alleen hier op t werk doet ie t niet..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hilli schreef:Dat is niet helemaal waar. Het is de journalist die uiteindelijk het stuk schrijft. Het is ook aan welke media dan ook de keuze om een stuk wel of niet op te pikken voor bijv. een reportage, artikel of interview. Dat kan dus tegen je werken als wetenschapper, helaas.
Wendy schreef:Universiteiten leren je alleen maar hoe je onderzoek moet doen, maar secundaire dingen zoals mediabegeleiding, fatsoenlijk leren presenteren, een computercursus e.d. kun je op je buik schrijven.
Bij ons tenminste... tenzij je in dienst bent van een andere onderzoeksinstelling, dan krijg je vanuit die instelling zelf nog weleens wat aangeboden
Hilli schreef:Waar werk of studeer je?
Voor de media hebben we een persvoorlichter, alhoewel ik moet zeggen dat ik wel op een instituut en niet op een univ. werk.
Leren presenteren kan ik hier volgen en evt. via de onderzoeksschool waar we bij aangesloten zijn. Net als een computercursus, bijv. word, reference manager, enkele specifieke programma's... Er bestaan dus zeker wel algemene cursussen, dus misschien even zoeken! Kan echt heel erg handig zijn!

Hilli schreef:Waar werk of studeer je?
Voor de media hebben we een persvoorlichter, alhoewel ik moet zeggen dat ik wel op een instituut en niet op een univ. werk.
Leren presenteren kan ik hier volgen en evt. via de onderzoeksschool waar we bij aangesloten zijn. Net als een computercursus, bijv. word, reference manager, enkele specifieke programma's... Er bestaan dus zeker wel algemene cursussen, dus misschien even zoeken! Kan echt heel erg handig zijn!
MissJ schreef:Wordt in Groningen ook gewoon aangeleerd.
Tenminste, op Psychologische, Pedagogische en Sociala Wetenschappen wel.

Wendy schreef:Ik zie het al, ik had toch ergens anders heen gemoeten
Bij de technische studies krijgen ze hier trouwens wel begeleiding in meer dingen, maar als je een maatschappijwetenschappelijke studie doet kun je het schudden.
Arabesk schreef:nee maar waarom zou je er niet mee op de voorgrond mogen treden?? eindelijk iemand die hardop durft te zeggen dat het eea schort aan de huidige manier van knollen huisvesten.
Citaat:En denk je echt dat de rest (dus geen paardenhouders/-liefhebbers etc.) het ook maar een sikkepit kan interesseren?
ja, in de modder) in een groep met andere paarden.MissJ schreef:Wendy schreef:Ik zie het al, ik had toch ergens anders heen gemoeten
Bij de technische studies krijgen ze hier trouwens wel begeleiding in meer dingen, maar als je een maatschappijwetenschappelijke studie doet kun je het schudden.
Twente is sowieso meer technisch georienteerd toch?
Citaat:Wat mij stoort is dat paarden niet als paarden gezien worden maar als mensen op 4 benen. Paarden moeten voldoen aan mensenmaatstaven van gelukkig zijn en lekker in t vel zitten.
Citaat:Ben dus wel benieuwd of er gedragstyperingen zijn omschreven, dus de paardentaal wat verder uitgediept. Dat lijkt me wel interessant.
) Citaat:hoe vaak je dat moet doen om de titel 'mediageil' te verdienen
Fronton schreef:Het feit dat bepaalde stereotiepe gedragingen voorkomen bij alle rassen over de hele wereld, betekent dat zulk gedrag in de paarden zit en dus van nature aanwezig is. Het is dus natuurlijk gedrag van een paard, veroorzaakt door factoren die ofwel natuurlijk of tegennatuurlijk kunnen zijn, van beiden zijn voorbeelden te vinden.

Fronton schreef:Er staat in het artikel uit de Volkskrant een heel eigenaardige stelling over vriendschappen tussen paarden. Daarnaast staan er volgens mij een aantal uitspraken tussen die gewoon helemaal niet juist zijn. Nog even afgezien van de kuddes die helemaal niet normaal blijken te zijn.
Fronton schreef:Wat is wandweven eigenlijk, kennelijk een term die ik nog niet ken, dus wat wordt daarmee bedoeld?
Als een bepaalde stereotiepe gedraging bij alle soorten voorkomt, dan is er dus kennelijk iets in de aard van het paard wat ervoor zorgt dat dergelijk gedrag kan ontstaan. Zo is bijvoorbeeld neuspeuteren een natuurlijke gedraging, je ziet het bij alle mensen over de hele wereld voorkomen, in alle culturen, overal.
Kribbenbijten wordt verondersteld te ontstaan uit een natuurlijke neiging om mineralen te vinden en tot zich te nemen. Schrapen is een goede manier om gras te vinden onder zand of sneeuw. Je moet het zien als programma's die klaar staan en door bepaalde invloeden getriggerd worden. Een paard kan in de natuur ook gefrustreerd raken dat het zich stereotiep gedrag aanmeet, door de plaats in de kudde, de omgeving, verwonding, honger, van alles en nog wat.