Ponykamp met sektarische trekjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

Re: Ponykamp met sektarische trekjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:38

Wat ik l*llig vind is dat je de Islam uitpakt. Wat er in staat boeid me idd geen drol net zoals in de bijbel. Je wilt niet weten wat er allemaal onder de christenen gebeurde vroeger. Ik vind dat je eerst je eigen geloof moet uitpakken voordat je dat van een ander doet. Ik heb respect voor je geloof, niet voor JOUW inzicht. Zeker niet als jou inzicht zo extreem is. Net als kinderen mee laten lopen met Jehova getuigen. Ik heb niets tegen Jehova getuigen maar kinderen hebben geen keus. En terwijl ze mee moeten worden ze op school lekker gepest. Als A-theist vind ik dat schandalig. En ga nu niet zeggen dat ik als A-theist daar niet over kan oordelen hoe dat gebeurt maar laten we zeggen dat ik het in mijn omgeving heb meegemaakt en ik een steunpunt was voor medeleerlingen aangezien ik goed kan luisteren.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:45

Volgens mij kun je in Irak zien wat er gebeurt als een wereldmacht bang wordt dat de belangrijkste grondstof in de wereld in handen van hun niet gezinde komt.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:49

Die site is echt wazig.. Hier heb ik al eens eerder een topic over gelezen op Bokt!

@ Verography; Dat over Jehovah's Getuigen daar ben ik het helemaal mee eens. Mijn ouders zijn het ook en vroeger wist ik niet beter. Toen had ik er geen last van, en het pesten daar kon ik prima tegen.. Maar juist toen ik ouder werd wilde ik niets meer met het geloof te maken hebben, en dat konden (en kunnen) ze maar moeilijk accepteren. Gelukkig laten ze me nu steeds losser..

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 16:01

Dan ben je 1 van de weinige kinderen die tegen dat pesten konden.

Ik snap dat de ouders God erg belangrijk vinden, maar ik vind niet dat God je het zicht van de gevoelens van je kind mag overschaduwen.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:48

baruch schreef:
Stichting Baruch is geen specifieke groep. Iedere bewuste Christen kan bij ons ook als hulpleiding komen. Als iedereen welkom is, dan hebben wij ook respect voor ieders mening, maar wíj organiseren het kamp, het kost óns geld en ónze tijd en ónze inspanning. Onze medewerkers werken zonder enige vergoeding! Iedere kampperiode kost óns vele duizenden euro's, dus lijkt het mij heel normaal dat wij onze doeleinden willen bereiken. Of iemand wil aannemen wat wij in de kampen aanreiken is voor ieders eigen rekening. Overigens evangeliseer je niet in de kerk, maar juist daarbuiten. Men mag aanenemen dat in de kerk al gelovigen aanwezig zijn. Evangeliseren is missiewerk, en dat doe je onder ongelovigen. Verography, ik val nooit iemand aan, maar het is goed om onderscheid te maken tussen geloven met heel je hart, ook in het dagelijkse leven en religieus zijn. In Irak kun je zien wat de gevolgen zijn van een Jihad, en deze Jihad wordt in de Koran geboden. Jij mag dat normaal vinden, ik niet. Overigens is deze verhandeling ook als boek te koop. Koop dat eens en bestudeer het dan ook, voordat je wat losse commentaar geeft. Waar blijft jouw respect voor mijn inzichten, voor mijn werk? Verder staat het doel van onze Stichting breeduit op de site vermeld, duidelijker kan het niet. Misschien kan je met dit antwoord je voordeel doen.

whaaa ontplof ik hier even van!!!! Wat nou respect voor ieders mening, jullie hebbe mij als vegetarier vlees door mijn strot geduwd!!!!!!!!!!
Enig idee wat dat doet met een kind??? En dan die vieze oom guus die je even lekker in je nek gaat zoenen??? respect is ver te zoeken als je anders denkend bent.
Er waren maar een paar mensen erg aardig op dat kamp, en die hebben mij ook een beetje geholpen met eten. Maar voor de rest... bagger was het!
Paardrijden leer je wel, dat moet ik toegeven, maar een kamp hoort geen trauma te worden. En dat prediken, dat stond niet in de brochure. Wel een christelijke ondertoon, dat vond ik niet erg, mag van mij. Maar dat er zo hevig getiraneerd werd stond er niet in.
Nee hoor ga vooral lekker verder, hopelijk zonder ome guus..... dan kan het misschien nog wat worden.

baruch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 02:00

Helaas voor de vegetariérs werd er tot 2004 nadrukkelijk gesteld dat er geen rekening werd gehouden met vegetaries eten, dat stond in elke folder. Wanneer iemand vegetaries eet en toch in ons kamp komt gaat dat problemen geven. Na 2004 is dit beleid bijgesteld, en wordt er rekening gehouden met vegetaries eten, en met Islamieten en Joden, maar dat zijn allemaal wel extra belastingen voor de keuken. Er is dus terdege wel respect voor andere meningen, maar je moet niet naar een kamp gaan waar jij je niet kunt scharen onder de kampregels, dat is niet verstandig. Uiteindelijk zijn er kampen genoeg in Nederland, maar er is maar één echt Christelijk kamp met eigen dieren en met zo'n uitgebreid programma als bij His Horses. Het merendeel van de deelnemers heeft altijd getuigd bij His Horses meer te leren dan bij welke organisatie ook. Een Christelijk kamp heeft misschien een Christelijke ondertoon, maar een Evangelisatiekamp heeft nu eenmaal een Christelijke boventoon, en dat zal bij ons altijd zo blijven. Paardrijden is leuk en goed, maar een besef krjgen dat er na dit leven nog een leven is, is veel belangrijker. Daar stelt God onder andere ons voor verantwoordelijk. Je mag daar tegen steigeren, maar niemand zou een paard kopen dat altijd maar moet steigeren, waarom dan zo'n kamp kiezen? Over het boek "De Islam onthuld" staat niets negatiefs over de Islam, er wordt alleen in bekend gemaakt wat er in de Koran en andere voor de Islameten heilige boeken staat, en waar normaliter nooit over gesproken wordt. Niemand tracht in dat boek een Islamiet te bekeren, maar het wil niet-Islamietische nieuwsgierigen wel waarschuwen voor zaken die zij niet zo gauw te horen krijgen. Ik wens jullie allemaal veel zegen en stop verder met reageren, daar dit toch weer gaat ontaarden in een felle woordenstrijd, en daar pas ik voor.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 02:58

Ik was me al de hele tijd aan het afvragen wie dit topic weer omhooggeschopt had, blijkt het oom Guus zelf te zijn Haha! No offense baruch, maar als je bokt een beetje kende, zou ik me nooit aangemeld hebben om dit topic weer omhoog te rakelen Knipoog

Ik vind het moeilijk oordelen. Niet rekening houden met vegetariërs is één ding, ze DWINGEN vlees te eten een ander. Je kunt vegetarische kinderen vast wel 5 dagen laten overleven op groentjes, brood, aardappelen, enz. Bovendien was dit blijkbaar niet op voorhand gemeld aan de ouders? Erg slordig in deze tijd. Ik ben er zeker van dat de ouders desnoods zelf met plezier vervangmaaltijden hadden meegegeven.

Verder vind ik ook dat je met kinderen erg voorzichtig moet zijn. 5 dagen kan voor een negenjarige een eeuwigheid zijn. Een negenjarige heeft nog geen vaste identiteit of stabiel wereldbeeld gevormd en is dus erg makkelijk te beïnvloeden.

Zelf ben ik jaren gelovig geweest maar ondertussen al lang niet meer. Ik vind het storend hoe gelovige mensen vaak tegen niet gelovige mensen aankijken. Het is nog altijd een beetje "wij zijn blij dat we het geloof hebben" en ze vinden het "jammer" dat anderen de zaligheid nog niet ontdekt hebben. Verder vind ik het ook vreselijk hoe star het geloof kan zijn. Ik kan mijn moeder nog altijd niet duidelijk maken dat 1 op de tien mensen niet hetero zijn en zo ook zijn geboren (en de geschiedenis geeft niet de indruk dat het ooit anders was). Dat is niet natuurlijk zeggen ze dan. Nou, sorry, maar iemand moet mij dan toch eens dringend uitleggen wat natuurlijk is. Als 1 op de 10 van een soort zo is, zie ik dat niet als een rare uitzonderlijke speling der natuur. Ik ben er trouwens van overtuigd dat niemand onnatuurlijk kan zijn. Maar goed, ik start hier een andere discussie.

Hoe het ook zij, er komen toch enkele erg nare ervaringen naar voor in dit topic en dat is voor mij teken genoeg dat er toch iets geks moet geweest zijn. Zeker omdat sommige ervaringen tot 18 jaar (!!!) terug lopen. Dan moet er idd wel iets flink fout gegaan zijn soms niet?

En nog eentje dan: iemand zei dat heimwee voorbijgaand is, nou niet Boos! ik ben als 10jarige op chirokamp geweest en heb 10 dagen gehuild. Vreselijk vond ik het en ik mocht ook niet bellen omdat het alleen erger zou worden. Nu, als 22 jarige ben ik er nog van overtuigd dat ik best de tweede dag naar huis was gegaan. Nochtans heb ik nu absoluut geen last meer van heimwee, integendeel. Dat leer je zo ook wel af.

Ik ben trouwens erg benieuwd welke reacties nog op dit topic gaan komen.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 03:22

god zou dit op deze manier toch niet gewild hebben mijnheer. helaas denk u beter te weten dan God zelf hoe je met mensen om moet gaan...wie heeft er hier nog wat donderpreken nodig....

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 04:42

Dit doe je niet met kinderen, kan me ook niet voorstellen dat ouders hun kinderen naar dit soort kampen sturen, er zijn genoeg goede ponykampen waar je als kind in je waarde word gelaten, van tiraniseren is nog nooit een kind beter geworden, of geloviger.
Heel triest dat kinderen dit hebben mee moeten maken.
Gedwongen vlees eten als je vegatarieer bent lijkt me heel traumaties

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 07:14

baruch schreef:
Met verbazing heb ik allerlei zaken gelezen die met mij persoonlijk of met His Horses te maken hebben. Het is niet mijn bedoeling om in de verdediging te gaan, al wil ik wel enkele dingen rechtzetten. Om te beginnen was ik tot 2005 in alle kampen aanwezig, dus ook in die kampen waar men mij kennelijk niet heeft opgemerkt. Wel is het zo dat ik niet iedereen altijd les heb gegeven, maar dat had niets met persoonlijke dingen te maken, maar omdat het gewoon onmogelijk ie om 6 weken achter eljkaar intensief bezig te zijn.Over mijn veroordeling kan ik zeer kort zijn: deze was onterecht, en ik heb geen taakstraf verricht. Iedereen weet hoe ik mij in de kampen gedroeg. Ruim duizend kinderen en tieners kunnen dit getuigen. Dat er stengere regels in de ruiterkampen waren dan in andere kampen, heeft gewoon te maken met een hogere discipline. In de kampen krijgen wij pure beginners en wat gevoerderden. Wij kennen niemand van te voren, maar willen wel dat iedereen weer veilig thuis komt. Iedereen weet best dat wij geen afgetopte manege paardjes hadden, dus was constante aandacht wel nodig.
Wat de geloofszaken betreft, is het duidelijk dat ons doel evangelisatie is, dus mensen bij God trachten te brengen. Sommige deelnemers zijn daar fel op tegen, maar komen toch naar ons kamp, waarschijnlijk omdat wij het goedkooopst zijn in Nederland. Allemaal prima, maar dat gaat wel spanningen geven! Terwijl wij ons doel trachten te bereiken, geven wij ondertussen alle tijd en aandacht aan de deelnemers en proberen het hoogst mogelijke te bereiken, en ook dat geeft weer spanningen. Desondanks komen er elke keer weer heel veel kinderen en tieners terug, zodat de kampen alsmaar bleven groeien. Kan je dat begrijpen wanneer je nu al die negatieviteit leest.
De media hebben ons kapot willen maken, maar toch gaan wij gewoon door. Dat is nu onze missie. Dit jaar zijn er weer 4 ruiterkampen en een combikamp. Er is nog plaats! Welkom.

En ik lees tot mijn verbazing dat hier dus gewoon reclame gemaakt kan worden voor een op zijn minst erg dubieuze onderneming! ( Laatste zinnetje) Ik heb niets tegen welk geloof dan ook, en respecteer ieder zijn mening, maar ik heb als verstandig mens wel mijn eigen mening over de stichting en de leiding. Zeker de aanbieding op de website dat bijstandsgerechtigen korting krijgen geeft me een erg naar gevoel. Deze groep is enorm blij als hun kinderen eens op vakantie kunnen, maar ik zie het meer als een goedkope manier van zieltjes winnen. Mensen die zo erg in de financiele narigheid zitten zijn al snel bereid om hun kinderen dan toch maar naar zo`n kamp te sturen, waar vervolgens een een soort hersenspoeling plaats vindt. ( Donderpreken?!) Jammer jammer jammer, gratis reclame op bokt, want tja, er is een jaartje voorbij gegaan, en de media wind is gaan liggen, we gaan gewoon door met het verkondigen van haat en verderf ( Neem ik als voorbeeld het stukje Islam, als dát jullie manier is van jonge mensen respect voor een ander bijbrengen is..pffff)
Ik maak er verder geen woord aan vuil, ik ben blij dat ik mijn mening heb kunnen profileren, maar nogmaals, ik hoop op de wijsheid van de ouders..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 07:24

dat reclame maken voor een sekte heb ik al 2!! keer bij de moddies gemeld.... het mag schijnbaar gewoon, geen enkele reactie op gehad.
Je mag hier als veroordeelde pedo( geen straf uitgevoerd betekent in mijn woordenboek, wel veroordeeld maar de gerechtelijke macht omzeilt door de straf niet uit te voeren) kinderen naar je ponykamp lokken, ze afte zonderen van de ouderlijke macht, ze vol te prediken met een visie die gewoon zegt: wij weten het beter dan God, zo almachtig is hij niet....

Minpunt voor de moderators!
Op zijn minst mag je geen advertenties zetten als je minder dan 50 zinnige posten hebt

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:22

Ik denk dat de moddies ook gewoon ff hun slaap nodig hebben Knipoog
@ Baruch, ik weet niet wat je probeerd te verdedigen, maar je "missie" is duidelijk mislukt. Wij zijn geen jonge zieltjes die u kan winnen en hebben daar ook zeker geen behoefte aan! Daarnaast is het heel jammer dat u zelf het gevaar van sekte vorming niet in ziet!! En niet begrijpt welke impact dit op kinderen heeft!
De tekst is juist een goede waarschuwing voor ouders en meiden die een kamp zoeken, het bevestigd juist het sektarische aan het hele kamp.
Wat ik begrijp is het kamp van baruch een kamp met een extreem zware christelijke boventoon.
Jammer genoeg staat die NIET!! vermeld op hun site! Er is dus wel sprake van misleiding! De kosten zijn maar 40 E, tuurlijk zullen ouders daar voor kunnen kiezen en kinderen ook, zeker als ze niet weten dat het bij het kamp echt draait om het uitdragen en voortdragen van een religie.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:05

baruch schreef:
Helaas voor de vegetariérs werd er tot 2004 nadrukkelijk gesteld dat er geen rekening werd gehouden met vegetaries eten, dat stond in elke folder. Wanneer iemand vegetaries eet en toch in ons kamp komt gaat dat problemen geven. Na 2004 is dit beleid bijgesteld, en wordt er rekening gehouden met vegetaries eten, en met Islamieten en Joden, maar dat zijn allemaal wel extra belastingen voor de keuken. Er is dus terdege wel respect voor andere meningen, maar je moet niet naar een kamp gaan waar jij je niet kunt scharen onder de kampregels, dat is niet verstandig. Uiteindelijk zijn er kampen genoeg in Nederland, maar er is maar één echt Christelijk kamp met eigen dieren en met zo'n uitgebreid programma als bij His Horses. Het merendeel van de deelnemers heeft altijd getuigd bij His Horses meer te leren dan bij welke organisatie ook. Een Christelijk kamp heeft misschien een Christelijke ondertoon, maar een Evangelisatiekamp heeft nu eenmaal een Christelijke boventoon, en dat zal bij ons altijd zo blijven. Paardrijden is leuk en goed, maar een besef krjgen dat er na dit leven nog een leven is, is veel belangrijker. Daar stelt God onder andere ons voor verantwoordelijk. Je mag daar tegen steigeren, maar niemand zou een paard kopen dat altijd maar moet steigeren, waarom dan zo'n kamp kiezen? Over het boek "De Islam onthuld" staat niets negatiefs over de Islam, er wordt alleen in bekend gemaakt wat er in de Koran en andere voor de Islameten heilige boeken staat, en waar normaliter nooit over gesproken wordt. Niemand tracht in dat boek een Islamiet te bekeren, maar het wil niet-Islamietische nieuwsgierigen wel waarschuwen voor zaken die zij niet zo gauw te horen krijgen. Ik wens jullie allemaal veel zegen en stop verder met reageren, daar dit toch weer gaat ontaarden in een felle woordenstrijd, en daar pas ik voor.

Zo ome Goorlap, gaan we jou stukje tekst eens duidelijk ontleden!
Ten eerste was ik in jou kamp VOOR 2004 en werd de folder pas aangepast NA mijn bezoek aan jullie. Ik kan me namelijk nog heel erg goed herinneren dat ik het jaar er op jullie folder weer in de bus kreeg en de verbeterde tekst zag staan dat vegetariers beter een ander kamp konden uitkiezen, in die letterlijke woorden. Ik nam het persoonlijk op destijds.
Dus niks geen respect voor anders denkenden, maar gewoon puur onwelkom zijn met een andere mening. Dat dat na 2004 is veranderd, dat werd tijd zeg, is het enige wat ik daarop kan zeggen.
Er stond zeker niks in over de christelijke BOVENTOON, daar kwam je pas ter plaatse achter, net als vele met mij trouwens. De buldrpreken over als je niet voor god gekozen hebt, dan heb je al voor de duivel gekozen, waren menig KIND te veel 's avonds.
Daar leer je helemaal niks van, het verpest gewoon je kamp als je daar vatbaar voor was. Ik was er zeker niet vatbaar voor want ik geloof helemaal niet, en wil er ook niets mee te maken hebben. Snap je nu dat als het duidelijk was geweest in de brochure dat ik niet eens was gegaan?? En wederom velen met mij. Ik stoor me niet aan christenen, en zij storen zich niet aan mij. Pas wanneer het me onder mijn neus wordt gewreven met veel geweld stoor ik me er aan, en dan kan ik je verzekeren, dat gaat wederzijds worden.
Dus nogmaals was dat duidelijk geweest in de brochure was ik nooi tgekomen. En ik was ook niet de enige die de brochure had gelezen hoor. MIjn moeder vertelde mij nog weet je wel dat het een christelijk kamp is? Ik ja dat geeft niet zo erg zal het niet zijn toch?
Nou zei mijn moeder je hebt wel elke avond een groeps gesprek. Dat vind ik niet erg, maar had ik geweten dat het niet alleen bij dat gesprek zou blijven dan had ik vriedelijk bednakt voor dit kamp.

En nu je hier toch zit: WAAR HAAL JE HET GORE LEF VANDAAN OM MET JE GEZICHT AAN KINDEREN TE KOMEN?????!!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:20

Lips are sealed Volgens mij ben jij echt niet helemaal goed in je hoofd Baruch, waar haal je het lef vandaan om iets wat een leuke week moet zijn voor kinderen zo te verzieken. En niet alleen de week, zoals hier ook te lezen heeft het op een hoop kinderen nog heel lang nagewerkt..
Is dat wat je wilt bereiken? Als ze niet met je zijn zijn ze tegen je en dat mag je ze ook even flink inwrijven?
Sneu.. Heel sneu.. Ik hoop dat je tevreden bent met je leven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:25

Oud topic --> slotje.