zoiets vreselijks? Bij ons op stal hangt ook al een affiche-posterding, en ik zat net, voordat ik dit las, te denken dat dat best wel eens bij 'jouw' stal kon zijn.

Oh, ik vind het zo ontzettend erg! Als ik iets kan doen, of als ik ergens kan zoeken dan zeg je het maar! Ik heb toch vakantie, wil alles doen om te helpen!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:21

gos het arme beestje.... nu moet ik zegge dat er bij ons ook van die kleine wuppys staan in de wei en het eerste wat mijn 6 jarige doichter zei was aaaah mam nemen er eentje mee ? Clown sja ...kids...maar ik vermoed dat als hij niet verdronken is in de sloot het een daad van een of andere idioot is geweest die ook dacht van aaah die nemen we mee....helaas.... Boos!

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:25

jemig,
Dat is toch zeker niet meer normaal!
Wij hebben ook mini's en vallen innd erg in de smaak.
ik hou me ogen goed open!
Succes!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:37

Rissjuh17 schreef:
Maar let er ook op misschien kan hij nu ook wel ruin zijn.. niet dat iedereen alleen bij hengsten kijkt.Want zou altijd kunnen

Lijkt me sterk dat er een dierenarts is die een 5 dagen oud hengstje wil castreren eigenlijk.
Lijkt me ook sterk dat iemand die een veulen ontvoerd gelijk de dierenarts erbij haalt. Ik bedoel, de dierenartsen uit de regio zijn heus wel op de hoogte. Alle grotere stallen ook wel. Overal zijn affiches opgehangen.
Het veulen moet dus bij iemand achter staan, of ergens op een achterafstalletje.

Ik weet niet hoe lang het nu geleden is, maar als ze er geen merrie bijhadden die ook nog eens melk geeft, denk ik dat de kans klein is dat Tuckie nog leeft.. Verdrietig

Oh, ik vind het echt zo ontzettend erg!

Inno1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:40

Ik woon in Leiderdorp, en ik hou me ogen voor je open.
Dat arme kleine ding.

Sterkte verder

JANNEKEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:43

VERSCHRIKKELIJK Boos! wie doet nou zo iets ?? dan spoor je toch niet om zon lief veulentje mee te nemen en voor al toch niet als hij nog bij zijn moeder moet blijven egt dom!!! hoopelijk komt hij terug sterkte Ach gut

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:50

De eigenaar heeft inmiddels al twee keer de sloot uitgebaggerd. Als ze hem in de sloot tegen komen dan is er namelijk in elk geval zekerheid wat er mee gebeurd is. Dit is dermate grondig gedaan dat het vrijwel zeker is dat het veulen is meegenomen uit de wei.

Moeder en veulen stonden 's nachts op stal en overdag dus op het land, in het zicht. De eigenaar was een half uurtje weg en bij thuiskomst was het veulen weg.

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:51

ik zal me ogen hier goed open houden ik hoorde het vanmorgen al van een vriendin woon in voorhout ... dus het gaat al redelijk de ronte in ... en zei zit niet hier op bokt dus ze kan het niet van hier hebben ...

ik hou me ogen open
sterkte der mij

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:52

idd bellen met de tiplijn

sterkte...

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:55

Apple schreef:
De eigenaar heeft inmiddels al twee keer de sloot uitgebaggerd. Als ze hem in de sloot tegen komen dan is er namelijk in elk geval zekerheid wat er mee gebeurd is. Dit is dermate grondig gedaan dat het vrijwel zeker is dat het veulen is meegenomen uit de wei.

Moeder en veulen stonden 's nachts op stal en overdag dus op het land, in het zicht. De eigenaar was een half uurtje weg en bij thuiskomst was het veulen weg.

wel heel toevallig dat het net in dat half uurtje gebeurd...
ik zal ff rondspeuren op internet, heb ik het idee dat ik wat kan helpen Boos!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:56

vreselijk, daar gaat je hart toch ontzettend van open ..............lamzakken allemaal die nergens van af kunnen blijven Boos!

baroneslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:07

Beste allemaal,

ik zal ook hier in bloemendaal,Haarlem goed opletten want laatst was het ergens in amsterdam een veulen gestolen die ook pas een paar dagen oud was en die heb ik hier op een weiland bij een andere merrie met een andere veulen gevonden maar die merrie ga dat gestolen veulen geen voeding dus toen we hem hadden gevonden hebben we hem ernstig moeten bijvoeden omdat hij het anders niet zou overleven
dus allemaal jullie ogen open en ik kijk ook in deze omgeving Ach gut Ach gut Bloos Boos!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:09

patries_kip in een half uurtje kan dat best gebeuren. Veulentje liep er al een paar dagen. Weilandje ligt bij een drukke camping en bij de weg.

Als iemand echt kwaad wil dan is het een kwestie van een beetje de routine in de gaten houden en als iedereen weg is het beestje uit het land plukken

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:15

Apple schreef:
patries_kip in een half uurtje kan dat best gebeuren. Veulentje liep er al een paar dagen. Weilandje ligt bij een drukke camping en bij de weg.

Als iemand echt kwaad wil dan is het een kwestie van een beetje de routine in de gaten houden en als iedereen weg is het beestje uit het land plukken

ja natuurlijk, ik heb het niet goed neergezet denk ik...
ik bedoelde juist dat ze dan waarschijnlijk al eerder de boel in de gaten gehouden hebben....
omdat het juist in dat half uurtje gebeurd is...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:20

Apple schreef:

Bij de fjord Gaby hebben ze ook meerdere malen de sloot uitgekamd, en niet gevonden! Tot een paar maanden later......Ze zagen ineens iets wat op een dek leek in de sloot. En een volwassen fjord is iets groter...... Nadat ze de sloot diverse malen uitgeplozen hadden gingen ze er ook van uit dat ze gestolen was. Het was een vreselijk verhaal, maar ik kan me niet voorstellen dat hun niet goed genoeg gezocht hebben.
Wil hiermee zeggen dat verdrinking nog steeds niet uitgesloten moet worden.

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:25

laatst is hier bij iemand een lammetje mee genomen ze hebben het de fles gegeven maar toen het an wat dagen lastig werd zo weer terug gezet. hopen dat de mensen die hem meenamen dat wellicht ook doen. Iwe doet nouziets zon diertje heeft zijn moeder nodig... Huilen

als iedereen op bokt het iedereen wellicht bekend maakt en het publiciteit krijgt mensen zich ook wat benauwd gaan voelen en het diertje terug geven.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:27

Ach gut Wat vreselijk! Wie doet dit nou?
Men 2 vriendinnen hebben ook sinds kort veulentjes, zou niet weten als daar iets mee gebeurde, mams word dan helemaal gek..... Veel sterkte woon er een beetje ver vandaan dus kan niet meekijken! Ik hoop dat jullie hem weer vinden!