Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
baruch schreef:Stichting Baruch is geen specifieke groep. Iedere bewuste Christen kan bij ons ook als hulpleiding komen. Als iedereen welkom is, dan hebben wij ook respect voor ieders mening, maar wíj organiseren het kamp, het kost óns geld en ónze tijd en ónze inspanning. Onze medewerkers werken zonder enige vergoeding! Iedere kampperiode kost óns vele duizenden euro's, dus lijkt het mij heel normaal dat wij onze doeleinden willen bereiken. Of iemand wil aannemen wat wij in de kampen aanreiken is voor ieders eigen rekening. Overigens evangeliseer je niet in de kerk, maar juist daarbuiten. Men mag aanenemen dat in de kerk al gelovigen aanwezig zijn. Evangeliseren is missiewerk, en dat doe je onder ongelovigen. Verography, ik val nooit iemand aan, maar het is goed om onderscheid te maken tussen geloven met heel je hart, ook in het dagelijkse leven en religieus zijn. In Irak kun je zien wat de gevolgen zijn van een Jihad, en deze Jihad wordt in de Koran geboden. Jij mag dat normaal vinden, ik niet. Overigens is deze verhandeling ook als boek te koop. Koop dat eens en bestudeer het dan ook, voordat je wat losse commentaar geeft. Waar blijft jouw respect voor mijn inzichten, voor mijn werk? Verder staat het doel van onze Stichting breeduit op de site vermeld, duidelijker kan het niet. Misschien kan je met dit antwoord je voordeel doen.
baruch schreef:Met verbazing heb ik allerlei zaken gelezen die met mij persoonlijk of met His Horses te maken hebben. Het is niet mijn bedoeling om in de verdediging te gaan, al wil ik wel enkele dingen rechtzetten. Om te beginnen was ik tot 2005 in alle kampen aanwezig, dus ook in die kampen waar men mij kennelijk niet heeft opgemerkt. Wel is het zo dat ik niet iedereen altijd les heb gegeven, maar dat had niets met persoonlijke dingen te maken, maar omdat het gewoon onmogelijk ie om 6 weken achter eljkaar intensief bezig te zijn.Over mijn veroordeling kan ik zeer kort zijn: deze was onterecht, en ik heb geen taakstraf verricht. Iedereen weet hoe ik mij in de kampen gedroeg. Ruim duizend kinderen en tieners kunnen dit getuigen. Dat er stengere regels in de ruiterkampen waren dan in andere kampen, heeft gewoon te maken met een hogere discipline. In de kampen krijgen wij pure beginners en wat gevoerderden. Wij kennen niemand van te voren, maar willen wel dat iedereen weer veilig thuis komt. Iedereen weet best dat wij geen afgetopte manege paardjes hadden, dus was constante aandacht wel nodig.
Wat de geloofszaken betreft, is het duidelijk dat ons doel evangelisatie is, dus mensen bij God trachten te brengen. Sommige deelnemers zijn daar fel op tegen, maar komen toch naar ons kamp, waarschijnlijk omdat wij het goedkooopst zijn in Nederland. Allemaal prima, maar dat gaat wel spanningen geven! Terwijl wij ons doel trachten te bereiken, geven wij ondertussen alle tijd en aandacht aan de deelnemers en proberen het hoogst mogelijke te bereiken, en ook dat geeft weer spanningen. Desondanks komen er elke keer weer heel veel kinderen en tieners terug, zodat de kampen alsmaar bleven groeien. Kan je dat begrijpen wanneer je nu al die negatieviteit leest.
De media hebben ons kapot willen maken, maar toch gaan wij gewoon door. Dat is nu onze missie. Dit jaar zijn er weer 4 ruiterkampen en een combikamp. Er is nog plaats! Welkom.
baruch schreef:Helaas voor de vegetariérs werd er tot 2004 nadrukkelijk gesteld dat er geen rekening werd gehouden met vegetaries eten, dat stond in elke folder. Wanneer iemand vegetaries eet en toch in ons kamp komt gaat dat problemen geven. Na 2004 is dit beleid bijgesteld, en wordt er rekening gehouden met vegetaries eten, en met Islamieten en Joden, maar dat zijn allemaal wel extra belastingen voor de keuken. Er is dus terdege wel respect voor andere meningen, maar je moet niet naar een kamp gaan waar jij je niet kunt scharen onder de kampregels, dat is niet verstandig. Uiteindelijk zijn er kampen genoeg in Nederland, maar er is maar één echt Christelijk kamp met eigen dieren en met zo'n uitgebreid programma als bij His Horses. Het merendeel van de deelnemers heeft altijd getuigd bij His Horses meer te leren dan bij welke organisatie ook. Een Christelijk kamp heeft misschien een Christelijke ondertoon, maar een Evangelisatiekamp heeft nu eenmaal een Christelijke boventoon, en dat zal bij ons altijd zo blijven. Paardrijden is leuk en goed, maar een besef krjgen dat er na dit leven nog een leven is, is veel belangrijker. Daar stelt God onder andere ons voor verantwoordelijk. Je mag daar tegen steigeren, maar niemand zou een paard kopen dat altijd maar moet steigeren, waarom dan zo'n kamp kiezen? Over het boek "De Islam onthuld" staat niets negatiefs over de Islam, er wordt alleen in bekend gemaakt wat er in de Koran en andere voor de Islameten heilige boeken staat, en waar normaliter nooit over gesproken wordt. Niemand tracht in dat boek een Islamiet te bekeren, maar het wil niet-Islamietische nieuwsgierigen wel waarschuwen voor zaken die zij niet zo gauw te horen krijgen. Ik wens jullie allemaal veel zegen en stop verder met reageren, daar dit toch weer gaat ontaarden in een felle woordenstrijd, en daar pas ik voor.